Please help:
auto: DII 2001
motor 10p, automat
1. původní jednotka: MSB101340, funguje ale má problematický přechod z volnoběhu do otáček, zvláště pokud je auto studené, auto startuje na škubnutí ale dokud se motor neohřeje, skoro nechce jet. Jakmile je teplé je to bez problémů.
2. záložní jednotka: NNN000130 funguje bez problémů krom toho že auto s ní strašně ale fakt strašně blbě startuje. Jakmile chytne je bez problémů.
3. další záložní jednotka: NNN500030 se SW od TD5alive: bez problémů krom toho, že zas nefunguje čidlo teploty chladící kapaliny. Ani při testu na diagnostice.
Všechny běžné problémy (olej v konektoru, rampa vstřikovačů, kabelový svazek, tlak nafty, správné nakódování vstřiků... vyloučeny). Vypadá to že každá jednotka si žije vlastním životem.
Možná bude stačit přehrát SW v NNN500030 ale vzhledem k tomu, že ten stávající je super, tedy krom toho, že nejde ukazatel teploty vody, tak se mi do toho zatím nechce. Jinak podle dokumentace by měl jít signál z ŘJ do Instrument boxu digitálně. Setkal se někdo s něčím podobným? Popř. byl by někdo z okolí Plzně ochotný nechat do svého post-faceliftového DII vyzkoušet zapojit mojí ŘJ? Nemusíme vůbec načítat vstřiky ani IMO a startovat auto. Stačí mi jenom jednotku připojit a vyzkoušet, jestli na post-faceliftovém DII bude po zapnutí zapalování fungovat budík teploty vody. Nikde v dokumentaci jsem sice nenašel, že by byly různé verze protokolů pro budík teploty vody ale spoléhat se na to nechci. Sice je to možná jenom rozbité ale vzhledem k tomu že jednotka je ještě původní zasealovaná tak poslání do opravy kde jí otevřou bude až to poslední řešení.
Kompatibilita řídících jednotek Discovery TD5
-
- Příspěvky: 15223
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kompatibilita řídících jednotek Discovery TD5
Začnu od konce - zasilikonování jednotky je sice pěkné, ale vodotěsná není - podívej se na jednotku zespodu - v hliníkovém dnu je několik děr, takže zasilikonování je tak trošku k smíchu, zvlášť v D2, kde je jednotka svisle. V Defu jsou tyto díry zespodu a teoreticky by to mohlo fungovat jako potápěčský zvon, nebo voda alespoň rychle vyteče. Utopené jednotky jsem po opravě dodatečně silikonoval uvnitř.
SW není problém mezi jednotkama NNN000130 a NNN500030 přehrát, ale začal bych tím, nahrát tam správný SW pro dané auta a danou převodovku, tím by se měl odstranit problém se startováním. Pro 10P motor a automatickou převodovku těch možností moc není.
Korekce na teplotu - tedy uškrcenej výkon u studeného motoru je správně, jde o to, aby to nebylo moc. U originálních map by to nemělo být moc výrazné, pokud se tomu ale pomůže, tak je to prostě poznat. Je to ochrana motoru.
Ukazatel teploty - jde otestovat jak spojení mezi řídící jednotkou a budíkama - z diagnostiky řídící jednotku napovelovat, ať budíkem zacvičí, a stejně tak vyčíst v řídící jednotce, jestli čte správně teplotu z čidla na motoru.
Není ani problém přetáhnout laděný SW do druhé jednotky.
SW není problém mezi jednotkama NNN000130 a NNN500030 přehrát, ale začal bych tím, nahrát tam správný SW pro dané auta a danou převodovku, tím by se měl odstranit problém se startováním. Pro 10P motor a automatickou převodovku těch možností moc není.
Korekce na teplotu - tedy uškrcenej výkon u studeného motoru je správně, jde o to, aby to nebylo moc. U originálních map by to nemělo být moc výrazné, pokud se tomu ale pomůže, tak je to prostě poznat. Je to ochrana motoru.
Ukazatel teploty - jde otestovat jak spojení mezi řídící jednotkou a budíkama - z diagnostiky řídící jednotku napovelovat, ať budíkem zacvičí, a stejně tak vyčíst v řídící jednotce, jestli čte správně teplotu z čidla na motoru.
Není ani problém přetáhnout laděný SW do druhé jednotky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Kompatibilita řídících jednotek Discovery TD5
Díky moc za odpověď,
- přiznám se že o těch dírách v ŘJ jsem nevěděl, kouknu na to. Nicméně původní MSB101340, s tím blbým přechodem z volnoběhu do otáček, jsem pro kontrolu otevřel a vevnitř byla jak nová - žádný olej nebo stopy po koupání. Já nikdy jen tak pro zábavu autem zbytečně nebrodím. Jelikož MSB má epromku a já jsem byl první kdo do ní nakoukl tak je samozřejmě původní bez jakýchkoli úprav. Ještě je možné, že vstřiky už nevykazují správnou funkci při volnoběžných otáčkách. To je známá bolest PD Scanií a Volva FH12. Proč ale s oběma NNN tenhle problém zmizel?
- zapomněl jsem napsat, že ta NNN500030 teplotu vody samozřejmě zná a odpovídá realitě. Když jsem s tím chvíli jezdil a nešel mi tudíž budík, tak jsem koukal na teplotu vody přes live data.
- jak jsem psal, budík teploty vody u NNN500030 se nepohne ani při testovacím modu na diagnostice. Je to jediný problém, vše ostatní funguje. V budíkách to není, protože jak s NNN0000130 a starou MSB teplota vody chodí.
- Laděný SW z NNN500030 lze opravdu bez úprav přehrát do starší NNN0000130? Já jsem myslel že to nejde.
- přiznám se že o těch dírách v ŘJ jsem nevěděl, kouknu na to. Nicméně původní MSB101340, s tím blbým přechodem z volnoběhu do otáček, jsem pro kontrolu otevřel a vevnitř byla jak nová - žádný olej nebo stopy po koupání. Já nikdy jen tak pro zábavu autem zbytečně nebrodím. Jelikož MSB má epromku a já jsem byl první kdo do ní nakoukl tak je samozřejmě původní bez jakýchkoli úprav. Ještě je možné, že vstřiky už nevykazují správnou funkci při volnoběžných otáčkách. To je známá bolest PD Scanií a Volva FH12. Proč ale s oběma NNN tenhle problém zmizel?
- zapomněl jsem napsat, že ta NNN500030 teplotu vody samozřejmě zná a odpovídá realitě. Když jsem s tím chvíli jezdil a nešel mi tudíž budík, tak jsem koukal na teplotu vody přes live data.
- jak jsem psal, budík teploty vody u NNN500030 se nepohne ani při testovacím modu na diagnostice. Je to jediný problém, vše ostatní funguje. V budíkách to není, protože jak s NNN0000130 a starou MSB teplota vody chodí.
- Laděný SW z NNN500030 lze opravdu bez úprav přehrát do starší NNN0000130? Já jsem myslel že to nejde.
-
- Příspěvky: 15223
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kompatibilita řídících jednotek Discovery TD5
Kouknu se do RAVE, jak je to s budíkama, třeba mě něco napadne.
S tím SW je to trošku složitější - laděnej bývá normálně zamčenej, a když ho vyčteš diagnostikou, tak se to zašifruje. To ale není nepřekonatelné, jenom musí být důvod si s tím trošku pohrát.
A jinak to jde, ale nikde jsem nenašel doopravdy podrobný popis rozdílů mezi originál mapami, takže je to vždy potřeba otestovat. A pro 10P motor, tedy Euro2 tam stejně moc možností na výběr není, takže to jde rychle.
Je docela velkej rozdíl mezi mapama ve starším MSB jednotkách a těma pro novější NNN jednotky - myslím tím v originálních mapách. Je na tom pěkně vidět, že nějaký pokrok u LR udělali. Jedna z věcí je to co to dělá v malých otáčkách, a to jak u automatu tak u manuálu. Manuál má snahu začít cukat, což není zrovna příjemné.
S tím SW je to trošku složitější - laděnej bývá normálně zamčenej, a když ho vyčteš diagnostikou, tak se to zašifruje. To ale není nepřekonatelné, jenom musí být důvod si s tím trošku pohrát.
A jinak to jde, ale nikde jsem nenašel doopravdy podrobný popis rozdílů mezi originál mapami, takže je to vždy potřeba otestovat. A pro 10P motor, tedy Euro2 tam stejně moc možností na výběr není, takže to jde rychle.
Je docela velkej rozdíl mezi mapama ve starším MSB jednotkách a těma pro novější NNN jednotky - myslím tím v originálních mapách. Je na tom pěkně vidět, že nějaký pokrok u LR udělali. Jedna z věcí je to co to dělá v malých otáčkách, a to jak u automatu tak u manuálu. Manuál má snahu začít cukat, což není zrovna příjemné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Kompatibilita řídících jednotek Discovery TD5
... to asi nebude problem moje vstreky maju 483tkm nikdy s nimi nebolo nic robene a idu OK.kuk píše:Ještě je možné, že vstřiky už nevykazují správnou funkci při volnoběžných otáčkách. To je známá bolest PD Scanií a Volva FH12. Proč ale s oběma NNN tenhle problém zmizel?
... no len ci v tej NNN jednotke mas D2 software a nie nahodou Defender. Lebo budik teploty je v Defe zapojeny opacne ako D2kuk píše:NNN500030 se nepohne ani při testovacím modu na diagnostice.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kompatibilita řídících jednotek Discovery TD5
MadTom píše:Kouknu se do RAVE, jak je to s budíkama, třeba mě něco napadne.
S tím SW je to trošku složitější - laděnej bývá normálně zamčenej, a když ho vyčteš diagnostikou, tak se to zašifruje. To ale není nepřekonatelné, jenom musí být důvod si s tím trošku pohrát.
A jinak to jde, ale nikde jsem nenašel doopravdy podrobný popis rozdílů mezi originál mapami, takže je to vždy potřeba otestovat. A pro 10P motor, tedy Euro2 tam stejně moc možností na výběr není, takže to jde rychle.
Je docela velkej rozdíl mezi mapama ve starším MSB jednotkách a těma pro novější NNN jednotky - myslím tím v originálních mapách. Je na tom pěkně vidět, že nějaký pokrok u LR udělali. Jedna z věcí je to co to dělá v malých otáčkách, a to jak u automatu tak u manuálu. Manuál má snahu začít cukat, což není zrovna příjemné.
nic se v ladenem softwaru ani ve fabricnim nezamyka. Prehrat z 130 na 030 urcite nepujde. ale da se udelat presny klon map. To znamena ze vykopiruju prirustky a naaplikuju je do neupravene mapy. Ale nepripada mi to uplne potreba, kdyz mam hotove svoje mapy na 030 i 130 a dalsich deset jinych typu.
Jinak co se tyce ukazatele vody tak je to prave rozdil DEF a DESCO jak pise DANO.
Re: Kompatibilita řídících jednotek Discovery TD5
Díky všem za odpovědi.
Já jsem Defender nikdy neměl, tak mě to nenapadlo. Backup laděného SW z 500030 mám, tak tam pro začátek nahraju originál SW a uvidíme. Bohužel jsem teď služebně v TATAlandu tak se na to dostanu až koncem příštího týdne. Ozvu se jak to dopadlo.
Pro náhodné čtenáře přidávám odkaz na LandyZone kde je přehled čísel řídících jednotek pro TD5.
https://www.landyzone.co.uk/land-rover/ecus.174798/
Není to kompletní, v seznamu chybí nová čísla repasovaných jednotek LR006301...
Já jsem Defender nikdy neměl, tak mě to nenapadlo. Backup laděného SW z 500030 mám, tak tam pro začátek nahraju originál SW a uvidíme. Bohužel jsem teď služebně v TATAlandu tak se na to dostanu až koncem příštího týdne. Ozvu se jak to dopadlo.
Pro náhodné čtenáře přidávám odkaz na LandyZone kde je přehled čísel řídících jednotek pro TD5.
https://www.landyzone.co.uk/land-rover/ecus.174798/
Není to kompletní, v seznamu chybí nová čísla repasovaných jednotek LR006301...
Re: Kompatibilita řídících jednotek Discovery TD5
Problém s budíkem vyřešen nahráním správného datového souboru pro EU2 co NNN000030. Rovněž zmizely všechny chybové hlášky. Díky všem za rady, kuk