V původním návodu k P38 z r.1995 bylo psáno do řízení, BW a automatu, Dexron IID.
V pozdějších je psán Dexron III, případně do řízení Texamatic 9226 (IID)
Když jsem si mojí P38 (1995) bral od Eliotta, doporučil spíš IID, než III. Toho jsem se držel až doteď (217 až 285.000km), měnil jsem ho 4x (po 20l) - Total. Vždy byl čistý, automat se chová vcelku kultivovaně, až na občasné citelnější přeřazení (typicky při nižší zátěži a otáčkách).
Vzhledem k nárůstu aut, které požadují DIII, tak zvažuji o sjednocení kapalin - do všeho DIII.
Je nějaká pravděpodobnost, že by přechod z IID na III, mohl způsobit zhoršení stavu (řízení, BW, ZF) ?
P38 - ATF IID, nebo ATFIII ?
-
- Příspěvky: 460
- Registrován: 27 říj 2009 20:25
- tel.: 725722563
- auto: P38 4,6
- Bydliště: Křivoklátsko
P38 - ATF IID, nebo ATFIII ?
Naposledy upravil(a) KDB dne 23 říj 2016 09:56, celkem upraveno 1 x.
Re: P38 - ATF IID, nebo ATFIII ?
Roky davam do vsetkeho vyssie menovaneho DIII. Ani v jednom pripade som po prechode z IID na DIII nezaznamenal rozdiel.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 460
- Registrován: 27 říj 2009 20:25
- tel.: 725722563
- auto: P38 4,6
- Bydliště: Křivoklátsko
Re: P38 - ATF IID, nebo ATFIII ?
Díky za zkušenost.
Zkusím počkat, jestli se neozve ještě někdo....
Je fakt, že v době uvedení P38 už sice platil Dexron III, ale automat ZF HP24 se používal od r.1986 (kdy platil Dex IID) a P38 + Disco 2 byla poslední aplikací tohodle automatu .
Tak ve mě hlodá, jestli přece jen IID by nebylo lepší....
Zkusím počkat, jestli se neozve ještě někdo....
Je fakt, že v době uvedení P38 už sice platil Dexron III, ale automat ZF HP24 se používal od r.1986 (kdy platil Dex IID) a P38 + Disco 2 byla poslední aplikací tohodle automatu .
Tak ve mě hlodá, jestli přece jen IID by nebylo lepší....
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: P38 - ATF IID, nebo ATFIII ?
Leju DIII a v poho.
- jbizik
- Příspěvky: 1968
- Registrován: 19 zář 2013 00:53
- tel.: +421907325338
- auto: D1 200tdi, L322 m62
- Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko
Re: P38 - ATF IID, nebo ATFIII ?
Tiez Dextron 3 vsade
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
-
- Příspěvky: 460
- Registrován: 27 říj 2009 20:25
- tel.: 725722563
- auto: P38 4,6
- Bydliště: Křivoklátsko
Re: P38 - ATF IID, nebo ATFIII ?
Protože jsem momentálně chcípák a nemůžu ven, prolejzal jsem všechny možný odkazy, a převážně to vypadá, že by to mohlo být bez následků.
Doufal jsem, že se vyjádří i někdo z servismanů ...přeci jen denní praxe...
Doufal jsem, že se vyjádří i někdo z servismanů ...přeci jen denní praxe...
- forester
- Příspěvky: 626
- Registrován: 17 črc 2011 22:49
- tel.: +421 905 979 273
- auto: DI300Tdi ARO 240
- Bydliště: Martin
Re: P38 - ATF IID, nebo ATFIII ?
Pokiaľ viem,tak sa nemá zamieňať DII za DIII kôli agresivite voči tesneniam.DEXTRON II je agresívnejší kôli nejakej prísade.Žiadny iný podstatný rozdiel si nepamätám.
V jednoduchosti je krása.
-
- Příspěvky: 460
- Registrován: 27 říj 2009 20:25
- tel.: 725722563
- auto: P38 4,6
- Bydliště: Křivoklátsko
Re: P38 - ATF IID, nebo ATFIII ?
Některé typy Dex II byly hygroskopické - to je asi jediný zápor, co jsem našel..