Mohl by mi prosím nějaký guru zdejšího fóra potvrdit, v případě, že se mýlím vysvětlit jak funguje ten zmíněný RDU Twinster = pseudo zadní differenciál.
Jé předpokládám, že aby "differoval" tak se bude jedna nebo druhá spojka pořád "lehce" prokluzovat - vyjma ideálního případu super rovné cesty, shodně sjetých pneumatik, jízdy v přímém směru ...
Jak dlouho to taková spojka může vydržet ?
téma viz odkaz níže :
http://www.auto.cz/land-rover-discovery ... uska-85447
http://www.auto.cz/land-rover-discovery ... to?foto=96
Díky.
Novy Land Rover Discovery Sport
Moderátor: Miky_CZ
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: Novy Land Rover Discovery Sport
Guru nejsem, ale takovejhle dif neni nic nového.
Jak tam jsou vidět zuby na lamelach, tak ty jsou statický a lamely mezi nima jsou spojený s poloosou a zamyká se to když začne kolo prokluzovat.
Některý auta jako Audi dělaj to samý ale brzděj né lamelama na difu ale brzdama. Výsledek je tak nějak podobnej ale pokud pojedeš kudlu tak si utavíš brzdy.
Nevim do jaký míry je to tady spojený s brzdama ale teoreticky těma lamelama jde i brzdit když by třeba selhaly brzdy
Tady je problém akorát to, že se to bude zahřívat, ale to by měli mít vyřešený od doby kdy Jaguár dělal IRS kdy byly kvůli snížení neodpružený váhy brzdy u diferáku.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_ind ... suspension
Výdrž bude ovlivněná způsobem ježdění. Pokud to bude někdo hodně trápit v terénu nebo s tim jezdit jak s Evem tak to bude i tak trvanlivější jak klasickej lamelovej samosvor.
Při ježdění po silnici se to aktivuje zřídkakdy takže bych se toho fakt nebál

Mea culpa mea maxima culpa. Byl jsem vedle jak ta jedle.
Tady neni žádnej diferák. Jen pastorek a talířový kolo a veškerej rozdíl otáček mezi L a P kolem řeší ty lamelový spojky
Jak je tohle řešení odolný ukáže až
Na druhou stranu, i když se to podělá tak se ty lamely prostě jen vymění a nehrozí u toho že lousknete diferák
Jak tam jsou vidět zuby na lamelach, tak ty jsou statický a lamely mezi nima jsou spojený s poloosou a zamyká se to když začne kolo prokluzovat.
Některý auta jako Audi dělaj to samý ale brzděj né lamelama na difu ale brzdama. Výsledek je tak nějak podobnej ale pokud pojedeš kudlu tak si utavíš brzdy.
Nevim do jaký míry je to tady spojený s brzdama ale teoreticky těma lamelama jde i brzdit když by třeba selhaly brzdy

Tady je problém akorát to, že se to bude zahřívat, ale to by měli mít vyřešený od doby kdy Jaguár dělal IRS kdy byly kvůli snížení neodpružený váhy brzdy u diferáku.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_ind ... suspension
Výdrž bude ovlivněná způsobem ježdění. Pokud to bude někdo hodně trápit v terénu nebo s tim jezdit jak s Evem tak to bude i tak trvanlivější jak klasickej lamelovej samosvor.
Při ježdění po silnici se to aktivuje zřídkakdy takže bych se toho fakt nebál

Mea culpa mea maxima culpa. Byl jsem vedle jak ta jedle.
Tady neni žádnej diferák. Jen pastorek a talířový kolo a veškerej rozdíl otáček mezi L a P kolem řeší ty lamelový spojky

Jak je tohle řešení odolný ukáže až

Na druhou stranu, i když se to podělá tak se ty lamely prostě jen vymění a nehrozí u toho že lousknete diferák
