RRC podvozok
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: 20 zář 2011 13:04
- auto: RRC softdash
- Bydliště: Bratislava + Ceskomoravska Vysocina
RRC podvozok
Zdravim vospolok.
Na RRC '94 softdash mam pridavnu prevodovku Borg Warner. Kedze ma podla vsetkeho kusnutu viskospojku (v zatacke na sotoline / smyklavom povrchu preklzuju kolesa) uvazujem co dalej. Chcel by som ju vymenit za LT230. Guglil som ake problemy su s tym spojene, ale rad by som si tu overil niektore veci, kedze moja strojarska anglictina ma znacne medzery...
1. Tunel
Karoseria rrc / disco je v podstate zhodna, ale docital som sa, ze pre BW je inac tvarovany tunel. Nic detailnejsie som nezistil.
Kedze do starsich RRC sa LT montovali, predpokladam ze uprava sa robila, lebo povodny tunel bol pre BW maly.
Zamena opacnym smerom (BW->LT) by teda mala ist bez zasahov do karoserie. Mam pravdu?
2. Dlzka kardanov
Kedze LT230 ma ine rozmery, treba dat kardany prislusnych dlzok.
O zadnom som sa nic nedocital. Ten je pre obe prevodovky rovnaky?
Predny je zamenny s Disco1?
3. Mechanizmus radenia
Kulisa na LT je ina (tvar H) - ma polohu doboku pre radenie uzavierky. Da sa pouzit cena kulisa z Disco1 bez uprav?
4. Prevodove pomery.
Auto pouzivam na 95% po cestach, obcas taham prives, obcas sa potrebujem dostat do lesa. Ziaden tazky offroad sa nekona, vacsie kolesa neplanujem, na redukcii mi prevod bohate staci. Skor by som uvital nizsie otacky pri dialnicnych rychlostiach. Aky pomer a z akeho auta teda hladat?
5. vyvod PTO / overdrive.
Nejdem asi hned montovat, ale chcem si tuto moznost nechat otvorenu.
Niektore LT mali na konci hriadela prislusny tisichran, niektore ho nemali. Prevodovku z akeho auta teda hladat?
6. Zabudol som este na nejaku zaludnost?
Druhy problem tykajuci sa vole v prednom diferenciali. Ked dvihnem predne koleso, vola je asi 10cm na obvode kolesa. Nezda sa mi, ze by sa casom zasadne zvacsovala. Poloosi som mal nedavno vonku, klby su bez vole (dlha strana sa mi zda, ze ide az moc natesno), tisichrany v poriadku. Diferak som ale vonku nemal (kazdu poloosu som vyberal zvlast, takze nebola prilezitost), neviem ako vyzera vovnutri.
Kde cakat problem? V samotnom diferenciali, alebo tanier-hruska? Da sa to nejak poznat bez demontaze?
Je sanca, ze to len niekto blbo poskladal a ozubenia budu OK, alebo je to skor dosledok kusnutej viskospojky? Viem, tazko takto radit ked to clovek nevidi...
Dif z akeho auta teda hladat, aby mal rovnaky pomer?
Je predny a zadny dif. zamenny? Uvazujem, ze ak by bol tanier a hruska OK, tak ho vyberiem, kupim don ARB s uzavierkou, pripadne samosvor, dam ho dozadu a zadny dam dopredu. Pojde to?
Posledna vec (dakujem za trpezlivost, ak ste sa docitali az sem) - na zadnej naprave mam prehrdzaveny kryt diferencialu - tu polgulu s napustacim srobom. Je realne zohnat ten diel a navarit ho, alebo zhanat cely vylisok/obal napravy?
Dakujem za rady.
Na RRC '94 softdash mam pridavnu prevodovku Borg Warner. Kedze ma podla vsetkeho kusnutu viskospojku (v zatacke na sotoline / smyklavom povrchu preklzuju kolesa) uvazujem co dalej. Chcel by som ju vymenit za LT230. Guglil som ake problemy su s tym spojene, ale rad by som si tu overil niektore veci, kedze moja strojarska anglictina ma znacne medzery...
1. Tunel
Karoseria rrc / disco je v podstate zhodna, ale docital som sa, ze pre BW je inac tvarovany tunel. Nic detailnejsie som nezistil.
Kedze do starsich RRC sa LT montovali, predpokladam ze uprava sa robila, lebo povodny tunel bol pre BW maly.
Zamena opacnym smerom (BW->LT) by teda mala ist bez zasahov do karoserie. Mam pravdu?
2. Dlzka kardanov
Kedze LT230 ma ine rozmery, treba dat kardany prislusnych dlzok.
O zadnom som sa nic nedocital. Ten je pre obe prevodovky rovnaky?
Predny je zamenny s Disco1?
3. Mechanizmus radenia
Kulisa na LT je ina (tvar H) - ma polohu doboku pre radenie uzavierky. Da sa pouzit cena kulisa z Disco1 bez uprav?
4. Prevodove pomery.
Auto pouzivam na 95% po cestach, obcas taham prives, obcas sa potrebujem dostat do lesa. Ziaden tazky offroad sa nekona, vacsie kolesa neplanujem, na redukcii mi prevod bohate staci. Skor by som uvital nizsie otacky pri dialnicnych rychlostiach. Aky pomer a z akeho auta teda hladat?
5. vyvod PTO / overdrive.
Nejdem asi hned montovat, ale chcem si tuto moznost nechat otvorenu.
Niektore LT mali na konci hriadela prislusny tisichran, niektore ho nemali. Prevodovku z akeho auta teda hladat?
6. Zabudol som este na nejaku zaludnost?
Druhy problem tykajuci sa vole v prednom diferenciali. Ked dvihnem predne koleso, vola je asi 10cm na obvode kolesa. Nezda sa mi, ze by sa casom zasadne zvacsovala. Poloosi som mal nedavno vonku, klby su bez vole (dlha strana sa mi zda, ze ide az moc natesno), tisichrany v poriadku. Diferak som ale vonku nemal (kazdu poloosu som vyberal zvlast, takze nebola prilezitost), neviem ako vyzera vovnutri.
Kde cakat problem? V samotnom diferenciali, alebo tanier-hruska? Da sa to nejak poznat bez demontaze?
Je sanca, ze to len niekto blbo poskladal a ozubenia budu OK, alebo je to skor dosledok kusnutej viskospojky? Viem, tazko takto radit ked to clovek nevidi...
Dif z akeho auta teda hladat, aby mal rovnaky pomer?
Je predny a zadny dif. zamenny? Uvazujem, ze ak by bol tanier a hruska OK, tak ho vyberiem, kupim don ARB s uzavierkou, pripadne samosvor, dam ho dozadu a zadny dam dopredu. Pojde to?
Posledna vec (dakujem za trpezlivost, ak ste sa docitali az sem) - na zadnej naprave mam prehrdzaveny kryt diferencialu - tu polgulu s napustacim srobom. Je realne zohnat ten diel a navarit ho, alebo zhanat cely vylisok/obal napravy?
Dakujem za rady.
Re: RRC podvozok
Čau, já měnil v RRC motor a převodovku jako celek z D1. Měl jsem VM a BW. Jediné, co jsem musel, tak obětovat kastlík kolem řadičky uzávěrky, jak říkáš jinak řazená přídavka. Pak převrtat díru na páku ruční brzdy a použít komplet celou z D1 i s bowdenem. Kardany jsem nechal z RRC, ty z D1 jsou kratší (myslím).
RRC 200Tdi
Re: RRC podvozok
1. mas pravdu
2. zadny je rovnaky, predny je zamenny s Disco1
3. da
4. 1.2 - tzn. Discovery
5. musis mat stastie a trafit sa...ale vstupne ozubenie s PTO zubkovanim sa da kupit samostatne
6. drziaky silenblokov ma tusim BW ine ako LT230
Vole hladaj v ozubeniach - vsetkych (prevodovka, kardany, diferay, poloosy, unasace). Ked to nascitas, tak vzdy nejaku volu budes mat. Da sa ju iba minimalizovat.
Kusnuta viskospojka sposobuje vacsie pnutia a tym padom vacsi opotrebenie. Z dlhodobeho hladiska. Pokial Ti kolesa preklzuju iba na smyklavom povrchu, tak to nieje az take zle. Predny a zadny diferak su zamenitelne.
panvica diferaku sa da kupit ako nahradny diel a prevarit.
Preco chces vymenit BW za LT230, ked vravis, ze jazdis primarne po ceste? Neprinesie Ti to ziadne vyhody. Resp. nevyvazi vlozene investicie. Ruku na srdce, PTO pouzivat pravdepodobne nebudes. Prevodovy pomer chces taktiez zachovat.
Jedine co by som dal spravit je repas viskospojky v BW. Pan v Ziari nad hronom to robi za tusim 130EUR a jazdis s absolutnym komfortom. V lahkom a stredne tazkom terene je visko v kombinacii s trakcnou kontrolu, ktoru softdash urcite ma, uplne dostatocna.
2. zadny je rovnaky, predny je zamenny s Disco1
3. da
4. 1.2 - tzn. Discovery
5. musis mat stastie a trafit sa...ale vstupne ozubenie s PTO zubkovanim sa da kupit samostatne
6. drziaky silenblokov ma tusim BW ine ako LT230
Vole hladaj v ozubeniach - vsetkych (prevodovka, kardany, diferay, poloosy, unasace). Ked to nascitas, tak vzdy nejaku volu budes mat. Da sa ju iba minimalizovat.
Kusnuta viskospojka sposobuje vacsie pnutia a tym padom vacsi opotrebenie. Z dlhodobeho hladiska. Pokial Ti kolesa preklzuju iba na smyklavom povrchu, tak to nieje az take zle. Predny a zadny diferak su zamenitelne.
panvica diferaku sa da kupit ako nahradny diel a prevarit.
Preco chces vymenit BW za LT230, ked vravis, ze jazdis primarne po ceste? Neprinesie Ti to ziadne vyhody. Resp. nevyvazi vlozene investicie. Ruku na srdce, PTO pouzivat pravdepodobne nebudes. Prevodovy pomer chces taktiez zachovat.
Jedine co by som dal spravit je repas viskospojky v BW. Pan v Ziari nad hronom to robi za tusim 130EUR a jazdis s absolutnym komfortom. V lahkom a stredne tazkom terene je visko v kombinacii s trakcnou kontrolu, ktoru softdash urcite ma, uplne dostatocna.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 15220
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RRC podvozok
K PTO. Nevím jak u RRC, ale když jsem u Disco2 zvažoval montáž overdrive, které se montuje na PTO výstup, tak jsem to vzdal, protože bylo málo místa v tunelu podlahy a muselo by se to hodně upravovat. Tak pozor, aby to u RRC nedopadlo stejně.
A druhá věc - co na to PTO chceš připojovat? Kromě overdrive mě napadá mechanický výstup na naviják, nebo hydraulické čerpadlo na naviják. A to si u RRC oboje dovedu lépe představit řešené elektrickým navijákem.
A druhá věc - co na to PTO chceš připojovat? Kromě overdrive mě napadá mechanický výstup na naviják, nebo hydraulické čerpadlo na naviják. A to si u RRC oboje dovedu lépe představit řešené elektrickým navijákem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Mirko
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC podvozok
Rozhodně bych neřešil přestavbu na LT230 kvůli viskospojce. Jak psal teslo, repas děla p. Baláž - renova - a demontáž a montáž znamená chvílku pod autem, narozdíl od přestavby na LT230, která je hlučnější, má o něco pomalejší převody a pokud nejezdíš tvrdý offroad, tak je BW i schopnější v terénu, protože "přemýšlí" za tebe. Vynaložené peníze a úsilí bych spíš vrazil do uzávěrky v ose a dostaneš se zase někam dál.
Ty to máš v manuálu a Dieselu?
Ty to máš v manuálu a Dieselu?
Re: RRC podvozok
Nerozpisal som to, ale pomenoval si to presne - malo miesta. Navijak je efektivnejsie riesit elektricky, ako PTO.MadTom píše:K PTO. Nevím jak u RRC, ale když jsem u Disco2 zvažoval montáž overdrive, které se montuje na PTO výstup, tak jsem to vzdal, protože bylo málo místa v tunelu podlahy a muselo by se to hodně upravovat. Tak pozor, aby to u RRC nedopadlo stejně.
A druhá věc - co na to PTO chceš připojovat? Kromě overdrive mě napadá mechanický výstup na naviják, nebo hydraulické čerpadlo na naviják. A to si u RRC oboje dovedu lépe představit řešené elektrickým navijákem.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: 20 zář 2011 13:04
- auto: RRC softdash
- Bydliště: Bratislava + Ceskomoravska Vysocina
Re: RRC podvozok
6. drziaky silenblokov ma tusim BW ine ako LT230
Su aj s prieckou zamenne z Disco?
7. rucna brzda - V com je rozdiel? Lebo bubon je na rovnakom mieste ako u BW, cize aj lanovod by mal byt rovnaky. A paka je uchytena do kastle, tam snad problem nebude?
PTO - ako vravim, montovat asi nebudem, ale ked si mozem vybrat, tak tu moznost tam chcem mat.
BW ma po plech asi 3cm, LT je v mieste PTO o nieco kratsia, cize nejake custom riesenie sa tam vymysliet da...
Hlucnost - nemyslim ze cokolvek je schopne prehucat 300tdi, takze tento argument neberiem
Aky je pomer u BW? Kolko spravi ta LT v rozdiele otacok dajme tomu pri 90km/h?
K tomu "premyslaniu" za mna - tento burzoazny prezitok rad necham na sebe so vsetkymi jeho (aj negativnymi) dosledkami.
O repase viskospojky viem, ale ak sa v tom uz budem hrabat tak zistim ze je vytahana retaz a to uz sme na inej cenovej hladine.
Ako dovody za LT vidim hlavne:
- celkova technicka zvrhlost konstrukcie BW a osobne nesympatie k retazi a viskospojke (ano, je to jedna z mnohych zvrhlosti na rr, ale aspon budem lepsie spavat)
- moznost v pripade potreby pri LT odpojit jeden z kardanov, zaradit uzavierku a pokracovat v jazde (napr. porucha na ceste, alebo spomenuta oprava diferencialu - auto zostava pojazdne, s difom sa v klude mozem hrat po veceroch v garazi)
- moznost nachystat si vsetko vopred, prevodovku rozobrat, vycistit, pretesnit, objednat potrebne veci, atd... a nahodit ju behom jedneho dna az uznam za vhodne.
Su aj s prieckou zamenne z Disco?
7. rucna brzda - V com je rozdiel? Lebo bubon je na rovnakom mieste ako u BW, cize aj lanovod by mal byt rovnaky. A paka je uchytena do kastle, tam snad problem nebude?
PTO - ako vravim, montovat asi nebudem, ale ked si mozem vybrat, tak tu moznost tam chcem mat.
BW ma po plech asi 3cm, LT je v mieste PTO o nieco kratsia, cize nejake custom riesenie sa tam vymysliet da...
Hlucnost - nemyslim ze cokolvek je schopne prehucat 300tdi, takze tento argument neberiem

Aky je pomer u BW? Kolko spravi ta LT v rozdiele otacok dajme tomu pri 90km/h?
K tomu "premyslaniu" za mna - tento burzoazny prezitok rad necham na sebe so vsetkymi jeho (aj negativnymi) dosledkami.
O repase viskospojky viem, ale ak sa v tom uz budem hrabat tak zistim ze je vytahana retaz a to uz sme na inej cenovej hladine.
Ako dovody za LT vidim hlavne:
- celkova technicka zvrhlost konstrukcie BW a osobne nesympatie k retazi a viskospojke (ano, je to jedna z mnohych zvrhlosti na rr, ale aspon budem lepsie spavat)
- moznost v pripade potreby pri LT odpojit jeden z kardanov, zaradit uzavierku a pokracovat v jazde (napr. porucha na ceste, alebo spomenuta oprava diferencialu - auto zostava pojazdne, s difom sa v klude mozem hrat po veceroch v garazi)
- moznost nachystat si vsetko vopred, prevodovku rozobrat, vycistit, pretesnit, objednat potrebne veci, atd... a nahodit ju behom jedneho dna az uznam za vhodne.
-
- Příspěvky: 15220
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RRC podvozok
Kdo chce kam, pomožme mu tam. Jinak řečeno, dělej si co chceš.
Mě zarazila jedna věc, ale asi jsem to jenom správně nepochopil. Když diferenciál z LT230 vyndáš, tak už nikam nepojedeš. Když ti umře některý diferenciál v nápravě, tak se zařazením uzávěrky mezinápravového diferenciálu a demontáží kardanu odjet dá. Tento problém ale většinou na cestě nenastává, spíš tak v terénu a pokud má auto gumy s agresivním vzorkem, nebo při zanedbané údržbě.
V Discovery 2 by se mi velmi líbila kombinace samosvorných diferenciálů jak v nápravách tak v LT230, ale cena toho mezinápravového je příliš. V kombinaci s kontrolou trakce by to bylo ideální téměř bezobslužné řešení pro auto na výlety a to neextrémního terénu.
Mě zarazila jedna věc, ale asi jsem to jenom správně nepochopil. Když diferenciál z LT230 vyndáš, tak už nikam nepojedeš. Když ti umře některý diferenciál v nápravě, tak se zařazením uzávěrky mezinápravového diferenciálu a demontáží kardanu odjet dá. Tento problém ale většinou na cestě nenastává, spíš tak v terénu a pokud má auto gumy s agresivním vzorkem, nebo při zanedbané údržbě.
V Discovery 2 by se mi velmi líbila kombinace samosvorných diferenciálů jak v nápravách tak v LT230, ale cena toho mezinápravového je příliš. V kombinaci s kontrolou trakce by to bylo ideální téměř bezobslužné řešení pro auto na výlety a to neextrémního terénu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Mirko
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC podvozok
Jo, tak to taky není jenom možné s LT230. S BW jsem jel s autem s jedním ruplým diffem v nápravách a zjístil to, až mi křupnul i ten druhý. Ale proti osobním sympatiím argumenty nepomůžou
Máme v rodině v provozu 4 BW a spokojenost - u dvou se dělala VS. Pokud je tuhá tak raději nejezdí dál, může to pak jít celkem rychle a máš po diffu v ose.
Poměr je tuším 1,2 vs 1,22, pokud vezmeš z diskošku, u defa je kolem 1,41

Poměr je tuším 1,2 vs 1,22, pokud vezmeš z diskošku, u defa je kolem 1,41
Re: RRC podvozok
Priecku z discovery 1 neviem. Tu "v oku" nemam, ale asi zalezi ci mas manualnu prevodovku, alebo automat. Jeden silenblok drzi hlavnu prevodovku.
Prip. taketo drziaky mam ja na RRC rocnik 93 s V8, LT230 a automatickou prevodovkou (predtym bol BW podobne ako u Teba).
Rucna brzda s bowdenom je rovnaka.Rozdiel bude asi u defa, ktory ma paku na inom mieste a tym padom moze byt bowden iny. Disco1 a RRC su zamenne.
Prip. taketo drziaky mam ja na RRC rocnik 93 s V8, LT230 a automatickou prevodovkou (predtym bol BW podobne ako u Teba).
Rucna brzda s bowdenom je rovnaka.Rozdiel bude asi u defa, ktory ma paku na inom mieste a tym padom moze byt bowden iny. Disco1 a RRC su zamenne.
Naposledy upravil(a) teslo dne 03 srp 2016 10:13, celkem upraveno 2 x.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 15220
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RRC podvozok
Do Defa někteří dávali páku z RRC, protože podstatně méně zavazí. Taky se na to chystám. Vlastní bubnová brzda na převodovce bude tedy nejspíše shodná.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: 20 zář 2011 13:04
- auto: RRC softdash
- Bydliště: Bratislava + Ceskomoravska Vysocina
Re: RRC podvozok
Zabudol som napisat, je to manual.
Ten rozdiel 1,2 vs 1,22 sa mi zda zanedbatelny, pri bw 2000 ot/min. mi vychadza na 2033 pre LT.

Ale ano. Je to viac o sympatii nez o praktickej potrebe...
Ten rozdiel 1,2 vs 1,22 sa mi zda zanedbatelny, pri bw 2000 ot/min. mi vychadza na 2033 pre LT.
Samozrejme, bez stredoveho difu to nepojde. Stat sa moze cokolvek, napriklad ukrutim sprostu hardyspojku. Osobna skusenost ze taketo situacie nastavaju vzdy ked to najmenej cakam, na dieloch ktore su inac bezporuchove a idealne co najdalej od domu. A predsa len ist s BW (a funkcnou visko) na jeden kardan nie je zrovna idealneMadTom píše:Mě zarazila jedna věc, ale asi jsem to jenom správně nepochopil. Když diferenciál z LT230 vyndáš, tak už nikam nepojedeš. Když ti umře některý diferenciál v nápravě, tak se zařazením uzávěrky mezinápravového diferenciálu a demontáží kardanu odjet dá. Tento problém ale většinou na cestě nenastává, spíš tak v terénu a pokud má auto gumy s agresivním vzorkem, nebo při zanedbané údržbě..

Ale ano. Je to viac o sympatii nez o praktickej potrebe...