el.předehřev motoru 220V

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
peters
Příspěvky: 62
Registrován: 05 črc 2009 17:10
tel.: 604964802
auto: LR DISCO I
Bydliště: Skalná okr.Cheb

el.předehřev motoru 220V

#1 Příspěvek od peters » 18 říj 2009 15:11

Zima se blíží,tak přemýšlým o el.předehřevu motoru.Vim ,že už se to tady probíralo,ale to co je tam psaný neni moc konstruktivní.Samotný topení neni problém /menší těleso z bojleru..1,5kW by mělo stačit+obal z roury a vývody na hadice,popř regulace termostatem- no problem :wink: /,jen když otevřu motor / D1-300Tdi/ ,tak přemýšlym kam s tím.Ono místa je tam dost,ale na špatný straně.Topení bych viděl na prvním příčnym nosníku rámu,přívod do topení -z hadice do expanzky/nechce se mi řezat ta tlustá dole u chladiče,je tam hned koleno/a napojení nahoře silná hadice chladič -hlava.Co na to temostat ? Nemáte nikdo v autě namontěno něco podobnýho? sem s tim -foto/hlavně připojení :) /díky
LR Disco I 300 Tdi ,BMW R1100GS De Sierto I
Radši druhej,ale zdravej !!

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: el.předehřev motoru 220V

#2 Příspěvek od Acon » 18 říj 2009 16:55

a nie je jednoduchšie nejaké teplovodné webasto alebo eber? Nie si odkázaný na zásuvku a sadáš nie len do auta s predhriatym motorom, ale do vykúreného a kdekoľvek.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

Re: el.předehřev motoru 220V

#3 Příspěvek od Admin » 18 říj 2009 17:10

Viděl jsem docela propracovaný systém ohřevu motoru topnou spirálou. Vytáhla se mrazovka v bloku zasunula se spirála zakončená víčkem o stejném průměru jao mrazovka. Vývod n zásuvku byl na straně u řidiče aby neodjel s přívodní šňůrou :wink:

peters
Příspěvky: 62
Registrován: 05 črc 2009 17:10
tel.: 604964802
auto: LR DISCO I
Bydliště: Skalná okr.Cheb

Re: el.předehřev motoru 220V

#4 Příspěvek od peters » 18 říj 2009 18:13

jo,systém mrazovky je na zetor nebo avii.to topení se mi zdá slabý.radši budu chvíli kutit ,než abych vyndal pracně mrazovku a pak přemýšlel co s tím.navíc systém uchycení na bloku spolu s těsněním ......c..c..c..nevěřim tomu.
LR Disco I 300 Tdi ,BMW R1100GS De Sierto I
Radši druhej,ale zdravej !!

peters
Příspěvky: 62
Registrován: 05 črc 2009 17:10
tel.: 604964802
auto: LR DISCO I
Bydliště: Skalná okr.Cheb

Re: el.předehřev motoru 220V

#5 Příspěvek od peters » 18 říj 2009 18:16

Acon píše:a nie je jednoduchšie nejaké teplovodné webasto alebo eber? Nie si odkázaný na zásuvku a sadáš nie len do auta s predhriatym motorom, ale do vykúreného a kdekoľvek.
...je to jednodušší, ale taky je to o penězích :wink: navíc už vidim jak to používáš v uzavřeným prostoru :? ....asi blbě
LR Disco I 300 Tdi ,BMW R1100GS De Sierto I
Radši druhej,ale zdravej !!

Tomáš K
Příspěvky: 28
Registrován: 07 led 2009 00:46
Bydliště: Praha

Re: el.předehřev motoru 220V

#6 Příspěvek od Tomáš K » 18 říj 2009 18:24

Asi před 2 roky na Aquathermu tohle předváděla jakási česká firma. Dělali ohřívací spirály pro Zetory a autobusy, ale ty už mají na bloku motoru pro tento účel otvor se záslepkou na šrouby. Ale něco univerzálního co by šlo vřadit mezi hadice nedělali, že prý by nebyl zájem. Tak jedině samodomo udělat baňku s vývodama na hadice a zaletovat do toho ponorňák.

MadTom
Příspěvky: 15245
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: el.předehřev motoru 220V

#7 Příspěvek od MadTom » 18 říj 2009 20:50

Topení z bojleru není to pravé, stačí do kusu trubky zaletovat mosazí klasický ponorný vařič. Cílem není ohřát motor na 80st, ale na +10, aby to startovalo jako na jaře.
Ty tělesa co se dávají místo mrazovek dělá tuším firma DEFA, včetně všech ostatních serepetiček co je k tomu potřeba (řídící hodiny, speciální zásuvky na 230V, ze kterých se kabel tahá jako z vysavače, ...).
Já bych se toto místo mrazovky nebál, mají to docela pěkně vymyšlené.
Pokud to bude do trubky a nebude to mít čerpadlo, tak to musí bý umístěno dole, aby to fungovalo jako samotíž - tj. teplá voda od čerpadla bude stoupat nahoru, jinak to motor neohřeje. A druhá věc je, co bude dělat termostat, jestli nebude omezovat proudění takto ohřívané vody. Chtěl jsem si to kdysi udělat to Escortu, ale hadice od chladiče do motoru šly vrchem, takže jedině do mrazovky a to bylo drahé.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: el.předehřev motoru 220V

#8 Příspěvek od Acon » 18 říj 2009 21:14

MadTom píše: A druhá věc je, co bude dělat termostat, jestli nebude omezovat proudění takto ohřívané vody.
Nič, termostat neuzatvára úplne, stále je dodržaný istý prietok.
peters píše:
Acon píše:a nie je jednoduchšie nejaké teplovodné webasto alebo eber? Nie si odkázaný na zásuvku a sadáš nie len do auta s predhriatym motorom, ale do vykúreného a kdekoľvek.
...je to jednodušší, ale taky je to o penězích :wink: navíc už vidim jak to používáš v uzavřeným prostoru :? ....asi blbě
samozrejme v uzavretom priestore to nie je výhra, no mám vyskúšané, že 30min v garáži 33m2 to nebolo nič hrozné. A cena? To čo chceš kutiť nevíde výrazne lacnejšie ako použité vodné kúrenie. Ak teda budeš materiál kupovať. Ja teraz predávam nové webasto za 330€ no už som ho slúbil.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

peters
Příspěvky: 62
Registrován: 05 črc 2009 17:10
tel.: 604964802
auto: LR DISCO I
Bydliště: Skalná okr.Cheb

Re: el.předehřev motoru 220V

#9 Příspěvek od peters » 18 říj 2009 21:39

....určitě jako samotíž ,vstup je nejnižší místo.jen nevim mezi který hadice to vpáchat.co se týká ceny-těleso jsem našel v garáži 1,5kW 5/4"šroubení ,fitinka 2" na 5/4"díru ,fitinka 2" na 1"díra,spojka 1",1"přechod na hadici 25mm. pokud vynechám kus kabelu ,zástrčku a kus trubky 70mm-250 tak nákl.dohromady žádný :D

...zapoměl jsem T-kusy mezi hadice.pokud nekoupim tak vyrobim.

jediný co mi vrtá hlavou je tahle věta "V obvodu působení ohřívače nesmí být termostat!!!"vysvětlí mi nikdo tuhle větu?proč?k tomu se pak váže i místo připojení.

jinak ,cena toho webasta neni tak hrozná?!počítal jsem nejmíň tak s 20.
LR Disco I 300 Tdi ,BMW R1100GS De Sierto I
Radši druhej,ale zdravej !!

peters
Příspěvky: 62
Registrován: 05 črc 2009 17:10
tel.: 604964802
auto: LR DISCO I
Bydliště: Skalná okr.Cheb

Re: el.předehřev motoru 220V

#10 Příspěvek od peters » 18 říj 2009 21:46

jinak topení do bloku najdete s obrázkem na stránkách ETA a ani cena neni hrozná.
http://www.eta-elektro.cz/ohrev-chladic ... _eta_.html
LR Disco I 300 Tdi ,BMW R1100GS De Sierto I
Radši druhej,ale zdravej !!

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: el.předehřev motoru 220V

#11 Příspěvek od Acon » 19 říj 2009 09:16

termostat nemôže byť kvôli prietoku. Pri nútenom obehu čerpadlom je to OK, ale pri samotiaži to cez termostat jednoducho neprejde.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Jindra
Příspěvky: 174
Registrován: 11 srp 2006 13:58
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Re: el.předehřev motoru 220V

#12 Příspěvek od Jindra » 19 říj 2009 10:32

Zdravím,
u zetormotoru toto fungovalo, těleso bylo místo mrazovky, jen byl problém, (nebo si myslím) že to bylo na 360V, ale zas takový problém to není.
Měli jsme to na sněžný rolbě, s motorem Zetor - /6ti válec 120-origo kristal-vyrobce ZTS Martin/, (v traktoru jsem to osobně nikdy neviděl, ale slyšel že to tam a tam mají)
Jo a sic to ohřívalo jen motor, ale start byl uplně super, a teplo do kabiny šlo okamžitě, přitom bylo na tělísku nějákých 25-30˚C voda tak 10˚C.

Přitom ten motor při 5˚C už moc nekomunikoval při startu, točil jak o život a chytit se mu moc nechtělo
Jinak se to zkoušelo i v Liaz motoru, ještě v RT, a Tatra 111, měla ve výbavě ohřívací přístroj - "letlampu" možná by to bylo taky řešení.

Jen tak na okraj, když nechceš zabudovat nezávislý naftový, píšeš že nelze použít uvnitř, tak jestli parkuješ v garáži, tak bych asi ani neřešil ten ohřev :lol:
Jindra

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: el.předehřev motoru 220V

#13 Příspěvek od Acon » 19 říj 2009 10:40

Jindra píše:....
Jen tak na okraj, když nechceš zabudovat nezávislý naftový, píšeš že nelze použít uvnitř, tak jestli parkuješ v garáži, tak bych asi ani neřešil ten ohřev :lol:
Jindra
veď práve, v garáži to nie je pod snehom ani námrazou... A všade tam, kde bude užitočný teplý motor, nebude prístup k zásuvke. Navyše kúrenie je univerzálna súčiastka (okrem držiaku) a pri predaji auta môže zostať do iného. Ja som tak robil niekoľko rokov, keď ešte kúrenie stálo skoro 60 000,-Sk. Raz som kúpil (v 97") a dnes je už v 5. aute ( v otcovej new 407ke)
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2867
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: el.předehřev motoru 220V

#14 Příspěvek od Mirko » 19 říj 2009 11:09

Ahoj,
Tu spirálu místo mrazové zátky jsem zrovna vyhodil z bloku mého Jeepa (měnil jsem všechny zátky a v zimě nebude jezdit). Princip se mi zdál jednoduchý a účinný a moc práce to taky nebude: Ta spirála je uchycená v zátce, která má stejný průměr jako mrazová, je ale z tlustýho plechu, je v ní drážka na těsnění a skrz je šroub, kterým zazadu dotahuješ šprajc. Možná se to mechanikovi ještě někde válí, tak bych ti to nafotil. Motor je ročník 79 a zátka netekla. Rozhodně se mi to zdá menší bastl, než tam někde okolo motoru montovat jakási přídavná zařízení, přefikávat hadice a tahat sebou další kila :wink:
Mirko

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: el.předehřev motoru 220V

#15 Příspěvek od Mira 101 » 26 lis 2014 17:08

Zdravím pánové,nemáte někdo v autě tohle,dobry,špatny?to 1 DA
http://www.predehrevmotoru220v.cz/

MadTom
Příspěvky: 15245
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: el.předehřev motoru 220V

#16 Příspěvek od MadTom » 26 lis 2014 17:36

Jediné co se mi na tom nelíbí je provedení 230V konektoru - je naprosto nevodotěsnej - a to jak na čerpadle, tak ten na druhé straně.
Něco podobného, ale na ohřev bloku - vypadalo to jako spirála ponorného vařiče zasunuté místo mrazové zátky, jsem měl kdysi v autě. Jako šňůra byl použit naviják z vysavače, s tím, že šňůra byla cca 10m a dosáhla až do zásuvky a byla trojdrátová - to je nutnost. A proudový chránič mohu taky jenom doporučit.
A druhá věc - když už toto, tak ještě přidat permanentně namontovanou nabíječku akumulátoru - když to připnu do zásuvky, tak se rovnou začne dobíjet - baterce to jenom prospěje.

A poslední - ty bydlíš na horách? Nebo jedeš na sever? V našich krajích tohle skoro nemá smysl, něco jiného mi popisoval kamarád z Finska - tam bylo -20°C naprosto běžné a zásuvky byly všude, elektriku platilo město. U nás je problém, že prostě venku zásuvky nejsou. Proto jsem to i já na autě zrušil a prodal, protože doma na drově to bylo tak 1 z 10 startů v zimě, jinak jsem parkoval někde mimo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: el.předehřev motoru 220V

#17 Příspěvek od Mira 101 » 26 lis 2014 17:49

Ahoj,jasně,do paneláku sedmýho patra to není uplně ideální :grin: ,parkuji na dvoře,metr od zásuvky,už jsem nad tím přemýšlel loni,než jsem se rozkýval,bylo po zimě,jde mi o to,jezdím s třístovkou deně do práce,mám to 3 km,což je asi to nejhorší co tomu motoru mužu udělat,nic se neohřeje,neodpaří,jen se srazí voda všude kde nemá co dělat,myslím že to má dost KW,že bych ten motor po pul hodce startoval teplej a trošku mu pomohl,celkem se mi to zdá v pohodě,tak jen jestli má někdo zkušenost,díky,Mira.

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: el.předehřev motoru 220V

#18 Příspěvek od Mira 101 » 26 lis 2014 17:52

Jo ty spirály si pamatuju,do mrazovky ,Avia,MB 123,todle se mi líbí že to není samotíška,že to díky čerpadýlku pěkně prohřeje,si myslim,teda.

MadTom
Příspěvky: 15245
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: el.předehřev motoru 220V

#19 Příspěvek od MadTom » 26 lis 2014 18:02

To co jsem měl byla DEFA - docela velkej výrobce a dělají to do všeho možného. Mě se to líbilo, že to bylo přímo v bloku a nepotřebovalo to žádné čerpadlo.
Jinak s důvody souhlasím. A v práci máš nějakou zásuvku?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: el.předehřev motoru 220V

#20 Příspěvek od Mira 101 » 26 lis 2014 18:11

V práci je to v teple,to je v klidu,jde mi o ten raní start,i ten termostat se mi tam zamlouvá,pro jistotu,jen jestli to není nějakej šmejd,ale takhle se mi to líbí no,nevím,třeba to tady někdo má a ozve se.Ještě mě napadá to na léto vyhodit,propojit trubkou at to zbytečně nemáčím v brodech a blátě,tak ty 3 měsíce v roce by to mohlo sloužit několik let,možná.

Odpovědět