Motor BMW TDS - Svět Motorů
Motor BMW TDS - Svět Motorů
Četli jste někdo jak pěkně psali o motoru BMW 2,5 TDS ve světě motorů? Bylo tam, že u posledních ročníků byla nějak upravená hlava aby tolik netrpěla teplem od komůrek. Máte někdo zkušenost jestli víc odchází hlavy u RR před rokem 99?
- spata
- Příspěvky: 501
- Registrován: 29 led 2009 13:29
- tel.: 775664455
- auto: RANGE ROVER P38 TDS
- Bydliště: PRAHA
Re: Motor BMW TDS - Svět Motorů
Tam odchazejí celé motory......
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.
Re: Motor BMW TDS - Svět Motorů
Tak mně třeba praskl blok, hlava přežila. Zdejší "baworáčník", čili opravář specializovaný na vrtule, mi tvrdil, že modernizované TDs měly úpravy na hlavě pro zvýšení odolnosti proti praskání, ale modernizace motoru se neshoduje s FL na P38. Hlava byla upravena později a týká se jen několika posledních sérií.
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor BMW TDS - Svět Motorů
Obecne mam zkusenosti ze motory s hlinikovym sanim a jeste bez vahy jedou nejlip a nejvic vydrzi 95-98. Ale mozna to je pouze nahoda ze se tak sesli. od 98 se davala vaha a sani bylo plastove. Podle toho poznas i hlavu maji uhlopricne otocene srouby (plastove a hlinikove sani nejde prehodit) Jednou sem videl hlavu ktera mela diry pro obe sani (mozna novy typ nebo druhovyroba) a nebo to nekdo profesionalne predelal.
- eliott
- Příspěvky: 11530
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor BMW TDS - Svět Motorů
Novější hlava má otvory pro montáž obou typů sání. Motor je dobrý jako malá teplárna, generování obrovského ztrátového tepla je jediné, co mu jde dobře... 

Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Motor BMW TDS - Svět Motorů




101FC GS
S II 109
110 HAE
tel. 721763960
S II 109
110 HAE
tel. 721763960
Re: Motor BMW TDS - Svět Motorů
Jak by se dala tahle modernizovaná hlava poznat např. na demontovaném motoru z vozidla? Ještě se zeptám v kterém místě se objevují praskliny na bloku?
Re: Motor BMW TDS - Svět Motorů
Tds je v pohode motor ked sa z nim patricne zaobchadza,ale ked chce mat clovek istotu tak jedine benzin od bmw m50 

Re: Motor BMW TDS - Svět Motorů
Rozpoznání hlav Euro 1/EuroII zvenku lze podle přírub sání, E I má hliníkové, E II plastové, nejdou mezi sebou zaměnit, protože mají upevňovací štefty jinak. Štefty jsou uhlopříčně u každého kanálu a jsou u E I obráceně, než u E II. Ta údajně odolnější hlava je se závrty pro E II, má závrty pro štefty sání pro plastové sání, ale má i nálitky pro dodatečné navrtání pro hliníkové sání.
Blok praská stejně jako u benzínů, praskne válec, který je součástí bloku, není vyjímatelný. Zda je prasklý blok se dá zjistit po sundání hlavy, je třeba si udělat přípravek pro zakrytí a zatěsnění válce, do toho udělat třeba ventilek pro natlakování, nalít vodu do bloku až po vršek a fouknou vzduch do válce. tam, kde bude prasklý, bude bublat voda.
Blok praská stejně jako u benzínů, praskne válec, který je součástí bloku, není vyjímatelný. Zda je prasklý blok se dá zjistit po sundání hlavy, je třeba si udělat přípravek pro zakrytí a zatěsnění válce, do toho udělat třeba ventilek pro natlakování, nalít vodu do bloku až po vršek a fouknou vzduch do válce. tam, kde bude prasklý, bude bublat voda.
- eliott
- Příspěvky: 11530
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor BMW TDS - Svět Motorů
Je to ta novější
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Motor BMW TDS - Svět Motorů
Blok a hlava je porad stejna, jak v bmw tak v oplu a i v rovru. A žádný zmeny v zadnym roku neproběhly. Taky se rikalo ze si opel delal hlavy sám a neni to pravda! Jedinej rozdil je v plastovim a hlinikovim sani vetsinou posledni rocniky s hlinou meli nalitky na plastove sani ale neni to podminkou.
Pod rukama me proslo spousta tds a najezdil jsem snima spoustu kilometru za tech vice nez 8let co je provozuju takze si i myslim ze otom neco vim protoze je to obcas i celkem dobrodruzstvi jezdit s tds
Pod rukama me proslo spousta tds a najezdil jsem snima spoustu kilometru za tech vice nez 8let co je provozuju takze si i myslim ze otom neco vim protoze je to obcas i celkem dobrodruzstvi jezdit s tds

- eliott
- Příspěvky: 11530
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor BMW TDS - Svět Motorů
Blok také není stejný, liší se provedením uchycení vstřikovacího čerpadla, buď přes hliníkový držák, nebo má přírubu součástí bloku. Samozřejmě z hlediska vnitřní konstrukce se nic neliší, takže pořád stejná bída 

Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor BMW TDS - Svět Motorů
Gast.r.o píše:Blok a hlava je porad stejna, jak v bmw tak v oplu a i v rovru. A žádný zmeny v zadnym roku neproběhly. Taky se rikalo ze si opel delal hlavy sám a neni to pravda! Jedinej rozdil je v plastovim a hlinikovim sani vetsinou posledni rocniky s hlinou meli nalitky na plastove sani ale neni to podminkou.
Pod rukama me proslo spousta tds a najezdil jsem snima spoustu kilometru za tech vice nez 8let co je provozuju takze si i myslim ze otom neco vim protoze je to obcas i celkem dobrodruzstvi jezdit s tds
Fakt je ten ze Opel koupil pouze licenci a materialy ktere pouzival na vyrobu bloku, ojnic, kliky jsou o hodne horsi nez pouziva BMW. Opel nikdy nenajel 600tis. km bmw 3 a 5 bez problemu.
Re: Motor BMW TDS - Svět Motorů
Ano, to je pravda, jsem to spatne napsal, vevnitř je motor stale stejny od zacatku vyroby az po konec. Ale stejný ho mám rádeliott píše:Blok také není stejný, liší se provedením uchycení vstřikovacího čerpadla, buď přes hliníkový držák, nebo má přírubu součástí bloku. Samozřejmě z hlediska vnitřní konstrukce se nic neliší, takže pořád stejná bída

Re: Motor BMW TDS - Svět Motorů
Fakt je ten ze Opel koupil pouze licenci a materialy ktere pouzival na vyrobu bloku, ojnic, kliky jsou o hodne horsi nez pouziva BMW. Opel nikdy nenajel 600tis. km bmw 3 a 5 bez problemu.[/quote]
Ono Opela taky pohltila driv koroze
Ono Opela taky pohltila driv koroze

-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 30 lis 2014 21:26
- auto: E34 525ix 4x4
- Bydliště: Přeštice Plzeň Jih
Re: Motor BMW TDS - Svět Motorů
Dobrý den všem, mám dotaz na motor TDS. Dle obrázku výše v tomto vlákně EII s plastovým sáním bez teplotního čidla v sání. Nová hlava na které nejde Al saní a váhou vzduchu Pierburg.
Dotaz zní :Kam patří zapojit tenká hadička ze spodku dna sání? Při demontáži byla vypadlá na krytu pod motorem.
Motor se mi potkal jsou nové rozvody,hlava.....Motor jde bez problému,nekouří.
Problém mám z volnoběhem. Vibroval ukazoval na ekonoměru 20l, za jizdy neukazoval vůbec nic. Diagnostika ukázala že ECU dostavá hodnoty -40°C a 1800 vzduch. Vyměnil jsem vahu vzduchu značku QAG.Volnoběh se zásadně zlepšil ale ne na 100% ekonoměr ukazuje ale na volnoběh stále 20l.Než půjdu znovu na diag. rád bych zapojil tu hadičku ze sání.Děkuji za odpověd.
Dotaz zní :Kam patří zapojit tenká hadička ze spodku dna sání? Při demontáži byla vypadlá na krytu pod motorem.
Motor se mi potkal jsou nové rozvody,hlava.....Motor jde bez problému,nekouří.
Problém mám z volnoběhem. Vibroval ukazoval na ekonoměru 20l, za jizdy neukazoval vůbec nic. Diagnostika ukázala že ECU dostavá hodnoty -40°C a 1800 vzduch. Vyměnil jsem vahu vzduchu značku QAG.Volnoběh se zásadně zlepšil ale ne na 100% ekonoměr ukazuje ale na volnoběh stále 20l.Než půjdu znovu na diag. rád bych zapojil tu hadičku ze sání.Děkuji za odpověd.
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor BMW TDS - Svět Motorů
sharewood píše:Dobrý den všem, mám dotaz na motor TDS. Dle obrázku výše v tomto vlákně EII s plastovým sáním bez teplotního čidla v sání. Nová hlava na které nejde Al saní a váhou vzduchu Pierburg.
Dotaz zní :Kam patří zapojit tenká hadička ze spodku dna sání? Při demontáži byla vypadlá na krytu pod motorem.
Motor se mi potkal jsou nové rozvody,hlava.....Motor jde bez problému,nekouří.
Problém mám z volnoběhem. Vibroval ukazoval na ekonoměru 20l, za jizdy neukazoval vůbec nic. Diagnostika ukázala že ECU dostavá hodnoty -40°C a 1800 vzduch. Vyměnil jsem vahu vzduchu značku QAG.Volnoběh se zásadně zlepšil ale ne na 100% ekonoměr ukazuje ale na volnoběh stále 20l.Než půjdu znovu na diag. rád bych zapojil tu hadičku ze sání.Děkuji za odpověd.
Toho QAPA hod do kose a kup si normalni vahu ve ktere nejsou odpory misto platiny. Tu hadicku zapoj na snimac tlaku sani, ktery je pripevnen na palivovem filtru. A pripoj radne cidlo teploty motoru, ne to pro budik ale to pro ridici jednotku motoru.
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 30 lis 2014 21:26
- auto: E34 525ix 4x4
- Bydliště: Přeštice Plzeň Jih
Re: Motor BMW TDS - Svět Motorů
Děkuji moc "Kokesek" odpověď. Toho QAPa ráno vyndám a vrátim. V pondělí objednám toho originál Piesburga bez odporů (nechal jsem se blbě ukecat) a teplotní čidlo hlavy na řídící jednotku. Zapojím hadičku na podtlak a dám info jak jsem na tom.Hezký zbytek víkendu všem.
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 30 lis 2014 21:26
- auto: E34 525ix 4x4
- Bydliště: Přeštice Plzeň Jih
Re: Motor BMW TDS - Svět Motorů
Tak jsem váhu QAPa vyndal a vrátil tam původního Pierburga. Chová se to stejně -podivně. Asi jsem se s tou váhou unáhlil. Motor po startu okamžitě naskočí a ručička ekonoměru ukáže 20l po rozjezdu okamžitě spadne na 0.Při jízdě na volnoběh např.dojezd ke křižovatce motor na volnoběh kola se točí ekonoměr je na 0 po zastavení ihned ručička na 20l a motor zvětší vibrace na volnoběh. Za jizdy ukazuje 0 točí a táhne bez problému..
Diagnostika ukázala: 20 řízení stálé rychlosti jízdy tempomat-přítomen
Tempomat není z výroby dle WIN a není ovládací páčka ani vylomený plast krytu -pokud by ho někdy zkoušel přidat. 19 asi Řízení doby žhavení -přerušovaná
05 Snímač počátku vstřiku-přerušovaný
0F1 Neznámý chybový kod
A ústně sděleno že motor vykazuje -40°C a vzduch 1800 .Proto jsem šel po váze vzduchu....
Pokud mi někdo nebude schopen poradit tak mám v plánu objednat se na diagnostiku do Klatov člen BMW klubu bod nickem Author nebo nějaký servis v Plzní od členů LR fora.
Diagnostika ukázala: 20 řízení stálé rychlosti jízdy tempomat-přítomen
Tempomat není z výroby dle WIN a není ovládací páčka ani vylomený plast krytu -pokud by ho někdy zkoušel přidat. 19 asi Řízení doby žhavení -přerušovaná
05 Snímač počátku vstřiku-přerušovaný
0F1 Neznámý chybový kod
A ústně sděleno že motor vykazuje -40°C a vzduch 1800 .Proto jsem šel po váze vzduchu....
Pokud mi někdo nebude schopen poradit tak mám v plánu objednat se na diagnostiku do Klatov člen BMW klubu bod nickem Author nebo nějaký servis v Plzní od členů LR fora.