Houstone tady Discovery, máme problém.

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Potapěč

Houstone tady Discovery, máme problém.

#1 Příspěvek od Potapěč » 24 led 2007 13:05

Disco Td5 v automatu r.v.2000 najeto 116000km - po fčerejším prvním celodením mrazu kamošova Disco nastartuje na první votočení, ale nejde víc než na volnoběh. Na palubce se rozsvítila kontrolka motoru + obě kontrolky převodovky (ozubená kolečka). Nechali jsem ji vrčet asi půl hodiny a žádná změna. Motor neklepe, nekucká, nekouří, plynulý chod jen nereaguje na přidání plynu. Můj názor je špatná nafta (voda), starej filtr nepropustí dostatek nafty a starší nebo málo oleje v převodovce. Další možnost problém s el. reostatem plynového pedálu-čerpadla. Co vy na to?

Potapěč

#2 Příspěvek od Potapěč » 26 led 2007 12:03

Nigdo neporadí, ani Admin? :shock:

discover
Příspěvky: 908
Registrován: 05 pro 2006 11:24
auto: LR D4
Bydliště: Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od discover » 26 led 2007 12:14

Jen se dotknu, tady nikdy nevíš. Špatnou naftu bych vyloučil, to by se aspoň
snažil chytit a hned by se dusil. Určitě jdi po pedálu: nemá něco, co je po cestě, pojistku? Mrkni se na pojistkovou skříň. táhla jsou ok? Já to typuju.
Ahoj, Standa

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Miloš II » 26 led 2007 12:15

Potapěč píše:Nigdo neporadí, ani Admin? :shock:
No já mám taky rok 00 v ruce ale tohle se mi ještě nestalo. Skus změřit analog vstup co dedo řídící jednotky 0-5V očíslování patic posílal kudrnáč do fora. Mohl by to být ten reostat nebo špatný kontakt,přerušený reostat. Nic jinýho mě nenapadá :?: :idea: Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Potapěč

#5 Příspěvek od Potapěč » 26 led 2007 13:08

Kluci dík, zejtra se na to mrknem.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5099
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#6 Příspěvek od DanoDEF » 26 led 2007 18:31

tu je prepojenie plynoveho pedalu a riadiacej jednotky u TD5 (sice z Defika ale malo by to byt rovnake)

popis konektora 658 (cierny) na riadiacej jednotke

pin 12 analog 0-5V
pin 36 analog 5-0V
pin 26 kostra
pin 20 volny
pin 14 5V
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Admin » 26 led 2007 19:21

Potapěč píše:Nigdo neporadí, ani Admin? :shock:
Nějak jsem poslední dva dny nestihal v praci ani doma.
Zkusím něco vysondovat.

Potapěč

#8 Příspěvek od Potapěč » 26 led 2007 21:37

Ještě jednou díky. :wink:

Potapěč

#9 Příspěvek od Potapěč » 21 úno 2007 10:07

Problém je vyřešen - vadné čidlo na automatiké převodovce. :idea: :roll: :roll: :roll:

Potapěč

#10 Příspěvek od Potapěč » 23 dub 2007 18:50

Nemá něgdo záložní termostat na D II r.v.2000?
Kolega má na své DII problém s teplotou motoru a nevíme zda je závada ve vodním čerpadle nebo termostatu, případně viskospojce vrtule chlazení. Při pomalejší jízdě = pod 2500 ot/min stoupne teplota na třičtvrtě ukazatele a po nějaké době je nutno dolít chladící kapalinu, něgdy stačí jen litr, jindy musí dolít tři. Při tomto stavu řídící jednotka omezý chod motoru do 2000ot/min. Vadný plastový odvzdušňovací šroub na hadici výstupu z chladiče jsme již nahradili vsazením nerezové trubky s vevařeným domečkem na závit mosazného odvzdušňovacího šroubu. Při dnešním bádání jsme zjistili, že se chladič nerovnoměrně zahřívá.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#11 Příspěvek od RudaK » 24 dub 2007 06:28

Jak to tady čtu,tak mě čeká krásné údobí,až skončí záruka a začne se ta elektronika sr.. . :cry: :shock:
Se máme na co,jako radioamatéři těšit.A to sem si myslel,že mě to nepotká.Ach jo. :(
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Miloš II » 24 dub 2007 07:42

[quote="Potapěč"]Nemá něgdo záložní termostat na D II r.v.2000?
Kolega má na své DII problém s teplotou motoru a nevíme zda je závada ve vodním čerpadle nebo termostatu, případně viskospojce vrtule chlazení. Při pomalejší jízdě = pod 2500 ot/min stoupne teplota na třičtvrtě ukazatele a po nějaké době je nutno dolít chladící kapalinu, něgdy stačí jen litr, jindy musí dolít tři. Při tomto stavu řídící jednotka omezý chod motoru do 2000ot/min.

Skus ten termostat proklemovat (pokud to je chlazením) ale ta stráta kapaliny to je něký divný to by ten motor musel vařit a ještě tolik :?: :idea: Nerovnoměrná teplota chladiče může být zavzdušněním nebo jsou ucpané kapiláry v chladiči. Mě se strácela taky kapalina ale bylo to špatnou sponkou na výměníku topení v prostoru motoru Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Potapěč

#13 Příspěvek od Potapěč » 24 dub 2007 09:25

Kolegovi mizí voda přepadem z expanzní nádoby a teplota na budíku nigdy nešla do červeného vždy jen lehce nad třičtvrtě a to ještě nepravidelně, tzn. ne při každé jízdě. Odvzdušňoval jsem to snad stokrát. Termostat je dole na hadicích, mezi chladičem a motorovým prostorem, vývody ve tvaru Y, takže poklemování není jednodoché, asi budu muset svařit z nerezových trubek nějakou náhražku. Nejvíc mne zaráží, že to nedělá pod plným plynem, ale vždy až po zpomalení.
Admin si asi něgde válí kulky, zkušenosti servizu by přišly vhod. :evil:

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Miloš II » 24 dub 2007 10:01

Potapěč píše:Kolegovi mizí voda přepadem z expanzní nádoby a teplota na budíku nigdy nešla do červeného vždy jen lehce nad třičtvrtě a to ještě nepravidelně, tzn. ne při každé jízdě. Odvzdušňoval jsem to snad stokrát. Termostat je dole na hadicích, mezi chladičem a motorovým prostorem, vývody ve tvaru Y, takže poklemování není jednodoché, asi budu muset svařit z nerezových trubek nějakou náhražku. Nejvíc mne zaráží, že to nedělá pod plným plynem, ale vždy až po zpomalení.
Admin si asi něgde válí kulky, zkušenosti servizu by přišly vhod. :evil:
Hele ještě mě napadlo už jsem se stím setkal že byl špatnej uzávěr na expan. funguje taky jak pojšťovák, prostě už povoloval při menším tlaku, pokud máš možnost tak ho prohoď. Proklemování jsem myslel to el. čidlo aby fukar běžel pořád jestli ten motor vrtule uchladí Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Potapěč

#15 Příspěvek od Potapěč » 24 dub 2007 16:37

Vrtule je mechanická viz. viskospojka.
Ten uzávěr expanzky mne taky napadl, ale zdá se OK, nemáme tady v okolí žádnou Td5 jen Atolovu 300Tdi, tak to zkusíme. :idea:
Admine, co vaše zkušenosti?

Potapěč

#16 Příspěvek od Potapěč » 25 dub 2007 14:24

Admin to tady asi vůbec nečte. :roll:

Sam

#17 Příspěvek od Sam » 25 dub 2007 15:46

Asi nestíhá a nevyznává Zátopkovo heslo: Když nemůžeš, tak přidej :!: :lol:

Potapěč

#18 Příspěvek od Potapěč » 25 dub 2007 16:45

Na vojně nám tvrdili, že je to haviřske heslo. :lol: :lol: :lol:

discover
Příspěvky: 908
Registrován: 05 pro 2006 11:24
auto: LR D4
Bydliště: Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od discover » 26 dub 2007 09:25

A ty nevis, ze Zatopek byl puvodne havir? Jste holt mladi. :lol: :lol: :lol:

Potapěč

#20 Příspěvek od Potapěč » 26 dub 2007 20:20

Kéž by. :roll: :lol:

Odpovědět