ABS čidla

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
tomm1
Příspěvky: 403
Registrován: 08 dub 2010 20:53
tel.: 728134186
auto: Toyka LC 150
Bydliště: Klášterec n/Ohří

ABS čidla

#1 Příspěvek od tomm1 » 06 zář 2010 20:42

dají se prodloužit čidla abs (při zvýšení podvozku) tím že je říznu a nastavím??

nebude to dělat neplechu v el instalaci?
nebo se musí koupit delší?

vím že to tu někde bylo ale nemohu to najít..
Tomm1
LC 150

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ABS čidla

#2 Příspěvek od MadTom » 06 zář 2010 20:55

Dají - ale je nutné použít podobné dráty jsou ty co tam jsou a hlavně aby byly zkroucené. A následně to celé perfektně zaizolovat a mechanizky upevnit. Ono to čidlo vpředu a vzadu se liší jenom délkou drátu - ty vzadu jsou o dost delší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: ABS čidla

#3 Příspěvek od Hubert » 07 zář 2010 19:04

Musím oponovat. Asi to bude lepší když použiješ stejně kroucené dráty. Ale hlavně je nutné mět dráty které vydrží časté mechanické namáhání (kroucení, vibrace aby se nepřekroutily). Dále důležité, aby se do místa napojení nedostala voda. Takže svrašťovačka s lepidlem nebo izolačka a kvalitně.
Čidlo je defakto cívka která generuje napětí, které se zvyšuje v závislosti na vzdálenosti "od zoubků". Takže smysl "směr nebo vůbec" kroucení je tak malí faktor že na funkci nemá vliv. Spíš doporučuji jej táhnou po hadičce aby byl kabel co nejméně namáhán na ohyb (DI).
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ABS čidla

#4 Příspěvek od MadTom » 07 zář 2010 19:50

Jenom doplním účel toho zkroucení - protože napětí z té cívky kterou je tvořené vlastní čidlo je velmi malé v porovnání s palubním napětím v autě a dráty od čidla dost často vedou v souběhu s dalšímy dráty, tak se kroutí, aby případné indukované napětí bylo stejné v obou drátech a dalo se v řídící jednotce eliminovat. Směr kroucení je v tomto případě libovolnej.
A ještě upozornění k teplem smršťovacím bužírkám s lepidlem uvnitř - nejsou ohebné a to tak že téměř vůbec, tak aby nedošlo k nnáslednému ulomení na konci takovéto bužírky. Na druhou stranu, jako izolace proti vodě na spoji kabelu nic lepšího není, používá se to i na spojování kabelů v zemi - akorát ta bužírka mívá větší průměr.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: ABS čidla

#5 Příspěvek od Acon » 07 zář 2010 19:58

Ma napadlo, je možné ušetriť prácu a do zadu dať dlhšie predné bez úprav a predlžovať len predné? Pokial viem tak origo sú predné dlhšie ako zadné.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ABS čidla

#6 Příspěvek od MadTom » 07 zář 2010 20:02

No to nevím jestli by jsi za tu práci ušetřil - to vytažení kabelů od čidla je docela opruz. Ono to prodloužení drátů od jednoho čidla je práce tak na 10minut.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: ABS čidla

#7 Příspěvek od Hubert » 07 zář 2010 20:23

Souhlas s MadTom. Prodlouži je více než potřebuješ(prodloužení + 5 cm) v tom spojení se nesmí hýbat. Založit se dají vždy.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

tomm1
Příspěvky: 403
Registrován: 08 dub 2010 20:53
tel.: 728134186
auto: Toyka LC 150
Bydliště: Klášterec n/Ohří

Re: ABS čidla

#8 Příspěvek od tomm1 » 08 zář 2010 07:59

tak to je dobré, jen sehnat stejný drát tedy.. :D
Tomm1
LC 150

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: ABS čidla

#9 Příspěvek od Hubert » 08 zář 2010 08:51

Já použil dvoulinku k reproduktorům průřez 1mm. Není to nejvhodnější ale nemám s tím problém. Stejně je celý schovaný v tom husím krku. Asi nejlepší by bylo použít kabel od rozbitého čidla ABS. Ale poruchu čidla právě způsobí překroucený kabel.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

tomm1
Příspěvky: 403
Registrován: 08 dub 2010 20:53
tel.: 728134186
auto: Toyka LC 150
Bydliště: Klášterec n/Ohří

Re: ABS čidla

#10 Příspěvek od tomm1 » 08 zář 2010 20:48

děkuji za radu pánové..
zkusím tam dát nějaký drrát a uvidíe..
Tomm1
LC 150

Uživatelský avatar
ladapes
Příspěvky: 422
Registrován: 10 led 2008 23:21
tel.: 725*708*083
auto: D4 5.0 V8
Bydliště: Prachatice

Re: ABS čidla

#11 Příspěvek od ladapes » 28 dub 2016 17:10

Ahoj, nezkoušel jste to někdo prodlužovat? Já budu muset prodloužit ty zadní, předek jsem povytáhl tam to jde, ale ty zadní by byly hodně napnuté. Máte někdo praktickou zkušenost?
Kolik je tam žil? Jaký použít nejlépe kabel, pak to napojení a kde napojit, jestli hned za čidlem, nebo až za konektorem atp....
díky za cenné rady
D2, D1 Camel, D2 a teď D3

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ABS čidla

#12 Příspěvek od MadTom » 28 dub 2016 17:54

Já jsem na D2 i zadek jenom posunul - ty gumové průchodky co na tom kabelu jsou se po něm dají posunout. A dál jsem z rámu odklapl konektor, kde se čidlo napojuje na drát v autě. A v pohodě to na 5cm lift stačí.
Jinak pro opravu zlomeného drátu jsem si ten "kabel" vyrobil zkroucením dvou 0,75mm kablíků, naletováním, zasmrštěním pájených spojů do slabých smršťovacích bužírek a následně celého takto vzniklého kabelu do silnější smršťovací bužírky - ta by byla ideální s lepidlem. A funguje to na přední nápravě v pohodě už několik let. Nejhorší bylo najít místo, kde to bylo zlomené.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
ladapes
Příspěvky: 422
Registrován: 10 led 2008 23:21
tel.: 725*708*083
auto: D4 5.0 V8
Bydliště: Prachatice

Re: ABS čidla

#13 Příspěvek od ladapes » 28 dub 2016 21:29

MadTom píše:Já jsem na D2 i zadek jenom posunul - ty gumové průchodky co na tom kabelu jsou se po něm dají posunout. A dál jsem z rámu odklapl konektor, kde se čidlo napojuje na drát v autě. A v pohodě to na 5cm lift stačí.
Jinak pro opravu zlomeného drátu jsem si ten "kabel" vyrobil zkroucením dvou 0,75mm kablíků, naletováním, zasmrštěním pájených spojů do slabých smršťovacích bužírek a následně celého takto vzniklého kabelu do silnější smršťovací bužírky - ta by byla ideální s lepidlem. A funguje to na přední nápravě v pohodě už několik let. Nejhorší bylo najít místo, kde to bylo zlomené.
Díky moc za informace, zkusil jsem posunout tu gumu a posunout v držáku a vypadá to že by mohlo fungovat. Mám lift 2" + 3cm podložky. Když to nevydrží tak to hold prodloužím.
D2, D1 Camel, D2 a teď D3

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: ABS čidla

#14 Příspěvek od Hubert » 28 dub 2016 21:43

Na prodloužení je ideální gumový kabel, protože ty plastové se za dva roky rozlámou.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ABS čidla

#15 Příspěvek od MadTom » 29 dub 2016 09:56

S originál kabelama opatrně - podstatné je, aby ty dráty byly kroucené. Já jsem s úspěchem použil dva kabely FLRY, ty jsem si zkroutil, připájel, spoje zpevnil a zaizoloval smršťovacíma bužírkama a celou vloženou část obalil další smršťovací bužírkou. A nakonec jsem to omotal klasickou izolačkou - bílou, aby bylo vidět, jestli to někde praská. A už 5 let je to v pohodě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
MarekGSA
Příspěvky: 116
Registrován: 22 bře 2016 15:40
tel.: 731174318
auto: LR Discovery 3

Re: ABS čidla

#16 Příspěvek od MarekGSA » 29 dub 2016 10:20

Na spoje používám tzv. samovulkanizační pásku. Funguje naprosto perfektně. Oproti bužírce daleko více těsní a je spoj pružnější než "smršťovací" bužírka.
Po dohodě diagnostika a servis BMW motocyklů.

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ABS čidla

#17 Příspěvek od MadTom » 29 dub 2016 10:39

Vulkanizační páska je sice dobrá věc, ale tím jak je měkká, tak nebrání tomu, aby se pájený spoj dvou drátů neměl snahu ulomit těsně za místem pájení, to je první problém. Druhý problém je mizivá mechanická odolnost těchto pásek - lehce se dají natrhnout ostrým předmětem. A třetí je jejich neodolnost vůči UV - při použití venku (na konektory od antén na stožárech), bylo lepší je omotat ještě obyčejnou páskou, jinak hrozilo, že ta samovulkanizační na slunci ztvrdne a popraská.
Smršťovací bužírky s lepidlem existují ve více provedeních - jak se silnou stěnou, které jsou po smrštění naprosto neohebné, ty se používají třeba na spojkách kabelů, co se dávají do země. A potom existují obyčejné slabé smršťovky, které mají ale zevnitř lepidlo, a po smrštění to celé zůstává pěkně ohebné. Dokonce existují i v průhledném provedení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: ABS čidla

#18 Příspěvek od DanoDEF » 29 dub 2016 12:05

MadTom píše:A třetí je jejich neodolnost vůči UV - při použití venku (na konektory od antén na stožárech), bylo lepší je omotat ještě obyčejnou páskou, jinak hrozilo, že ta samovulkanizační na slunci ztvrdne a popraská.
... jak ktora. Ja som s tym nemal problem ale videl som co popisujes.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
MarekGSA
Příspěvky: 116
Registrován: 22 bře 2016 15:40
tel.: 731174318
auto: LR Discovery 3

Re: ABS čidla

#19 Příspěvek od MarekGSA » 29 dub 2016 12:36

MadTom píše:Vulkanizační páska je sice dobrá věc, ale tím jak je měkká, tak nebrání tomu, aby se pájený spoj dvou drátů neměl snahu ulomit těsně za místem pájení, to je první problém. Druhý problém je mizivá mechanická odolnost těchto pásek - lehce se dají natrhnout ostrým předmětem. A třetí je jejich neodolnost vůči UV - při použití venku (na konektory od antén na stožárech), bylo lepší je omotat ještě obyčejnou páskou, jinak hrozilo, že ta samovulkanizační na slunci ztvrdne a popraská.
Smršťovací bužírky s lepidlem existují ve více provedeních - jak se silnou stěnou, které jsou po smrštění naprosto neohebné, ty se používají třeba na spojkách kabelů, co se dávají do země. A potom existují obyčejné slabé smršťovky, které mají ale zevnitř lepidlo, a po smrštění to celé zůstává pěkně ohebné. Dokonce existují i v průhledném provedení.

ano, odolnost vůči mechanickému poškození je slabá, ale používal jsem ji hlavně na konektory CB antén, když jsem ještě před mnoha lety :grin: montoval a prodával CB. Měl jsem na zahradě 30m stožár a na něm antény a i po 10 letech byl konektor lesklý jak nový a odstranit právě tuhle pásku nebylo jednoduché i po těch letech. Používal jsem pásku i na spoje jednotlivých dílů antén, aby tam nezatékalo a nevypadávaly šroubky. Takže zřejmě bude více výrobců i kvalit těchto vulkanizačních pásek.
Pro zpevnění kvůli otěru jsem na vulkanizačku ještě dal smršťovačku. Zatím mi nic tak netěsnilo proti vlhkosti jako tahle páska. Pod smršťovačkou jsem někdy objevil oxidaci (to se mi u vulkanizačky nikdy nestalo), ale pravda, nikdy jsem smršťku ještě nepodlepil....
Po dohodě diagnostika a servis BMW motocyklů.

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ABS čidla

#20 Příspěvek od MadTom » 29 dub 2016 13:02

Přesně jak píšete oba - u antén a podobných věcí je to super, ne nadarmo jsme tomu říkali spasitel. Ono když člověk vyleze na stožár vysoký 50m a zjistí nějaký problém, tak pokud ho taková páska vyřeší, tak je to doopravdy spasitel.
Problém je minimální mechanická odolnost - u antény to většinou nevadí, u auta vadí.
Ty smršťovky s lepidlem jsou na vnitřní straně potažené teplotavným lepidlem, a při smršťování za tepla se to krásně přilepí. A taky do toho neteče. Jak už jsem psal, v silnostěnném provedení se to používá i na spojky kabelů v zemi. To ale není vůbec ohebné.
Já se chystám tyhle bužírky použít na brzdové trubky (nové), jako dodatečnou mechanickou ochranu. Drží to super, vodu to nepustí, neloupe se to a zabrání to oťukáním od šutrů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět