Vyhřívaný filtr
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 86
- Registrován: 01 úno 2012 18:05
- tel.: 602736218
- auto: LR discovery I
- Bydliště: Doma
Vyhřívaný filtr
Zdar klučišťata, řešil někdo vyhřívaný filtr do 300 TDI? Dnes mi opět zamrzla nafta. Pravda, musím ještě zjistit, jak je na tom odkalovací nádobka, ale filtr u motoru novej. Bylo tam asi 20 litrů letní nafty a zbytek verva od Benziny, takže snad to není naftou.
-
- Příspěvky: 15261
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Vyhřívaný filtr
Vyhřívanej filtr je fajn, ale pokud jenom vodou od motoru, tak ti to nejspíš nepomůže - motor se nestihne ohřát. Kdysi v Citroenu BX s motorem 1,9D jsem viděl elektrický ohřívač nafty - trubka s elektrickým topením, skrz kterou protékala nafta než dotekla do filtru.
Já bych se ale spíš soustředil na kvalitu nafty - pokud nejsi někde na Jizerce, kde bylo -27, tak by s tím neměl být zásadní problém.
Já bych se ale spíš soustředil na kvalitu nafty - pokud nejsi někde na Jizerce, kde bylo -27, tak by s tím neměl být zásadní problém.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Vyhřívaný filtr
problem bude nafta ja pise Tomas. jazdil som s 300tdi v zime minus 25 a v pohode nikdy nezamrzla. 

-
- Příspěvky: 86
- Registrován: 01 úno 2012 18:05
- tel.: 602736218
- auto: LR discovery I
- Bydliště: Doma
Re: Vyhřívaný filtr
Možná to bude v nádobce, ještě jsem ji nekontroloval. Mám už koupenou novou, ale přístup jak k penězům. Kvalita nafty teda nevím, 69 litrů vervy. Bylo tady tak minus 15, start v pohodě, ujel jsem tak kilak a začalo se to dusit, za další kilak poskakování v pohodě. Po deseti dalších to zase začalo trochu blbnout. V lednu semi to stálo taky, ale bylo přes dvacet pod nulou. Dojel jsem do haly a od té doby v pohodě až doteď.
-
- Příspěvky: 15261
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Vyhřívaný filtr
Ohřát auto a hlavně naftu v nádrži a přidat tam zimní aditivum. Aby fungovalo, musí být nafta přiměřeně teplá - vysrážený parafín už to nerozpustí. A doporučil bych vyčištění nádrže spolu s výměnou palivového filtru. Podobné problémy jsem řešil na několika traktorech - sklenička každou chvíli zamrzlá - v nádrži bylo na dvě dost něčeho, co už moc naftu nepřipomínalo, a voda to moc nebyla. Vyčistit to bylo dost práce. Na druhou stranu, nikdo netušil, jestli se něco před tím řešilo před 20 nebo spíš 30 lety - zemědělská údržba byla hlavně zemědělská.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 86
- Registrován: 01 úno 2012 18:05
- tel.: 602736218
- auto: LR discovery I
- Bydliště: Doma
Re: Vyhřívaný filtr
Nádrž byla venku, dělal jsem novej držák a dával spodní kryt. Je to teda jen vyplachly naftou. Od října jsem to měl v dílně, repase přední nápravy. Zprovoznil jsem to až před Vánocemi. Filtr nafty je novej v dubnu. Podezřívám tu odkalovací nádobku. Ale máš pravdu, aditiva bych přidat mohl v teple.
-
- Příspěvky: 86
- Registrován: 01 úno 2012 18:05
- tel.: 602736218
- auto: LR discovery I
- Bydliště: Doma
Re: Vyhřívaný filtr
Tak vyčištěn odlakovač, ohřál jsem filtr, benzín a teplý aditiva do nafty. Zatím ok, uvidí se při mrazech.