ABS čidla
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: 08 dub 2010 20:53
- tel.: 728134186
- auto: Toyka LC 150
- Bydliště: Klášterec n/Ohří
ABS čidla
dají se prodloužit čidla abs (při zvýšení podvozku) tím že je říznu a nastavím??
nebude to dělat neplechu v el instalaci?
nebo se musí koupit delší?
vím že to tu někde bylo ale nemohu to najít..
nebude to dělat neplechu v el instalaci?
nebo se musí koupit delší?
vím že to tu někde bylo ale nemohu to najít..
Tomm1
LC 150
LC 150
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: ABS čidla
Dají - ale je nutné použít podobné dráty jsou ty co tam jsou a hlavně aby byly zkroucené. A následně to celé perfektně zaizolovat a mechanizky upevnit. Ono to čidlo vpředu a vzadu se liší jenom délkou drátu - ty vzadu jsou o dost delší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hubert
- Příspěvky: 2518
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: ABS čidla
Musím oponovat. Asi to bude lepší když použiješ stejně kroucené dráty. Ale hlavně je nutné mět dráty které vydrží časté mechanické namáhání (kroucení, vibrace aby se nepřekroutily). Dále důležité, aby se do místa napojení nedostala voda. Takže svrašťovačka s lepidlem nebo izolačka a kvalitně.
Čidlo je defakto cívka která generuje napětí, které se zvyšuje v závislosti na vzdálenosti "od zoubků". Takže smysl "směr nebo vůbec" kroucení je tak malí faktor že na funkci nemá vliv. Spíš doporučuji jej táhnou po hadičce aby byl kabel co nejméně namáhán na ohyb (DI).
Čidlo je defakto cívka která generuje napětí, které se zvyšuje v závislosti na vzdálenosti "od zoubků". Takže smysl "směr nebo vůbec" kroucení je tak malí faktor že na funkci nemá vliv. Spíš doporučuji jej táhnou po hadičce aby byl kabel co nejméně namáhán na ohyb (DI).
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: ABS čidla
Jenom doplním účel toho zkroucení - protože napětí z té cívky kterou je tvořené vlastní čidlo je velmi malé v porovnání s palubním napětím v autě a dráty od čidla dost často vedou v souběhu s dalšímy dráty, tak se kroutí, aby případné indukované napětí bylo stejné v obou drátech a dalo se v řídící jednotce eliminovat. Směr kroucení je v tomto případě libovolnej.
A ještě upozornění k teplem smršťovacím bužírkám s lepidlem uvnitř - nejsou ohebné a to tak že téměř vůbec, tak aby nedošlo k nnáslednému ulomení na konci takovéto bužírky. Na druhou stranu, jako izolace proti vodě na spoji kabelu nic lepšího není, používá se to i na spojování kabelů v zemi - akorát ta bužírka mívá větší průměr.
A ještě upozornění k teplem smršťovacím bužírkám s lepidlem uvnitř - nejsou ohebné a to tak že téměř vůbec, tak aby nedošlo k nnáslednému ulomení na konci takovéto bužírky. Na druhou stranu, jako izolace proti vodě na spoji kabelu nic lepšího není, používá se to i na spojování kabelů v zemi - akorát ta bužírka mívá větší průměr.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: ABS čidla
Ma napadlo, je možné ušetriť prácu a do zadu dať dlhšie predné bez úprav a predlžovať len predné? Pokial viem tak origo sú predné dlhšie ako zadné.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: ABS čidla
No to nevím jestli by jsi za tu práci ušetřil - to vytažení kabelů od čidla je docela opruz. Ono to prodloužení drátů od jednoho čidla je práce tak na 10minut.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hubert
- Příspěvky: 2518
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: ABS čidla
Souhlas s MadTom. Prodlouži je více než potřebuješ(prodloužení + 5 cm) v tom spojení se nesmí hýbat. Založit se dají vždy.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Hubert
- Příspěvky: 2518
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: ABS čidla
Já použil dvoulinku k reproduktorům průřez 1mm. Není to nejvhodnější ale nemám s tím problém. Stejně je celý schovaný v tom husím krku. Asi nejlepší by bylo použít kabel od rozbitého čidla ABS. Ale poruchu čidla právě způsobí překroucený kabel.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- ladapes
- Příspěvky: 422
- Registrován: 10 led 2008 23:21
- tel.: 725*708*083
- auto: D4 5.0 V8
- Bydliště: Prachatice
Re: ABS čidla
Ahoj, nezkoušel jste to někdo prodlužovat? Já budu muset prodloužit ty zadní, předek jsem povytáhl tam to jde, ale ty zadní by byly hodně napnuté. Máte někdo praktickou zkušenost?
Kolik je tam žil? Jaký použít nejlépe kabel, pak to napojení a kde napojit, jestli hned za čidlem, nebo až za konektorem atp....
díky za cenné rady
Kolik je tam žil? Jaký použít nejlépe kabel, pak to napojení a kde napojit, jestli hned za čidlem, nebo až za konektorem atp....
díky za cenné rady
D2, D1 Camel, D2 a teď D3
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: ABS čidla
Já jsem na D2 i zadek jenom posunul - ty gumové průchodky co na tom kabelu jsou se po něm dají posunout. A dál jsem z rámu odklapl konektor, kde se čidlo napojuje na drát v autě. A v pohodě to na 5cm lift stačí.
Jinak pro opravu zlomeného drátu jsem si ten "kabel" vyrobil zkroucením dvou 0,75mm kablíků, naletováním, zasmrštěním pájených spojů do slabých smršťovacích bužírek a následně celého takto vzniklého kabelu do silnější smršťovací bužírky - ta by byla ideální s lepidlem. A funguje to na přední nápravě v pohodě už několik let. Nejhorší bylo najít místo, kde to bylo zlomené.
Jinak pro opravu zlomeného drátu jsem si ten "kabel" vyrobil zkroucením dvou 0,75mm kablíků, naletováním, zasmrštěním pájených spojů do slabých smršťovacích bužírek a následně celého takto vzniklého kabelu do silnější smršťovací bužírky - ta by byla ideální s lepidlem. A funguje to na přední nápravě v pohodě už několik let. Nejhorší bylo najít místo, kde to bylo zlomené.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- ladapes
- Příspěvky: 422
- Registrován: 10 led 2008 23:21
- tel.: 725*708*083
- auto: D4 5.0 V8
- Bydliště: Prachatice
Re: ABS čidla
Díky moc za informace, zkusil jsem posunout tu gumu a posunout v držáku a vypadá to že by mohlo fungovat. Mám lift 2" + 3cm podložky. Když to nevydrží tak to hold prodloužím.MadTom píše:Já jsem na D2 i zadek jenom posunul - ty gumové průchodky co na tom kabelu jsou se po něm dají posunout. A dál jsem z rámu odklapl konektor, kde se čidlo napojuje na drát v autě. A v pohodě to na 5cm lift stačí.
Jinak pro opravu zlomeného drátu jsem si ten "kabel" vyrobil zkroucením dvou 0,75mm kablíků, naletováním, zasmrštěním pájených spojů do slabých smršťovacích bužírek a následně celého takto vzniklého kabelu do silnější smršťovací bužírky - ta by byla ideální s lepidlem. A funguje to na přední nápravě v pohodě už několik let. Nejhorší bylo najít místo, kde to bylo zlomené.
D2, D1 Camel, D2 a teď D3
- Hubert
- Příspěvky: 2518
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: ABS čidla
Na prodloužení je ideální gumový kabel, protože ty plastové se za dva roky rozlámou.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: ABS čidla
S originál kabelama opatrně - podstatné je, aby ty dráty byly kroucené. Já jsem s úspěchem použil dva kabely FLRY, ty jsem si zkroutil, připájel, spoje zpevnil a zaizoloval smršťovacíma bužírkama a celou vloženou část obalil další smršťovací bužírkou. A nakonec jsem to omotal klasickou izolačkou - bílou, aby bylo vidět, jestli to někde praská. A už 5 let je to v pohodě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: ABS čidla
Na spoje používám tzv. samovulkanizační pásku. Funguje naprosto perfektně. Oproti bužírce daleko více těsní a je spoj pružnější než "smršťovací" bužírka.
Po dohodě diagnostika a servis BMW motocyklů.
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: ABS čidla
Vulkanizační páska je sice dobrá věc, ale tím jak je měkká, tak nebrání tomu, aby se pájený spoj dvou drátů neměl snahu ulomit těsně za místem pájení, to je první problém. Druhý problém je mizivá mechanická odolnost těchto pásek - lehce se dají natrhnout ostrým předmětem. A třetí je jejich neodolnost vůči UV - při použití venku (na konektory od antén na stožárech), bylo lepší je omotat ještě obyčejnou páskou, jinak hrozilo, že ta samovulkanizační na slunci ztvrdne a popraská.
Smršťovací bužírky s lepidlem existují ve více provedeních - jak se silnou stěnou, které jsou po smrštění naprosto neohebné, ty se používají třeba na spojkách kabelů, co se dávají do země. A potom existují obyčejné slabé smršťovky, které mají ale zevnitř lepidlo, a po smrštění to celé zůstává pěkně ohebné. Dokonce existují i v průhledném provedení.
Smršťovací bužírky s lepidlem existují ve více provedeních - jak se silnou stěnou, které jsou po smrštění naprosto neohebné, ty se používají třeba na spojkách kabelů, co se dávají do země. A potom existují obyčejné slabé smršťovky, které mají ale zevnitř lepidlo, a po smrštění to celé zůstává pěkně ohebné. Dokonce existují i v průhledném provedení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: ABS čidla
... jak ktora. Ja som s tym nemal problem ale videl som co popisujes.MadTom píše:A třetí je jejich neodolnost vůči UV - při použití venku (na konektory od antén na stožárech), bylo lepší je omotat ještě obyčejnou páskou, jinak hrozilo, že ta samovulkanizační na slunci ztvrdne a popraská.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: ABS čidla
MadTom píše:Vulkanizační páska je sice dobrá věc, ale tím jak je měkká, tak nebrání tomu, aby se pájený spoj dvou drátů neměl snahu ulomit těsně za místem pájení, to je první problém. Druhý problém je mizivá mechanická odolnost těchto pásek - lehce se dají natrhnout ostrým předmětem. A třetí je jejich neodolnost vůči UV - při použití venku (na konektory od antén na stožárech), bylo lepší je omotat ještě obyčejnou páskou, jinak hrozilo, že ta samovulkanizační na slunci ztvrdne a popraská.
Smršťovací bužírky s lepidlem existují ve více provedeních - jak se silnou stěnou, které jsou po smrštění naprosto neohebné, ty se používají třeba na spojkách kabelů, co se dávají do země. A potom existují obyčejné slabé smršťovky, které mají ale zevnitř lepidlo, a po smrštění to celé zůstává pěkně ohebné. Dokonce existují i v průhledném provedení.
ano, odolnost vůči mechanickému poškození je slabá, ale používal jsem ji hlavně na konektory CB antén, když jsem ještě před mnoha lety

Pro zpevnění kvůli otěru jsem na vulkanizačku ještě dal smršťovačku. Zatím mi nic tak netěsnilo proti vlhkosti jako tahle páska. Pod smršťovačkou jsem někdy objevil oxidaci (to se mi u vulkanizačky nikdy nestalo), ale pravda, nikdy jsem smršťku ještě nepodlepil....
Po dohodě diagnostika a servis BMW motocyklů.
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: ABS čidla
Přesně jak píšete oba - u antén a podobných věcí je to super, ne nadarmo jsme tomu říkali spasitel. Ono když člověk vyleze na stožár vysoký 50m a zjistí nějaký problém, tak pokud ho taková páska vyřeší, tak je to doopravdy spasitel.
Problém je minimální mechanická odolnost - u antény to většinou nevadí, u auta vadí.
Ty smršťovky s lepidlem jsou na vnitřní straně potažené teplotavným lepidlem, a při smršťování za tepla se to krásně přilepí. A taky do toho neteče. Jak už jsem psal, v silnostěnném provedení se to používá i na spojky kabelů v zemi. To ale není vůbec ohebné.
Já se chystám tyhle bužírky použít na brzdové trubky (nové), jako dodatečnou mechanickou ochranu. Drží to super, vodu to nepustí, neloupe se to a zabrání to oťukáním od šutrů.
Problém je minimální mechanická odolnost - u antény to většinou nevadí, u auta vadí.
Ty smršťovky s lepidlem jsou na vnitřní straně potažené teplotavným lepidlem, a při smršťování za tepla se to krásně přilepí. A taky do toho neteče. Jak už jsem psal, v silnostěnném provedení se to používá i na spojky kabelů v zemi. To ale není vůbec ohebné.
Já se chystám tyhle bužírky použít na brzdové trubky (nové), jako dodatečnou mechanickou ochranu. Drží to super, vodu to nepustí, neloupe se to a zabrání to oťukáním od šutrů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo