Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 15 lis 2020 19:26
- tel.: 720766247
- auto: Volvo V70 D2
- Bydliště: u Hradce Králové
Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Zdravím,
momentálně mám kombík Volvo V70 r.v. 2015 s VEA dieselem, ale jelikož jezdíme téměř každý víkend na hory, tak bychom rádi pořídili nějaké 4x4. JLR se mi vždycky líbili.
U Volva jsem si vyměnil EGR a spotřeba oleje je v normě (asi 0,5l na 10 000 km). Auto je fajn, ale v zimě je to celkem peklo. Sněhové řetězy jsou můj kamarád.
Chtěl jsem se zeptat na dvě věci.
1. Všude píšou a hrůzách Ingenium dieselů. Jestli jsem to dobře rozklíčoval, tak je to hlavně o servisních intervalech a krátkých trasách. Předpokládám, že pokud se s autem jezdí jako s dieselem a mění se olej co 15 000 km nebo méně, tak to funguje. Logicky mám strach koupit ojetinu, kde nevím, co se dělo předtím. Je to opravdu taková hrůza?
Pokud budu chtít ojeté Ingenium, tak ideálně s vyměněnými rozvody (do roku 2020) a alespoň diagnostikou změřit tlaky ve válcích, jestli nejsou vydřené naředěným olejem. Nevím, jestli turba pískají. Viděl jsem zadřené turba se zlomenou osou. To je pak samozřejmě totálně průser s nasátím úlomků do motoru a oleje to DPF. Dá se tomu předejít?
2. Existuje někdo v Čechách, kdo se specializuje na opravu Ingenium motorů, kdyby došlo na katastrofu? (honování válců atd.) V Polsku na olx nabízejí přestavěné motory.
Popravdě reálně zvažuji Discovery 5 s TDV6. Ale s Ingenium je větší výběr a V6 nepotřebuji. Auto jezdí prakticky pouze o víkendech ve třech lidech na hory asi 50 km a zpět a dovolené. Volvo najede asi 12 až 15 tisíc km ročně. Nevadilo by mi ani koupit benzín, ale tam je výběr ještě menší. Velikostně nám stačí v podstatě cokoliv od JLR - Discovery (Sport), RR Evoque, RR Velar, Jaguar E-Pace a F-Pace.
Díky,
Radovan
momentálně mám kombík Volvo V70 r.v. 2015 s VEA dieselem, ale jelikož jezdíme téměř každý víkend na hory, tak bychom rádi pořídili nějaké 4x4. JLR se mi vždycky líbili.
U Volva jsem si vyměnil EGR a spotřeba oleje je v normě (asi 0,5l na 10 000 km). Auto je fajn, ale v zimě je to celkem peklo. Sněhové řetězy jsou můj kamarád.
Chtěl jsem se zeptat na dvě věci.
1. Všude píšou a hrůzách Ingenium dieselů. Jestli jsem to dobře rozklíčoval, tak je to hlavně o servisních intervalech a krátkých trasách. Předpokládám, že pokud se s autem jezdí jako s dieselem a mění se olej co 15 000 km nebo méně, tak to funguje. Logicky mám strach koupit ojetinu, kde nevím, co se dělo předtím. Je to opravdu taková hrůza?
Pokud budu chtít ojeté Ingenium, tak ideálně s vyměněnými rozvody (do roku 2020) a alespoň diagnostikou změřit tlaky ve válcích, jestli nejsou vydřené naředěným olejem. Nevím, jestli turba pískají. Viděl jsem zadřené turba se zlomenou osou. To je pak samozřejmě totálně průser s nasátím úlomků do motoru a oleje to DPF. Dá se tomu předejít?
2. Existuje někdo v Čechách, kdo se specializuje na opravu Ingenium motorů, kdyby došlo na katastrofu? (honování válců atd.) V Polsku na olx nabízejí přestavěné motory.
Popravdě reálně zvažuji Discovery 5 s TDV6. Ale s Ingenium je větší výběr a V6 nepotřebuji. Auto jezdí prakticky pouze o víkendech ve třech lidech na hory asi 50 km a zpět a dovolené. Volvo najede asi 12 až 15 tisíc km ročně. Nevadilo by mi ani koupit benzín, ale tam je výběr ještě menší. Velikostně nám stačí v podstatě cokoliv od JLR - Discovery (Sport), RR Evoque, RR Velar, Jaguar E-Pace a F-Pace.
Díky,
Radovan
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
- Dědek
- Příspěvky: 106
- Registrován: 06 úno 2020 06:12
- tel.: 775dvacet9591
- auto: Disco 5 D300
- Bydliště: kousek od Benešova
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Discovery 5 D300
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
- Dědek
- Příspěvky: 106
- Registrován: 06 úno 2020 06:12
- tel.: 775dvacet9591
- auto: Disco 5 D300
- Bydliště: kousek od Benešova
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Nenapsal si kolik na to máš + - peněz.
Klidně zavolej, mam teď Disco 5 a předtím jsem měl Discovery sport, Tomáš.
Klidně zavolej, mam teď Disco 5 a předtím jsem měl Discovery sport, Tomáš.
Discovery 5 D300
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 15 lis 2020 19:26
- tel.: 720766247
- auto: Volvo V70 D2
- Bydliště: u Hradce Králové
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Děkuji za nabídku. Ozvu se.
S penězi osciluji mezi 400 až 600 tisíci Kč. Zítra jedeme na běžky, tak uvidíme, jestli zase vytáhnu sněhové řetězy.
Tady jsou nějaký tipy.
https://www.tipcars.com/jaguar-f-pace/s ... 47096.html
- má vyměněné rozvody, ale zanedbaný servis i 40 tisíc km mezi výměnami oleje. Na to nemám odvahu.
https://bazar.dekomsystem.cz/land-rover ... auto-awd-5
- to je fajn, jenom je takové tuctové.
https://www.albioncars.cz/ojety-vuz-lan ... e-49549844
- varianta s benzínovým motorem. Ročně najedeme asi 14 000 km takže za mě ok.
Řešíme další věci a 4x4 není tak úplně priorita. Ceny Ingenium dieselů jsou lákavé.
S penězi osciluji mezi 400 až 600 tisíci Kč. Zítra jedeme na běžky, tak uvidíme, jestli zase vytáhnu sněhové řetězy.
Tady jsou nějaký tipy.
https://www.tipcars.com/jaguar-f-pace/s ... 47096.html
- má vyměněné rozvody, ale zanedbaný servis i 40 tisíc km mezi výměnami oleje. Na to nemám odvahu.
https://bazar.dekomsystem.cz/land-rover ... auto-awd-5
- to je fajn, jenom je takové tuctové.
https://www.albioncars.cz/ojety-vuz-lan ... e-49549844
- varianta s benzínovým motorem. Ročně najedeme asi 14 000 km takže za mě ok.
Řešíme další věci a 4x4 není tak úplně priorita. Ceny Ingenium dieselů jsou lákavé.
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Pripojím sa sem, uvažujeme nad kúpou Evoque r.v. 2019 s 2.0d ingenium. Prečítal som anglické aj nemecké fóra, píše sa o tom kopec, je plno ľudí ktorým kľakol motor aj pri 100 000km a menej, ale aj takých čo majú 250 000km + na origo rozvodoch. Najčastejší problém čo vidím je KO turbo alebo rozvody. Sem tam sa nájde niekto s klepotom na 1. valci, predpokladám ojničné ložisko?
Nájde sa tu nejaký mechanik čo s týmto motorom má reálne skúsenosti? Prípadne aj majiteľ ktorý v aute mení olej po 10 000km a nejazdí s ním krátke trasy. Viem že tam je absolútne nezmyselný interval výmeny oleja 37000km/2 roky. Je hlavným problém týchto motorov že ľudia jazdia na tento nezmyselný interval výmeny oleja + krátke trasy po meste kde sa DPF nedokáže zregenerovať?
Ide mi o to či pri dlhých jazdách (robím denne 60km do práce a 60km nazad, z toho 15km diaľnica) a pravidelných výmenách oleja po 10 000km (+ samozrejme nové rozvody po kúpe) je tento motor spoľahlivý? Alebo je konštrukčne zlý a aj pri takejto prevádzke a servise je to len čakanie kým motor umrie a treba dať od toho ruky preč.
Nájde sa tu nejaký mechanik čo s týmto motorom má reálne skúsenosti? Prípadne aj majiteľ ktorý v aute mení olej po 10 000km a nejazdí s ním krátke trasy. Viem že tam je absolútne nezmyselný interval výmeny oleja 37000km/2 roky. Je hlavným problém týchto motorov že ľudia jazdia na tento nezmyselný interval výmeny oleja + krátke trasy po meste kde sa DPF nedokáže zregenerovať?
Ide mi o to či pri dlhých jazdách (robím denne 60km do práce a 60km nazad, z toho 15km diaľnica) a pravidelných výmenách oleja po 10 000km (+ samozrejme nové rozvody po kúpe) je tento motor spoľahlivý? Alebo je konštrukčne zlý a aj pri takejto prevádzke a servise je to len čakanie kým motor umrie a treba dať od toho ruky preč.
- Dědek
- Příspěvky: 106
- Registrován: 06 úno 2020 06:12
- tel.: 775dvacet9591
- auto: Disco 5 D300
- Bydliště: kousek od Benešova
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Ahoj, že budeš jezdit 120 km denně a měnit včas olej je fajn, s novým motorem ok, ale píšeš že chceš koupit rok 2019. Kolik to má najeto? Jak s tím jezdil ten před tebou? Výměny, délky tras apod.
Discovery 5 D300
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Najazdené to ma necelých 90 000km, majiteľ tvrdí že to servisoval len v Land Roveri, toho sa najviac obávam že ak jazdil na intervaly výmeny oleja od výrobcu tak to bude mať za sebou pri týchto kilometroch len dve výmeny oleja. Povedal že jazdil aj kratšie aj dlhšie trasy.
Pozeral som ešte jedno video zo servisu z Poľska kde robia opravy týchto motorov a väčšinou sa tam objavia autá s nájazdom do 100 000km
. Časté poškodenie 1. valca, občas aj 4., sem tam ojničné ložiská. Asi bude lepší starší Evoque s 2.2d od PSA ako toto...
EDIT: prídávam aj link na video, ak by si to chcel niekto pozrieť https://www.youtube.com/watch?v=drwl3-TJ1_g
Pozeral som ešte jedno video zo servisu z Poľska kde robia opravy týchto motorov a väčšinou sa tam objavia autá s nájazdom do 100 000km

EDIT: prídávam aj link na video, ak by si to chcel niekto pozrieť https://www.youtube.com/watch?v=drwl3-TJ1_g
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 15 lis 2020 19:26
- tel.: 720766247
- auto: Volvo V70 D2
- Bydliště: u Hradce Králové
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Podíval bych se na servisní historii dle VINu na https://osh.landrover.com/ .
Většina aut, co jsem kontroloval, jezdila po 30 000 km. Chtěl jsem 4x4. Popravdě jsem to zabalil a časem asi pořídím elektromobil. Cenově se to již dost blíží ojetému 4x4.
Pokud ale sháníte spolehlivý diesel, tak bych se určitě podíval na Alfa Romeo Stelvio.
Většina aut, co jsem kontroloval, jezdila po 30 000 km. Chtěl jsem 4x4. Popravdě jsem to zabalil a časem asi pořídím elektromobil. Cenově se to již dost blíží ojetému 4x4.
Pokud ale sháníte spolehlivý diesel, tak bych se určitě podíval na Alfa Romeo Stelvio.
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
- Dědek
- Příspěvky: 106
- Registrován: 06 úno 2020 06:12
- tel.: 775dvacet9591
- auto: Disco 5 D300
- Bydliště: kousek od Benešova
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
No 90tis už je docela dost s ohledem na ty intervaly, to už je i na výměnu oleje v automatu. Koukal bych po něčem co má min najeto.K610 píše: 05 úno 2025 11:19 Najazdené to ma necelých 90 000km, majiteľ tvrdí že to servisoval len v Land Roveri, toho sa najviac obávam že ak jazdil na intervaly výmeny oleja od výrobcu tak to bude mať za sebou pri týchto kilometroch len dve výmeny oleja. Povedal že jazdil aj kratšie aj dlhšie trasy.
Pozeral som ešte jedno video zo servisu z Poľska kde robia opravy týchto motorov a väčšinou sa tam objavia autá s nájazdom do 100 000km. Časté poškodenie 1. valca, občas aj 4., sem tam ojničné ložiská. Asi bude lepší starší Evoque s 2.2d od PSA ako toto...
EDIT: prídávam aj link na video, ak by si to chcel niekto pozrieť https://www.youtube.com/watch?v=drwl3-TJ1_g
Stejně je to hrozný, ještě před pár lety by člověk řekl 90tis super km....
Chce to vědět tu historii, jsou lidi co mění po 15 tis.
Discovery 5 D300
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Ďakujem za link na kontrolu podľa VIN, som zvedavý čo to ukáže
. No AR Stelvio, tam som taktiež o motore počul dosť negatívnych vecí, ale aspoň nie fatálne poruchy ako pri 2.0d ingenium.
Dědek presne, keď som kupoval predošlé autá tak som si vravel že nájazd do 150 000km je pre mňa ok, teraz je akosi problém už aj tých 100 000km. Ak dobre vidím ty máš ten radový 6 valec? Myslím že je to tiež ingenium?

Dědek presne, keď som kupoval predošlé autá tak som si vravel že nájazd do 150 000km je pre mňa ok, teraz je akosi problém už aj tých 100 000km. Ak dobre vidím ty máš ten radový 6 valec? Myslím že je to tiež ingenium?
- Dědek
- Příspěvky: 106
- Registrován: 06 úno 2020 06:12
- tel.: 775dvacet9591
- auto: Disco 5 D300
- Bydliště: kousek od Benešova
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Ano. Když jsem kupoval měl najeto 20000. Teď 50tis a zatim spokojenost. Velká.
Discovery 5 D300
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
- mipr
- Příspěvky: 673
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Ahoj, ingenium je poruchovy motor a stavany na cca 100.000 km (zaruku noveho vozidla)
Jazdene auta prichadzaju do servisu najcasteisie s problemom vytahanych retazi, nespravnej opravy pouzitim nie original retazi a prislusenstva, repasovane motory, ktore nemaju po zahriati tlak oleja a niekedy aj s vaznou poruchou na kluke alebo piestoch. Takze ak chcem kupit auto s takymto motorom, rovno pocitam s vacsou opravou. Ak je potebene menit motor, urcite nekupujem repasovany ale investujem do noveho polmotora. Aj ked je to viac penazi, v konecnom dosledku usetrim na buducich problemoch...
EDIT: uvedene informacie sa tykaju 4-valcoveho ingenium motora...
Jazdene auta prichadzaju do servisu najcasteisie s problemom vytahanych retazi, nespravnej opravy pouzitim nie original retazi a prislusenstva, repasovane motory, ktore nemaju po zahriati tlak oleja a niekedy aj s vaznou poruchou na kluke alebo piestoch. Takze ak chcem kupit auto s takymto motorom, rovno pocitam s vacsou opravou. Ak je potebene menit motor, urcite nekupujem repasovany ale investujem do noveho polmotora. Aj ked je to viac penazi, v konecnom dosledku usetrim na buducich problemoch...

EDIT: uvedene informacie sa tykaju 4-valcoveho ingenium motora...
Naposledy upravil(a) mipr dne 18 úno 2025 19:33, celkem upraveno 1 x.
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
- Dědek
- Příspěvky: 106
- Registrován: 06 úno 2020 06:12
- tel.: 775dvacet9591
- auto: Disco 5 D300
- Bydliště: kousek od Benešova
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Ahoj, kdy je dobré řetěz prvně řešit (kontrolovat, měnit) při kolika km? Dík
Discovery 5 D300
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
- mipr
- Příspěvky: 673
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Ahoj, hodne zalezi od intervalov vymeny mot. oleja. Autorziak dodrziava predpisane intervaly vymeny oleja vyrobcom. V takomto pripade prva kontrola cca pri 70.000km. Studeny start motora by mal byt tichy bez "rachotani". No a servis by ta mal upozornit sam na prichadzajuci problem vcas...
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
- mipr
- Příspěvky: 673
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
...este jedna podstatna vec...
Olejove cerpadlo ma tiez retazovy pohon. A (!) neslavne znamy sroub ozub. kolesa cerpadla z TD5 taky (!!!). Pri vacsom servise motora treba vymenit retaz aj sorub. Inak hrozi porucha mazani. Ten sroub ma uz sice nove objednavacie cislo = zrejme ten problem uz vyriesili, ale design pohnu je puvodni...
EDIT: uvedene informacie sa tykaju 4-valcoveho ingenium motora...
Olejove cerpadlo ma tiez retazovy pohon. A (!) neslavne znamy sroub ozub. kolesa cerpadla z TD5 taky (!!!). Pri vacsom servise motora treba vymenit retaz aj sorub. Inak hrozi porucha mazani. Ten sroub ma uz sice nove objednavacie cislo = zrejme ten problem uz vyriesili, ale design pohnu je puvodni...

EDIT: uvedene informacie sa tykaju 4-valcoveho ingenium motora...
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
- mipr
- Příspěvky: 673
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Ahoj. Doplnil som informacie v mojich postoch, aby bolo jasne ktorych motorov sa to tyka (4-valec diesel ingenium). K 6-valcom ingenium diesel nemam co pisat, jazdi ich malo...
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
Re: Ingenium Diesel - reálné zkušenosti a možnosti rebuildu v Čechách
Ahoj, ďakujem za info. Čo som aj pozeral servisnú históriu aút cez osh.landrover.com tak kopec ľudí preťahuje ešte aj ten nezmyselný interval výmeny oleja od výrobcu. Našiel som jedno auto kde bolo auto na druhej výmene oleja až po 45000km od prvej výmeny
.
Mal som Jaguar XF 2.2d, super auto, bezproblémový motor, asi zostáva sa jedine rozhliadnúť po staršom Evoque s 2.2d.

Mal som Jaguar XF 2.2d, super auto, bezproblémový motor, asi zostáva sa jedine rozhliadnúť po staršom Evoque s 2.2d.