Přehřívání Defa 300Tdi
- Hubert
- Příspěvky: 2487
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
změříš na vstupu hned poznáš jak kecá. Jde o to o kolik zchladí vodu. Ale už rešíme blbosti.
Jsou v podstatě 4 možnosti:
1) Nedostatečný chladič a to jak velikostí tak účinností
2) malí průtok vody
3) nefunkční visco vrtule
4) něco jiného (předvstřik, cooler, atd.)
Jsou v podstatě 4 možnosti:
1) Nedostatečný chladič a to jak velikostí tak účinností
2) malí průtok vody
3) nefunkční visco vrtule
4) něco jiného (předvstřik, cooler, atd.)
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Náhodou jsem našel postup, jak se testuje viskospojka na ventilátoru. Třeba to pomůže. Mělo by to být pro viskospojku jako je na 300ce, tedy se smotaným šnekem z bimetalu (dvojkovu).
- Přílohy
-
- Borg-SB1005.indd - BorgWarner_Viscous_Fan_Drive_Test_Procedure_(Bi-Metal_Drives_Only).pdf
- (731.8 KiB) Staženo 234 x
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Tak už vím proč mi to hřeje. Fouká mi to do vody, SUPER
Hadice po jízdě tvrdé, expanzka přeplněná.
Hadice po jízdě tvrdé, expanzka přeplněná.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Forsttimber
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 16 pro 2008 12:47
- tel.: 0903147342
- auto: Def 90 a ex D1 ,110
- Bydliště: Mošovce okr. TR
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Cauko. Da sa nejako natvrdo spojit viskospojku s vrtulou. Uz to nefunguje a hreje sa mi motor ked taham karavan. Potrebujem sa aspon dostat domov. Potom vymenin. Dik
Real Land Rover is built, not bought
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Někde jsem zahlédl proběhnout to vruty.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Forsttimber
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 16 pro 2008 12:47
- tel.: 0903147342
- auto: Def 90 a ex D1 ,110
- Bydliště: Mošovce okr. TR
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
No skusim len musim zohnat vruty a utahovacku. Dufam ze v kempe bude niekto mat
Real Land Rover is built, not bought
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Když tak malou kurtičku doplněnou stahovacíma páskama. To funguje také.Forsttimber píše: ↑28 črc 2021 13:07 Cauko. Da sa nejako natvrdo spojit viskospojku s vrtulou. Uz to nefunguje a hreje sa mi motor ked taham karavan. Potrebujem sa aspon dostat domov. Potom vymenin. Dik
- Forsttimber
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 16 pro 2008 12:47
- tel.: 0903147342
- auto: Def 90 a ex D1 ,110
- Bydliště: Mošovce okr. TR
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Skusim tam namotat snuru az zablokujem visko voci hriadelu a pozatahujem zdrhovacimi paskami
Real Land Rover is built, not bought
- Hubert
- Příspěvky: 2487
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Normálně texy
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Forsttimber
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 16 pro 2008 12:47
- tel.: 0903147342
- auto: Def 90 a ex D1 ,110
- Bydliště: Mošovce okr. TR
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Šroub s vrtákem na konci.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Not-0-rick
- Příspěvky: 402
- Registrován: 02 říj 2014 21:12
- tel.: 734-756-0 dva dva
- auto: 4xD1, 1xSIII
- Bydliště: kousek od Nymburka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Když koukám na tu fotku s průhlednou expanzkou, od jakého "výrobce" je? Já měl jednu od Bearmachu a 3x jsem kvůli ní rozebíral motor, něž jsem přišel na to, že není problém těsnění pod hlavou ale mezi expanzkou a jejím víčkem...
Co nespravíš urvi, co neurveš zkurvi...
https://www.instagram.com/martin.becku/
https://g.page/beck-autoservis?share
https://www.instagram.com/martin.becku/
https://g.page/beck-autoservis?share
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Jestli to bylo na mě tak s tou průhlednou bandaskou jsem to už koupil, neznám výrobce. Závit je na ní opravdu na hovno, ale kupodivu asi těsní, takže to tím nebude. Zvlášť když po jízdě byli hadice tvrdé a bandaska plná.
Aktuální stav je:
- motor má nové těsnění pod hlavou
- hlava srovnaná, otlakovaná, zabroušené ventily + nové kvalitnější hlavové šrouby
- koupená nová viscospojka
- nalita bezvodá chladící kapalina s bodem varu 180°C
Výsledek:
- motor pořád hřeje, teplota s termostatem 88°C při svižné jízdě po dálnici nebo do kopce teplota do 105°C
- s upraveným termostatem (vyvrtané díry do těla pro větší průtok) se pohybuju do 100°C
- hadice netlakují
- teplota vody poměrně hodně rychle líťá nahoru a dolu
- teplota vzduchu do kopce nebo dálnice před IC je 145°C za IC je 87°C což je hrozně moc
- předstih 1.45 , turbo tlačí 1,5baru
- namontoval jsem čidlo vody na výstup z chladiče, ale ještě nemám údaje neb mi pořád vystřeluje hadice vzduchu u IC
No včil mudrujte.
Aktuální stav je:
- motor má nové těsnění pod hlavou
- hlava srovnaná, otlakovaná, zabroušené ventily + nové kvalitnější hlavové šrouby
- koupená nová viscospojka
- nalita bezvodá chladící kapalina s bodem varu 180°C
Výsledek:
- motor pořád hřeje, teplota s termostatem 88°C při svižné jízdě po dálnici nebo do kopce teplota do 105°C
- s upraveným termostatem (vyvrtané díry do těla pro větší průtok) se pohybuju do 100°C
- hadice netlakují
- teplota vody poměrně hodně rychle líťá nahoru a dolu
- teplota vzduchu do kopce nebo dálnice před IC je 145°C za IC je 87°C což je hrozně moc
- předstih 1.45 , turbo tlačí 1,5baru
- namontoval jsem čidlo vody na výstup z chladiče, ale ještě nemám údaje neb mi pořád vystřeluje hadice vzduchu u IC
No včil mudrujte.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- JulieZvire
- Příspěvky: 160
- Registrován: 25 led 2019 10:09
- auto: 2x D2
- Bydliště: Uherské Hradiště
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Fakt ti to turbo fouká 1,5? My teď měli taky nějakou anabázi s turbem. Dal jsem budík, začal štelovat a z mizerného výkonu najednou výkon super. Jen to v táhlem kopci upadávalo do nouzáku. Na budíku sice bylo 1,5 ale realita když jsem to pak porovnal s jinými budíky byla 1,9. Což se TD5 jednotce už fakt nelíbí. Takže kalibrovaný měřák považuji za docela užitečnou věc... Takže pokud máš přidané na čerpadle a rveš tam větší tlak tak klidně může být problém i zde.
Jan
Jan
2x D2: shnilá a překulená
Hunting and travelling
S pozdravem J&J
Hunting and travelling
S pozdravem J&J
- Kokesek
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Td5 padne do nouze pri absolutnim tlaku vetsim nez 1,35atm.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Mám VDO mechanickej, ale můžu překontrolovat na přesnějším.
Ještě upřesním, tak měřenej na konci sání, né u turba.
Ještě upřesním, tak měřenej na konci sání, né u turba.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Not-0-rick
- Příspěvky: 402
- Registrován: 02 říj 2014 21:12
- tel.: 734-756-0 dva dva
- auto: 4xD1, 1xSIII
- Bydliště: kousek od Nymburka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Co předvstřik?
Co nespravíš urvi, co neurveš zkurvi...
https://www.instagram.com/martin.becku/
https://g.page/beck-autoservis?share
https://www.instagram.com/martin.becku/
https://g.page/beck-autoservis?share
- JulieZvire
- Příspěvky: 160
- Registrován: 25 led 2019 10:09
- auto: 2x D2
- Bydliště: Uherské Hradiště
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Já to napíchl hned za turbem jak jsou hadičky k wastegate. Tam když mám z tohoto bodu 1,5 tak system nepadá. Tlak nejspíš za coolerem klesá. Což vlastně dává i smysl.
Budu to muset posunout za cooler. Diky za hodnotu. Já si nevím proč pamatoval 1,5.
Jan
2x D2: shnilá a překulená
Hunting and travelling
S pozdravem J&J
Hunting and travelling
S pozdravem J&J
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Předvstřik jsem psal 1,45 měřenej na hodinkách
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.