Asistent sjizdeni svahu

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
witoldo
Příspěvky: 116
Registrován: 04 pro 2008 22:49
Bydliště: Tesin

Asistent sjizdeni svahu

#1 Příspěvek od witoldo » 18 led 2009 22:28

Caute, pouzivate v zime pri sjezdech na uvalcovanem snehu brzdoveho asistenta? Me s nim dnes kapku zacal
predjizdet zadek :), no a kdyz radim tak zacina brzdit..coz je nekdy hodne neprijemne. Taky by se mi libilo
kdybych tam nemusel mit redukci.. ale to by mozna slo vykutit. jak s tim nakladate ??
DII TD5 novy gzycht; manual
-----------------------------
..radost zacina tam, kde jini konci..

Uživatelský avatar
Land Lover
Příspěvky: 81
Registrován: 02 kvě 2008 19:05
auto: LR Discovery II Td5

#2 Příspěvek od Land Lover » 19 led 2009 18:59

pokud je brzdovým asistentem myšleno HDC jako že tam nic jinýho na sjíždění kopců neni, tak to nepoužívám, jelikož mi to nefunguje :lol:

Při zapnutí HDC by se nemělo na nic hrabat, prostě zařadit 1 a nechat auto ject, systém by měl přibržďovat a odbržďovat kola podle prokluzu, takže auto si buď zrychlí nebo zpomalí...

Podle mě to je už zbytečná hovadina, nepoužívám to, tak nevim jak se to chová v praxi, jak jsem řikal mám to rozbitý :lol:

Uživatelský avatar
-buri-
Příspěvky: 245
Registrován: 28 led 2008 16:43
auto: Disco II
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od -buri- » 19 led 2009 20:24

Pokud to funguje, tak to funguje dobre, ale nevim kdo ma nervy pri prudkym sjizdeni piskovyho kopce nechat brzdeni pouze na elektronice. Ja to vydrzel chvilku ale pak jsem reflexivne dobrzdoval nohou. A to tak delam vzdy, holt zvyk je zvyk...
Disco II, 265:75:16, 2" lift, Safari Snorkel, CB, pevnostní nárazník, naviják.....

Uživatelský avatar
keso
Příspěvky: 299
Registrován: 29 led 2007 09:40
tel.: 0908706600
Bydliště: STUPAVA

#4 Příspěvek od keso » 19 led 2009 21:25

Mne to funguje dobre a pouzivam to dost casto, hlavne ked zchadzam dolu po dost smyklavom terene (blato, mokra trava, sneh).

Elektronika si zatial vzdy poradila, sice bol jeden pripad, ked som isiel dolu dost strmym svahom po rozmocenej luke a dva krat som sa musel dost ovladat aby som neslapol na brzdu lebo auto sa aj napriek redukovanej jednotke dost zacalo smykat dolu svahom. Nastastie som to neurobil. Netusim ako by to dopadlo, ale myslim ze zablokovane koles aby trakciu nechytili.

Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od zbynek » 19 led 2009 22:15

Taky to občas používám, v zimě to mam domů dost klouzavé. Docela se na to spolehám. Mam automat, zařadím redukovanou jedničku a opravdu to parádně sjíždí, aniž bych musel šlapat na brzdu. Akorát to jede tak pomalu, až jsem z toho nervozní. Dnes ráno jsem ten kopec nemohl vyjet (ledovka jako pras.....) musel jsem to zcouvat a umíte si představit co to dělalo když jsem šláp na brzdu, až dole mne napadlo jestli asistenta lze použít i při couvání ???
Všechno má svůj čas........

Uživatelský avatar
witoldo
Příspěvky: 116
Registrován: 04 pro 2008 22:49
Bydliště: Tesin

#6 Příspěvek od witoldo » 19 led 2009 22:57

zbynek píše:Taky to občas používám, v zimě to mam domů dost klouzavé. Docela se na to spolehám. Mam automat, zařadím redukovanou jedničku a opravdu to parádně sjíždí, aniž bych musel šlapat na brzdu. Akorát to jede tak pomalu, až jsem z toho nervozní. Dnes ráno jsem ten kopec nemohl vyjet (ledovka jako pras.....) musel jsem to zcouvat a umíte si představit co to dělalo když jsem šláp na brzdu, až dole mne napadlo jestli asistenta lze použít i při couvání ???
to me taky napadlo kdyz jsem ted zustal viset (ale neotestoval jsem to jelikoz jsem to nakonec vyjel :) ) ale ucurnul jsem si.. bo kdyz uz auto nahoru nechce a jede pomalu dolu a nejhorsi je ze jede i do boku!! a kdyz z boku je 60m svah jak svina..
Naposledy upravil(a) witoldo dne 19 led 2009 23:16, celkem upraveno 1 x.
DII TD5 novy gzycht; manual
-----------------------------
..radost zacina tam, kde jini konci..

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2884
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od erik » 19 led 2009 23:06

keso píše:Mne to funguje dobre a pouzivam to dost casto, hlavne ked zchadzam dolu po dost smyklavom terene (blato, mokra trava, sneh).

Elektronika si zatial vzdy poradila, sice bol jeden pripad, ked som isiel dolu dost strmym svahom po rozmocenej luke a dva krat som sa musel dost ovladat aby som neslapol na brzdu lebo auto sa aj napriek redukovanej jednotke dost zacalo smykat dolu svahom. Nastastie som to neurobil. Netusim ako by to dopadlo, ale myslim ze zablokovane koles aby trakciu nechytili.
Ano s tym suhlasim. A napriek pochybnostiam to povazujem za pomocku, ktora sa preda v kritickych situaciach. Ako si povedal pri prudkom zjazde. No, daleko nervonarocnejsi je situacia, ked ides prudky vyjazd a auto ti nekontrolovane sanuje nazpat. Dozadu nevidis, len sa bojis, kam to vlasne ides. A pak assistent je k nezaplateni...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od zbynek » 20 led 2009 07:17

Chápu to dobře, použil jsi asistenta i při couvání ?? Ono to dává smysl, protože pozadu je jízda na klouzačku vždy větší adrenalin.
Všechno má svůj čas........

Uživatelský avatar
Tommy77
Příspěvky: 290
Registrován: 30 črc 2008 09:27

#9 Příspěvek od Tommy77 » 20 led 2009 11:57

...asistent by mel fungovat na zarazenou jednicku, NEBO zpatecku....

Uživatelský avatar
keso
Příspěvky: 299
Registrován: 29 led 2007 09:40
tel.: 0908706600
Bydliště: STUPAVA

#10 Příspěvek od keso » 20 led 2009 15:04

NA D2 aisstent funguje na vsetky redukovane kvalty do predu nie len na jednotku.
Na spaitocku som ho este neskusal.

Na Free funguje len na 1 prevodovy stupen do predu, spiatocku som tiez este neskusal.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Asistent sjizdeni svahu

#11 Příspěvek od Acon » 06 led 2010 19:32

HDC by malo fungovať len na redukcii a 1. stupni. Udržuje rýchlosť do 8km/h (podľa manuálu) Ak máš automat a zaradené D, tak aj tak si zaradí 1. Na spiatočke nefunguje, škoda.
Ja som sa dnes vrátil z chalupy. Sneh asi 20cm a pod ním súvislá vrstva ľadu. Bez HDC to šlo všeliako, len nie rovno, prevažne bokom a raz som sa otočil o zhruba 120st. Nepomáhalo ani pridať plyn, ani ubrať ani držať. S HDC to šlo perfektne v stope. Dnes by som ocenil, keby to fungovalo aj na spiatočke. Pri cúvaní z kopca sa na lade veľmi rýchlo zablokujú predné kolesá a je to neovládateľné. A to som sa na brzdy len pozrel. Blbá situácia, keď sa nedá cúvať priamo dolu ale priečne. To sa hneď točí.. Lad je sviňa.
Obuté mám zimáky, dnes by sa zišli reťaze...
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Asistent sjizdeni svahu

#12 Příspěvek od MadTom » 06 led 2010 19:37

Nevím jak u automatu, ale u manuálu HDC funguje při všech redukovaných rychlostech. Včera jsem to otestoval - teplota -2stC a lehký déšť udělal z některých cest pěknou klouzačku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
merlin
Příspěvky: 862
Registrován: 02 led 2009 00:16
tel.: 602620817
auto: RRC 2door, RR 4,4
Bydliště: Horní Staré Buky

Re: Asistent sjizdeni svahu

#13 Příspěvek od merlin » 06 led 2010 20:59

na D3 jsem se s HDC vyřádil hlavně v Romale. Teď to používám na sněhu a ledu. Funguje dopředu i dozadu, s redukcí nebo bez - mám automat, používal jsem i ruční řazení hlavně 1,2,3 jak redukovanou tak ne a tím jsem si určoval rychlost sjezdu, funguje to i při průběžném řazení. Vyšší zařazenou rychlost jsem neměl potřebu řadit, resp jsem se bál dosahované rychlosti.
I při funkci HDC můžeš brzdit, tak jsem většinou snížil rychlost před prudčím svahem, podřadil a pokračoval sníženou rychlostí, pod kopcem jsem jenom přeřadil nahoru a pokračoval rychleji (abych nezdržoval - ti bez HDC se z kopce většinou klouzali rychleji)
A funguje to super, protože to nebrzdí na jednotlivých kolech. Ale při tom hrrrrrrrr rachotu jsem se vždycky ptal, kdy se to asi optřebuje - obrousí? Neznám přesně funkci a proto mám asi mylnou představu, že to třením ubejvá.
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Asistent sjizdeni svahu

#14 Příspěvek od MadTom » 06 led 2010 21:05

Ale ono to brzdní na jednotlivých kolech - elektrická pumpa (společná s ABS) dodává tlak do brzdového systému a pomocí příslužných ventilů se tento tlak pouští na jednotlivá kola tak, aby se nezablokovaly. To je celé to kouzlo. Takže to obrušuje destičky, ale poeld mě méně, nž normální brždění, protože to auto nenechá tak moc rozjet.
Obdobně funguje i TC - kontrola trakce, ta zase přibrzdí prokluzující kolo (nebo kola).
V obou případech je systém chytej a pokub si bude myslet, že už se namakal dost a je mu moc teplo, tj. hrozí přehřátí brzd tak dá vědět a potom se pomalu vypne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Asistent sjizdeni svahu

#15 Příspěvek od Acon » 07 led 2010 12:07

Ano v tom je to kúzlo, že to dávkuje brzdný účinok individuálne na každé koleso. Niečo ako ESP. Po zapnutí funkcie je počuť bzučanie toho čerpadla. Čo spôsobuje ten hrkot netuším, no asi tie prepúšťacie ventily. Ak treba, pridá si n aotáčkach, aby sa chytila trakcia. Je to vtedy o nervy, nedupnúť na brzdu. Skúsil som, je koniec udržiavania smeru. Treba vydržať.

To, že to funguje na všetkých rýchlostiach som nevedel. V manuále je napísané, že sa to má používať na redukovanej jedničke. Má to logiku. Ak sú totiž podmienky, kde má HDC opodstatnenie, tak je rozumná naozaj rýchlosť do 8km. To sa ešte dá zastaviť. Ak sa to spustí rýchlejšie, tak to neubrzdí ani 10 HDC systémov. A ak sa dá ubrzdiť, nemá zmysel zapínať HDC. Je to užitočné hlavne ak sa bez toho nedá udržať auto v požadovanom smere.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
paia
Příspěvky: 243
Registrován: 19 kvě 2009 14:45
tel.: mám ;o)
auto: Audi Allroad
Bydliště: Praha / Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Re: Asistent sjizdeni svahu

#16 Příspěvek od paia » 07 led 2010 12:17

u mé D1 se sjezdový asistent nijak nezapíná, je tam automaticky, když manuálně zařadím na automatu 1 a teď nevím, jestli je potřeba i redukci, to bych kecal. vlastně moment, zrovna jsem si stáhnul ty manuály, tak se mrknu, co mi tam říkaj...
DESCENDING STEEP SLOPES
A. Stop the vehicle at least a vehicle length before the slope and engage first gear (’1’, for automatic transmission) LOW range with the differential locked.
B. Unless it is necessary to stop the vehicle in order to negotiate obstructions, DO NOT touch the brake or clutch pedals during the descent - the engine will limit the speed, keeping the vehicle under perfect control provided the front wheels are turning. If the vehicle begins to slide, accelerate gently to maintain directional stability - DO NOT use the brakes or attempt to change gear.
C. Once level ground is reached, unlock the differential and select a suitable gear for the next stage of your journey.
WARNING
Failure to follow these instructions may
cause the vehicle to roll over.
bývalá Discovery I 300Tdi v automatu, nyní Audi Allroad

Uživatelský avatar
merlin
Příspěvky: 862
Registrován: 02 led 2009 00:16
tel.: 602620817
auto: RRC 2door, RR 4,4
Bydliště: Horní Staré Buky

Re: Asistent sjizdeni svahu

#17 Příspěvek od merlin » 07 led 2010 21:52

Tak dneska jsem se klouzal nad Jabloncem nN a HDC makalo i s ručním přeřazováním a i když jsem se otáčel na zpátečku dolu z kopce tak makalo taky. A k tomu TR v první poloze a výjezd do kopce po klouzačce v poho. Sice se mi zdálo, že to nechce jet, plnej plyn a pomalinku bez prokluzu rozjezd.
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Asistent sjizdeni svahu

#18 Příspěvek od RudaK » 08 led 2010 07:29

Jó funguje to tak ......ale ten zvuk při sjíždění, jak píšeš se nedá pomalu poslouchat :Sorry:
Sekvenční řazení je dobrý ještě v tom,že ti po ručním zařazení neřadí na vyšší rychlost,ale drží rychlostní stupeň nebo jen dolů :shock: ( ale si nejsem jistý,jestli to není jen při redukci )
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
brubo
Příspěvky: 36
Registrován: 18 led 2009 18:42
Bydliště: Omice

Re: Asistent sjizdeni svahu

#19 Příspěvek od brubo » 08 led 2010 16:09

:Pohoda: .MILUJU SVOJE AUTO :Sorry: :Sorry: :Sorry: . Je to samozřejmě DISCO III a kdo dnes musel hodně jezdit v okolí Brna,tak mi dá za pravdu.Už dlouho nám počasí nedovolilo ověřit si jak je skvělá a dnes to konečně přišlo.Něco tak chytrýho hned tak japonci dohromady nedají.

David

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

Re: Asistent sjizdeni svahu

#20 Příspěvek od Stavros » 08 led 2010 16:22

Tak to urcite ne Davide. :D
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz

Odpovědět