Přehřívání Defa 300Tdi

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2487
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#81 Příspěvek od Hubert » 04 pro 2020 22:24

změříš na vstupu hned poznáš jak kecá. Jde o to o kolik zchladí vodu. Ale už rešíme blbosti.
Jsou v podstatě 4 možnosti:
1) Nedostatečný chladič a to jak velikostí tak účinností
2) malí průtok vody
3) nefunkční visco vrtule
4) něco jiného (předvstřik, cooler, atd.)
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

MadTom
Příspěvky: 15101
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#82 Příspěvek od MadTom » 09 pro 2020 15:28

Náhodou jsem našel postup, jak se testuje viskospojka na ventilátoru. Třeba to pomůže. Mělo by to být pro viskospojku jako je na 300ce, tedy se smotaným šnekem z bimetalu (dvojkovu).
Přílohy
Borg-SB1005.indd - BorgWarner_Viscous_Fan_Drive_Test_Procedure_(Bi-Metal_Drives_Only).pdf
(731.8 KiB) Staženo 234 x
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2473
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#83 Příspěvek od mr-tomas » 09 pro 2020 15:34

Super, díkes :yes
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2473
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#84 Příspěvek od mr-tomas » 12 kvě 2021 18:04

Tak už vím proč mi to hřeje. Fouká mi to do vody, SUPER
Hadice po jízdě tvrdé, expanzka přeplněná. :hmm:
Přílohy
20210512_153750.jpg
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Forsttimber
Příspěvky: 1130
Registrován: 16 pro 2008 12:47
tel.: 0903147342
auto: Def 90 a ex D1 ,110
Bydliště: Mošovce okr. TR

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#85 Příspěvek od Forsttimber » 28 črc 2021 13:07

Cauko. Da sa nejako natvrdo spojit viskospojku s vrtulou. Uz to nefunguje a hreje sa mi motor ked taham karavan. Potrebujem sa aspon dostat domov. Potom vymenin. Dik
Real Land Rover is built, not bought

MadTom
Příspěvky: 15101
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#86 Příspěvek od MadTom » 28 črc 2021 13:16

Někde jsem zahlédl proběhnout to vruty.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Forsttimber
Příspěvky: 1130
Registrován: 16 pro 2008 12:47
tel.: 0903147342
auto: Def 90 a ex D1 ,110
Bydliště: Mošovce okr. TR

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#87 Příspěvek od Forsttimber » 28 črc 2021 13:26

No skusim len musim zohnat vruty a utahovacku. Dufam ze v kempe bude niekto mat
Real Land Rover is built, not bought

Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 793
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#88 Příspěvek od pajam » 28 črc 2021 14:22

Forsttimber píše: 28 črc 2021 13:07 Cauko. Da sa nejako natvrdo spojit viskospojku s vrtulou. Uz to nefunguje a hreje sa mi motor ked taham karavan. Potrebujem sa aspon dostat domov. Potom vymenin. Dik
Když tak malou kurtičku doplněnou stahovacíma páskama. To funguje také.

Uživatelský avatar
Forsttimber
Příspěvky: 1130
Registrován: 16 pro 2008 12:47
tel.: 0903147342
auto: Def 90 a ex D1 ,110
Bydliště: Mošovce okr. TR

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#89 Příspěvek od Forsttimber » 28 črc 2021 20:58

Skusim tam namotat snuru az zablokujem visko voci hriadelu a pozatahujem zdrhovacimi paskami
Real Land Rover is built, not bought

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2487
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#90 Příspěvek od Hubert » 02 srp 2021 08:39

Normálně texy
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Forsttimber
Příspěvky: 1130
Registrován: 16 pro 2008 12:47
tel.: 0903147342
auto: Def 90 a ex D1 ,110
Bydliště: Mošovce okr. TR

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#91 Příspěvek od Forsttimber » 04 srp 2021 18:21

Co je texy
Real Land Rover is built, not bought

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2473
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#92 Příspěvek od mr-tomas » 04 srp 2021 18:23

Šroub s vrtákem na konci.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Not-0-rick
Příspěvky: 402
Registrován: 02 říj 2014 21:12
tel.: 734-756-0 dva dva
auto: 4xD1, 1xSIII
Bydliště: kousek od Nymburka
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#93 Příspěvek od Not-0-rick » 05 srp 2021 08:36

Když koukám na tu fotku s průhlednou expanzkou, od jakého "výrobce" je? Já měl jednu od Bearmachu a 3x jsem kvůli ní rozebíral motor, něž jsem přišel na to, že není problém těsnění pod hlavou ale mezi expanzkou a jejím víčkem... :Ja blb:

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2473
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#94 Příspěvek od mr-tomas » 05 srp 2021 11:43

Jestli to bylo na mě tak s tou průhlednou bandaskou jsem to už koupil, neznám výrobce. Závit je na ní opravdu na hovno, ale kupodivu asi těsní, takže to tím nebude. Zvlášť když po jízdě byli hadice tvrdé a bandaska plná.

Aktuální stav je:
- motor má nové těsnění pod hlavou
- hlava srovnaná, otlakovaná, zabroušené ventily + nové kvalitnější hlavové šrouby
- koupená nová viscospojka
- nalita bezvodá chladící kapalina s bodem varu 180°C

Výsledek:
- motor pořád hřeje, teplota s termostatem 88°C při svižné jízdě po dálnici nebo do kopce teplota do 105°C
- s upraveným termostatem (vyvrtané díry do těla pro větší průtok) se pohybuju do 100°C
- hadice netlakují
- teplota vody poměrně hodně rychle líťá nahoru a dolu
- teplota vzduchu do kopce nebo dálnice před IC je 145°C za IC je 87°C což je hrozně moc
- předstih 1.45 , turbo tlačí 1,5baru
- namontoval jsem čidlo vody na výstup z chladiče, ale ještě nemám údaje neb mi pořád vystřeluje hadice vzduchu u IC

No včil mudrujte. :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
JulieZvire
Příspěvky: 160
Registrován: 25 led 2019 10:09
auto: 2x D2
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#95 Příspěvek od JulieZvire » 05 srp 2021 13:12

Fakt ti to turbo fouká 1,5? My teď měli taky nějakou anabázi s turbem. Dal jsem budík, začal štelovat a z mizerného výkonu najednou výkon super. Jen to v táhlem kopci upadávalo do nouzáku. Na budíku sice bylo 1,5 ale realita když jsem to pak porovnal s jinými budíky byla 1,9. Což se TD5 jednotce už fakt nelíbí. Takže kalibrovaný měřák považuji za docela užitečnou věc... Takže pokud máš přidané na čerpadle a rveš tam větší tlak tak klidně může být problém i zde.
Jan
2x D2: shnilá a překulená

Hunting and travelling

S pozdravem J&J

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4462
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#96 Příspěvek od Kokesek » 05 srp 2021 13:27

Td5 padne do nouze pri absolutnim tlaku vetsim nez 1,35atm.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2473
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#97 Příspěvek od mr-tomas » 05 srp 2021 13:29

Mám VDO mechanickej, ale můžu překontrolovat na přesnějším.
Ještě upřesním, tak měřenej na konci sání, né u turba.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Not-0-rick
Příspěvky: 402
Registrován: 02 říj 2014 21:12
tel.: 734-756-0 dva dva
auto: 4xD1, 1xSIII
Bydliště: kousek od Nymburka
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#98 Příspěvek od Not-0-rick » 05 srp 2021 14:18

Co předvstřik?

Uživatelský avatar
JulieZvire
Příspěvky: 160
Registrován: 25 led 2019 10:09
auto: 2x D2
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#99 Příspěvek od JulieZvire » 05 srp 2021 14:19

Kokesek píše: 05 srp 2021 13:27 Td5 padne do nouze pri absolutnim tlaku vetsim nez 1,35atm.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Já to napíchl hned za turbem jak jsou hadičky k wastegate. Tam když mám z tohoto bodu 1,5 tak system nepadá. Tlak nejspíš za coolerem klesá. Což vlastně dává i smysl.
Budu to muset posunout za cooler. Diky za hodnotu. Já si nevím proč pamatoval 1,5.
Jan
2x D2: shnilá a překulená

Hunting and travelling

S pozdravem J&J

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2473
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#100 Příspěvek od mr-tomas » 05 srp 2021 14:29

Předvstřik jsem psal 1,45 měřenej na hodinkách
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Odpovědět