Vodík ? 300tdi

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
marek sk,lm
Příspěvky: 178
Registrován: 18 črc 2009 09:07
tel.: +421908162506
auto: discovery 1 300tdi
Bydliště: lipt.mikulas

Vodík ? 300tdi

#1 Příspěvek od marek sk,lm » 25 lis 2009 22:19

dufam,ze nezakladam ,uz davno a vela prediskutovane vlakno-no nic so tu nenasiel :shock:

Ako je to teda stym vodikom ,do napr. 300tdi.Nemate niekto dake info a skusenost,nebodaj to niekto mate namontovane?Myslim pridavnu zmes do sania.Nejak som to "negooglil" ,tak skusam tu.Chalanisko si to dal namontovat na pajero V6 3 liter benzin a vraj mu to spravi o tretinu lepsiu spotrebu (zralo mu to vraj 17L :mrgreen: ).Dal za to nejakych 550 euro? a vraj je to legal,lebo to nema tlakovu nadobu a plyn sa vyvija az po nastartovani a ihned po vypnuti prestane.Aky to ma dopad na motor ,okrem uplneho odkarbonovania??? :shock: tesim sa na vase ,dufam osobne ,bohate ,odborne skusenosti... a kladne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
http://www.drevotuning.sk,www.retrowood.sk
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky

Uživatelský avatar
marek sk,lm
Příspěvky: 178
Registrován: 18 črc 2009 09:07
tel.: +421908162506
auto: discovery 1 300tdi
Bydliště: lipt.mikulas

Re: Vodík ? 300tdi

#2 Příspěvek od marek sk,lm » 25 lis 2009 22:38

http://www.drevotuning.sk,www.retrowood.sk
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Vodík ? 300tdi

#3 Příspěvek od Steve » 25 lis 2009 23:54

Myslíš, že je to pro 300TDi vhodné? On to měl na V6...
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3609
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodík ? 300tdi

#4 Příspěvek od VencaZE » 26 lis 2009 07:59

Tady máš takyjedenpohonnavodu... :mrgreen:
Kdyby náhodou někdo nevěděl, jak to funguje :Sorry: ...
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008111601
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
Honzan
Příspěvky: 694
Registrován: 24 lis 2008 21:24
tel.: 728581532
auto: DI
Bydliště: Blansko

Re: Vodík ? 300tdi

#5 Příspěvek od Honzan » 26 lis 2009 08:25

Pripomina mi to, jak se bastlilo do starych skodovek vstrikovani vody do valcu, aby to lip jelo. Princip bude stejny. Teoreticky vyssi vykon, ale dopad na motor tragicky. Myslim, ze predevsim koroze (resp. pitting a moznost unavoveho lomu) vsech soucasti se neumerne zvysi. Zivotnost s timhle zarizenim tudiz rapidne snizi. Nemluve o zatezi a odberu pomerne dost vykonu na provoz zarizeni. Podle me je to opravdu nesmysl. Navic v dnesni dobe ekologickych motoru by to uz nejaka automobilka uzivala (a lr bych tipoval skoro prvni), v pripade ze by to opravdu fungovalo a melo smysl.
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D

Uživatelský avatar
Truck Rover
Příspěvky: 321
Registrován: 23 pro 2007 15:30
tel.: +421940860490
auto: LR 90
Bydliště: Hôrka nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodík ? 300tdi

#6 Příspěvek od Truck Rover » 26 lis 2009 10:08

Vodík a iné reaktívne plyny racej u benzinakov. Ale kedže vecsina máme dizel tak prečo nepouživat olej alebo rovno vyrabat bionaftu. Je to jednoduchsie. Výroba vodíka je nákladná.
LR 90

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Vodík ? 300tdi

#7 Příspěvek od Acon » 26 lis 2009 11:13

ja na d tým dosť vážne uvažujem. Poznám chalana, čo to už vyše roka používa v J Cherokee 2,7. Garantovali mu spotrebu -30% no realita je -40%. Jazdí s tým denne a zatial sa neprejavilo nič negatívne. Výkon mierne vyšší, čo ja neviem posúdiť,takže to kľudne môže byť aj psychoefekt. Ale spotreba je realita. Hlavne som chcel vedieť, čo to spraví s výfukom, pretože sa to zasa zmení na vodu (paru) ale vyzerá to tak, že v praxi je to 0. Kyslík zhorí na CO2, vodík vybuchne neviem do akej zlúčeniny. Možno H2O, ale ako keď už na to nie je voľný kyslík? A inak to z technického hľadiska nemá mať prečo negatívny vplyv. To, že sa to masovo nerozširuje nie je dané tým, že by to nebolo dobré. Je mnoho alternatív, ktoré sa sériovo nevyrábajú. Treba najprv minúť ropu, zarobiť kopec prachov na zariadeniach znižujúcich negatívny dopad spalovania fosílnych palív a až potom zaviesť ekologické. Viete si predstaviť, či by spravilo so svetovou ekonomikou sériové zavedenie do výroby ekologického pohonu?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3609
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodík ? 300tdi

#8 Příspěvek od VencaZE » 26 lis 2009 12:49

Viete si predstaviť, či by spravilo so svetovou ekonomikou sériové zavedenie do výroby ekologického pohonu?
To sice netuším, ale dovedu si představit, co provede případná koroze s povrchem válců, kroužků a ventilovým rozvodem. Vliv koroze na výfukovou soustavu je v tomhle případě to nejmenší.. :mrgreen: .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
marek sk,lm
Příspěvky: 178
Registrován: 18 črc 2009 09:07
tel.: +421908162506
auto: discovery 1 300tdi
Bydliště: lipt.mikulas

Re: Vodík ? 300tdi

#9 Příspěvek od marek sk,lm » 26 lis 2009 14:03

Acon píše:ja na d tým dosť vážne uvažujem. Poznám chalana, čo to už vyše roka používa v J Cherokee 2,7. Garantovali mu spotrebu -30% no realita je -40%. Jazdí s tým denne a zatial sa neprejavilo nič negatívne. Výkon mierne vyšší, čo ja neviem posúdiť,takže to kľudne môže byť aj psychoefekt. Ale spotreba je realita. Hlavne som chcel vedieť, čo to spraví s výfukom, pretože sa to zasa zmení na vodu (paru) ale vyzerá to tak, že v praxi je to 0. Kyslík zhorí na CO2, vodík vybuchne neviem do akej zlúčeniny. Možno H2O, ale ako keď už na to nie je voľný kyslík? A inak to z technického hľadiska nemá mať prečo negatívny vplyv. To, že sa to masovo nerozširuje nie je dané tým, že by to nebolo dobré. Je mnoho alternatív, ktoré sa sériovo nevyrábajú. Treba najprv minúť ropu, zarobiť kopec prachov na zariadeniach znižujúcich negatívny dopad spalovania fosílnych palív a až potom zaviesť ekologické. Viete si predstaviť, či by spravilo so svetovou ekonomikou sériové zavedenie do výroby ekologického pohonu?
ja sa tiez skor priklanam k tomuto nazoru.a ci to skodi a comu ,asi zistime po 5 rokoch pouzivania.ked som tak vcera vycitoval,tak tam toho nejde vela,no urcite to ma za nasledok ovela lepsie spalovanie a v inej atmosfere.chlapek co to ma ,vravel,ze mu to totalne odkarbonovalo ventily a, ze auto ide ovela lepsie,neklepe a ,ze usetril na servise-mal totiz v plane toto vykonat.pokial som sa spravne docital,tak nestupne ani tak vykon ako krutak-kto vie ,ako nato bude reagovat prevodovka atd... :coze: uvidime .sused ma L200 a uz 2 roky beha na trafo olej,dokonca presiel natenko aj cez emisnu :mrgreen: ,celkom zmrzol,lebo ked ho merali si spomenul,ze tam ma namiesto nafty olej :mrgreen: no a druhy sused ide montovat spominany vodik buduci tyzden.on ma wrangler 3,8 V6 benzin.som veeelmi zvedavy a urcite vas budem informovat :wink:
http://www.drevotuning.sk,www.retrowood.sk
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Vodík ? 300tdi

#10 Příspěvek od Acon » 26 lis 2009 14:19

Ale aká korózia? Z čoho? Vlhkosť sa zvýši len minimálne.
A navyše, čo som sa pýtal majiteľa toho jeepu na spotrebu vody, tak na 80l nafty spotrebuje 2,5l destilky. To je výrazne menej vody ako obsahuje bionafta.Takže o koróziu by som sa nebál.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Vodík ? 300tdi

#11 Příspěvek od Acon » 26 lis 2009 14:27

marek sk,lm píše:...pokial som sa spravne docital,tak nestupne ani tak vykon ako krutak...
Ťažko to spoznať a má to celkom logiku. Max výkon motor dosahuje pri otáčkach, do ktorých sa tu málokto dostal. Taká TD5 ho má tuším skoro pri 5000ot a to sa bojím dosiahnuť :) Oproti tomu max Nm má niekde pri 2000ot a tam sme skoro stále. Pri 2000ot to má výkon možno 40kW a ak sa ho aj podarí zvýšiť o 10% tak tie 4kilowatíky nespoznáme ani keď sa poserieme. Nm to už je iná káva. Či je 300 alebo 330Nm to už sa poznať rozhodne dá.
Ale neviem či a o koľko sa v tomto prípade zmení jeho hodnota.

Inak len pre orientáciu. Tu na SK sa to dá kúpiť aj s montážou do 500éčok aj s Dotáciou Pre Hovädá
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11530
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodík ? 300tdi

#12 Příspěvek od eliott » 26 lis 2009 23:21

Tak si to tady pročítám a nestačím se divit, co jsou lidi za hovada. Nádobka na odstřikovače a klubko drátů za 500 EUR , D-Fens to napsal doufám dost srozumitelně, ostatně jak je jeho dobrým zvykem. Jinak se to jmenuje ''Zákon zachování energie'' Jinak vodní páry vznikají i při spalování klasických paliv, takže debaty o hrozící korozi jsou také nemístné. Jinak je možné se inspirovat třeba motorem z Messerschmittu Bf-109, kde byly dva vstřikovače, jeden vstřikoval klasické palivo a druhý směs methanolu a vody, pokud se někdo nudíte :mrgreen:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
papavel.k
Příspěvky: 739
Registrován: 25 říj 2008 18:40
Bydliště: České Budějovice

Re: Vodík ? 300tdi

#13 Příspěvek od papavel.k » 26 lis 2009 23:31

...a ty to náhodou vyzkoušet nechceš Patriku ? :mrgreen:
DII Td5 99...ve výstavbě za provozu zdánlivě připomínající technologické přestávky

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11530
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodík ? 300tdi

#14 Příspěvek od eliott » 26 lis 2009 23:45

Já se nenudím, a když chci výkon, mám přece V8 :mrgreen:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
marek sk,lm
Příspěvky: 178
Registrován: 18 črc 2009 09:07
tel.: +421908162506
auto: discovery 1 300tdi
Bydliště: lipt.mikulas

Re: Vodík ? 300tdi

#15 Příspěvek od marek sk,lm » 27 lis 2009 00:15

citam citam,citam a nejdem sa docitat,vsetci ,vsade inziniersky "vysokoskolacky" mudruju :x :x ,ale nech niekto napise konkretne, kolko treba "kilowatov/hodina" na rozlozenie vody a kolko je ta voda schopna dat!!!to uz si potom budem vediet zratat aj JA :lol: .ale to som nenasiel.to je asi tajne :wink: ak potrebujem na 80L nafty 2,5L vody a na 1L vody potrebujem odobrat s motora 1kW/h (?)(prepacte chemici a fyzici) ........nikde to nikto neudava a neviem sa to dozvediet :Ja blb: .dik za linky :wink: ,aky je problem dat na motor silnejsi,nebodaj dalsi alternator?ja primitiv :mrgreen: si ho tam dam a garantujem ,ze to bude fachat.aspon favorit isto :lol: .
zakon zachovania energie.som uplny blb :D ,ale ked budem palit horakom propanom bez pridania kisliku tak ma vijde ekonomickejsie si zohnat kislik,nie?preco by to nejak takto neslo aj tu :?:
http://www.drevotuning.sk,www.retrowood.sk
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Vodík ? 300tdi

#16 Příspěvek od MadTom » 27 lis 2009 07:23

Zákon zachování energie se v tomtp případě projeví následovně - je úplně jedno kolik energie potřebuješ na rozložení vody na vodík a kyslík, protoře tu stejnou energii dostaneš pokud vodík a kyslík zpátky sloučíš - tj. spálíš., více z toho nedostaneš. Toto ovšem předpokládá v obou dějích účinnost 100% a to prostě nejde technicky udělat. Takže pokud při etěpení budu mít účinnost třeba 50% (ať se to lépe počítá), protože štěpím elektrikou a tu musím vyrobit alternátorem a ten má ztráty rozptylovým magnetickým polem, dále ta elektrika vede drátama a tam jsou ladší ztráty, protože ty dráty se ohřívají kvůli jejich odporu. Pak to vlastní spalování bude mít opět účinnost rekněme 50% kvůli nedokonalému promíchání a podobně, tak celková účinnost je 25%.
Jediné čemu by voda v dnešních motorech mohla pomoci, je zvýšení výkonu pokud se bude vstřikovat do sání (používalo se už za války na letadlech), ale to funguje jinak a voda se v tom případě nerozloží na vodík a kyslík, dále tam nejde o ekonomiku, ale o krátkodobé zvýšení výkonu a účinky na motor jsou nehezké - to je dáno hlvne tím, že se v tu chvíli motor hnal na více než plnej výkon.
Jestli se mi podaří najít volný čas, můžu kouknout do tabulek na výhřevnost nafty a vodíku a porovnat to.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11530
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodík ? 300tdi

#17 Příspěvek od eliott » 27 lis 2009 07:30

marek sk,lm píše:vsetci ,vsade inziniersky "vysokoskolacky" mudruju :x :x ,ale nech niekto napise konkretne, kolko treba "kilowatov/hodina" na rozlozenie vody a kolko je ta voda schopna dat!!!
Jakožto vysokoškolák ti to teda povím podrobně. Nebude nikde hledat čísla, ale energie, kterou dostaneš spálením vodíku vzniklého rozštěpením vody na H a O je stejná, jako energie potřebná k jeho rozštěpení - to vyplývá opět ze zákona zachování energie. Protože spalovací motor má účinnost do 35%, znamená to, že tu HOVADINU co prodávají, pokud by vůbec fungovala, bude motor dotovat zhruba 2/3 energie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11530
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodík ? 300tdi

#18 Příspěvek od eliott » 27 lis 2009 07:33

No tak koukám tome, že jsi to vysvětlil dřív, navíc ještě podrobněji :idea:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: Vodík ? 300tdi

#19 Příspěvek od Safraporte » 27 lis 2009 08:21

Tak to tu jako laik pročítám a jako takový bych měl na členy spolku Sisyfos http://www.sysifos.cz/index.php?id=vypis&sec=1148731486 :D otázku: operuje se tu spotřebou výkonu alternátoru - ale ten přece musí brát výkon motoru tak jako tak, neb jest poháněn nepřetržitě. Tudíž by systém vodíku mohl jen odebírat přebytečnou energii jenž by jinak přišla vniveč.
Nekamenujte mne, jen se ptám jelikož mi to vrtá hlavou.
Jo a takovéhle diskuse úplně miluju - vášnivé, bez podložených argumentů ... to se čte v práci nejlíp :twisted:



2madTom: dík za objasnění :idea:
Naposledy upravil(a) Safraporte dne 27 lis 2009 09:01, celkem upraveno 1 x.

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Vodík ? 300tdi

#20 Příspěvek od MadTom » 27 lis 2009 08:45

Alternátor podle potřeby výstupního výkonu (podle spotřeby proudu) reguluje buzení do rotoru (mění sílu elektromagnetu který rotor tvoří) a tím i při stejných otáčkách mění zatížení kterým působí na motor. Takže o nějaké přebytečné energii se mluvit nedá. Účinnost není nic moc - alternátor sám dost topí, je chlazen proudem vzduchu, kdy rotor působí částečně jako vrtule.
Některá nová auta mají na alternátoru volnoběžku - aby při poklesu otáček motoru (během řazení) alternátor v klidi doběhl a zbytečně se nebrzdil a tím nezhoršoval dynamické vlastnosti motoru - je to kus hmoty, který se musí roztáčet - při následném novém roztáčení motoru, po přeřazení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět