zátěžové pružiny

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
MartinL
Příspěvky: 16
Registrován: 27 čer 2010 00:17
tel.: 775708699
auto: Disco II TD5

zátěžové pružiny

#1 Příspěvek od MartinL » 01 úno 2011 15:21

Ahoj,
máte někdo zkušenosti s výměnou zadnách pružin za zátěžové ale ne-liftové. Často tahám těžké přívěsy a na webu jsem našel zátěžové pružiny jen s 50mm zvýšením. Děkuji za rady a doporučení...

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: zátěžové pružiny

#2 Příspěvek od PavelU » 02 úno 2011 00:05

Dělají se i zátěžové se standartní délkou.
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
Mešky
Příspěvky: 838
Registrován: 08 bře 2007 11:41
tel.: 602465066
Bydliště: Třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: zátěžové pružiny

#3 Příspěvek od Mešky » 02 úno 2011 00:23

Taď je budeme měnit jednomu lesákovi, tahá vlek a vozí pily a spoustu krámů a má to totálně unavený
Defender 90, 110, 130 Camper , Discovery Camel Trophy , RR TDV8 3,6 , Serie III FFR

http://www.automeskan.cz
http://www.penzion-mlaka.cz

MartinL
Příspěvky: 16
Registrován: 27 čer 2010 00:17
tel.: 775708699
auto: Disco II TD5

Re: zátěžové pružiny

#4 Příspěvek od MartinL » 02 úno 2011 14:36

Děkuji, potřebuju to řešit poměrně akutně - dotaz tedy tedy zní - je nějaký zásadní problém s tím, že bych dal dozadu zvýšené a předek nechal normální (ne zvýšené)? Děkuji za postřehy.

Uživatelský avatar
Lancik
Příspěvky: 110
Registrován: 04 čer 2009 23:11
Bydliště: Rašovka

Re: zátěžové pružiny

#5 Příspěvek od Lancik » 02 úno 2011 18:49

pokud dáš pouze pružiny - liftové 2¨, budou ti bouchat tlumiče při přejetí běžného retarderu, jinak jsem s liftem pouze vzaadu jezdil začátkem ledna a vypadal jsem značně komicky :D

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2765
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: zátěžové pružiny

#6 Příspěvek od masar » 02 úno 2011 18:52

Lancik píše:pokud dáš pouze pružiny - liftové 2¨, budou ti bouchat tlumiče při přejetí běžného retarderu, jinak jsem s liftem pouze vzaadu jezdil začátkem ledna a vypadal jsem značně komicky :D
Ještě dozadu větší pneu a byl by z tebe Dragster, ne? :D
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
Lancik
Příspěvky: 110
Registrován: 04 čer 2009 23:11
Bydliště: Rašovka

Re: zátěžové pružiny

#7 Příspěvek od Lancik » 02 úno 2011 18:55

už mám i předek -ten nebyl totiž skladem :Pohoda:

Uživatelský avatar
soson
Příspěvky: 154
Registrován: 19 črc 2009 21:51
tel.: +421905917322
auto: DI 200 TDI
Bydliště: žilina

Re: zátěžové pružiny

#8 Příspěvek od soson » 06 úno 2011 22:04

Ahoj, vrelo doporucujem http://www.famousfour.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; dokonca maju aj minus 1 palec
DI, 250 TDI, proste improvizacia za jazdy...

Uživatelský avatar
marek sk,lm
Příspěvky: 178
Registrován: 18 črc 2009 09:07
tel.: +421908162506
auto: discovery 1 300tdi
Bydliště: lipt.mikulas

Re: zátěžové pružiny

#9 Příspěvek od marek sk,lm » 13 úno 2011 17:09

ako to dopadlo stymi pruzinami?Ja by som tiez rad nieco tvrdsie (bo planujem nejake pevnostaky + navijak) ale tak keby bol +1 palec. 2 je moc - este som nezazil situaciu ze by mi zavadzal podvozok - skor sa idem vzdy vyvalit nabok ,alebo rijem zadkom v zemi :? Hovby je to platne ,ked ostanem na difoch :cry .
Za dalsie ,su aj podvozky +1-2 palce ktorym ostava povodna vyska dorazov???Zda sa mi to chore mat auto hore a mat povodne krizenie a zdvihy :hmm: nie?Ake zdvihy maju tie setove podvozky (+2"),ako to je stym?
Pacilo by sa mi mat auto fakt jemne zdvihnute a mat lepsie krizenie + zdvyhy - hlavne aby koleso poriadne ovislo (samozrejme kardany ,polibuse ...) no ,ale ak tie tlmice pracuju na standardnej dlzke :Ale fuuj:
Viete ,poradite? :coffee
http://www.drevotuning.sk,www.retrowood.sk
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: zátěžové pružiny

#10 Příspěvek od RudaK » 13 úno 2011 18:52

Jsou i 2" tlumiče :mrk ( tz. delší zdvih ... )
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

MartinL
Příspěvky: 16
Registrován: 27 čer 2010 00:17
tel.: 775708699
auto: Disco II TD5

Re: zátěžové pružiny

#11 Příspěvek od MartinL » 14 úno 2011 00:24

Zatím čekám na HD standartní pružiny. jen dotaz, pokud dám zadní HD pružiny, nebude auto s nenaloženým zadkem skákat jak koza?

MartinL
Příspěvky: 16
Registrován: 27 čer 2010 00:17
tel.: 775708699
auto: Disco II TD5

Re: zátěžové pružiny

#12 Příspěvek od MartinL » 14 úno 2011 00:25

A ještě jedna věc, nechat tlumiče co tam jsou, nebo dát nové, případně jaké ? M.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: zátěžové pružiny

#13 Příspěvek od Acon » 14 úno 2011 08:42

marek sk,lm píše:....
Za dalsie ,su aj podvozky +1-2 palce ktorym ostava povodna vyska dorazov???Zda sa mi to chore mat auto hore a mat povodne krizenie a zdvihy :hmm: nie?Ake zdvihy maju tie setove podvozky (+2"),ako to je stym?
Pacilo by sa mi mat auto fakt jemne zdvihnute a mat lepsie krizenie + zdvyhy - hlavne aby koleso poriadne ovislo (samozrejme kardany ,polibuse ...) no ,ale ak tie tlmice pracuju na standardnej dlzke :Ale fuuj:
Viete ,poradite? :coffee
Doraz Ti predsa rieši to, aby ti koleso nenarážalo do podblatníku. Ak zdvíhaš aby si mohol dať väčšie pneu, tak ak prekročíš istý rozmer, musíš dať ešte väčšie dorazy. Kríženie sa odvíja od dĺžky pružín a tlmičov, takže ak zdvihneš o 2" (najbežnejší lift) so všetkým čo k tomu patrí, tak kríženie bude o hodne lepšie ako sériové. K tomu samozrejme patria aj dlhšie tlmiče.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: zátěžové pružiny

#14 Příspěvek od PavelU » 14 úno 2011 09:03

Zvedá se proto, aby se vešla větší kola a tím pádem jdou i diferáky nahoru... :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Ficek
Příspěvky: 30
Registrován: 21 úno 2013 11:42
auto: LR Discovery I

Re: zátěžové pružiny

#15 Příspěvek od Ficek » 23 zář 2014 17:10

Nechci zakládat nové tema, ale potřeboval bych poradit - prosím!!!
Jezdím D1 (většinou řidič 90 kg + pes 45kg + pár drobností, bez navijáku, bez zahrádky) cca 50/50 silnice a lesní cesty (lehký terén). Občas s rodinou na dovolenou (takže + 150kg živého nákladu +50-100kg neživého nákladu) po lepších cestách (pár metrů k vodě nebo chatě nepočítám). Nijak zvlášť s liftem nepočítám. Potřebuji vyměnit tlumiče + pera (oproti katalogovým údajům je auto o cca 5 cm nižší) - jedená se v mém případě o nezatížené, lehce zatížené nebo "jak" zatížené vozidlo? Nerad bych po terénu skákal, nebo naopak plaval (jasně, nikdy to asi nebude ideální ve všech případech).
Předem díky!

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2586
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: zátěžové pružiny

#16 Příspěvek od habakuk » 24 zář 2014 08:53

Z popisu co píšeš bych zvolil originální podvozek. Nezatěžuješ auto nad limit který určil výrobce, proto není důvod dávat zátěžové pružiny.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Ficek
Příspěvky: 30
Registrován: 21 úno 2013 11:42
auto: LR Discovery I

Re: zátěžové pružiny

#17 Příspěvek od Ficek » 24 zář 2014 09:39

Díky

Uživatelský avatar
Barbucha
Příspěvky: 33
Registrován: 05 pro 2013 09:10
tel.: 723414740
auto: Discovery 1
Bydliště: Jihlava

Re: zátěžové pružiny

#18 Příspěvek od Barbucha » 11 bře 2015 09:02

Ahoj, chtěl bych se taky zeptat, jestli dát zátěžové pružiny, nebo obyč nové.
Situace je taková, mám auto 7 místné a když jedeme v 6 lidech tak to vzadu pěkně houpe a ženě se z toho houpání dělá nedobře. A to nemluvím o tom, když máme za sebou ještě vozejk. Taky občas naložím dřevo, aby bylo na chatě čím topit.
Tlumiče mám Terrafirma, ale nevím jakej typ. Ale asi ty s normální délkou, byl jsem si je nechat změřit a jsou podle testu jako nové, tak tím to houpání nebude. Tak jsem se chtěl zeptat jestli koupit tyhle:http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... 1-rrc--std a http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... 1-rrc--std, nebo obyčejné.
Do budoucna ještě počítám že si pořídím zahrádku, 2centimetrové podložky pod pružiny a naviják. Letos a v tomhle pořadí.
Poraďte prosím.

Ještě jsem se chtěl zeptat, má Disko vpředu pružiny každou jinak dlouhou??


Dík Pavel
Přílohy
001.jpg
001.jpg (78.51 KiB) Zobrazeno 10452 x
002.jpg
002.jpg (112.97 KiB) Zobrazeno 10452 x

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: zátěžové pružiny

#19 Příspěvek od MadTom » 11 bře 2015 09:48

A s těmi tlumiči jsi si jistý? Mě na D2 fungovali podobné zvadu dobře zhruba rok, a od té doby už to není ono. U "prázdného" auta je to v pohodě, ale po naložení věcí na výlet a stanu na střechu, už to není ono. A to na testeru jsou krásně v pořádku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: zátěžové pružiny

#20 Příspěvek od dava » 11 bře 2015 10:00

Houpání zadku v zátěži je asi o pružinách, chtělo by to nahradit zátěžovýma. Pak ale zase budou cvakat zuby na každým šutru, pokud to nebudou nějaký fakt šikovný brka s progresivní charakteristikou, což by mohly mít OME.

Řidičovu a spolujezdcovu pružinu jsme tu nedávno řešili v jiným vlákně a došli jsme k závěru, že pro LHD to je nevýznamný, možná spíš problém. Pro RHD je nutná silnější pravá (značená jako řidičova), protože je přídavka, kardany , převodka řízení, sloupek řízení, brzdy, všechno vpravo. U LHD je z jmenovaného vpravo jen ta přídavka s kardanama, zbytek krámů to vyvažuje vlevo.

Já osobně mám teda TF každou jinou (DS/PS). DS tedy u řidiče, jak praví manuály, bo jsem tenkrát neřešil a spěchal. Auto vypadá rovně, ale fakt je, že 2x do roka měním uložení jednoho př. tlumiče. Měním teda pokaždý oboje, ale komplet vytlučený je to vždy nalevo. Netuším jestli to má něco společnýho, ale je to otrava
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Odpovědět