Baterie RR 4,6 HSE

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Roger
Příspěvky: 245
Registrován: 20 bře 2008 21:13
tel.: 608464777
auto: Land Rover
Bydliště: Praha i jinde
Kontaktovat uživatele:

Baterie RR 4,6 HSE

#1 Příspěvek od Roger » 02 bře 2010 18:18

Navazuji na tema vybijeni baterie. Uz se mi vybila tolikrat, ze uz to asi nerozdejcha. Originalni baterka ma 110Ah. Vim, ze se to tu resilo u RR Classic, ale netusim, jestli trpi stejnym neduhem jako P38.
Jakou mam tedy poridit nejvhodnejsi baterii?
Land Rover 90

alap
Příspěvky: 569
Registrován: 05 úno 2008 21:49
auto: RRC LSEi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie RR 4,6 HSE

#2 Příspěvek od alap » 02 bře 2010 18:29

originál 110 Ah? Nevím teda co je to za RR, ale to nemá snad ani nový nafťák. Pokud vím tak originál byla někde kolem 74 Ah.
ex. Range Rover Classic 4,2 LSE 93 LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG

MadTom
Příspěvky: 15257
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Baterie RR 4,6 HSE

#3 Příspěvek od MadTom » 02 bře 2010 18:42

Každopádně zjistit, proč se ti vybila - změřit proud odebíraný autem v klidovém stavu.Aby se baterka nevybila rychle, měl by být pod cca 20mA, pokud je výrazně víc, tak už je to na zváženou a je potřeba začít počítat, za jak dlouho to baterku vycucne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Baterie RR 4,6 HSE

#4 Příspěvek od Neklan » 02 bře 2010 18:45

Obávám se, že vybíjení u P38 nebude problém kapacity baterky :( . To spíš někde řádí nějaký elektronický šotek. V mém Classicu mám také 4,6 l motor a k němu 70Ah baterii a pohoda, protože nejsložitější elektronikou v autě je autorádio... :D
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Roger
Příspěvky: 245
Registrován: 20 bře 2008 21:13
tel.: 608464777
auto: Land Rover
Bydliště: Praha i jinde
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie RR 4,6 HSE

#5 Příspěvek od Roger » 02 bře 2010 19:06

Je to Baterie DELPHI Land Rover Part Number YGD100860 12V 110Ah R.C. 195 min CCA(-18st.C):BCI 800
Land Rover 90

Uživatelský avatar
Roger
Příspěvky: 245
Registrován: 20 bře 2008 21:13
tel.: 608464777
auto: Land Rover
Bydliště: Praha i jinde
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie RR 4,6 HSE

#6 Příspěvek od Roger » 02 bře 2010 20:15

Jake mate zkusenosti s baterii Optima. Nasel jsem baterii s nejvetsi kapacitou :

Yellow Top S-5.5 12V / 75Ah 975 A 26,5kg 324 x 165 x 238

Je to srovnatelne s klasickou baterii? Neni to do tohoto auta zbytecne?

http://optimabaterie.cz/autobaterie-ceniky/
Land Rover 90

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Baterie RR 4,6 HSE

#7 Příspěvek od Neklan » 02 bře 2010 20:31

V Dědkovi jsem měl tu červenou Optimu 50Ah a fungovala perfektně.
Optimy se vyplatí, pokud auto moc často nejezdí, protože velmi dlouho vydrží bez dobíjení, a to i v mrazu.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

kubes
Příspěvky: 203
Registrován: 21 bře 2007 14:03

Re: Baterie RR 4,6 HSE

#8 Příspěvek od kubes » 02 bře 2010 23:22

Přikláním se také k již uvedenému názoru, že závada patrně bude v něčem, co baterii nekontrolovatelně vybíjí, než že chyba je v nevhodně zvolené kapacitě. Volil bych baterii ve střední cenové kategorii. Samozřejmě z hlediska schopnosti dodat při startování a ještě třeba v zimě potřebný proud je vyšší kapacita výhodou a asi bych volil největší takovou, která se právě vejde do příslusného kastlíku nebo výrobcem případně Tebou určeného prostoru.
Optimy jsou zbytečně drahé ( červená, žlutá ) a svou konstrukcí se blíží gelovému akumulátoru se všemi výhodami (např. možnost montáže ve skloněné poloze ) a také nevýhodami např. potřeba přesnějšího udržování nabíjecího napětí. To platí jak pro nabíjení mimo vozidlo tak pro nabíjení ve vozidle během jízdy. Provoz ve vozidle, kde nelze snížit velikost napětí na potřebnou nižší hodnotu gelovou baterii namáhá plynováním, snižuje životnost v důsledku výše uvedeného a pokud je nabíjení např. pro závadu zcela v nepořádku, může způsobit i explozi.
Já bych opravdu začal pátráním, kam se při "vypnutí všeho" proud ztrácí.
Zdraví a přeje brzké odstranění závady
Kubeš

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Re: Baterie RR 4,6 HSE

#9 Příspěvek od BeerRudolf » 03 bře 2010 08:30

Dotaz k baterii i když ne RR. Do freelandera jsem zakoupil gelovou baterii 70Ah, 780A Pb originál díl Mercedes, původní je klasická 74Ah 700A Pb/Ca. Nabíjecí napětí je nastaveno na cca 14,25 bude vyhovovat pro tu gelovou :?:
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Uživatelský avatar
Roger
Příspěvky: 245
Registrován: 20 bře 2008 21:13
tel.: 608464777
auto: Land Rover
Bydliště: Praha i jinde
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie RR 4,6 HSE

#10 Příspěvek od Roger » 03 bře 2010 16:14

Tak se mi podarilo baterku ozivit, ale stejne by me zajimala alternativa k te originalni. Hlavne aby se tam vesla rozmerove.
Pochlubte se co pouzivate za baterie.
Land Rover 90

Uživatelský avatar
Kopec77
Příspěvky: 105
Registrován: 25 zář 2009 18:09
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie RR 4,6 HSE

#11 Příspěvek od Kopec77 » 03 bře 2010 16:24

BeerRudolf píše:Dotaz k baterii i když ne RR. Do freelandera jsem zakoupil gelovou baterii 70Ah, 780A Pb originál díl Mercedes, původní je klasická 74Ah 700A Pb/Ca. Nabíjecí napětí je nastaveno na cca 14,25 bude vyhovovat pro tu gelovou :?:
Spíš než o nastavené napětí, půjde o "kvalitu" alternátoru = jak jsou vyfiltrované proudové špičky.

Roger píše:Tak se mi podarilo baterku ozivit, ale stejne by me zajimala alternativa k te originalni. Hlavne aby se tam vesla rozmerove.
Pochlubte se co pouzivate za baterie.
Mám starší Banner 70Ah ta tam sedne výškou a střídám jí s novou Banner 80Ah, ale ta je nižší, tak jí musím podložit aby dosáhly kontakty. Na šířku by se tam vešla odhadem i 100Ah.

Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 353
Registrován: 23 bře 2008 15:27
auto: Discovery 3 4.4 V8
Bydliště: Praha

Re: Baterie RR 4,6 HSE

#12 Příspěvek od Marťas » 04 bře 2010 12:15

Ahoj,
mám Vartu Blue Dynamic, kupoval jsem jí v prosinci a naprosto bez problému. Rozměrově tam sedne přesně a je myslím za super cenu. Mám jí odsud.
Jinak co se týče vybíjení tak už se to tu řešilo, hlavní problém byl v probouzení BeCM, který následně zaviňoval to vybíjení. Zkus hledat. :wink:
Range Rover 4.6 Mk II

Uživatelský avatar
Roger
Příspěvky: 245
Registrován: 20 bře 2008 21:13
tel.: 608464777
auto: Land Rover
Bydliště: Praha i jinde
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie RR 4,6 HSE

#13 Příspěvek od Roger » 04 bře 2010 14:15

O Varte jsem uvazoval. ale nenapsal si kolikatku tam mas. Jeste jsem koukal na Black Dynamic, ale ty me přijdou větší.
Vybíjení neřeším, napsal jsem ze volne navazuji.
Land Rover 90

Uživatelský avatar
Palic
Příspěvky: 194
Registrován: 13 úno 2010 11:38
tel.: LG Optimus 2x
auto: Disco Offroad
Bydliště: Piešťany

Re: Baterie RR 4,6 HSE

#14 Příspěvek od Palic » 04 bře 2010 15:25

Ja mam tiez tu 110Ah bateriu Land Rover stitok je na nej. A tiez je bezproblemova. :D
Disco I 300tdi, terrafirma +2" +2" bodylift, 285/75 R16 T3(Tagom), Recaro rs 2000, 2xpevnostny naraznik, svetelna rampa, vyfuk doboku 2xnavijak so syntetikou, Garmin Street pilot III, CB/PMR, Hi lift, hifi
LR+

MadTom
Příspěvky: 15257
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Baterie RR 4,6 HSE

#15 Příspěvek od MadTom » 04 bře 2010 15:44

Jenom dotaz? Jak by měly proudové špičky ovlivňovat životnost akumulátoru a být ještě takové, aby auto fungovalo? Pokud alternátor něco neureguluje - pustí víc proudu, musí jít nahoru i napětí - akumulátor je přebíjený, brzo odchází žárovky ve světlech a posléze hoří některé citlivé části elektorniky v autě. Ale baterce kromě přebíjení se nic neděje (ale i to přebíjení je špatně). Berte v potaz, že při startování jde z baterky proud cca 200A, a při nabíjení je ten proud omezenej tím, co dá alternátor - je to méně, max. 100A, to do batery poteče ale jenom velice krátce. Pokud bude dávat alternátor správné napětí (14,0V +-0,2V pro standardní olověný akumulátor při teplotě 25stC), tak nejdřív do akumulátoru poteče docela velký proud omezený výkonem alternátoru a ten pomalu klesne na prou velmi malý (pod 1A).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 353
Registrován: 23 bře 2008 15:27
auto: Discovery 3 4.4 V8
Bydliště: Praha

Re: Baterie RR 4,6 HSE

#16 Příspěvek od Marťas » 05 bře 2010 10:31

Roger píše:O Varte jsem uvazoval. ale nenapsal si kolikatku tam mas. Jeste jsem koukal na Black Dynamic, ale ty me přijdou větší.
Vybíjení neřeším, napsal jsem ze volne navazuji.
Je to ta viz. odkaz.
Range Rover 4.6 Mk II

Uživatelský avatar
Roger
Příspěvky: 245
Registrován: 20 bře 2008 21:13
tel.: 608464777
auto: Land Rover
Bydliště: Praha i jinde
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie RR 4,6 HSE

#17 Příspěvek od Roger » 05 bře 2010 17:22

Marťas píše:
Roger píše:O Varte jsem uvazoval. ale nenapsal si kolikatku tam mas. Jeste jsem koukal na Black Dynamic, ale ty me přijdou větší.
Vybíjení neřeším, napsal jsem ze volne navazuji.
Je to ta viz. odkaz.
Aha, tak toho jsem si nevsim. To vypada docela dobre. Cena je taky rozumna.
Land Rover 90

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Baterie RR 4,6 HSE

#18 Příspěvek od Sláma Karel » 12 bře 2010 22:11

Na co potřebujete u benzína baterku 110Ah. Já tam mám ve všech 74Ah nějaké noname a fungujou uplně normálně. Co se týká toho vybíjení, tak se to tu řešilo někde jinde. Je to tím, že dnešní různé bezdrátové sítě aktivují hlavní jednotku auta a ta postupně stálým aktivování vybije baterii. Částečně na to pomůže odpojit anténu od příjmače dálkového ovládání.
K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Odpovědět