diferenciál vestavba automatické uzávěrky

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#1 Příspěvek od tagr » 05 úno 2010 16:13

Ahoj všichni , potřebuji poradit zda by šlo realizovat :
Dobrý den.Nemám možnost se k diferenciálu z tohoto typu dostat.Takže
dokud ho neuvidím aspoň nafocený,nejsem schopen posoudit zda by byla
výroba možná.Pokud mám správné informace tak je tam trvalý pohon
přední nápravy a zadní se přiřazuje pomocí viskozní spojky,což
znamená že nikdy není poměr pohonu náprav 50:50.Je tedy otázka
zda by tedy uzávěrka fungovala tak jak má.Uzávěrka u trvalého
4x4 je možná pouze u zadní nápravy.Např. u Range Rover je to možné,protože
tento má klasický mezinápravový diferenciál.

Jedná se mi o automatickou uzávěrku na zadek , předek asi nepujde :( , nemáte někdo foto, nebo aspon dílenský obrázek, či přímo microfish aby tam bylo vše vidět. Pokud to budete mít i na předek budu rád, zkusit se má vše ne? :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
Luk_as
Příspěvky: 114
Registrován: 01 bře 2008 22:36
Bydliště: Revúca

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#2 Příspěvek od Luk_as » 05 úno 2010 21:08

Jediné co sa dá s diferenciálom vo Freelanderi urobiť je dať tam samosvor, asi to si myslel tou automatickou uzávierkou. Kedže ho ponúka napr. Quaife tak sa to dá. Automaticka uzavierka v pravom slova zmysle by mala byt elektricky ovladana viaclamelova uzavierka aku maju LR s Terrain Response. Ak sa mylim opravte ma :Sorry:
Freelander 2.0 Di, 2" lift a 30" Yokohama Geolandar A/T-S

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2219
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#3 Příspěvek od macejky1 » 08 úno 2010 08:39

Dozadu by samosvor jít mel. Mozná by tam pasoval i originál z nejakýho BMW.

Výsledkem ale bude asi jen to ze budes setrit zadní oblození brzd protoze TC nebude v zadu zapínat. Jeslti to nejak pomuze terénním vlastnostem to je tezko ríct a jak se to bude chovat na silnici respektive jestli to nebude prílis namáhat visco spojku je taky ve hvezdách.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7894
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#4 Příspěvek od Sláma Karel » 08 úno 2010 09:27

tagr píše: Pokud mám správné informace tak je tam trvalý pohon
přední nápravy a zadní se přiřazuje pomocí viskozní spojky,což
znamená že nikdy není poměr pohonu náprav 50:50.Je tedy otázka
zda by tedy uzávěrka fungovala tak jak má.Uzávěrka u trvalého
4x4 je možná pouze u zadní nápravy.Např. u Range Rover je to možné,protože
tento má klasický mezinápravový diferenciál.
:)
Nevím, jestli to úplně správně chápeš, ale Freelander má stálý pohon 4x4. Mezi přední a zadní nápravou je sice visco spojka, ale ta pouze zařizuje mírný prokluz při rozdílu rychlosti náprav. (V zatáčce a pod) Pokud se rozdíl rychlostí náprav zvětší, tak viskózní spojka ztuhne a nápravy běží natvrdo obě. Je to úplně stejný systém jako je u RRC od roku 89. Nebo u RR P38. Akorát tam je ta visco spojka, nahrazující mechanický mezinápravový diff, schovaná v přídavné převodovce.

Další věc je, že nechápu proč by u stálého pohonu 4x4 nebo u vůbec jakého pohonu 4x4 mohla být uzávěrka jenom na zadní nápravě :shock: . Já mám skoro na všech svých autech uzávěrky jak na zadní tak i na přední nápravě.

Takže tvoje informace jsou asi trochu nepřesné :ty jeden...:

Takže na Free může být normálně zadní uzávěrka a pokud by to stálo někomu za to vyrobit, tak i přední. Ale vzhledem k tomu, že Free nemá redukce si myslím, že upravovat ho do těžkého terénu je nesmysl. :Sorry:

K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Oldman
Příspěvky: 486
Registrován: 12 led 2008 17:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#5 Příspěvek od Oldman » 08 úno 2010 10:09

Na nějaké větší úpravy má kromě 2,5 slabý motor, malá kola a je dost nízko. To by musela být kompletní přestavba :)

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2219
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#6 Příspěvek od macejky1 » 08 úno 2010 11:13

No kdybys do toho chtel opravdu jít tak by bylo asi nejlepsí zjistit jestli má free 10 nebo 24 drázek nebo 24 salisbury a podle toho si koupit ARB uzáveru ( nebo aussie, detroit to uz je celkem jedno ). Vzduchem spínaná 100% uzáverka. Nabízejí je treba v paddocku a písou tam ze pasuje na vsechny land rover diferenciály s 10 drázkami a nebo na vsechny s 24 drázkami. Tak snad i na Free http://www.paddockspares.com/scp/OFF_RO ... ckers.html.

Ale jak by se na to potom pri zapnuté uzáverce tvárili ostatní soucásti hnací soustavy to nedokázu posoudit.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Karab
Příspěvky: 124
Registrován: 28 úno 2007 07:57

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#7 Příspěvek od Karab » 08 úno 2010 15:04

Mozno sa opytam blbost, ale nedalo by sa v prevodovke nahradit nejake vystupne ozubene koleso za ine takzvane do pomala, cim by sa sice znizila maximalka na nejakých 90 az 100 km/h(co uplne staci), ale tym by sa zvysila sila prveho prevodoveho stupna, a tym by sa ciastocne nahradila pridavna prevodovka, a potom by tie uzavierky aj mali zmysel.

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5763
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#8 Příspěvek od Miky_CZ » 08 úno 2010 15:17

Sláma Karel píše:
Nevím, jestli to úplně správně chápeš, ale Freelander má stálý pohon 4x4. Mezi přední a zadní nápravou je sice visco spojka, ale ta pouze zařizuje mírný prokluz při rozdílu rychlosti náprav. (V zatáčce a pod) Pokud se rozdíl rychlostí náprav zvětší, tak viskózní spojka ztuhne a nápravy běží natvrdo obě. Je to úplně stejný systém jako je u RRC od roku 89. Nebo u RR P38. Akorát tam je ta visco spojka, nahrazující mechanický mezinápravový diff, schovaná v přídavné převodovce.

Další věc je, že nechápu proč by u stálého pohonu 4x4 nebo u vůbec jakého pohonu 4x4 mohla být uzávěrka jenom na zadní nápravě :shock: . Já mám skoro na všech svých autech uzávěrky jak na zadní tak i na přední nápravě.

Takže tvoje informace jsou asi trochu nepřesné :ty jeden...:

Takže na Free může být normálně zadní uzávěrka a pokud by to stálo někomu za to vyrobit, tak i přední. Ale vzhledem k tomu, že Free nemá redukce si myslím, že upravovat ho do těžkého terénu je nesmysl. :Sorry:

K
to jsem nevedel ze RRC ma visko spojku
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#9 Příspěvek od PavelU » 08 úno 2010 17:33

Miky_CZ píše:to jsem nevedel ze RRC ma visko spojku
Má rozvodovku Borg Warner a ta obsahuje visko spojku... :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#10 Příspěvek od tagr » 08 úno 2010 17:49

Díky no já právě proto scháním podklady , aby to tam šlo dát a nic netrpělo, nejde o mezinápravovou , ale o nápravovou uzávěrku a cílem je , že : pujde plný výkon do kol, když bude třeba , nebude se ničit brzdové obložení a cop si budem povídat pevná , byť automatická uzávěrka je o něčem jiném než jen přibržďované kolo :) . Jinak ano , budu to zvedat o 5 cm podložky , už je mám , + asi tak 3 cm naženu na pneu , takže celkem 8 cm, rozšířím to na každé straně o 3 cm , aby se mně tam ty větší kola vešli , přijdou tam zátěžové pružiny cca 3000 za pár tedy asi 6000 Kč , přijde tam pokud Macejky dovolí i JEHO speciální přední a zadní držák navyjáku a Hlavně bude upraven motor - jiné vstřiky , jiné sání _ dvojité čištění + šnorchl , upravená řídící jednotka a samozdřejě vše vyčištěné, co pujde vyměnit tak se vymění pro lepší výkon , ale i životnost motoru , včetně turba , počítám že vše vyjde na materiálu a práci na motoru asi na cca 80 - 100 tisíc , ale bude to o něčem jiném. Jinak protože chystáme výpravu tak na 6 měsíců v ní bude minimálně 1 defík pro záchranu , kdyby ,,Dráček" jak říká 4 letá dcerka něco nezvládl :). jde o to že mám natočeno zhruba 170 00 km a je třba stejně dost věcí ,,preventivně" udělat tak připlatím řádově 30 % a snad bude lepší auto jak nové :)
co řeším : http://www.axlelock.cz/
http://www.chiptuning.cz/chiptuning.php ... TD4%2082kW + výše zmíněné úpravy a měl by jsem v klidu být na 120 KW , proto ty uzávěrky :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7894
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#11 Příspěvek od Sláma Karel » 08 úno 2010 17:50

Ale až od roku 89. Do té doby tam byly normální jako má disco. K

Jinak v Paddocku si asi neobjednáš na Free žádnou uzávěrku. U Free je úplně jinej diff než u všech ostatních LR. Takže ti nepomůže ani když to bude mít 10 nebo 24 nebo 50 nebo 2 drážky na poloose. :wink:

K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#12 Příspěvek od tagr » 08 úno 2010 17:58

Jinak jsem si vědom omezení jaké free má , ale když ho takto složím + ještě trochu zpevním samonosnou karoserii - prahy, ramena náprav, přední ochraný rám , zadní zpevněný nárazník , vše schováno pod plastem :) ...tak bv měl mít asi jen o 80 - 100 kg víc než seriovka , ale jistota v terénu - LEHKÉM A POLOTĚŽKÉM by měl být v pohodě. Počítám že potáhnu tak 650 kg upravený vlek - nafta, voda,vybavení , ale jak jsem letos zkoušel ve 35 cm sněhu 600 kg vozík normálně na poly - podmíceném , tedy zhruby střední terém a ne prašan , nebyl problém , mimo výkonu motoru , což odstraním a v klidu to projedu cca 40 km v hodině :) Mám automat tak asi jen budu měnit olej cca po 40 000 pro sichr :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#13 Příspěvek od tagr » 08 úno 2010 18:01

Díky Karle , spojím se s tebou jsem z Prahy a pokud budeš mít chvilku rád by jsem to probral , tohle by byla speciální pokud tedy vubec a jak vím když jsem jezdil V3S zadní špéra mnohdy stačí, předek pokud pujde budu rád pokud ne tak to přežiju , pořád ještě zbývá TC :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#14 Příspěvek od tagr » 08 úno 2010 19:01

Takže pokud opravdu máte někdo k dispozici nákres obou diferenciálů byl by jsem moc vděčný za poslání, či zvěřejnění nákresu , aby se dalo posoudit zda je to možné uskutečnit :) Děkuji všem a prosím vím že free je malý , ale mohl by být šikovný ne ? :) PS jel jsem ted o víkendu s yetim 4x 4 a nemá proti Free v něčem horším šanci :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2219
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#15 Příspěvek od macejky1 » 09 úno 2010 07:53

Zkus se kouknout do RAVE nejaký nákres tam je. Zkousel jsem ho sem vlozit ale je to dost velký i zabalený.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#16 Příspěvek od tagr » 09 úno 2010 09:11

Mužeš mi sem dát prosím link ? Moc děkuju já ho ted nemám moc času hledat, protože jsem jen na malém laptopu a mám pomalé připojení díky moc :) :wink:
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2219
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#17 Příspěvek od macejky1 » 09 úno 2010 09:31

tagr píše:Mužeš mi sem dát prosím link ? Moc děkuju já ho ted nemám moc času hledat, protože jsem jen na malém laptopu a mám pomalé připojení díky moc :) :wink:

http://green-oval.com/joomla/index.php? ... &Itemid=29

zkus to tady a jen tak ze zvedavosti na kolik pocítás ze ta aut. uzávera, delaná asi na míru, vyjde dukátu?
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#18 Příspěvek od tagr » 09 úno 2010 10:17

cca 10 000 za jednu , pokud to tam pujde , ale muže to být klidně i o 2 000 méně vše záleží na tom jak to posoudí , ale zase bude to včetně výměny jak ložisek tak i gufer takže valkstně nový difer, s uzávěkou cca o 25% dražžší než nový , ale bez uzávěrky a to není zase tak moc :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#19 Příspěvek od tagr » 09 úno 2010 10:20

jinak díky za link :D já to stáhnu až budu doma ted by to trvalao asi 2 hodiny :(
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2219
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: diferenciál vestavba automatické uzávěrky

#20 Příspěvek od macejky1 » 09 úno 2010 10:30

tagr píše:cca 10 000 za jednu , pokud to tam pujde , ale muže to být klidně i o 2 000 méně vše záleží na tom jak to posoudí , ale zase bude to včetně výměny jak ložisek tak i gufer takže valkstně nový difer, s uzávěkou cca o 25% dražžší než nový , ale bez uzávěrky a to není zase tak moc :)

Tak to je krásná cena, pak dej vedet jak jsi dopadnul.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Odpovědět