Discovery 3 bat.

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
oscar.xll
Příspěvky: 14
Registrován: 01 srp 2012 00:02
auto: Disco 3

Discovery 3 bat.

#1 Příspěvek od oscar.xll » 22 led 2015 16:55

Zdravim,
mam otazku na zbehlejsich. Chcem dat nabijat baterku v aute ale chcem sa opytat ci je mozne baterku odpojit a nechat auto bez baterky. Nezmaze sa nieco? Mozem nechat auto dlhsiu dobu bez autobaterie? Dakujem za odpoved

Uživatelský avatar
petr štrof
Příspěvky: 936
Registrován: 29 dub 2010 21:00
tel.: 603799382
auto: LR Disco 3 HSE 2006
Bydliště: NÁCHODSKO

Re: Discovery 3 bat.

#2 Příspěvek od petr štrof » 23 led 2015 17:29

klidně nabíjej nic se nestane , jenom se ti rozladí rádio

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Discovery 3 bat.

#3 Příspěvek od NOTIX » 25 led 2015 20:24

ahoj, mam postřeh, radio si předvolby pamatuje i po odpojeni baterky :mrgreen:
stačí když stiskneš číslo a naskočí uložená stanice :yes
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 751
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: Discovery 3 bat.

#4 Příspěvek od PEPO » 29 led 2015 19:09

Ja tiež teraz nabíjam.V manuali sa píše že baterku odpojiť a vybrať a tak nabíjať :shock: :shock: :shock: .Netušíte prečo??
Neviem či mi to pomôže,ale mám ciťáka že budem musieť kúpiť novú...Dá sa tam narvať aj väčšia baterka??Pozeral som že aj niektoré cca 100 ah majú rozmeri ako tá 90 AH...

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1424
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Discovery 3 bat.

#5 Příspěvek od Tazik1992 » 29 led 2015 19:31

PEPO píše:V manuali sa píše že baterku odpojiť a vybrať a tak nabíjať :shock: :shock: :shock: .Netušíte prečo??
Tak obecně není moc vhodný nabíjet akumulátor (jakýkoliv), který je "studený", což je u autoaku zrovna případ zimního období, kdy se třeba autem jen popojíždí a celý den stojí venku. Autoaku jsou na tohle, ale docela dobře přizpůsobený pokud má tedy elektrolyt správnou koncetraci. Pokud máš třeba auto v garáži (ale i kdybys ho měl venku), tak ani není nutný ji vyndavat, stačí jen odpojit plus pól. To vyndavání je spíš pro sychr kdyby baterka prdla nebo vyvřel elektrolyt, tak aby nebyl všude. To odpojení je vhodný hlavně pokud se používá impulsní nabíječka, protože pulsy můžou dosahovat špiček až 30 - 50V. Na to už by mohly klidně reagovat i ochrané obvody na vstupech jednotlivých komponentů (ŘJ,imobilizér,..). Taková ochrana (varistor,transil) reaguje většinou tak, že se obětuje a vytvoří zkrat, přepálí se pojistka, ty jí nevinně vyměníš a všechno funguje. No a při dalším nabíjení (nebo třeba přepětí v palubní síti vlivem poruchy dobíjení) už to může být smrt na tvrdo, protože ochrana už není a přepětí nic nebrání v postupu dál! U neimpulzních nabíječek a dobíječek tohle riziko v podstatě není.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Discovery 3 bat.

#6 Příspěvek od MadTom » 29 led 2015 19:35

Běžně ve všech autech dobíjím baterky bez demontáže, ale mám na to správnou nabíječku - tedy zdroj napětí nastavený na 14,2V s omezením proudu. Doma ho tam klidně nechám i několik dní. 14,2V je normální dobíjení napětí akumulátoru alternátorem v autě za jízdy.
Co se týče zimy, tak jedinej problém může být, když je akumulátor hodně vybitej a hodně mrzne - to může zamrznout. A to se potom musí nejdřív nechat rozmrznout a potom teprve nabíjet.
Pulzní nabíječka je dobrá, pokud potřebuju nabíjet rychle. Jinak je to jedno.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 751
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: Discovery 3 bat.

#7 Příspěvek od PEPO » 29 led 2015 20:06

Tazik1992 píše:
PEPO píše:V manuali sa píše že baterku odpojiť a vybrať a tak nabíjať :shock: :shock: :shock: .Netušíte prečo??
Tak obecně není moc vhodný nabíjet akumulátor (jakýkoliv), který je "studený", což je u autoaku zrovna případ zimního období, kdy se třeba autem jen popojíždí a celý den stojí venku. Autoaku jsou na tohle, ale docela dobře přizpůsobený pokud má tedy elektrolyt správnou koncetraci. Pokud máš třeba auto v garáži (ale i kdybys ho měl venku), tak ani není nutný ji vyndavat, stačí jen odpojit plus pól. To vyndavání je spíš pro sychr kdyby baterka prdla nebo vyvřel elektrolyt, tak aby nebyl všude. To odpojení je vhodný hlavně pokud se používá impulsní nabíječka, protože pulsy můžou dosahovat špiček až 30 - 50V. Na to už by mohly klidně reagovat i ochrané obvody na vstupech jednotlivých komponentů (ŘJ,imobilizér,..). Taková ochrana (varistor,transil) reaguje většinou tak, že se obětuje a vytvoří zkrat, přepálí se pojistka, ty jí nevinně vyměníš a všechno funguje. No a při dalším nabíjení (nebo třeba přepětí v palubní síti vlivem poruchy dobíjení) už to může být smrt na tvrdo, protože ochrana už není a přepětí nic nebrání v postupu dál! U neimpulzních nabíječek a dobíječek tohle riziko v podstatě není.
Auto mám v garazi-docela teplej :grin: :grin:
No tak radšej idem pre istotu teda odpojiť jedene kontakt :wink:
Auto 12/2008 a je to ešte asi original LAND ROVER baterka a tá má už asi toho dosť za sebou..Alebo sa dá taká bežne kúpiť??Myslím že to je z výroby a dalšie da už dávajú nejaké náhrady...

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1424
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Discovery 3 bat.

#8 Příspěvek od Tazik1992 » 29 led 2015 21:38

PEPO píše:o tak radšej idem pre istotu teda odpojiť jedene kontakt
Jestli nevíš jak tvoje nabíječka funguje, tak je to vhodný řešení. Když budeš mít takovou nabíječku jako popisuje MadTom (nebo prostě takovou, která má výstupní konstantní napětí nastavitelné pro daný typ aku), tak potom ani nemusíš odpojovat aku od auta (a riskovat tak třeba vymazání kódu rádia, adaptačních map,...). 6let stará baterka je dle mý zkušenosti dobrý skóre. Myslim tim když se o ní nijak zvlášť nestaráš (jako je to většinou u třeba nás ve "firemním" režimu:-). Změř rozměry,okoukni rozmístění pólů, zjisti startovací schopnost tý starý a vyber náhradu. V specializovaných prodejnách s aku mají i katalogy, kde můžou najít doporučený typ aku pro daný vůz. Jestli tam máš údržbovou(dolívací) tak bych se snažil sehnat primárně tu. Jinak dle typu co tam máš.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Odpovědět