Téma k zamyšlení - ProVent 200
Moderátor: Miky_CZ
- Juri Toy
- Příspěvky: 405
- Registrován: 14 lis 2011 00:15
- tel.: 603338599
- auto: RRC V8,79, D2 98+03
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Téma k zamyšlení - ProVent 200
Proč je dobré mít MANN+HUMMEL ProVent 200 ®
Na moderní motory výrobců, jsou v dnešní době kladeny vysoké nároky na ekologický provoz v rámci emisních norem. Bohužel často je to právě na úkor efektivnosti a výkonu motoru. Nejrůznější udělátka a škrtítka výrobců v podobě EGR ventilů a podobně, na výkonu nepřidají a tak se potenciál výkonu motoru z výroby, dostává někam k 70 – 80%.
My však chceme jezdit na maximum a tak to řešíme nejrůznějšími úpravami, ať už úpravou řídící jednotky motoru, odstraněním EGR ventilu, nebo spoustou dalších úprav.
Důležitým prvkem každého motoru je také efektivní odvětrávání klikové skříně přes horní víko. Princip je jednoduchý. Olejové výpary, vznikající v motoru jsou odváděny víkem přes zpětný ventil, zpět do sacího traktu, mezi filtrací vzduchu a turbodmychadlem, které je opět pouští zpět do motoru k recyklaci. A právě zde vzniká problém na několika úrovních, protože tento kondenzát se usazuje v celém sacím traktu, což je nežádoucí jak pro výkon a životnost samotného motoru, tak pro olejový chladič, zejména turbo. Proč? Tato olejová mlha je produktem spalování a kromě vlhkosti při studených startech, obsahuje kyseliny a především karbonizaci, neboli saze. Tohle všechno má nemalý vliv na životnost motoru a hlavně turba. O nižší chladící schopnosti chladiče oleje a postupném usazování karbonizace v sání nemluvě. Zvláště máte li stále nainstalován EGR ventil.
Jedním z řešení jsou odlučovače olejových par, známé také jako „Catch Can“. Ty jsou do jisté míry efektivní, avšak jejich princip není dokonalý. V zásadě jde o jakousi externí nádobku, v které se hromadí na dně vysrážený kondenzát. Zpravidla má jeden vstup a výstup a jde o mezičlánek na cestě zpět do sání, tedy před turbo. Jejich efektivita je někde mezi 50 – 60%, neboť Catch Can nemají v podstatě žádný filtr. Navíc nedisponují regulací tlaku ani zpětným ventilem. V případě naplnění nádobky tak hrozí vlivem narůstajícího tlaku, poškození motoru.
Relativně nedávno se na trhu objevila nová řada odlučovačů ProVent, vyráběných firmou MANN+HUMMEL, kterou známe jako výrobce nejrůznějších filtračních jednotek.
Já si pro svůj motor vybral model ProVent 200, protože splňuje všechny potřebné nároky.
Jednotka se skládá z filtrační vyměnitelné vložky, pojistného přetlakového ventilu v případě přeplnění odlučovače a především regulátoru tlaku (suplující originální stávající zpětný ventil). Zároveň jednotka funguje i jako jakýsi cyklón. Životnost filtru je 40000 – 50000 km v závislosti na výkonostním použití vozidla. Účinnost je v tomto případě kolem 98%.
Další výhodou je spodní vypouštěcí port, díky kterému můžete zvolit, zda kondenzát poputuje zpět do olejové vany (tak jak si přeje legislativa), nebo ho prostě odvedete do externí nádobky. Já zvolil pochopitelně variantu „off vehicle“. Nechci si pouštět sajrajt zpět do motoru! Navíc mohu kontrolovat, kolik že můj motor vyprodukuje kondenzátu za určitou dobu. Doporučuje se kontrola hladiny kondenzátu každých 5000 – 8000 km, případně jej vypustit. Jedinou nevýhodu spatřuji ve velikosti celé jednotky a složitosti umístění v motorovém prostoru. Svoji funkci však plní výborně. Pro lepší pochopení principu funkce ProVentu 200: https://youtu.be/7kvfjvq6lCQ
Přetlakový ventil v ProVent 200 má zabránit přetlakování odvětrávacího systému klikové skříně v případě zablokování separační jednotky. Odvzdušnění těchto plynů je nezbytným bezpečnostním opatřením, aby se v klikové skříni motoru příliš nevytvářel tlak. Pokud jednotka nedovolí plynům volně proudit a dojde k nárůstu tlaku, otevře se ventil a umožní plynům proudit zpět do sacího systému motoru nefiltrované. Přetlakový ventil je nastaven na 50 milibarů a funguje při určitých otáčkách motoru v důsledku pulzování klikové skříně motoru. Při vysokém zatížení, kdy dochází k velkému nasávání vzduchu z turba, se také uzavře, aby se zabránilo nasávání vzduchu přes těsnění motoru, zejména těsnění klikového hřídele a vačkového hřídele. Pokud by tento ventil nebyl přítomen, mohly by být těmito těsněními nasávány nečistoty. Jak to tedy všechno ovlivňuje váš motor?
Téměř všechny moderní vznětové motory, zejména vznětové motory se systémem Common Rail, mohou být ovlivněny hromaděním částic plynů. Řešení ventilace klikové skříně nabízí ideální ochranu klikové skříně a umožňuje soulad s budoucími ekologickými předpisy. Nečistoty mohou způsobit škodlivé, olejové usazeniny v sání motoru, turbodmychadle a chladiči oleje. Kromě toho snižují výkon motoru, zvyšují spotřebu paliva a zkracují životnost motoru.
K montáži
Je důležité vědět, kam ProVent umístit, vzhledem k tomu, že jednotka musí být ve vertikální poloze. V motorovém prostoru na tohoto drobečka není příliš místa a tak jsem jej umístil na jediné možné místo, hned vedle nádobky pro ACE/PAS. Další možnost byla umístit jej na přepážku mezi turbo a brzdový posilovač, ale to jsem vyhodnotil jako nežádoucí, kvůli blízkosti rozpáleného turba. Druhá strana motorového prostoru nepřipadala v úvahu vůbec a neměla by logiku. Tak jako tak, ProVent sedl na své místo jen velmi natěsno.
Postup montáže zkrátím na poskytnuté fotografie.
Na moderní motory výrobců, jsou v dnešní době kladeny vysoké nároky na ekologický provoz v rámci emisních norem. Bohužel často je to právě na úkor efektivnosti a výkonu motoru. Nejrůznější udělátka a škrtítka výrobců v podobě EGR ventilů a podobně, na výkonu nepřidají a tak se potenciál výkonu motoru z výroby, dostává někam k 70 – 80%.
My však chceme jezdit na maximum a tak to řešíme nejrůznějšími úpravami, ať už úpravou řídící jednotky motoru, odstraněním EGR ventilu, nebo spoustou dalších úprav.
Důležitým prvkem každého motoru je také efektivní odvětrávání klikové skříně přes horní víko. Princip je jednoduchý. Olejové výpary, vznikající v motoru jsou odváděny víkem přes zpětný ventil, zpět do sacího traktu, mezi filtrací vzduchu a turbodmychadlem, které je opět pouští zpět do motoru k recyklaci. A právě zde vzniká problém na několika úrovních, protože tento kondenzát se usazuje v celém sacím traktu, což je nežádoucí jak pro výkon a životnost samotného motoru, tak pro olejový chladič, zejména turbo. Proč? Tato olejová mlha je produktem spalování a kromě vlhkosti při studených startech, obsahuje kyseliny a především karbonizaci, neboli saze. Tohle všechno má nemalý vliv na životnost motoru a hlavně turba. O nižší chladící schopnosti chladiče oleje a postupném usazování karbonizace v sání nemluvě. Zvláště máte li stále nainstalován EGR ventil.
Jedním z řešení jsou odlučovače olejových par, známé také jako „Catch Can“. Ty jsou do jisté míry efektivní, avšak jejich princip není dokonalý. V zásadě jde o jakousi externí nádobku, v které se hromadí na dně vysrážený kondenzát. Zpravidla má jeden vstup a výstup a jde o mezičlánek na cestě zpět do sání, tedy před turbo. Jejich efektivita je někde mezi 50 – 60%, neboť Catch Can nemají v podstatě žádný filtr. Navíc nedisponují regulací tlaku ani zpětným ventilem. V případě naplnění nádobky tak hrozí vlivem narůstajícího tlaku, poškození motoru.
Relativně nedávno se na trhu objevila nová řada odlučovačů ProVent, vyráběných firmou MANN+HUMMEL, kterou známe jako výrobce nejrůznějších filtračních jednotek.
Já si pro svůj motor vybral model ProVent 200, protože splňuje všechny potřebné nároky.
Jednotka se skládá z filtrační vyměnitelné vložky, pojistného přetlakového ventilu v případě přeplnění odlučovače a především regulátoru tlaku (suplující originální stávající zpětný ventil). Zároveň jednotka funguje i jako jakýsi cyklón. Životnost filtru je 40000 – 50000 km v závislosti na výkonostním použití vozidla. Účinnost je v tomto případě kolem 98%.
Další výhodou je spodní vypouštěcí port, díky kterému můžete zvolit, zda kondenzát poputuje zpět do olejové vany (tak jak si přeje legislativa), nebo ho prostě odvedete do externí nádobky. Já zvolil pochopitelně variantu „off vehicle“. Nechci si pouštět sajrajt zpět do motoru! Navíc mohu kontrolovat, kolik že můj motor vyprodukuje kondenzátu za určitou dobu. Doporučuje se kontrola hladiny kondenzátu každých 5000 – 8000 km, případně jej vypustit. Jedinou nevýhodu spatřuji ve velikosti celé jednotky a složitosti umístění v motorovém prostoru. Svoji funkci však plní výborně. Pro lepší pochopení principu funkce ProVentu 200: https://youtu.be/7kvfjvq6lCQ
Přetlakový ventil v ProVent 200 má zabránit přetlakování odvětrávacího systému klikové skříně v případě zablokování separační jednotky. Odvzdušnění těchto plynů je nezbytným bezpečnostním opatřením, aby se v klikové skříni motoru příliš nevytvářel tlak. Pokud jednotka nedovolí plynům volně proudit a dojde k nárůstu tlaku, otevře se ventil a umožní plynům proudit zpět do sacího systému motoru nefiltrované. Přetlakový ventil je nastaven na 50 milibarů a funguje při určitých otáčkách motoru v důsledku pulzování klikové skříně motoru. Při vysokém zatížení, kdy dochází k velkému nasávání vzduchu z turba, se také uzavře, aby se zabránilo nasávání vzduchu přes těsnění motoru, zejména těsnění klikového hřídele a vačkového hřídele. Pokud by tento ventil nebyl přítomen, mohly by být těmito těsněními nasávány nečistoty. Jak to tedy všechno ovlivňuje váš motor?
Téměř všechny moderní vznětové motory, zejména vznětové motory se systémem Common Rail, mohou být ovlivněny hromaděním částic plynů. Řešení ventilace klikové skříně nabízí ideální ochranu klikové skříně a umožňuje soulad s budoucími ekologickými předpisy. Nečistoty mohou způsobit škodlivé, olejové usazeniny v sání motoru, turbodmychadle a chladiči oleje. Kromě toho snižují výkon motoru, zvyšují spotřebu paliva a zkracují životnost motoru.
K montáži
Je důležité vědět, kam ProVent umístit, vzhledem k tomu, že jednotka musí být ve vertikální poloze. V motorovém prostoru na tohoto drobečka není příliš místa a tak jsem jej umístil na jediné možné místo, hned vedle nádobky pro ACE/PAS. Další možnost byla umístit jej na přepážku mezi turbo a brzdový posilovač, ale to jsem vyhodnotil jako nežádoucí, kvůli blízkosti rozpáleného turba. Druhá strana motorového prostoru nepřipadala v úvahu vůbec a neměla by logiku. Tak jako tak, ProVent sedl na své místo jen velmi natěsno.
Postup montáže zkrátím na poskytnuté fotografie.
- Juri Toy
- Příspěvky: 405
- Registrován: 14 lis 2011 00:15
- tel.: 603338599
- auto: RRC V8,79, D2 98+03
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Téma k zamyšlení - ProVent 200
Odstraňte originální zpětný ventil (hříbek) z hadice sání. Budete potřebovat vyrobit si konzoly, pomocí které ProVent uchytíte. Já si ji vyrobil z nerezového plocháče a uchytil k turretu tlumiče. Samozřejmě každý z vás to může řešit individuálně. Dále budete potřebovat nějaké hadicové spony, vhodnou 80 cm dlouhou hadici a pár armatur, z kterých poskládáte správné kolínko. Fantazii a estetice provedení se meze nekladou. Hadici jsem použil silnostěnnou, silikonovou o vnitřním průměru 19 mm. Armatury jsou z měděných topenářských kolínek a jednoho plastového, aby do sebe lícovaly. Vše je lepeno epoxidem s vysokou odolností, vůči teplotám. Dva bronzové hadicové nátrubky/prodlužky průměr 19 mm, pak přijdou vsadit do portů ProVentu. Důležitá je naprostá těsnost celého systému. Je důležité vědět, že výstup na víku motoru, má vnitřní průměr 19mm a porty ProVentu mají 25 mm a tak je potřeba se s tím trochu popasovat. Spodní vypouštěcí port ProVentu jsem osadil průhlednou hadičkou, zakončenou a utěsněnou ve šroubovací nádobce pro větší kapacitu a především lepší kontrolu nahromaděného kondenzátu. Umístění je bezpečné a účelové pro snadný přístup.
- Juri Toy
- Příspěvky: 405
- Registrován: 14 lis 2011 00:15
- tel.: 603338599
- auto: RRC V8,79, D2 98+03
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Téma k zamyšlení - ProVent 200
Následující fotografie bez komentářů.
Proč je dobré mít MANN+HUMMEL ProVent 200 ®
>Chrání vaše turbodmychadlo
>Udržuje mezichladič v čistotě
>Udržuje součásti motoru čisté
>Reguluje tlak v klikové skříni
>Vestavěný pojistný ventil
>Snižuje spotřebu, zvyšuje výkon
>Vrací oddělený, přefiltrovaný olej zpět do motoru (nebo mimo vozidlo)
>Nejvyšší účinnost separace v daném segmentu
>Životnost filtru až 50 000 km
>Snadná instalace a údržba
---------
Proč je dobré mít MANN+HUMMEL ProVent 200 ®
>Chrání vaše turbodmychadlo
>Udržuje mezichladič v čistotě
>Udržuje součásti motoru čisté
>Reguluje tlak v klikové skříni
>Vestavěný pojistný ventil
>Snižuje spotřebu, zvyšuje výkon
>Vrací oddělený, přefiltrovaný olej zpět do motoru (nebo mimo vozidlo)
>Nejvyšší účinnost separace v daném segmentu
>Životnost filtru až 50 000 km
>Snadná instalace a údržba
---------
Re: Téma k zamyšlení - ProVent 200
Jen pro info. Kolik to stoji?
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Téma k zamyšlení - ProVent 200
A z druhé strany - jaký to mělo efekt na auto?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Josef-Z (Jugin)
- Příspěvky: 732
- Registrován: 25 črc 2008 22:27
- tel.: 773492666
- auto: Discovery 300TDi
- Bydliště: Slatinky
Re: Téma k zamyšlení - ProVent 200
Noo,
já to našel na stránkách za 1400-1500kč a na Alliku za 450 Kč. Takže jestli se pustím do GO hlavy a vyčistím sání, tak Číně udělám kšeft a maximálně si pak koupím lepší filtr. Jinak na to s.e.r.u. moje 300TDi 300 tis km to asi ještě bez něj nějakých 300-600tis dá, pokud ji neupadne kastle
.
Nebo by stačilo to odpojit od sání a je to. Jen pokud někdo brodí řeky, vytáhnout to je šnorchlu, dát filtr k tomu určený asi za 100kč a na sání to zadělat.. Klid
já to našel na stránkách za 1400-1500kč a na Alliku za 450 Kč. Takže jestli se pustím do GO hlavy a vyčistím sání, tak Číně udělám kšeft a maximálně si pak koupím lepší filtr. Jinak na to s.e.r.u. moje 300TDi 300 tis km to asi ještě bez něj nějakých 300-600tis dá, pokud ji neupadne kastle
Nebo by stačilo to odpojit od sání a je to. Jen pokud někdo brodí řeky, vytáhnout to je šnorchlu, dát filtr k tomu určený asi za 100kč a na sání to zadělat.. Klid

Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!
- pojir
- Příspěvky: 2568
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Téma k zamyšlení - ProVent 200
Vzhledem k maloobchodnim cenam originalu (v US/UK v prepoctu cca ctyri a pul tisice s dani) bude ten za patnact stovek nepochybne ta stejna cina jako na aliexpresu.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: Téma k zamyšlení - ProVent 200
Ahojte, mam v Jeepe (motor 3.0 Mercedes OM 642) uz cca 2 roky namontovany cinsky fake ProVent 200.
Montoval som to kvoli tomu, ze v sani bol napriek funkcnemu ventilu olej z odvetrania klukovky, co robilo galibu - najma s EGR a klapkami. Je to bolest tych motorov.
Po montazi je sanie pekne suche. Aj ten cinsky fake pekne odlucuje olej. Mam spustenu hadicu za predne koleso ukoncenu ventilom, raz za tyzden jej obsah vypustim. V lete je to len olej, v zime aj voda (a to celkom dost)
Inak, ten moj fake ma tu filtracnu vlozku kovovu a nie je problem ju vyprat. Zatial som tak neurobil, nezda sa mi zanesena.
Za mna teda montaz odporucam, je to dobra vec.
J.
Montoval som to kvoli tomu, ze v sani bol napriek funkcnemu ventilu olej z odvetrania klukovky, co robilo galibu - najma s EGR a klapkami. Je to bolest tych motorov.
Po montazi je sanie pekne suche. Aj ten cinsky fake pekne odlucuje olej. Mam spustenu hadicu za predne koleso ukoncenu ventilom, raz za tyzden jej obsah vypustim. V lete je to len olej, v zime aj voda (a to celkom dost)
Inak, ten moj fake ma tu filtracnu vlozku kovovu a nie je problem ju vyprat. Zatial som tak neurobil, nezda sa mi zanesena.
Za mna teda montaz odporucam, je to dobra vec.
J.
Re: Téma k zamyšlení - ProVent 200
Za mě je to blbost.
- Not-0-rick
- Příspěvky: 402
- Registrován: 02 říj 2014 21:12
- tel.: 734-756-0 dva dva
- auto: 4xD1, 1xSIII
- Bydliště: kousek od Nymburka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Téma k zamyšlení - ProVent 200
Já už to mám několik let, aliexpres verzi, ke koupi mě inspirovalo podobně oslavné video na YouTube od 4WD 24-7, zpracování mě moc nepřesvědčilo, s autem jezdím dost v terénu a představa že mi přes to motor cucne vodu se mi úplně nelíbila, takže jsem to jen rozbalil a hodil do regálu... A vhledem k ceně originálu, mi přijde lepší jednou za 50tis km vyčistit cooler 

Co nespravíš urvi, co neurveš zkurvi...
https://www.instagram.com/martin.becku/
https://g.page/beck-autoservis?share
https://www.instagram.com/martin.becku/
https://g.page/beck-autoservis?share
- Juri Toy
- Příspěvky: 405
- Registrován: 14 lis 2011 00:15
- tel.: 603338599
- auto: RRC V8,79, D2 98+03
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Téma k zamyšlení - ProVent 200
Tak znovu. Pokud nainstaluji tuhle věc, mám jistotu, že celé sání bude čisté a bez oleje. Chráním tím cooler, turbo a hlavně celý motor před sračkami, které mi jinak cirkulují zpět. To co cirkuluje zpět není olej, ale deriváty spalování, odvětrávané z motoru, tedy pořádný kentus. To je poznat hlavně v zimě při studených startech. Jednou za 5 tisíc km, vypustím velkého panáka sraček, které rozhodně nechcete mít zpět v motoru. Kromě toho to má docela velký vliv na spotřebu a klidnější chod motoru. Nikomu to samozřejmě nenutím, ale za mě to má dost velký význam pro životnost agregátu. 

-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Téma k zamyšlení - ProVent 200
Princip je mi jasný, šlo mi o konkrétní zkušenost. Klidnější chod motoru se bude hodnotit objektivně blbě, ale ta nižší spotřeba by se dala číselně vyjádřit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Téma k zamyšlení - ProVent 200
Tak len taka otazka (netvrdim, ze to je zla vec). Aku zivotnost agregatu si predstavujes?Juri Toy píše: 04 zář 2022 05:44 Nikomu to samozřejmě nenutím, ale za mě to má dost velký význam pro životnost agregátu.![]()
Moja Td5 ma 731tkm bez tohoto a stale OK. Jasne, ze to uz nie je ako za mlada (poznas iba podla startu) vykonu ma dostatok (nacipovana cez 500tkm) povodne turbo som vymenil na 720tkm (zo zaujimavosti aka zmena nastane) cooler je povodny sanie nie je nijak zanesene. O kolko by to predlzilo zivot?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Juri Toy
- Příspěvky: 405
- Registrován: 14 lis 2011 00:15
- tel.: 603338599
- auto: RRC V8,79, D2 98+03
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Téma k zamyšlení - ProVent 200
To se nedá takto jednoduše bagatelizovat a omezit to na tvrzení že "Moja Td5 ma 731tkm bez tohoto a stale OK". Těch aspektů je tady celá řada a ve výsledku jde jen o to samé, chci mít svůj motor maximálně OK. Je jasné, že každý má jiný přístup ke svému motoru. Někdo mění poctivě kvalitní oleje klidně i po 10 000 km a dává autu vše potřebné, kdykoliv si o to řekne. To se ale nedá říct o každém.DanoDEF píše: 04 zář 2022 08:20Tak len taka otazka (netvrdim, ze to je zla vec). Aku zivotnost agregatu si predstavujes?Juri Toy píše: 04 zář 2022 05:44 Nikomu to samozřejmě nenutím, ale za mě to má dost velký význam pro životnost agregátu.![]()
Moja Td5 ma 731tkm bez tohoto a stale OK. Jasne, ze to uz nie je ako za mlada (poznas iba podla startu) vykonu ma dostatok (nacipovana cez 500tkm) povodne turbo som vymenil na 720tkm (zo zaujimavosti aka zmena nastane) cooler je povodny sanie nie je nijak zanesene. O kolko by to predlzilo zivot?
Většina z nás chce svému motoru dopřát to nejlepší. Pravda? Proč první co uděláme je, že odstraníme EGR? Proč dáváme kvalitní oleje, filtry a součástky? Proč ladíme své motory chipy, HD měniči do automatů a další vychytávkami?
To stejné platí i v případě ProVentu. Není to sice nezbytná součástka, ale pokud existuje a umí to co umí, tak ji chci. Prostě chci, aby můj motor dýchal čerstvý vzduch bez karbonu, kyselin a nežádoucích olejových derivátů. A o tom to celé je a tohle všechno má vliv jak na spotřebu, tak životnost všech součástek s tím souvisejících. V nejhorším případě by to mohlo dopadnout viz foto.
Mimochodem nevěřím, že máš čisté a suché potrubí. Stačí sundat spodní hadici od turba k intercoleru a sáhnout prstem dovnitř.
Re: Téma k zamyšlení - ProVent 200
No to som som netvrdil ani netvrdim samozrejme mam tam "olej". Viem v akom stave mam motor.Juri Toy píše: 04 zář 2022 19:12 Mimochodem nevěřím, že máš čisté a suché potrubí. Stačí sundat spodní hadici od turba k intercoleru a sáhnout prstem dovnitř. Desktop39.jpg
Tvoj prispevok/temu neodsudzujem naopak rad si precitam taketo veci aj diskusiu.
Presne ako pises kazdy dopraje svojmu motoru nieco ine. Ja sa uz riadim pocitom, ze odmakal toho dost a nebudem mu vycitat ak sa mu uz nebude chciet. Zatial sa mu chce.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6528
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Téma k zamyšlení - ProVent 200
Jako jo, funguje to tak jak je popsáno, není to žádný podvod, ale - zase ruku na srdce - uplně tady plašit tím, jak nechci do motoru dostávat nějaké sračky jako jsou kyseliny a voda, karbon.... Jsou to pravda sračky, ale pochopitelně to jsou sračky z toho motoru, kterých tam vzniká hromada při spalování. Mě to připadá, jak kdybych měl v pokoji sto psů a všichni se tam vysrali, já bych je vyhnal a pak by se jeden vrátil a vysral by se tam ještě jednou a já bych si řekl, ha tak na tohodle hajzlíka nějak vyzraju...
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Téma k zamyšlení - ProVent 200
Hezky napsáno. Doplním, že D2 má předepsané čištění vnitřku intercooleru tuším po 80 000km, a kdo to dělá?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6528
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Téma k zamyšlení - ProVent 200
Já myslel, že je to předepsáno po každém otočení na střechu.MadTom píše: 05 zář 2022 12:28 Hezky napsáno. Doplním, že D2 má předepsané čištění vnitřku intercooleru tuším po 80 000km, a kdo to dělá?
Re: Téma k zamyšlení - ProVent 200
Ja som to robil za tych 730tkm 2x. Prvy krat pri cca 270tkm ked som mal buracku a druhy krat niekde okolo 600tkm. Nikdy som nic zasadne nevycistil.MadTom píše: 05 zář 2022 12:28 Hezky napsáno. Doplním, že D2 má předepsané čištění vnitřku intercooleru tuším po 80 000km, a kdo to dělá?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Téma k zamyšlení - ProVent 200
Já jsem to udělal jednou, před lety, takže už asi trošku přetahuju. Nějakej olej z toho vytekl a benzín čím jsem to čistil, nebyl moc čistý, ale moc toho nebylo. Jestli se to nějak projevilo na funkci intercooleru netuším, když ale vidím, jak mají některá auta chladiče zalepené vším možným, tak tohle největším problém nebude.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo