Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Moderátor: Acon
- Kubrtos
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 14 zář 2010 20:50
- tel.: +420604671119
- auto: D3 trisko Disko
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Hoj kluci, za těch šest let co se trápím se zeleným oválné jsem na každým autě vystřídal minimálně dvě baterky. Podle mojí zkušenosti je životnost rok až dva.
Podělte se, co používáte, jak dlouho a jak jste spokojení?
Já už třeba vím že Varta silver rozhodně Ne! Stála za prd v Drobkovi a stojí za prd v Rangi.
Podělte se, co používáte, jak dlouho a jak jste spokojení?
Já už třeba vím že Varta silver rozhodně Ne! Stála za prd v Drobkovi a stojí za prd v Rangi.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge
Range Rover L322 3,0D Vouge
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
ja používam toto: http://www.exide.sk/sk/produkty/osobne- ... -dual-agm/
prežije aj opakované úplné vybitie a rýchlo sa nabíja. Mám ju asi tri roky aj je o.k.
prežije aj opakované úplné vybitie a rýchlo sa nabíja. Mám ju asi tri roky aj je o.k.
- ondrush
- Příspěvky: 273
- Registrován: 15 lis 2012 20:56
- tel.: 776026642
- auto: DiscoII TD5 2003
- Bydliště: ~Velka Bites
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Kubrtosi, netusis, jak je mozne, ze tak casto musis menit baterky? Ja mam v disku uz cez styri roky baterku, ktoru tam dal ten ital, co mal auto predomnou. Velakrat sa mi stalo, ze som nechal svietit nejake z interierovych svetiel kludne viac dni, mozno parkrat tyzden, bezne zabudam vypnut vysielacku, obcas manipujem navijakom bez nastartovania motora, len z baterky, ale v zivote som ju nemusel vyberat z auta, nikdy som ju nemusel externe nabijat a aj v mrazoch auto startuje na drnc. Mas nejake vacsie naroky, specialne pouzivanie, jazdis iba extremne kratke trasy? Alebo cim to moze byt?
Martin Ondrušek, flákání všeho druhu
profesionální flákač a prokrastinátor
profesionální flákač a prokrastinátor
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Taky by mě zajímalo, co a tím dělá. Já jsem postupně přešel na baterky Banner v provedení AGM označení to má tuším Running Bull. Cenově jsou sice dražší, než klasické "mokré" baterky, ale zatím to vypadá, že drží. Všechny baterky co jsem v autech měnil, byly původní, se kterýma jsem auta koupil, a netuším, jak byly staré.
Jediná baterka co mi odešla, byla druhá baterka v D2 - byla to karavanová a nejspíš jsem ji načal špatným upevněním, kdy se moc slabej držák ohnul a baterku zdeformoval.
Za ně dnes pouze baterky v AGM provedení, mechanicky jsou oproti klasickým mokrým odolnější, dávají větší proudy při stejné kapacitě a jsou odolnější proti hlubokému vybití. Od kterého výrobce si netroufnu radit. Já používám Banner, protože je má dostupné od distributora/zastoupení v ČR, a vím, že nebudou nikde skladovány na polici v obchodě.
Jediná baterka co mi odešla, byla druhá baterka v D2 - byla to karavanová a nejspíš jsem ji načal špatným upevněním, kdy se moc slabej držák ohnul a baterku zdeformoval.
Za ně dnes pouze baterky v AGM provedení, mechanicky jsou oproti klasickým mokrým odolnější, dávají větší proudy při stejné kapacitě a jsou odolnější proti hlubokému vybití. Od kterého výrobce si netroufnu radit. Já používám Banner, protože je má dostupné od distributora/zastoupení v ČR, a vím, že nebudou nikde skladovány na polici v obchodě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
mne vydrzali Banner Uni Bull 12V 80Ah cca 8 rokov (zapojene natvrdo paralelne).
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Pred 6 lety jsem koupil Exide Premium 100Ah. Pred 4 roky jsem ji nechal pres zimu v aute a doslo k hlubokemu vybiti. Na prodejne mi ji ozivili a rekli, ze uz ma kapacitu jenom 80%. Porad toci v pohode.
-
- Příspěvky: 214
- Registrován: 28 úno 2016 19:50
- tel.: 607519728
- auto: LR 322
- Bydliště: Plzeňsko
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
V G.Hoplu vydržela fabrická 12.let
Do Allroadu jsem kupoval před 4.lety Vartu Silver line .zatím drží,ale dal jsem na radu a dvakrát ročně jí šupnu na nabíječku.
Jinak mám stejné dylema jakou baterku do RR , když tak poslouchám Varta už není nic extra
Do Allroadu jsem kupoval před 4.lety Vartu Silver line .zatím drží,ale dal jsem na radu a dvakrát ročně jí šupnu na nabíječku.
Jinak mám stejné dylema jakou baterku do RR , když tak poslouchám Varta už není nic extra

- Maxsel
- Příspěvky: 3668
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Mě Varta zlobí už nové (cca 8 měsáců). Jak je trochu víc zima, padá při startu napětí tak, že auto vychodí chyby el. systémů. Jen co pořídím jinou, půjdu jí vrátit...
- pojir
- Příspěvky: 2568
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Ja mam uz v druhe D2 110Ah Vartu Black (ten stejny kus) a ta jede spolehlive furt uz tri roky. Jeste mam dve Silver (tusim 74Ah a 85Ah) a s tema je to horsi...
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- Kubrtos
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 14 zář 2010 20:50
- tel.: +420604671119
- auto: D3 trisko Disko
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Hodně dělá to často jezdím hodně krátký trasy. To je na životnosti samozřejmě poznat. Z domu do práce to mám asi 5minut jízdy a v Olomouckej obecně všechno kousek.ondrush píše:Kubrtosi, netusis, jak je mozne, ze tak casto musis menit baterky? Ja mam v disku uz cez styri roky baterku, ktoru tam dal ten ital, co mal auto predomnou. Velakrat sa mi stalo, ze som nechal svietit nejake z interierovych svetiel kludne viac dni, mozno parkrat tyzden, bezne zabudam vypnut vysielacku, obcas manipujem navijakom bez nastartovania motora, len z baterky, ale v zivote som ju nemusel vyberat z auta, nikdy som ju nemusel externe nabijat a aj v mrazoch auto startuje na drnc. Mas nejake vacsie naroky, specialne pouzivanie, jazdis iba extremne kratke trasy? Alebo cim to moze byt?
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge
Range Rover L322 3,0D Vouge
- Kubrtos
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 14 zář 2010 20:50
- tel.: +420604671119
- auto: D3 trisko Disko
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Ještě doplním že v Rangi byla taky původní když jsem ho dostal a do tédoby než jsem ho opřel byla OK, ale umřela při tom.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge
Range Rover L322 3,0D Vouge
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Jestli jezdíš jenom krátké kousky, tak je úplně jedno co tam dáš - ta kvalitnější pouze umře o trošku dřív. Prostě pokud chceš aby vydrželi, tak to budeš muset jednou za čas hodit na nabíječku, nebo projet podstatně déle, aby se dobila. Alespoň budeš mít důvod k projížďce.
Já jsem normálně baterky nabíjel pouze po nějaké poruše dobíjení, když auto dojelo bez funkčního alternátoru, nebo v kempu, když j baterky jede lednička. Ale poslední dva roky, kdy autem vlastně skoro nikam nejezdím, to nechávám v zimě tak 1 za měsíc dobít přímo v autě. Když mi taky stál 3 měsíce Focus, tak v něm baterka prostě umřela, protože byla už na jedné straně hodně stará a na druhé straně vybitá tím stáním - jak samovybíjením baterky, tak klidovým odběrem auta.
Ještě jsem do dvou aut montoval solár na dobíjení, dle požadavků jejich majitelů. Ale jak jsem je upozorňoval, funguje to pouze v létě a na slunci. Což jim ale vyhovovalo, honilo to mimo jiné malý ventilátor, aby v kabině nebylo tak moc horko.
Já jsem normálně baterky nabíjel pouze po nějaké poruše dobíjení, když auto dojelo bez funkčního alternátoru, nebo v kempu, když j baterky jede lednička. Ale poslední dva roky, kdy autem vlastně skoro nikam nejezdím, to nechávám v zimě tak 1 za měsíc dobít přímo v autě. Když mi taky stál 3 měsíce Focus, tak v něm baterka prostě umřela, protože byla už na jedné straně hodně stará a na druhé straně vybitá tím stáním - jak samovybíjením baterky, tak klidovým odběrem auta.
Ještě jsem do dvou aut montoval solár na dobíjení, dle požadavků jejich majitelů. Ale jak jsem je upozorňoval, funguje to pouze v létě a na slunci. Což jim ale vyhovovalo, honilo to mimo jiné malý ventilátor, aby v kabině nebylo tak moc horko.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 214
- Registrován: 28 úno 2016 19:50
- tel.: 607519728
- auto: LR 322
- Bydliště: Plzeňsko
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
To je paráda. Silver line vydrží min jak ta Black? Nemělo by to bejt opačně? 
Nemáte na autě do dělanou zásuvku kam by se dala připojit udržovací nabíječka .Bez otevírání kapoty? A jakou dík

Nemáte na autě do dělanou zásuvku kam by se dala připojit udržovací nabíječka .Bez otevírání kapoty? A jakou dík
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Starline baterky jsou překvapivě dobré. Používám je a spokojenost za nízkou cenu - měly by to být Varty (stejná fabrika). I známí servisáci je berou pro sebe.
Pokud málo jezdíš může být i volba menší kapacita - dřív se dobije takže ji neničíš. Hlavně u benzínu pokud z ní neživíš ledničku stačí málo.
Pokud málo jezdíš může být i volba menší kapacita - dřív se dobije takže ji neničíš. Hlavně u benzínu pokud z ní neživíš ledničku stačí málo.
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
No ono to s tou životností bude trošku složitější - viz. Kubrt a dlouhodobé krátké pojíždění po městě, kdy se baterka prostě nenabije.
A k té dobíječce - nejvíc se mi osvědčilo mít nabíječku/dobíječku trvale instalovanou v autě a natáhnout k němu jenom 230V - prodlužku. Nejlépe zapojenou přes proudový chránič. Výhodou je, že se tam dá v zimě přihodit i nějaký 2kW elektrické topení. Takhle jsem to zapojoval kamarádovi co bydlí na horách. To elektrické topení tam měl v zimě natrvalo na držáku s pár kousků železa. Ráno buďto zapnul doma vypínačem 230V, nebo si to večer nastavil na spínacích hodinách, a ono se to zaplo samo. Sedal do vyhřátého interiéru, nemusel škrabat okna a baterka byla dobitá. Předehřívání motoru neřešil, to už bylo zbytečně drahé a hlavně komplikované - některá auta byla na takovou investici moc stará a některá byla ještě v záruce a tam to bylo nutné udělat v autorizovaném servisu a to bylo ukrutně předražené.
K té menší baterce - určitě ne. Ona se dobije úplně stejně rychle, nebo spíš rychleji, protože při startování odeberu stejnou energii z velké nebo z malé baterky, akorát tak velké má ještě rezervu, takže ji nevybiju tak hluboko. V reálu to spíš bude méně, protože velká baterka dá víc proudu, startér motorem rychleji zatočí, takže motor rychleji chytne a ve výsledku se z baterky vezme méně energie.
A bohužel ani D2 ani L322 co měl nebo má Kubrt nejsou malá auta, nenáročná na elektriku, takže baterku co největší - jak kapacitou, tak hlavně startovacím proudem.
Při srovnávání pozor na to, že existují 3 normy, podle kterých se startovací proud co baterka dá udává a jejich výsledky se diametrálně liší a nedají se srovnávat.
A k té dobíječce - nejvíc se mi osvědčilo mít nabíječku/dobíječku trvale instalovanou v autě a natáhnout k němu jenom 230V - prodlužku. Nejlépe zapojenou přes proudový chránič. Výhodou je, že se tam dá v zimě přihodit i nějaký 2kW elektrické topení. Takhle jsem to zapojoval kamarádovi co bydlí na horách. To elektrické topení tam měl v zimě natrvalo na držáku s pár kousků železa. Ráno buďto zapnul doma vypínačem 230V, nebo si to večer nastavil na spínacích hodinách, a ono se to zaplo samo. Sedal do vyhřátého interiéru, nemusel škrabat okna a baterka byla dobitá. Předehřívání motoru neřešil, to už bylo zbytečně drahé a hlavně komplikované - některá auta byla na takovou investici moc stará a některá byla ještě v záruce a tam to bylo nutné udělat v autorizovaném servisu a to bylo ukrutně předražené.
K té menší baterce - určitě ne. Ona se dobije úplně stejně rychle, nebo spíš rychleji, protože při startování odeberu stejnou energii z velké nebo z malé baterky, akorát tak velké má ještě rezervu, takže ji nevybiju tak hluboko. V reálu to spíš bude méně, protože velká baterka dá víc proudu, startér motorem rychleji zatočí, takže motor rychleji chytne a ve výsledku se z baterky vezme méně energie.
A bohužel ani D2 ani L322 co měl nebo má Kubrt nejsou malá auta, nenáročná na elektriku, takže baterku co největší - jak kapacitou, tak hlavně startovacím proudem.
Při srovnávání pozor na to, že existují 3 normy, podle kterých se startovací proud co baterka dá udává a jejich výsledky se diametrálně liší a nedají se srovnávat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 214
- Registrován: 28 úno 2016 19:50
- tel.: 607519728
- auto: LR 322
- Bydliště: Plzeňsko
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
No tak to jsem z toho jelen 

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Varta silver už nikdy, říkal jsem si značka jak kráva a za 2 roky mrtvá... Přitom jsem nejezdil krátké vzdálenosti i jsem jí občas dobil - zřejmě jsem měl klackem [emoji1] V D2 mám od původního majitele bannerku a půjdu do ní znovu.
Odesláno z mého ASUS_Z00ED pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ASUS_Z00ED pomocí Tapatalk
- Mrky DII
- Příspěvky: 643
- Registrován: 27 zář 2011 17:57
- tel.: 605517364
- auto: Už jen Free I 3x
- Bydliště: Smržovka
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Já se tedy přidám. V DII mám Banner Running Bull, fakt velká spokojenost. Jak píše MadTom, je dražší. Ale ani velké mrazy žádný problém. A ve Free mám Exide. Typ nevzpomenu. Ale taky spokojenost.
To se pěkně vezem, se špínou a rezem ...
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Ja mam Exidku 74 Ah už 6 rokov. nehala ma v štichu raz a to na silvestra vonku bolo -16. Bola to moja chyba, lebo auto dlho stalo a baterka sa vybila lebo bola zima. Od vtedy ju davam raz,dva krat do roka preventivne dobit a zatial funguje. Tiež jazdim na male trasy, ale zatial drži 

LR DI 300 Tdi
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Varta je tragédie. Nejlip vychazi Baner nebo Exide.