#10
Příspěvek
od KDB » 29 pro 2009 18:01
Svařování nedoporučuju, blok i hlava jsou z tepelně zpracované(zakalené) slitiny Al - musela by se znovu zakalit, jinak bude dělat pravděpodobně problémy znovu.
Těsnění MLS (černé,vícevrstvé) vyžaduje řádově lepší rovinnost a drsnost dosedacích ploch, než klasické plechové jednovrstvé. Navíc MLS je navržené spolu s inovovanou spodní výztuhou bloku - bez ní je jen o málo spolehlivější než původní řešení.
U jednovrstvého hodně záleží na výrobci - doporučuju osvědčenou kvalitu (ELring,Payen,V. Reinz) Jinak není výjimka, že červené těsnění je odlepené už při vyndání z krabice.
Stejně důležité je použít nejlépe nové hlavové šrouby, nebo je pečlivě zkontrolovat na rozměr, jestli nejsou natažené .
Další důležitá věc, je použít kovové středící kolíky (původní jsou plastové) .
U tohohle motoru hlava málokdy praskne, většinou povolí dřív těsnění. Hlavu dám v případě potřeby přebrousit (max. 0,2mm) , na straně výfuku bývá vytlačená drážka od těsnění válců.
Poslední krok, aby se zminimalizovalo selhání těsnění, je změnit umístění termostatu tak, jak to mělo Free od roku 2002. Minimalizuje to kroucení bloku motoru následkem prudké změny teploty po otevření termostatu - ten je původně umístěný na vtoku studené vody z chladiče do bloku.
Je ještě jedna možnost úniku vody - pod sáním - je tam tenká gumička.