Už som raz vlastnil krátku pravostrannú SIII ktorú som si priviezol na Slovensko z Hradce Králové, ale bol v katastrofálnom stave, tak som bol docela rád ked som sa ho zbavil za rovnakú cenu. Pred dvoma rokmi sa naša situácia zmenila a my sme kúpili vo Švédsku malý kemp v divočine, tak mám pádny dôvod zaobstarať si znova poriadny stroj. Našiel som so šťastím v miestnom časopise Bilsport Classic inzerát , v ktorom starší pán ponúka SIII. A zhodou okolností, len 40 km od nás. Dohodol som si stretnutie a zdá sa, že som našiel zaujímavý kus. Tu je zopár informácií, ktoré k nemu mám:
- rok výroby 1982, najazdených 73 000 km, diesel
- je registrovaný v Nórsku, ale to mi nevadí, lebo ho budem používať v Škandinávii
- bol zakúpený do nórskej armády, slúžil na vojenskom letisku v Narviku
- prvý civilný majitel ho prestriekal do tej príšernej pieskovej farby Camel trophy (profi lak)
- chassis a vôbec celá konštrukcia bez korózie, myslím tým diery alebo hrubo skorodované miesta
- interiér a prístrojovka výborný stav, volant a sedačky podľa mňa nové
- súčasný (druhý) majiteľ ho priviezol z Narviku v 1998, pojazdil s ním pár stoviek km a odložil vo svojej veľkej garáži, kde zhromažďuje hlavne staré a zaujímavé Volvo autá
- tvrdil že pár rokov ho neštartoval, ale po pripojení batérie a boostera naskočil po pár pretočeniach, krásny pravidelný zvuk
- má vyhrievanie motora na 220V na uľahčenie zimných štartov
- voľnobežky
- plus sada 4 zimných pneumatík osadených hrotmi na diskoch
- ak som dobre pochopil, tak má dve nádrže, lebo na prístrojovke bol prepínač Front a rear fuel tank (nepýtal som sa na to, je to možné?)
- parádny a funkčný Capstan winch
- spojka nespínala, ale tvrdil že je to len vytečenou kvapalinou zo spojkového válca lebo auto dlho stálo (je to možné?)
- mám k nemu aj údaje opísané z techničáku, výrobné čísla atd...
Moja ďalšia otázka je, čo je to za karoséria, pripadá mi to tak, že je to vlastná úprava - zaslepené okná a dvojkrídlové zadné dvere. Myslíte že sa to dá uviesť do pôvodného stavu, prípadne osadiť okná?
A konečne asi najdôležitejší údaj - cena. Z auto tak ako je pýta 35 000 NOK, v prepočte cca 3 900 EUR teda 105 000 CZK.
Pripájam zopár foto, fotené mobilom za zlých svetelných podmienok, ale myslím že pre predstavu dostačujúce.
Ďakujem vopred za akékoľvek postrehy, ale po tom všetkom čo som tu napísal mám pocit že som presvedčil sám seba že to auto kúpiť asi mám
