Stránka 55 z 59

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 13 bře 2021 22:09
od HST
Lukasino píše: 13 bře 2021 20:00 Auto se zvedne ještě víc. Jen když máš ve standardu lift +75, tak po přechodu do offroadu se xlifter automaticky sníží na +55 jestli se nepletu :wink:
... presne tak. Proto jsem se tak moril s detekci origo vysky. Mas-li na XL nastaveno +75 a auto hodis do offroadu (at uz ty jako uzivatel, nebo terrain response sam), tak se XL snizi na +55. Pac +75 uz by bylo mimo rozsah.
Stejne je ale potreba to trochu hlidat a kdyztak na XL ubrat.

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 16 bře 2021 22:54
od tdo
Ahoj, tak jsem se stal majitelem Disca IV a přemýšlím, čím pěkným a funkčním ho vybavit na cesty. X-lifter všechny tyto podmínky splňuje, tak bych se chtěl zeptat, jestli je nějaká sleva pro členy? Obzvlášť se těším na možnost samonivelace při spani ve střešním stanu, třeba už nebudu zapřenej nohama o konstrukci ... 😁 Diky za zprávu, Tomáš

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 16 bře 2021 23:12
od HST
Ahoj, napisu ti SZ.

Jinak prave jsem dodelal masivni aktualizaci FAQ, tak tuhle otazku bych tam mohl pridat :D :D
https://www.xlifter.com/faq/
Lidi jsou fakt neuveritelny koumaci, oni uz i vymysleli ze se da treba konektor zastrcit do jineho slotu v EAS jednotce, ackoliv to fyzicky nejde, pac na konektoru jsou jine klice. A presto to dokazou. Ja to nechapu, ale je to tak :D

Jinak se Ceskym luhum a hajum omlouvam, po posledni velke aktualizaci webu "se" (jako sama, rozumite) zrusila ceska verze webu, nestiham udrzovat jazykove mutace, tak jsem to pojal ze doladim poradne anlgickou a pak se k ceske vratim. A vlastne i nemecke.

Ho.

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 17 bře 2021 07:37
od Kokesek
Nebylo by spatne pridat do skryteho menu bypass vadneho cidla. Tedy kopirovat hodnotu s dobreho cidla. Auto bez jednoho cidla v nouzovem rezimu sice funguje ale neda se ovladat a je podstatne nize nez je potreba. Co rikas Honzo pujde to?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 17 bře 2021 09:30
od HST
Kokesek píše: 17 bře 2021 07:37 Nebylo by spatne pridat do skryteho menu bypass vadneho cidla. Tedy kopirovat hodnotu s dobreho cidla. Auto bez jednoho cidla v nouzovem rezimu sice funguje ale neda se ovladat a je podstatne nize nez je potreba. Co rikas Honzo pujde to?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Yes, mam to v planu. Jeden z bodu pro 2021. Technicky to pujde - nejaky prumer z ostatnich kol, idealne jeste zkombinovat s informaci z naklonomeru - uvidime.
Plus idealne detekce umreleho cidla - treba napeti tesne kolem nuly nebo kolem 5V (mimo rozsah), nebo zasekle cidlo, nejak promitnuta do indikace uzivateli.
Mirne horsi jak udelat user interface, nejake napady uz mam, koneckoncu proto je tam menu "Recovery options", kde je dneska pouze ABS cidlo.

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 17 bře 2021 10:05
od MadTom
Jestli budeš "emulovat" čidlo, tak se zamysli nad nějakým rychlostním omezením, teda pokud informaci o rychlosti máš. Představa, že někdo utrhne v lese čidlo a zapne bypass, aby mohl vyjet z lesa je super. Trošku horší je představa, že takto poletí 150 po dálnici.

XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 17 bře 2021 14:14
od Dex
To mu stejně klika dlouhodobě nedovolí

Sry za off topic


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 17 bře 2021 15:48
od pojir
Asi to pro vetsinu nebude uplne novinka, ale narazil jsem ted na samonivelacni system pro karavany: https://www.toptrade.cz/hydraulicke-nozky
Je to samozrejme neco uplne jinyho, ale jen chci rict, ze kdyz vidim tu cenu, tak si rikam, ze xlifter je vlastne docela zadarmo :yes

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 17 bře 2021 15:57
od MadTom
Už vidím jak D3 na těchto nožičkách někam utíká ..... :mrgreen:

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 18 bře 2021 09:23
od HST
MadTom píše: 17 bře 2021 10:05 Jestli budeš "emulovat" čidlo, tak se zamysli nad nějakým rychlostním omezením, teda pokud informaci o rychlosti máš. Představa, že někdo utrhne v lese čidlo a zapne bypass, aby mohl vyjet z lesa je super. Trošku horší je představa, že takto poletí 150 po dálnici.
Ano, tohle jsou oblasti, ktere uz ted hraji podstatou roli.
Xlifter nejak dospel do "produktu", coz je super, ale prinasi to presne tyhle vyzvy. Dokud to byla hracka pro par nadsencu, tak je celkem fuk co se s tim da delat.
Ale jak je to ho vic, tak se kzdy najde jeden clovek ze sta, kterej da Xlifter do mikrovlnky a pak si bude stezovat ze to nebylo v navodu.
Vlastne je to jako s volantem. To je taky vcelku bezpecna vec. Ale taky kdyz s nim blbe kroutis, narazis do zdi.
Btw ve vsech modelech X2 je pripravena kanovska sbernice ze ktere si tyhle informace casem vyzobnu, ale jeste neni firmware.
Ho.

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 18 bře 2021 11:05
od MadTom
Je vidět, že se snažíš, ale ještě jsi nedospěl do stavu, kdy víš, že je to zbytečné, protože blbci jsou neskutečně vynalézaví. :mrgreen: A když tam máš CAN, tak přemýšlej, co vše se z něj dá vyzobávat, bez toho, aby jsi do něj zasahoval. Tedy prostým odposlechem na drátech. Celkem ti to zjednoduší bezpečností analýzu.

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 21 bře 2021 11:08
od Kubelik
Stává se mi, ze se auto po nivelaci dostane do hlášení palubního systému ze je v extended mode a pak nespadne, po exitu z nivelace, do módu +0mm. Pokazde pak musim packou v aute dat polohu standard :(

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 21 bře 2021 19:03
od Hubert
Honzo (HST) nevíš kolik mají ukazovat čidla hodnotu ve voltech když je auto v normální výšce. Například: LR3 vpředu 465 mm a vzadu 485 mm tak přední a zadní čidlo by mělo shodně ukazovat 2,5 +- 0,2V. Ona na autě Kubelíka jsou asi čidla pootočené na držících dostávají se hodnoty mimo rozsah . Teď je tam ve standartu tuším cca 2,2 +- 0,1 V

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 22 bře 2021 08:37
od Rennie
Huberte teď jsem byl kouknout pokud teda stačí info z xlifteru. Cistil jsem středový ventil a auto je po kalibraci čidel výšky Obrázek

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 22 bře 2021 08:43
od HST
Hubert píše: 21 bře 2021 19:03 Honzo (HST) nevíš kolik mají ukazovat čidla hodnotu ve voltech když je auto v normální výšce. Například: LR3 vpředu 465 mm a vzadu 485 mm tak přední a zadní čidlo by mělo shodně ukazovat 2,5 +- 0,2V. Ona na autě Kubelíka jsou asi čidla pootočené na držících dostávají se hodnoty mimo rozsah . Teď je tam ve standartu tuším cca 2,2 +- 0,1 V
Ahoj, covece tech 2.5 voltu je na D3 skoro uz offroad poloha. Ta je +- 2.5-2.8V. Normalni poloha dava na D trojce neco kolem tech 2.2V - nebo kdekoliv mezi 2 - 2.2V - predek.
EDIT na zaklade obrazku od Rennieho: Jo, zadek jsem casto videl o neco nize - kolem tech 1.7-2.0V - naprava je jina, vetsi draha atd.
Takze co pises vypada spise dobre.

Pozor na D4, a poslednich generacich D4 (rok 2008 - priblizne, presne podle Vin a trena Kokeska :) ) RRS a je to zase jinak, nektere senzory maji "opacnou polaritu" a napeti ve standardni vysce je na senzoru 1.8V (S rezervou, tohle nevim jestli lovin z hlavy uplne presne) a se vzrustajici vyskou auta napeti klesa, narozdil od stare D3, kde napeti se vzrustajici vyskou stoupa.

U novejsich aut maji v TOPIxu v dokumentaci uz i grafy ukazujici zavislost vysky na napeti, u starsich ala D3 jsem to nenasel.

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 22 bře 2021 08:59
od HST
Kubelik píše: 21 bře 2021 11:08 Stává se mi, ze se auto po nivelaci dostane do hlášení palubního systému ze je v extended mode a pak nespadne, po exitu z nivelace, do módu +0mm. Pokazde pak musim packou v aute dat polohu standard :(
Jsou to dve otazky:
1) po exitu z nivelace, do módu +0mm. => Starsi verze firmware po exitu z nivelace nastavily na Xlifteru +0mm. Novejsi verze se vratili na hodnotu liftu, ktere byl pred tim. Uz nemam v hlave ve ktere verzi jsem to delal, bylo to ale asi jeste pred 0.98, tedy hodne davno.

2) Stává se mi, ze se auto po nivelaci dostane do hlášení palubního systému ze je v extended mode
Obcase se to stane a ma to dva duvody - bud se leveluje z velkych uhlu - nad 4.5 stupnu, a nebo neni dobre udelana kalibrace (prevevsim Xlifteru, ale pripadne i auta). Nebo Kombinace velkych uhlu a kalibrace.
Pricina je nasleduijci: Levelling vyuziva maximalni dostupnou drahu kol. Ovsem Xlifter zase bere u uvahu i nejakou bezpecnost a 3cm od dolniho a spodniho limitu prestane do vysky kol zasahovat. Na prechodu tohoto limitu se jakoby vytrati ovlivneni vysku xlifterem a kdyz to trva dlouho, tak to auto intrpretuje jakoze si sedlo na prekazku a hodi extended mode. V jake fyzicke vysce zacina tento 3 centimetrovy limit je dano kalibraci xlifteru - odtud ona potreba mit dobre zkalibrovano.
Reseni to moc nema - proste bud nelevelovat z hodnot naklonu mimo rozsah, nebo proste packou vzdy extended oblokovat (ono to tam ale stejne spadne znova), po vyrovnani co to de vypnout motor a spat. A mit dobre zkalibrovano.

Honza

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 22 bře 2021 09:18
od MadTom
Návrh a dotaz - je toto popsané v návodu (vím že návody se nečtou)? Je v návodu tabulka s nějakými standardními hodnotami z čidel pro různé nastavení podvozku a různá auta? Ono by to mohlo pomoci s hledáním problémů někde mimo civilizaci, když se auto přestane zvedat - narážím teď na možnost emulace některého čidla při poruše. A nebo jinak - složitěji - schovat to do nějakého skrytého menu, aby to rovnou ukázalo, že něco je nejspíše mimo rozumné hodnoty.

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 22 bře 2021 15:17
od Kubelik
HST píše: 22 bře 2021 08:59
Kubelik píše: 21 bře 2021 11:08 Stává se mi, ze se auto po nivelaci dostane do hlášení palubního systému ze je v extended mode a pak nespadne, po exitu z nivelace, do módu +0mm. Pokazde pak musim packou v aute dat polohu standard :(
Jsou to dve otazky:
1) po exitu z nivelace, do módu +0mm. => Starsi verze firmware po exitu z nivelace nastavily na Xlifteru +0mm. Novejsi verze se vratili na hodnotu liftu, ktere byl pred tim. Uz nemam v hlave ve ktere verzi jsem to delal, bylo to ale asi jeste pred 0.98, tedy hodne davno.

2) Stává se mi, ze se auto po nivelaci dostane do hlášení palubního systému ze je v extended mode
Obcase se to stane a ma to dva duvody - bud se leveluje z velkych uhlu - nad 4.5 stupnu, a nebo neni dobre udelana kalibrace (prevevsim Xlifteru, ale pripadne i auta). Nebo Kombinace velkych uhlu a kalibrace.
Pricina je nasleduijci: Levelling vyuziva maximalni dostupnou drahu kol. Ovsem Xlifter zase bere u uvahu i nejakou bezpecnost a 3cm od dolniho a spodniho limitu prestane do vysky kol zasahovat. Na prechodu tohoto limitu se jakoby vytrati ovlivneni vysku xlifterem a kdyz to trva dlouho, tak to auto intrpretuje jakoze si sedlo na prekazku a hodi extended mode. V jake fyzicke vysce zacina tento 3 centimetrovy limit je dano kalibraci xlifteru - odtud ona potreba mit dobre zkalibrovano.
Reseni to moc nema - proste bud nelevelovat z hodnot naklonu mimo rozsah, nebo proste packou vzdy extended oblokovat (ono to tam ale stejne spadne znova), po vyrovnani co to de vypnout motor a spat. A mit dobre zkalibrovano.

Honza

Diky za vysvětlení. Podle mého, jsem sel do nivelace s nastaveným programem lift 25mm. Nyní postupují dle návodu :) a nivelaci začínám vždy v programu lift +0mm.

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 23 bře 2021 13:25
od Rennie
Rennie píše:Huberte teď jsem byl kouknout pokud teda stačí info z xlifteru. Cistil jsem středový ventil a auto je po kalibraci čidel výšky Obrázek
Hmm je to divný dnes jsem zkusil muj povoz a hodnoty jsou jiný. Oba vozy po kalibraci a od středu kol po lemy velmi drobne rozdíly. Jen to první má drobny problém Obrázek

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 07 dub 2021 10:45
od HST
Tak ted by to chtelo vzit merak a napeti opravdu zmerit voltmetrem, to by me hodne zajimalo.
Nebo misto icarsoftu vzit jinou diagnostiku (treba origo od landorvera) a porovnat to.

Ono totiz je to takhle: Xlifter meri napeti na direkt na senzorech (AD prevodnikem).

Diagnostika cte data z canbusu - a ta posila data vysky kola jako 1 byte (0-255). To jsem vycetl pomoci analyzatoru can bus komunikace.
Tento udaj nemusi byt primo napeti senzoru. Muze byt korigovane o LR kalibraci, muze byt korigovane o koeficient rozdilne artikulace na napravach.
Ja nevim. Co bych dal za dokumentaci k temhle datum na can sbernici!
Diagnostika si tenhle byte prelozi na napeti dle nejakeho vzorecku ktery ma v sobe (diagnostika). A treba to maji soudruzi blbe. Nebo to mam blbe ja :)