Čerpadlo paliva TD5
Moderátor: Miky_CZ
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Čerpadlo paliva TD5
Všichni kteří máte DiscoveryII s TD5kovým motorem chtěl bych Vám dát jednu radu.
Pokud možno nevyjíždějte úplně nádrž. Jak se vám rozsvítí kontrolka u palivoměru - hladové oko vyhledejte co možná nejdříve čerpací stanici a dotankujte si naftu.
Ti více znalý jistě ví proč.
V nádrži se nachází vysokotlaké čerpadlo, které je mazané a možná i chlazené naftou. Pokud máte málo nafty čerpadlo může být za určitých okolností špatně nebo vůbec promazáno naftou. Třeba vjedete do táhle zatáčky, ...atd. a palivo se odleje mimo sací koš čerpadla, pak dojde k nasátí vzduchu a čerpadlo přestane být mazáno. Přitom dojde k jeho přidření nebo zadření. Pokud máte málo paliva tak čerpadlo začíná být více slyšitelné, a pokud i po doplnění paliva hlučné zůstavá, je většinou už pozdě a je otázka času kdy odejde do věčných lovišť.
S příchodem zimního období nezapomínejte na přísadu do paliva proti zparafínování nafty, dobré jsou např. Castrol TDA nebo ELF Stopogel.
Přeji spoustu šťastných kilometrů
Pokud možno nevyjíždějte úplně nádrž. Jak se vám rozsvítí kontrolka u palivoměru - hladové oko vyhledejte co možná nejdříve čerpací stanici a dotankujte si naftu.
Ti více znalý jistě ví proč.
V nádrži se nachází vysokotlaké čerpadlo, které je mazané a možná i chlazené naftou. Pokud máte málo nafty čerpadlo může být za určitých okolností špatně nebo vůbec promazáno naftou. Třeba vjedete do táhle zatáčky, ...atd. a palivo se odleje mimo sací koš čerpadla, pak dojde k nasátí vzduchu a čerpadlo přestane být mazáno. Přitom dojde k jeho přidření nebo zadření. Pokud máte málo paliva tak čerpadlo začíná být více slyšitelné, a pokud i po doplnění paliva hlučné zůstavá, je většinou už pozdě a je otázka času kdy odejde do věčných lovišť.
S příchodem zimního období nezapomínejte na přísadu do paliva proti zparafínování nafty, dobré jsou např. Castrol TDA nebo ELF Stopogel.
Přeji spoustu šťastných kilometrů
Čerpadlo Td5
Dnes ráno jsem si vzpoměl na tvoje rady. Cestou do práce zdolávám asi 200 m kopec 12% stoupání, a v tom to na mne rozsvítilo. Jistě si umíš představit, že s tankováním jsem neváhal. Vlastně kvuli tomuto kopci jsem si pořídil DII
Kolik Má DII Td5 dojezd od světelné kontrolky při spotřebě 11l ?
Kolik Má DII Td5 dojezd od světelné kontrolky při spotřebě 11l ?
Čerpadlo Td5
Ahoj Stavros. No, vždyť jsem pako, to jsou snadné počty. Ráno jsem těsně po rosvícení natankoval 78 L Jasně, rezerva je slušná.
Brrr.
Brrr.
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
...tak to je neco spatne,15L. bych videl tak v terenu s redukci.
Nebo je pretezka noha
Honza
Nebo je pretezka noha


Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
- erik
- Příspěvky: 2884
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čerpadlo paliva TD5
Jej. Zase je to tu oé tom cerpadle ajeho mazani naftou. Admine, jedno mi je neuveritelne. Ze by to byla pravda. Jak by bylo mazano a chlazene benzinverze.?Admin píše:Všichni kteří máte DiscoveryII s TD5kovým motorem chtěl bych Vám dát jednu radu.
Pokud možno nevyjíždějte úplně nádrž. Jak se vám rozsvítí kontrolka u palivoměru - hladové oko vyhledejte co možná nejdříve čerpací stanici a dotankujte si naftu.
Ti více znalý jistě ví proč.
V nádrži se nachází vysokotlaké čerpadlo, které je mazané a možná i chlazené naftou. Pokud máte málo nafty čerpadlo může být za určitých okolností špatně nebo vůbec promazáno naftou. Třeba vjedete do táhle zatáčky, ...atd. a palivo se odleje mimo sací koš čerpadla, pak dojde k nasátí vzduchu a čerpadlo přestane být mazáno. Přitom dojde k jeho přidření nebo zadření. Pokud máte málo paliva tak čerpadlo začíná být více slyšitelné, a pokud i po doplnění paliva hlučné zůstavá, je většinou už pozdě a je otázka času kdy odejde do věčných lovišť.
S příchodem zimního období nezapomínejte na přísadu do paliva proti zparafínování nafty, dobré jsou např. Castrol TDA nebo ELF Stopogel.
Přeji spoustu šťastných kilometrů
Za osvetleni problemu predem dekuji.
/kdyz jsem si to po sobe precetl, tak muj dotaz vypada jako utok. Neni to tak. Jen zvidavost a ma nejasnost

Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Kameň úrazu môže byť v točení na sucho bez odporu. Máloktorému čerpadlu to robí dobre.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
A potom je tu ďalší fakt, ktorému je dobre predísť. Vracajúca sa nafta cez prepad je zohriata, jednak tlakom, jednak prietokom cez regulátor, ktorý je zohriaty od motora. Teplá nafta spôsobuje kondenzovanie vody na stenách nádrže a zanášanie pal. filtra. V lete, ak jazdíme s prázdnou, sa nafta príliš zohrieva a má tendenciu sa peniť, čo môže spôsobiť ľahké zavzdušnenie pal. systému. Takže, rezerva je dobrá vec, no je určená pre prípady kedy nemáme na výber. Normálne by sme mali tankovať skôr. Myslím, že je to uvedené aj v manuáloch.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Forsttimber
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 16 pro 2008 12:47
- tel.: 0903147342
- auto: Def 90 a ex D1 ,110
- Bydliště: Mošovce okr. TR
- Piskot
- Příspěvky: 453
- Registrován: 16 črc 2007 11:30
- tel.: +420602648622
- auto: LR Discovery 2,5 Tdi
- Bydliště: u Prahy
Re: Čerpadlo paliva TD5
.... pro DI to neplatí, nemá čerpadlo v nádrži. Podávací čerpadlo je na bloku motoru.
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Čerpadlo paliva TD5
o tom čerpadle nie (ak teda rád riskuješ zavzdušnenie a pakáreň súvisiacu s odvzdušňovaním) ale s tým kondenzátom ano. V zime je lepšie jazdiť od plnej do 1/2. Ale to všeobecne s nafťákom.Forsttimber píše:Plati to aj pre DI?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Čerpadlo paliva TD5
No takže dnes som si to nechtiac vyskúšal. Od rozsvietenia kontrolky som urobil asi 30km (po meste), posledných 5 km začalo niečo slabo pískať až syčať. Zastal som pred domom a chcel cúvať. Motor zhasol a nešiel už natočiť, v tú chvíľu som vedel čo píska. Po doliatí 5l nafty stále nešiel natočiť, naskočil až po procedúre popísanej v návode.
Takže chybný bol medzikus!!!







Nie každý kto blúdi, je stratený...
- Wyatt Earp
- Příspěvky: 21
- Registrován: 06 čer 2009 16:14
- auto: DII TD5
- Bydliště: Brno
Re: Čerpadlo paliva TD5
Dnes se mě vyskytl problém, nejdřív auto nešlo nastartovat, zhruba na čtvrté nastartování motor chytnul a to čerpadlo mělo vždycky při otočení klíčku taktéž pískavý zvuk. Jakmile jsem kousek popojel a šel jsem z auta ven, všimnul jsem si, že mě teče nafta. Předtím netekla a po zhasnutí motoru také ne. Tudíž mě pravděpodobně praskla hadička, co vede od toho naftového čerpadla.
Poradíte prosím někdo co s tím, odjet od baráku nemůžu a nádrž zřejmě jen tak snadno zpod auta vymontovat nepůjde. Díval jsem se dovnitř auta, ale nevypadá to, že by byl někde přístup k nádrži shora. Mám Discovery II rok výroby 2003.
Díky za odpovědi.
Poradíte prosím někdo co s tím, odjet od baráku nemůžu a nádrž zřejmě jen tak snadno zpod auta vymontovat nepůjde. Díval jsem se dovnitř auta, ale nevypadá to, že by byl někde přístup k nádrži shora. Mám Discovery II rok výroby 2003.
Díky za odpovědi.

-
- Příspěvky: 137
- Registrován: 25 led 2007 12:36
- tel.: +421905916799
- auto: RR L322 TDV8
- Bydliště: Martin SK
Re: Čerpadlo paliva TD5
Uz sa to tu riesilo http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=6&t=5472" onclick="window.open(this.href);return false;
problem aj s regulatorom aj s cerpadlom.
V zadu pod kobercom mas otvor k cerpadlu
problem aj s regulatorom aj s cerpadlom.
V zadu pod kobercom mas otvor k cerpadlu
Ex:Discovery 2, TD5 2003