kardany

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Rozky
Příspěvky: 180
Registrován: 15 lis 2007 21:55
Bydliště: Děčínsko
Kontaktovat uživatele:

kardany

#1 Příspěvek od Rozky » 27 lis 2008 22:44

Ahoj, lidi, mám špatný kardanový kříž. Můžu zatím kardan odpojit, sundar a jezdit jen s poháněným zadkem, než mi dorazí nové? Nebo ho mám radši na nějakou dobu odstavit?:)
http://www.ruzova-novysvet.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, http://www.bagrikman.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

Re: kardany

#2 Příspěvek od karel » 27 lis 2008 22:45

Rozky píše:Ahoj, lidi, mám špatný kardanový kříž. Můžu zatím kardan odpojit, sundar a jezdit jen s poháněným zadkem, než mi dorazí nové? Nebo ho mám radši na nějakou dobu odstavit?:)
Bez problémů, sundej ho , zavři mezinápravu a jezdi na předek :!:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 736
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: kardany

#3 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 25 pro 2009 12:26

Zdarec.
Mam disko1 zvedlou o 7cm. Zvládne přední kardan tyto ramena:
http://www.paddockspares.com/pp/OFF_ROA ... sco_1.html

Dík za radu.
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3588
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: kardany

#4 Příspěvek od Land Jirka » 25 pro 2009 12:48

Jestli máš seriový kardan tak to nezvládne, když tam dáš tyto ramena, tak se zalomení kardanu ještě zvětší a křížek u převodovky už to nepobere.
Musíš dát kardan s většími úkly, nebo trojkřížák.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
KRANG
Příspěvky: 1494
Registrován: 16 črc 2007 19:49
Bydliště: Praha

Re: kardany

#5 Příspěvek od KRANG » 25 pro 2009 13:25

Rozky píše:Ahoj, lidi, mám špatný kardanový kříž. Můžu zatím kardan odpojit, sundar a jezdit jen s poháněným zadkem, než mi dorazí nové? Nebo ho mám radši na nějakou dobu odstavit?:)
Já bych to spíš odstavil, najel jsem jen na předek s defíkem asi pět tisíc km a odnesla to rozvodovka :roll:

..koukám, že ten příspěvek, kterej jsem reagoval je sice z listopadu ale minulýho roku :oops:
Naposledy upravil(a) KRANG dne 25 pro 2009 18:24, celkem upraveno 1 x.
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: kardany

#6 Příspěvek od DanoDEF » 25 pro 2009 15:14

KRANG píše: Já bych to spíš odstavil, najel jsem jen na předek s defíkem asi pět tisíc km a odnesla to rozvodovka :roll:
... ako si to odniesla ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
KRANG
Příspěvky: 1494
Registrován: 16 črc 2007 19:49
Bydliště: Praha

Re: kardany

#7 Příspěvek od KRANG » 25 pro 2009 15:24

DanoDEF píše: ... ako si to odniesla ?
Jsem to tady někde psal, zkrátka se mi zablokovaly přední kola, odcouval jsem dva metry a po deseti metrech jízdy vpřed se to zas bloklo. Museli jsme vymontovat unašeče aby se to vůbec dalo táhnout. Převodovku i s rozvodovkou teď dává dohromady Pešlik, tak jsem zvědavej co se v tom událo. Zvuky to byly příšerný :roll: Myslim, že to jak jsem jezdil na uzávěrku bylo hlavní příčinou. Na nouzový dojetí je to třeba ok ale jezdit takhle několik tisíc kilometrů asi neni to pravý ořechový.
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: kardany

#8 Příspěvek od DanoDEF » 25 pro 2009 16:16

... mam tiez nejake tie km odjazdene iba na zadnom a v celku v pohode.
... sak uvidis vysledok a potom urobis zavery mozno, ze to bola nahoda.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 736
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: kardany

#9 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 25 pro 2009 17:30

Mam seriový :( .
Jak poznám kardan z většími úhly? Třeba tento: http://www.paddockspares.com/pp/OFF_ROA ... 00TDI.html

Dík za radu, tak musím pošetřít a koupít aj kardan.
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: kardany

#10 Příspěvek od PavelU » 25 pro 2009 17:45

Jak jsi přišel na to, že to máš zvedlé o 7cm :?: Začalo tě auto nějak zlobit po zvednutí, že uvažuješ o výměně ramen :?:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
KRANG
Příspěvky: 1494
Registrován: 16 črc 2007 19:49
Bydliště: Praha

Re: kardany

#11 Příspěvek od KRANG » 25 pro 2009 18:17

Jugin píše: Jak poznám kardan z většími úhly?
Jo třeba tenhle je takovej, "Wide Angle Propshaft" = kardan s většímy úhly. Jsem taky řešil zadní kardan na defa.
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3588
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: kardany

#12 Příspěvek od Land Jirka » 25 pro 2009 18:28

Jak je auto zvednuté se dá snad změřit když poměřím výšku části karoserie před a po zvednutí.
Ale ještě to neznamená, že o tolik je zvedlé auto oproti seriovce.
Staré péra bývají unavené a auto kllidně o pár cm níž, než když vyjelo z fabriky. :idea:

V zásadě se při zvednutí nad 5cm vyskytnou dva hlavní problémy:
1) začne vibrovat (hučet) př. kardan
2) vlivem změny záklonu svislého čepu předních kol se auto musí honit po silnici a volant se špatně vrací do středové polohy
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 736
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: kardany

#13 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 25 pro 2009 18:44

Mam tam už rok: http://www.johncraddockltd.co.uk/car_po ... odid=19483 a když sem to tam namontoval tak to byl rozdíl 7cm, asi proto že staré pružiny už byly unavené, tak sorač za zkreslenou info, bude to kolem 5cm. Jezdí super, jen při velkém křížení naprav to asi dostává hodně zabrat. Kříž u nápravy je skoro v rovině z kardanem, ten u převodovky je hodně v úhlu (po návratu z rumunska se rozsypal, možná to tímto ale nebylo, voda, blato, atd..), pak ještě uchycení tlumiče k nápravě je trochu vyosené. Tak chci vědět co všechno je potřeba a na kolik to vyjde. Chci aby my Diskoška dobře a dlouho vrčela. Navíc mě to baví pořad něco montovat :D . To je ta nemoc, sem tu o ní někde četl :roll:
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: kardany

#14 Příspěvek od PavelU » 25 pro 2009 18:49

Proto jsem se Jugina ptal jak přišel o kolik to zvedl, protože pokud by to bylo jenom o skutečných 5cm a neměl problémy s kardanem, tak si v klidu vystačí se sériovým... :idea: :!:
Stejně jako já na všech autech, které mám zvedlé a na všech mám korekční ramena... :wink: Pokud nedělá originál kardan problémy, nevidím důvod ho měnit... :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
Phulc
Příspěvky: 328
Registrován: 28 srp 2009 17:25
Bydliště: LIBEREC

Re: kardany

#15 Příspěvek od Phulc » 25 pro 2009 18:55

KRANG píše:
DanoDEF píše: ... ako si to odniesla ?
Jsem to tady někde psal, zkrátka se mi zablokovaly přední kola, odcouval jsem dva metry a po deseti metrech jízdy vpřed se to zas bloklo. Museli jsme vymontovat unašeče aby se to vůbec dalo táhnout. Převodovku i s rozvodovkou teď dává dohromady Pešlik, tak jsem zvědavej co se v tom událo. Zvuky to byly příšerný :roll: Myslim, že to jak jsem jezdil na uzávěrku bylo hlavní příčinou. Na nouzový dojetí je to třeba ok ale jezdit takhle několik tisíc kilometrů asi neni to pravý ořechový.
Si myslím že jsi to měl načaté celé a jen Ti to postupně prostě umřelo . Bo pokud vyndáš jeden kardan a klapneš mezinápr. uzávěru tak stejně jedeš na jednu nápravu takže tím nic nekurvíš . Tos měl jenom zatracenou smůlu . :hmm:
Nissan PATROLL 160 3,3 td + Mišivbuši Panděro 2,8td , ex-L.R. DISCO I 2,5 tdi
Co Tě nezabije ... to se vrátí ... a zkusí to znovu !

Uživatelský avatar
KRANG
Příspěvky: 1494
Registrován: 16 črc 2007 19:49
Bydliště: Praha

Re: kardany

#16 Příspěvek od KRANG » 25 pro 2009 19:03

Když jsem jezdil 4x4, tak to jezdilo normálně ale vibroval kardan. Na 2x4 bez zadního kardanu pak byly slyšet občas kovový rány, připadalo mi, že se ten předek nadměrně namáhá. Uvidíme, co mi k tomu řekne odborník Pešlik. Doufám, že to bylo v tom a nevysypal se přední diferák. Převodovka stejně potřebovala trochu osvěžit (315 tis. km), začátkem ledna by měla bejt zpět na zebře.
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: kardany

#17 Příspěvek od DanoDEF » 25 pro 2009 20:34

KRANG píše:Na 2x4 bez zadního kardanu pak byly slyšet občas kovový rány, připadalo mi, že se ten předek nadměrně namáhá.
... pre poriadok prve pismeno uvadza pocet kolies x pocet pohananych kolies takze 4x2... :mrgreen:

... rany to vydava silnejsie pre pomerne velke rozostupy zubov na kolecku, ktore uzatvara medzinapravu s prednym vystupnym hriadelom z red prevodovky a samotnym diferencialom v nej ( proste ine rozlozenie sil ked tam nie je zadok resp opacne ak tam nie je predok )
Naposledy upravil(a) DanoDEF dne 25 pro 2009 20:46, celkem upraveno 1 x.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Phulc
Příspěvky: 328
Registrován: 28 srp 2009 17:25
Bydliště: LIBEREC

Re: kardany

#18 Příspěvek od Phulc » 25 pro 2009 20:43

Myslím , že po slovensky aj rozprávam ,aj rozumiem možno aj píšem celkom obstojně , ale totok ? Prepáč fuck nechápem ? :hmm:
Nissan PATROLL 160 3,3 td + Mišivbuši Panděro 2,8td , ex-L.R. DISCO I 2,5 tdi
Co Tě nezabije ... to se vrátí ... a zkusí to znovu !

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: kardany

#19 Příspěvek od DanoDEF » 25 pro 2009 20:50

... čo konkrétne nechápeš ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3588
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: kardany

#20 Příspěvek od Land Jirka » 25 pro 2009 21:08

PavelU píše:Proto jsem se Jugina ptal jak přišel o kolik to zvedl, protože pokud by to bylo jenom o skutečných 5cm a neměl problémy s kardanem, tak si v klidu vystačí se sériovým... :idea: :!:
Stejně jako já na všech autech, které mám zvedlé a na všech mám korekční ramena... :wink: Pokud nedělá originál kardan problémy, nevidím důvod ho měnit... :wink:
Ono ještě záleží na tom jak dlouhé jsou tlumiče a jestli máš stabík.
S žlutýma Britpartama NO problém
S dlouhýma DeCarbon, ProComp a Bilstein se klidně vsadím, že při vyvěšení nápravy neotočiš standartním kardanem, protože u převodovky jde natvrdo (platí u defíka, RRC a D1) a to bez korekčních ramen a s korekčníma je to ještě horší.
To ale při běžné jízdě není poznat, akorát ti často odchází křížky, když jezdíš do terénu.
Naposledy upravil(a) Land Jirka dne 25 pro 2009 21:13, celkem upraveno 1 x.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Odpovědět