Webasto, Ateso - nezavislá topení

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1785
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#301 Příspěvek od matooo » 28 lis 2010 18:49

Pidibi sa na ten obvod kukam a ani neviem ci som z tejto planety :muscle :muscle :muscle

Ja bych t o umel udelat akorat z trubek na vodu :rofl :rofl :rofl :rofl

matoooo :dance

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5767
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#302 Příspěvek od Miky_CZ » 28 lis 2010 18:50

pidibi píše:ze ses to ty tak jsem ti jeden obvod vytvoril :)
http://imtp.me/xip0006d.p" onclick="window.open(this.href);return false;
zkus madtoma jestli ti poradi nejaky alternativni reseni
to vypada jednoduse, asi oprasim znalosti ze stredni a pujdu stavet:-)

Dekuji moc, mas u me pivecko:-)
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

pidibi
Příspěvky: 854
Registrován: 24 úno 2009 23:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#303 Příspěvek od pidibi » 28 lis 2010 18:56

...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 22:56, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5767
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#304 Příspěvek od Miky_CZ » 28 lis 2010 19:01

pidibi píše:no je to na SMD montaz, do toho bych se nepoustel, fakt se radeji domluv s madtomem ...
pokud bys fakt moc chtel tak v priloze to mas i se seznamem soucastek
No zkusim to prekreslit do eagle a uvidim treba ten tiskak nebude tak slozity:-) pak uz jenom prekreslit vyleptat navrtat a muzem skladat:-)
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

pidibi
Příspěvky: 854
Registrován: 24 úno 2009 23:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#305 Příspěvek od pidibi » 28 lis 2010 19:06

...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 22:56, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#306 Příspěvek od DanoDEF » 28 lis 2010 19:08

Miky_CZ píše: diky za odkaz, akorat mi staci tak 5A, tohle je zbytecne moc a levnejsi tam nemaji:-(
... no neviem ci 5A ti bude stacit na zhaviacu sviecku.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 15238
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#307 Příspěvek od MadTom » 28 lis 2010 19:11

Tak pár poznámek k měničům a Webastu.
1. stavět nedoporučuju, dle zmíněného schématu to nejspíš fungovat bude, ale není tam řečeno pár drobností - u jakýchkoliv spínaných zdrojů (což je v principu tento měnič) je v kusovce problém sehnat ty správné cívky, nebo alespoň cívky se známými parametry (a na ty ten měnič potom napasovat). Druhá důležitá věc je odrušení - a to že mi to bude rušit rádio je to nejmenší.
2. u koupeného měniče jsou podstané aspoň dvě věci - jestli dá dost proudu, aby se topení rozběhlo - mám takovej dojem, že během startování bere víc (žhavící svíčka), než potom při trvalém běhu. Dále pak kolik žere vlastní měnič naprázdno - tj. když je v noci vytopeno a topení se odstaví, aby se po nějaké době znovu rozběhlo - to aby to zbytečně necucalo baterku. A poslední věc - ochraba akumulátoru proti vybití - ony některé měniče při příliš nízkém napětí na vstupu (příliš vybitá baterka) dělají na výstupu divy.
3. webasto z německa - jestli jsem to správně pochopil tak verze AirTop 2000 ST je většinou vymontovaná z nějakého kamionu (Mercedes Actros) a je ovládaná po CAN sběrnici, takže standardním Webasto ovladačem se nedá zapnout.
4. k vlastní jednotce topení je kromě kabelů od elektriky potřeba hadice sání, hadice výfuku (tepelně odolná), nějaké trubky na výfuk topného vzduchu, ovladač, palivové hadičky, palivové čerpadlo - je to docela drahé, shánět to samostatně. Doporučuju stáhnout z webu servisní manuály - je to tam pěkně popsané. Já koukám po celé sadě, ale ceny jsou teď dost vysoké, takže to vidím na jaro.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5767
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#308 Příspěvek od Miky_CZ » 28 lis 2010 19:12

DanoDEF píše:
Miky_CZ píše: diky za odkaz, akorat mi staci tak 5A, tohle je zbytecne moc a levnejsi tam nemaji:-(
... no neviem ci 5A ti bude stacit na zhaviacu sviecku.
aha.. to je dobry postreh, na topeni je napsano odber 40W/24V to je odber stabilni, nedoslo mi ze zhavicka muze brat vic
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5767
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#309 Příspěvek od Miky_CZ » 28 lis 2010 19:18

Tome:
1: dobre, tak na chvili opomenem staveni, nasel jsem jeste tenhle obchod http://www.atysco.eu/cz/categories/show/49/3" onclick="window.open(this.href);return false;
ale nejak se mi nedari registrovat, porad to pise chybu a jeste ke vsemu je slovensky
2: topení pojede na druhou, odpojenou baterku
3,4: topeni je eberspacher, D1L, vcetne vseho prislusenstvi, takze snad to bude jednoducha montaz
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#310 Příspěvek od Tonny » 28 lis 2010 19:20

http://www.eberspaecher.cz/servlet/PB/m ... index.html
tzn že při rozběhu (žhavení) to bere třeba 40W což by při 24V mělo brát 1,66A - jestli si teda ještě něco z té fyziky pamatuju...
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#311 Příspěvek od DanoDEF » 28 lis 2010 19:21

Miky_CZ píše: aha.. to je dobry postreh, na topeni je napsano odber 40W/24V to je odber stabilni, nedoslo mi ze zhavicka muze brat vic
... no 12V verzia ma tusim 15A poistku
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 15238
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#312 Příspěvek od MadTom » 28 lis 2010 19:23

Miky - rozběhovej proud si změř - stejně pokud to není nové ti doporočuju to nejdřív roztlačit někde mimo auto z kanistru a dvou baterek. Aby jsi se nedivil, že to v autě nebude fungovat nebo že ti něco chybí.
Ty měniče ze slovenska co jsi našel, jsou ty co jsem měl na mysli.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5767
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#313 Příspěvek od Miky_CZ » 28 lis 2010 19:28

MadTom píše:Miky - rozběhovej proud si změř - stejně pokud to není nové ti doporočuju to nejdřív roztlačit někde mimo auto z kanistru a dvou baterek. Aby jsi se nedivil, že to v autě nebude fungovat nebo že ti něco chybí.
Ty měniče ze slovenska co jsi našel, jsou ty co jsem měl na mysli.
dve baterky mam v aute ale to v aute asi nespojim seriove tak, aby to davalo 24V co?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

MadTom
Příspěvky: 15238
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#314 Příspěvek od MadTom » 28 lis 2010 19:36

V autě to prosím nedělej. Poskládej si to v klidu někde v garáži na zemi, kde nebude okolo nic hořlavého. Ono to má komel 2kW - to je taková horkovzdušná pistole, ale na naftu. A pokud bude něco špatně a chtělo by to hořet, tak radši mimo auto. Ono to na první pohled nemusí být vidět. A aspoň se naučíš, jak se to vlastně zapojuje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5767
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#315 Příspěvek od Miky_CZ » 28 lis 2010 19:39

MadTom píše:V autě to prosím nedělej. Poskládej si to v klidu někde v garáži na zemi, kde nebude okolo nic hořlavého. Ono to má komel 2kW - to je taková horkovzdušná pistole, ale na naftu. A pokud bude něco špatně a chtělo by to hořet, tak radši mimo auto. Ono to na první pohled nemusí být vidět. A aspoň se naučíš, jak se to vlastně zapojuje.
jo to je jasne, ale potom v aute spojit ty dve baterky seriove a nemusel by se resit menic ale to je asi blbost co
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

pidibi
Příspěvky: 854
Registrován: 24 úno 2009 23:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#316 Příspěvek od pidibi » 28 lis 2010 19:43

...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 22:56, celkem upraveno 1 x.

MadTom
Příspěvky: 15238
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#317 Příspěvek od MadTom » 28 lis 2010 19:48

To přepínání baterek je samozřejmě možnost - má to třeba V3Ska kvůli startéru, ten je na 24V, ale celé auto na 12V. Má to pár nevýhod, kromě nutnosti složitějšího přepínání mizí výhoda dvou baterek - jednu vybiješ a z druhé furt v pohodě nastartuješ. To přepínání by muselo být dělané na proud, který z té baterky budeš tahat (dvě baterky pro naviják....).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5767
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#318 Příspěvek od Miky_CZ » 28 lis 2010 19:48

pidibi píše:a nebo tam dat rovnou 24V baterku? :)
to ne, kvuli topeni nebudu kupovat ani tam davatm, na tu druhou, odpojitelnou mam napojene pridavne svetla, radio, vnitrni osvetleni, zapalovac no proste vsechno co potrebuju jak nekde kempuju:-)
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5767
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#319 Příspěvek od Miky_CZ » 28 lis 2010 19:49

MadTom píše:To přepínání baterek je samozřejmě možnost - má to třeba V3Ska kvůli startéru, ten je na 24V, ale celé auto na 12V. Má to pár nevýhod, kromě nutnosti složitějšího přepínání mizí výhoda dvou baterek - jednu vybiješ a z druhé furt v pohodě nastartuješ. To přepínání by muselo být dělané na proud, který z té baterky budeš tahat (dvě baterky pro naviják....).
takze tohle zavrhuju, takze zbyva ten menic:-)
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

Re: Webasto, Ateso - nezavislá topení

#320 Příspěvek od Stavros » 29 lis 2010 08:33

http://transporterclub.cz/index.php?opt ... Itemid=116" onclick="window.open(this.href);return false;
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz

Odpovědět