#4
Příspěvek
od Neklan » 17 úno 2008 22:16
No SII se začala vyrábět v roce 1958 (takže má letos abrahámoviny) a v roce 1961 (jak správně uvedl 1960seriesII) se model změnil v SIIA. Těch změn bylo v průběhu let povícero - například změna volantu z drátěných ramen na celobakelit, změna topení , výměna dvou motorků stěračů (takže se ovládal každý zvlášť) na jeden s přepákováním atd. Ty roky si ani já přesně nepamatuji a nechce se mi to teď hledat, když povolanější osoby (např. Rover nebo Kryten) to mají v hlavě. Černá přístrojovka přišla tuším v r. 1966, ale ani tím si nejsem jistý. Jinak pohyb světel z masky směrem na blatníky se odehrál přesně tak, jak psal 1960seriesII, stejně jako přechod na SIII v roce 1971. Zajímavé je, že většinou se píše, že plně synchronizovanou převodovku dostaly až trojky, Rover má údajně plný synchron už na SIIA z roku 1970.
Rozdíly mezi dvojkou a trojkou jsou už pochopitelně větší.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250