Osobně si myslím, že nejlepší je vybírat auta nezasažená kutilem, ne nutně leštěnky, ale spíš ta, která na sobě nemají podivný lak, podivné držáky, jednoúčelové nástavby, přídavné nesmysly a jako-ochranné rámy.
Staré LR se dělí podle rozvorů na krátké (88") a dlouhé (109") s tím, že první varianty (tzv. 1. série/Series 1/S1/jedničky) měly i kratší rozvory krátké i dlouhé varianty - krátké začaly na 80" a postupně přešly přes 86" na 88", dlouhé začaly na 107" a postupně povyrostly na 109".
Nejčastější motorizací je benzínový motor o objemu válců 2286 cm3, méně obvyklá je přepracovaná naftová varianta téhož motoru. Docházelo ale i k různým úpravám s naftovými motory Perkins, motory Rover V8. Více o historii LR na listových perech se lze dočíst na stránkách LRSC:
http://www.lrsc.cz/modely
Jedničky jsou obecně více ceněné a dnes bude těžké narazit na nějakou za lidovou cenu. I dvojky a trojky ale cenově povyrostly. Chce to hledat i v zahraničí, tady je výběr omezený a kdo prodává pěkné auto, chce za něj povětšinou evropskou cenu, tj. 200 tis. a výš. Dlouhé LR jsou praktičtější, odvezou víc, vejde se do nich rodina i s bagáží, krátké jsou skladnější při parkování, nepotřebují tolik místa na otočení a při koupi nějakého vozíku jsou i prostorově variabilní. Dlouhých LR je také méně, měly těžší život, vozily těžké náklady, byla to víc auta pro práci atd.
Každopádně hodně štěstí s hledáním!
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"