nefunkční spojka
Moderátor: Miky_CZ
nefunkční spojka
Ahoj, k tomuhle tématu jsem nic pořádně nenašel, tak zakládám nový..
Mám problém se spojkou, fungovala dobře, ale měnil jsem převodovku, tak jsem ji dole odpojil. Když přišla převodovka zpět, opět jsem ji přidělal, ale spojka nefunguje. Přičítal jsem to špatným gumičkám, takže se vyměnili jak dole tak nahoře u nádobky..přesto prošlápnu pedál na podlahu a odvzdušnit se nedaří.. Půl dne šlapání a nic.. Mám být trpělivější nebo může být chyba ještě někde? Díkes
Mám problém se spojkou, fungovala dobře, ale měnil jsem převodovku, tak jsem ji dole odpojil. Když přišla převodovka zpět, opět jsem ji přidělal, ale spojka nefunguje. Přičítal jsem to špatným gumičkám, takže se vyměnili jak dole tak nahoře u nádobky..přesto prošlápnu pedál na podlahu a odvzdušnit se nedaří.. Půl dne šlapání a nic.. Mám být trpělivější nebo může být chyba ještě někde? Díkes
http://www.ruzova-novysvet.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, http://www.bagrikman.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- eliott
- Příspěvky: 11537
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: nefunkční spojka
Odvzdušňování jde hrozně blbě, postup:
Povolit odvzdušňovák, sešlápnout, utáhnout , uvolnit pedál. Opakovat do zblbnutí a snad se to povede. Já myslel, že už budeš jezdit
Povolit odvzdušňovák, sešlápnout, utáhnout , uvolnit pedál. Opakovat do zblbnutí a snad se to povede. Já myslel, že už budeš jezdit

Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: nefunkční spojka
Já už bych jezdil rád, ale pořád se to protahuje...eliott píše:Odvzdušňování jde hrozně blbě, postup:
Povolit odvzdušňovák, sešlápnout, utáhnout , uvolnit pedál. Opakovat do zblbnutí a snad se to povede. Já myslel, že už budeš jezdit
Neboj, hned jak vyjedu, dám ti vědět, jak se ty všechny kolečka hezky točí..

http://www.ruzova-novysvet.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, http://www.bagrikman.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- soson
- Příspěvky: 154
- Registrován: 19 črc 2009 21:51
- tel.: +421905917322
- auto: DI 200 TDI
- Bydliště: žilina
Re: nefunkční spojka
Skús tlačiť kvapalinu striekačkou zospodu hore cez povolený odvzdušňovák. Mal som starého Saaba, a tam to šlo jedine tak. Ale zato, fungovalo to perfektne. soson
DI, 250 TDI, proste improvizacia za jazdy...
- Mešky
- Příspěvky: 838
- Registrován: 08 bře 2007 11:41
- tel.: 602465066
- Bydliště: Třeboň
- Kontaktovat uživatele:
Re: nefunkční spojka
Přesně jak říká pan kolega, nebo poslední tutovej tip, vzduchová odsávačka. Funguje stoprocentně.( každý lepší servis vlastní)eliott píše:Odvzdušňování jde hrozně blbě, postup:
Povolit odvzdušňovák, sešlápnout, utáhnout , uvolnit pedál. Opakovat do zblbnutí a snad se to povede. Já myslel, že už budeš jezdit

Defender 90, 110, 130 Camper , Discovery Camel Trophy , RR TDV8 3,6 , Serie III FFR
http://www.automeskan.cz
http://www.penzion-mlaka.cz
http://www.automeskan.cz
http://www.penzion-mlaka.cz
- Hubert
- Příspěvky: 2518
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: nefunkční spojka
Já ještě používám do plný nádobky fouknout stlačený vzduchu (malý tlak) do nádobky a dole povolit odvzdušňovák. Nevím jak je to i diskotéky. Ale mě to u auta funguje.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: nefunkční spojka
Kluci díky, nakonec pomohl vzduch, jak píše Hubert. Pak už se to doodvzdušnilo pedálem..
Teda ale dalo to zabrat...

Teda ale dalo to zabrat...

http://www.ruzova-novysvet.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, http://www.bagrikman.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mešky
- Příspěvky: 838
- Registrován: 08 bře 2007 11:41
- tel.: 602465066
- Bydliště: Třeboň
- Kontaktovat uživatele:
Re: nefunkční spojka
Tak gratuluju, někdy je to opravdu porod.Rozky píše:Kluci díky, nakonec pomohl vzduch, jak píše Hubert. Pak už se to doodvzdušnilo pedálem..![]()
Teda ale dalo to zabrat...
Defender 90, 110, 130 Camper , Discovery Camel Trophy , RR TDV8 3,6 , Serie III FFR
http://www.automeskan.cz
http://www.penzion-mlaka.cz
http://www.automeskan.cz
http://www.penzion-mlaka.cz
Re: nefunkční spojka
Nazdar chlapi.
Včera išla kočka na Diskoške1 200 TDI do práce a z ničoho nič jej nešli radiť rýchlosti. Samozrejme že ma hneď napadlo - prevodovka v pr--li. Keď som ale prišiel k autu, spojkový pedál ako blato. Kvapalina v nádobke nechýbala, ani som nespozoroval nijaký priesak, únik. Skúšal som odvzdušniť a nepomohlo, pedál stále ako blato.
Viete prosím poradiť z krátkeho opisu čo bi to mohlo biť?
ĎAKUJEM - šišobmw.
Včera išla kočka na Diskoške1 200 TDI do práce a z ničoho nič jej nešli radiť rýchlosti. Samozrejme že ma hneď napadlo - prevodovka v pr--li. Keď som ale prišiel k autu, spojkový pedál ako blato. Kvapalina v nádobke nechýbala, ani som nespozoroval nijaký priesak, únik. Skúšal som odvzdušniť a nepomohlo, pedál stále ako blato.
Viete prosím poradiť z krátkeho opisu čo bi to mohlo biť?
ĎAKUJEM - šišobmw.
-
- Příspěvky: 2749
- Registrován: 15 črc 2008 21:30
- tel.: 736769704
- auto: Discovery TD5,F2
- Bydliště: kousek od Nového Jičína
Re: nefunkční spojka
Hlavni nebo pomocnej spojkovej valecsisobmw píše:Nazdar chlapi.
Včera išla kočka na Diskoške1 200 TDI do práce a z ničoho nič jej nešli radiť rýchlosti. Samozrejme že ma hneď napadlo - prevodovka v pr--li. Keď som ale prišiel k autu, spojkový pedál ako blato. Kvapalina v nádobke nechýbala, ani som nespozoroval nijaký priesak, únik. Skúšal som odvzdušniť a nepomohlo, pedál stále ako blato.
Viete prosím poradiť z krátkeho opisu čo bi to mohlo biť?
ĎAKUJEM - šišobmw.
Re: nefunkční spojka
Zkus nahlídnout, mám podobný problém....sisobmw píše:Nazdar chlapi.
Včera išla kočka na Diskoške1 200 TDI do práce a z ničoho nič jej nešli radiť rýchlosti. Samozrejme že ma hneď napadlo - prevodovka v pr--li. Keď som ale prišiel k autu, spojkový pedál ako blato. Kvapalina v nádobke nechýbala, ani som nespozoroval nijaký priesak, únik. Skúšal som odvzdušniť a nepomohlo, pedál stále ako blato.
Viete prosím poradiť z krátkeho opisu čo bi to mohlo biť?
ĎAKUJEM - šišobmw.
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 4&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Discovery je životní styl.
Re: nefunkční spojka
Takže ten problém zo spojkou bola vidlička. Vymením za HD - tá je spevnená a pre istotu aj spojkové ložisko. Neviete náhodou či gufero klukovky zadné je atypické, alebo sa dá bežne dostať v obchode? Keď tak nemá niekto rozmer.
Vďaka.
šišobmw
Vďaka.
šišobmw
- Hubert
- Příspěvky: 2518
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: nefunkční spojka
Gufero je atyp. https://www.google.cz/search?q=LUF100430G" onclick="window.open(this.href);return false;sisobmw píše:Takže ten problém zo spojkou bola vidlička. Vymením za HD - tá je spevnená a pre istotu aj spojkové ložisko. Neviete náhodou či gufero klukovky zadné je atypické, alebo sa dá bežne dostať v obchode? Keď tak nemá niekto rozmer.
Vďaka.
šišobmw
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: 04 led 2012 07:57
- tel.: 608118147
- auto: Disco II, RR, RR
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: nefunkční spojka
Tak já taky přidám. Když jsem koupil disko, tak mi brala spojka dost dole u podlahy, ale řadit ještě šlo. Pak šla blbě jednička a zpátečka. Tak jsem nejdřív koupil spodní váleček od TRW. Vyměnil jsem ho a šlapal a šlapal a šlapal. A nic. Tak jsem koupil Valeo sadu spojky (bez setrvaku). Vyměnil jsem jí a vyměnil jsem i horní pumpu. Přítlačák už byl tak prodřenej od ložiska, že skoro prolezlo skrz. Ovládací tyčka neměla kuličku a byla ohnutá. Takže všechno nové. A pak jsem šlapal a šlapal a šlapal ..... až bylo jaro
. Jednička, zpátečka, v cajku. Ale pořád brala spojka lehce před půlkou (pedál).
Nedávno mi odešlo spojkové čidlo, kapalina tekla konektorem ven. tekla málo, v nádobce neubývalo. ale pojal jsem podezření, že se to tím čidlem možná zavzdušňuje, protože bublinky se mi nikdy nepodařilo úplně vyhnat z okruhu. čidlo jsem vyměnil a šlapal a šlapal... no a už to neřadilo vůbec.
Tak jsem našel starej spodní váleček (original) a vymontoval ten nový TRW.
Výsledek je jednoduchý TRW není asi špatná značka co do kvality, ale má prostě jiný rozměr vnitřního válečku. ten váleček který tlačí na tyčku spojky je prostě hlubší než originál. pryžová manžeta která píst kryje není tak silná jako origo a byla děravá.
Závěr je ten, že pístek při každém sešlápnutí vyjel až nakonec a přicůcnul vzduch. Spojku to vždy vystavilo málo.
Vzal jsem tedy střeva ze starého válečku, přehodil gufero a nacpal to do TRW těla. Krycí manžeta má sice silnější lem, za který drží na válečku, ale nespadává.

Nedávno mi odešlo spojkové čidlo, kapalina tekla konektorem ven. tekla málo, v nádobce neubývalo. ale pojal jsem podezření, že se to tím čidlem možná zavzdušňuje, protože bublinky se mi nikdy nepodařilo úplně vyhnat z okruhu. čidlo jsem vyměnil a šlapal a šlapal... no a už to neřadilo vůbec.
Tak jsem našel starej spodní váleček (original) a vymontoval ten nový TRW.
Výsledek je jednoduchý TRW není asi špatná značka co do kvality, ale má prostě jiný rozměr vnitřního válečku. ten váleček který tlačí na tyčku spojky je prostě hlubší než originál. pryžová manžeta která píst kryje není tak silná jako origo a byla děravá.
Závěr je ten, že pístek při každém sešlápnutí vyjel až nakonec a přicůcnul vzduch. Spojku to vždy vystavilo málo.
Vzal jsem tedy střeva ze starého válečku, přehodil gufero a nacpal to do TRW těla. Krycí manžeta má sice silnější lem, za který drží na válečku, ale nespadává.