RRC 200TDI - velké vibrace od motoru a kouřivost (možná problém, možná vlastnost)

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Janzz
Příspěvky: 9
Registrován: 01 lis 2023 18:49
tel.: 702073520
auto: RRC 87

RRC 200TDI - velké vibrace od motoru a kouřivost (možná problém, možná vlastnost)

#1 Příspěvek od Janzz » 02 črc 2025 22:45

Zdravím vespolek,

zase ,,tuním,, svého classica a na starost teď přišly nárazníky a než budou hotové tak se chci podívat na mechanickou stránku.

Neustále řeším vibrace od motoru a jeho divný zvuk kovový, tvrdý a kouřivost (při zátěži do kopce světle šedý dým až černý za autem) za studena většinou v pohodě jezdí se s tím nádherně, ale když se ohřeje tak se s tím nedá skoro jezdit. Teď to začalo dělat skoro furt za tepla i za studena.

Ještě jedna taková zajímavost, auto se moc nechce ohřát ani v těchto vedrech ručička je jen na 1/3 a v zimě vůbec netopí.(matrix jsem dával nový, starý tekl) Termostat jsem dával nový genuine a žádná změna. Podle minulého majitele se dělala hlava a těsnění pod ní a ještě je nějak upravené vstřikovací čerpadlo, nejlepší by bylo ho vrátit do původních hodnot nebo ho naladit na auto. Ty vibrace mi připadají na špatný předvstřik nebo vačku? Vstřiky byly kdysi dávány nové potom auto 10let stálo ve stodole bez spojky. Olej tam je teď 15w40 liqui moly super nova. Už si nevím rady, kvůli tomu jsem nechal udělat i kardany ale pořád to jezdí jako traktor :Ja blb:

A ještě bych chtěl naplnit klimu jen musím koupit redukci na servisní ventily pro chladivo R134 místo R12. Jestli někdo ví na co si u toho dát pozor a jak vyřešit ty vibrace.
Děkuji J.

MadTom
Příspěvky: 15254
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RRC 200TDI - velké vibrace od motoru a kouřivost (možná problém, možná vlastnost)

#2 Příspěvek od MadTom » včera, 08:49

To chceš klimu postavenou na chladivo R12 naplnit chladivem R134? A jsi si jistý, že to bude fungovat? Podle mě to novější chladivo funguje s vyššími tlaky, tak aby jsi nebyl překvapený.
K motoru - pokud nevíš, co je v jakém stavu, tak bych začal demontáží vstřikovačů a jejich testem na stolici. Je to to nejjednodušší, co se dá vyzkoušet. Potom kontrola nastavení rozvodů (správné nastavení vstřikovacího čerpadla) a pokud nepomůže, tak vstřikovací čerpadlo nastavit na stolici.
Ještě zkontrolovat přetlakovou regulaci čerpadla od turba, že někde není nějaká dírka.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 200TDI - velké vibrace od motoru a kouřivost (možná problém, možná vlastnost)

#3 Příspěvek od Mirko » včera, 09:32

No měl si říct, když jsi byl tady: Projeli bychom to 200 tdi, co tady mám a zjistili, zda jsou to vlastnosti.
Dle mého skromného názoru:
Kouření: Ani ne, při startu vypšoukne černý dým, ale pak už je dozadu celkem vidět.
Vibrace: Nevím, oproti V8 je to hrozné, ale nepřijde mi to nějak atypické nebo rozbité (poté, co jsem opravil kardan, ale ty je máš v pořádku)
Topení: Stálo vždycky za málo v tom autě, ale zlepšilo se to tím, v čím horším stavu je chladič. Nyní už prakticky nemá voštiny a řekl bych, že i topí. Jo a jelikož tvoje je přestavba, tak bych rozhodně nevěřil budíkům, ty starší budíky v Rangovi jsou značně nespolehlivé. U jednoho jsem teď prolezl všechno, měnil budíky, čidla atd. a furt to ukazovalo moc, reálná teplota ale byla stejná jako u mého auta vedle po stejné jízdě.
Klíma: Tam jsem s Tomem spíš opatrný. Vždy jsem nechával kompletně přestavět včetně kompresoru, takže tvou verzi neumím posoudit. R12 chladilo v tom systému i tak lépe.
Mirko

Odpovědět