p38 tds vs D2 TD5
p38 tds vs D2 TD5
Caute, hladal som tu aj eng fora ale cudujem sa ako malo som na tuto temu nasiel, prakticky nic. Myslel som ze omnoho viac ludi ma tuto dilemu
Rozmyslam nad nejakym autom ktore bude kompromis cesta/teren, ziadny extrem ale bude aj les medzi stromy a preto nemoze byt draha lestenka a preto som aj predal patrol (plus bol aj tak na ceste uplne tragicky). Auto absolutne nechcem upravovat cize dostupnost mods nehra rolu.
Z LR mi na tento ucel sedia P38 2,5 alebo disco TD5 pricom prakticky vsetky rozumne dovody hovoria v prospech disko - CDL, TC na vsetkych 4, vyssi krutak, nizsia spotreba, spolahlivejsie pruziny vs EAS, nebude taky vydojeny, minus je akurat vyssia cena
Ale nvm preco ma to praveze furt taha k tomu p38 aj ked jedine co je lepsie je ten EAS pokial ovsem funguje, a este ze ma dlhsi razvor a je lacnejsie (ale staci jedna porucha a hned sa cena dorovna cize nic)
Najviac ma od p38 odradza ten otvoreny central diff. Ti co mate p38 - ten viskozny central coupler aj realne funguje? lebo aby sa tocilo jedno koleso a auto stalo na mieste - taky offroad mozem o****t.
Diky za rady ak sa nejake najdu
Rozmyslam nad nejakym autom ktore bude kompromis cesta/teren, ziadny extrem ale bude aj les medzi stromy a preto nemoze byt draha lestenka a preto som aj predal patrol (plus bol aj tak na ceste uplne tragicky). Auto absolutne nechcem upravovat cize dostupnost mods nehra rolu.
Z LR mi na tento ucel sedia P38 2,5 alebo disco TD5 pricom prakticky vsetky rozumne dovody hovoria v prospech disko - CDL, TC na vsetkych 4, vyssi krutak, nizsia spotreba, spolahlivejsie pruziny vs EAS, nebude taky vydojeny, minus je akurat vyssia cena
Ale nvm preco ma to praveze furt taha k tomu p38 aj ked jedine co je lepsie je ten EAS pokial ovsem funguje, a este ze ma dlhsi razvor a je lacnejsie (ale staci jedna porucha a hned sa cena dorovna cize nic)
Najviac ma od p38 odradza ten otvoreny central diff. Ti co mate p38 - ten viskozny central coupler aj realne funguje? lebo aby sa tocilo jedno koleso a auto stalo na mieste - taky offroad mozem o****t.
Diky za rady ak sa nejake najdu
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: p38 tds vs D2 TD5
D2 Td5. Motoricky ďaleko lepšie, komfort podvozku +-podobný, extra rozdiel som nespozoroval. Servisovatelnost a spoľahlivosť určite lepšia u D2. V teréne asi rozdiely nebudú no D2 zvykne mať uzávierku medzinapravy a s funkčným TC sa driape celkom slušne. Kufor ma disco fakt veľký. Ja by, som rozhodne volil D2 v automate do ktorého by, som dal HD menič.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: p38 tds vs D2 TD5
tiez cim viac rozmyslam tym viac to vypada na disco. Tie p38-ky su lacnejsie aj tak len rv +-96,97, keby som chcel 2001 tak sa cena blizi D2. Na p38 ma laka hlavne ten podvozok lebo neznasam zdvihnute auto na ceste, no v terene proste tu vysku treba. Cize eas spaja obe do jedneho ale zase za tie starosti asi fakt nestoji
- tomashan
- Příspěvky: 576
- Registrován: 29 led 2011 08:25
- tel.: 0948777096
- auto: RR p38, D2
- Bydliště: Rajec, Žilinský kraj
Re: p38 tds vs D2 TD5
P38 som mal a D2 mam teraz a jednoznacne viac sa mi paci D2 ci uz z hladiska servisu alebo dostupnosti dielov. P38 mi prisla taka naladova, niekedy mala problem za problemom ale najlepsie bolo ze vela veci sa opravilo nejako samo alebo uz nehlasilo chybu. Cize nekonecne patranie co sa tomu autu deje. Teraz na D2 nemozem nic zle povedat a som maximalne spokojny, aj ked tiez ma svoje muchy ale kto chce zit s LR nato si musi zvyknut
ale napadlo ma ze jedine co sa mi na P38 pacilo viac bol interier a palubovka.

- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: p38 tds vs D2 TD5
Rozdíl mezi TDS a TD5 je jako mezi Škodou 1000 MB a Favoritem. Nesrovnávat prosím P38 a D2, P38 s motorem V8 je rozhodně zábavnější, než D2. P38 je o třídu výš, i když vznikl dříve, je to i tak poznat.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: p38 tds vs D2 TD5
Já bych souhlasil s Elliotem, P38 je rozhodně výrazně pohodlnější, lepší interiér a na silnici se to prostě chová líp, přitom v terénu se rozhodně neztratí. Zase na druhou stranu do D2 co mám teď sednu a jedu a nejsem nervózní jaká kontrolka vyskočí, co se kde rozpípá, jestli se nafouká podvozek nebo jestli se od poslední jízdy stáním nevyšťavila baterka 

- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: p38 tds vs D2 TD5
Baterka i podvozek je jen otázkou správného servisu.StandaM píše: 20 lis 2019 09:12 Já bych souhlasil s Elliotem, P38 je rozhodně výrazně pohodlnější, lepší interiér a na silnici se to prostě chová líp, přitom v terénu se rozhodně neztratí. Zase na druhou stranu do D2 co mám teď sednu a jedu a nejsem nervózní jaká kontrolka vyskočí, co se kde rozpípá, jestli se nafouká podvozek nebo jestli se od poslední jízdy stáním nevyšťavila baterka![]()
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: p38 tds vs D2 TD5

Re: p38 tds vs D2 TD5
bol som pozriet jednu p38, potvrdilo sa mi ze velkost auta je absolutny ideal medzi malym (pajero) a velkym (patrol)
Auto malo vzduch (co je moja podmienka) ale vraj docasne nefunkcny a zafixovany v hornej polohe a veru pohodlne nebolo ani nahodou. Je to tym ze mechy boli nabite vzduchom a v nizsich polohach by to uz bolo ok? Dofukovanie tiez bolo prerobene na manualny spinac pre kazde koleso
Motor tahal celkom ok, do 2000 total mrtvola ale potom sa zobudil a uz to slo. Komu sa nevidi nech skusi patrol 2,8 a potom spozna co je to zdochlina. Pre mna by to tds stacilo
No ale ako hovorite ta elektrika - vysvietene abs, srs... Sa mi zda ze k tomu autu je diagnostika povinna vybava, co vy na to
Auto malo vzduch (co je moja podmienka) ale vraj docasne nefunkcny a zafixovany v hornej polohe a veru pohodlne nebolo ani nahodou. Je to tym ze mechy boli nabite vzduchom a v nizsich polohach by to uz bolo ok? Dofukovanie tiez bolo prerobene na manualny spinac pre kazde koleso
Motor tahal celkom ok, do 2000 total mrtvola ale potom sa zobudil a uz to slo. Komu sa nevidi nech skusi patrol 2,8 a potom spozna co je to zdochlina. Pre mna by to tds stacilo
No ale ako hovorite ta elektrika - vysvietene abs, srs... Sa mi zda ze k tomu autu je diagnostika povinna vybava, co vy na to

- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: p38 tds vs D2 TD5
Tak takový bastl je tak na díly... Pokud to auto nemělo servis a dělaly se podobné skopičiny, než ho dáš dohromady tak se zblázníš.kamen píše: 20 lis 2019 19:48 bol som pozriet jednu p38, potvrdilo sa mi ze velkost auta je absolutny ideal medzi malym (pajero) a velkym (patrol)
Auto malo vzduch (co je moja podmienka) ale vraj docasne nefunkcny a zafixovany v hornej polohe a veru pohodlne nebolo ani nahodou. Je to tym ze mechy boli nabite vzduchom a v nizsich polohach by to uz bolo ok? Dofukovanie tiez bolo prerobene na manualny spinac pre kazde koleso
Motor tahal celkom ok, do 2000 total mrtvola ale potom sa zobudil a uz to slo. Komu sa nevidi nech skusi patrol 2,8 a potom spozna co je to zdochlina. Pre mna by to tds stacilo
No ale ako hovorite ta elektrika - vysvietene abs, srs... Sa mi zda ze k tomu autu je diagnostika povinna vybava, co vy na to![]()
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: p38 tds vs D2 TD5
Elektrika a vykon neni problem. To umim poresit levou zadni.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: p38 tds vs D2 TD5
Tak jasně, ale auto s podobnou historií je sázka do loterie, nikdy nevíš, kolik to nakonec bude stát. Pokud není za půl darma, tak bych se mu vyhnul....Kokesek píše: 20 lis 2019 20:56 Elektrika a vykon neni problem. To umim poresit levou zadni.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: p38 tds vs D2 TD5
bolo to este horsie ale nechcelo sa mi to rozpisovat
asi teda zostane len to disco

- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: p38 tds vs D2 TD5
Tak popelnice jsou k nicemu. Ale pokud jede motor a prevody tak bych zasadne nemel strach z p38. Podle me to je velmi pekne svezeni a auto s vetsi uzitnou hodnotou nez d2. I kdyz motor u d2 je mene poruchovy. Velkou vyhodou p38 je kvalitni material a povrchova uprava ramu. Kdyby toto mela d2 ve stejne kvalite to by bylo obrovske plus pro model d2. Taky se lepe p38 opravuje. Komponenty jsou ulozeny velmi prehledne a pristupne. Prevodovky to same. Na d2 je mene mista a je to vsechno tak trosku “za rohem”
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: p38 tds vs D2 TD5
no praveze v pridavnej prevodovke skakala retaz. Ale to asi caka skor ci neskor kazdu p38? Toto maju LR velmi zle vyriesene ze 100% vykonu ide cez retaz. Ostatne auta maju zadok na priamo
V piatok chcem este pozriet dalsi ale tento nema vzduch co ma dost sere. Ale mozno presvedci zvysok auta
V piatok chcem este pozriet dalsi ale tento nema vzduch co ma dost sere. Ale mozno presvedci zvysok auta
Re: p38 tds vs D2 TD5
Řetěz v přídavce je zcela běžný způsob a má to plno značek. Vytahá se po opravdu hodně km.
P38 jsem kdysi koupil jako levnou hračku, nefungovalo tam skoro nic normálně. Trvalo mi 2 roky, než jsem za provozu zprovoznil všechno. Největší závada byla prasklý blok motoru, řešeno výměnou za jiný starší motor.
Když se auto dalo dohromady, bylo s tím velmi příjemné svezení a mnoho lidí, které jsem vezl nebo je s tím nechal sjet bylo velmi překvapených, jak se může chovat auto na tuhých nápravách. Mělo to čip na 165 koní (dle papíru), pod 2000 to ale stejně nic moc nebylo. Suprová byla spotřeba, na dálky pod 9, město 11,5 a brzda provozu jsem nikdy nebyl.
D2 je na silnici horší (nápravy jsou téměř stejné jako P38, ale vzduch na předku chyběl). Td5 má úplně jiný průběh krouťáku, čiplá P38 mu lehce ujede, sériová bude o chlup slabší. Vnitřek je, jak psal Eliott, o třídu níže, a to i prostorově.
Můj závěr: Když bude na výběr mezi P38 a D2 v cca podobném stavu, vyhrává P38.
P38 jsem kdysi koupil jako levnou hračku, nefungovalo tam skoro nic normálně. Trvalo mi 2 roky, než jsem za provozu zprovoznil všechno. Největší závada byla prasklý blok motoru, řešeno výměnou za jiný starší motor.
Když se auto dalo dohromady, bylo s tím velmi příjemné svezení a mnoho lidí, které jsem vezl nebo je s tím nechal sjet bylo velmi překvapených, jak se může chovat auto na tuhých nápravách. Mělo to čip na 165 koní (dle papíru), pod 2000 to ale stejně nic moc nebylo. Suprová byla spotřeba, na dálky pod 9, město 11,5 a brzda provozu jsem nikdy nebyl.
D2 je na silnici horší (nápravy jsou téměř stejné jako P38, ale vzduch na předku chyběl). Td5 má úplně jiný průběh krouťáku, čiplá P38 mu lehce ujede, sériová bude o chlup slabší. Vnitřek je, jak psal Eliott, o třídu níže, a to i prostorově.
Můj závěr: Když bude na výběr mezi P38 a D2 v cca podobném stavu, vyhrává P38.
- Miklosxxx
- Příspěvky: 1088
- Registrován: 27 říj 2016 15:20
- tel.: +421908968832
- auto: P38V8,L322V8
- Bydliště: Dolný Kubín
Re: p38 tds vs D2 TD5
No musim povedat ze p38 je luxusnejsie vozenie a v benzine je to nadhera.Je pravda ze je trosku problem z elektrikou a zamkami ,ale ak si zrucny majster tak to spravis z pivom v ruke
Funkcny EAS na nezaplatenie
Disco 2 je tiez fajn vozenie a rozhodne ma menej pozornosti v opravach ako p38 (samozrejme od kusu),ale mazelka tak isto potrebuje stalu pozornost a aj tak hu mame radi.To som dal blbe prirovnanie,ale nevadi
Ak to potrebujes na dlhsie jazdenie a potulky ja by som siel D2 ,alebo do obchodu a teren a sturanie sa v garazi tak p38.
Nebite ma je to iba moj nazor
Ale povecsine si Kamen odpovedal sam
Trochu ma rozosmialo ze chipla p38 ujede ako nic D2.
A co roby chipla TD5

Funkcny EAS na nezaplatenie

Disco 2 je tiez fajn vozenie a rozhodne ma menej pozornosti v opravach ako p38 (samozrejme od kusu),ale mazelka tak isto potrebuje stalu pozornost a aj tak hu mame radi.To som dal blbe prirovnanie,ale nevadi

Ak to potrebujes na dlhsie jazdenie a potulky ja by som siel D2 ,alebo do obchodu a teren a sturanie sa v garazi tak p38.
Nebite ma je to iba moj nazor

Ale povecsine si Kamen odpovedal sam

Trochu ma rozosmialo ze chipla p38 ujede ako nic D2.
A co roby chipla TD5

EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
p38 tds vs D2 TD5
No ta potom robi to ze vydrzi dele jako cipla p38.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: p38 tds vs D2 TD5


Ako povedal eliott, sú to 2 rozdielne autá a už inžinieri z LR to tak aj navrhovali. RR luxus, Def makač a Disco niečo medzi tým. Takže podľa toho sa treba rozhodovať. Chcem sedieť v kresle, držať lopatu, alebo niečo medzi? O tom je volba. Motoricky je ale Td5 úplne inde ako tds.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: 22 úno 2016 21:04
- tel.: +421904204204
- auto: 3xRR P38 4,6LPG.RR
- Bydliště: MARTIN 8
Re: p38 tds vs D2 TD5
Na tomto fore je vela clenov ktori maju p38 aj D2 v dobrom stave.
Oslov ich chod sa previest a potom sa rozhodnes.
A preco chces p38 tds a nie V8?
Oslov ich chod sa previest a potom sa rozhodnes.
A preco chces p38 tds a nie V8?