zátěžové pružiny
Moderátor: Miky_CZ
zátěžové pružiny
Ahoj,
máte někdo zkušenosti s výměnou zadnách pružin za zátěžové ale ne-liftové. Často tahám těžké přívěsy a na webu jsem našel zátěžové pružiny jen s 50mm zvýšením. Děkuji za rady a doporučení...
máte někdo zkušenosti s výměnou zadnách pružin za zátěžové ale ne-liftové. Často tahám těžké přívěsy a na webu jsem našel zátěžové pružiny jen s 50mm zvýšením. Děkuji za rady a doporučení...
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: zátěžové pružiny
Dělají se i zátěžové se standartní délkou.
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
- Mešky
- Příspěvky: 838
- Registrován: 08 bře 2007 11:41
- tel.: 602465066
- Bydliště: Třeboň
- Kontaktovat uživatele:
Re: zátěžové pružiny
Taď je budeme měnit jednomu lesákovi, tahá vlek a vozí pily a spoustu krámů a má to totálně unavený
Defender 90, 110, 130 Camper , Discovery Camel Trophy , RR TDV8 3,6 , Serie III FFR
http://www.automeskan.cz
http://www.penzion-mlaka.cz
http://www.automeskan.cz
http://www.penzion-mlaka.cz
Re: zátěžové pružiny
Děkuji, potřebuju to řešit poměrně akutně - dotaz tedy tedy zní - je nějaký zásadní problém s tím, že bych dal dozadu zvýšené a předek nechal normální (ne zvýšené)? Děkuji za postřehy.
Re: zátěžové pružiny
pokud dáš pouze pružiny - liftové 2¨, budou ti bouchat tlumiče při přejetí běžného retarderu, jinak jsem s liftem pouze vzaadu jezdil začátkem ledna a vypadal jsem značně komicky 

Re: zátěžové pružiny
Ještě dozadu větší pneu a byl by z tebe Dragster, ne?Lancik píše:pokud dáš pouze pružiny - liftové 2¨, budou ti bouchat tlumiče při přejetí běžného retarderu, jinak jsem s liftem pouze vzaadu jezdil začátkem ledna a vypadal jsem značně komicky

Land Rover Discovery 2 Td5
Re: zátěžové pružiny
už mám i předek -ten nebyl totiž skladem 

- soson
- Příspěvky: 154
- Registrován: 19 črc 2009 21:51
- tel.: +421905917322
- auto: DI 200 TDI
- Bydliště: žilina
Re: zátěžové pružiny
Ahoj, vrelo doporucujem http://www.famousfour.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; dokonca maju aj minus 1 palec
DI, 250 TDI, proste improvizacia za jazdy...
- marek sk,lm
- Příspěvky: 178
- Registrován: 18 črc 2009 09:07
- tel.: +421908162506
- auto: discovery 1 300tdi
- Bydliště: lipt.mikulas
Re: zátěžové pružiny
ako to dopadlo stymi pruzinami?Ja by som tiez rad nieco tvrdsie (bo planujem nejake pevnostaky + navijak) ale tak keby bol +1 palec. 2 je moc - este som nezazil situaciu ze by mi zavadzal podvozok - skor sa idem vzdy vyvalit nabok ,alebo rijem zadkom v zemi
Hovby je to platne ,ked ostanem na difoch
.
Za dalsie ,su aj podvozky +1-2 palce ktorym ostava povodna vyska dorazov???Zda sa mi to chore mat auto hore a mat povodne krizenie a zdvihy
nie?Ake zdvihy maju tie setove podvozky (+2"),ako to je stym?
Pacilo by sa mi mat auto fakt jemne zdvihnute a mat lepsie krizenie + zdvyhy - hlavne aby koleso poriadne ovislo (samozrejme kardany ,polibuse ...) no ,ale ak tie tlmice pracuju na standardnej dlzke
Viete ,poradite?


Za dalsie ,su aj podvozky +1-2 palce ktorym ostava povodna vyska dorazov???Zda sa mi to chore mat auto hore a mat povodne krizenie a zdvihy

Pacilo by sa mi mat auto fakt jemne zdvihnute a mat lepsie krizenie + zdvyhy - hlavne aby koleso poriadne ovislo (samozrejme kardany ,polibuse ...) no ,ale ak tie tlmice pracuju na standardnej dlzke

Viete ,poradite?

http://www.drevotuning.sk,www.retrowood.sk
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: zátěžové pružiny
Jsou i 2" tlumiče
( tz. delší zdvih ... )

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: zátěžové pružiny
Zatím čekám na HD standartní pružiny. jen dotaz, pokud dám zadní HD pružiny, nebude auto s nenaloženým zadkem skákat jak koza?
Re: zátěžové pružiny
A ještě jedna věc, nechat tlumiče co tam jsou, nebo dát nové, případně jaké ? M.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: zátěžové pružiny
Doraz Ti predsa rieši to, aby ti koleso nenarážalo do podblatníku. Ak zdvíhaš aby si mohol dať väčšie pneu, tak ak prekročíš istý rozmer, musíš dať ešte väčšie dorazy. Kríženie sa odvíja od dĺžky pružín a tlmičov, takže ak zdvihneš o 2" (najbežnejší lift) so všetkým čo k tomu patrí, tak kríženie bude o hodne lepšie ako sériové. K tomu samozrejme patria aj dlhšie tlmiče.marek sk,lm píše:....
Za dalsie ,su aj podvozky +1-2 palce ktorym ostava povodna vyska dorazov???Zda sa mi to chore mat auto hore a mat povodne krizenie a zdvihynie?Ake zdvihy maju tie setove podvozky (+2"),ako to je stym?
Pacilo by sa mi mat auto fakt jemne zdvihnute a mat lepsie krizenie + zdvyhy - hlavne aby koleso poriadne ovislo (samozrejme kardany ,polibuse ...) no ,ale ak tie tlmice pracuju na standardnej dlzke
Viete ,poradite?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: zátěžové pružiny
Zvedá se proto, aby se vešla větší kola a tím pádem jdou i diferáky nahoru... 

LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Re: zátěžové pružiny
Nechci zakládat nové tema, ale potřeboval bych poradit - prosím!!!
Jezdím D1 (většinou řidič 90 kg + pes 45kg + pár drobností, bez navijáku, bez zahrádky) cca 50/50 silnice a lesní cesty (lehký terén). Občas s rodinou na dovolenou (takže + 150kg živého nákladu +50-100kg neživého nákladu) po lepších cestách (pár metrů k vodě nebo chatě nepočítám). Nijak zvlášť s liftem nepočítám. Potřebuji vyměnit tlumiče + pera (oproti katalogovým údajům je auto o cca 5 cm nižší) - jedená se v mém případě o nezatížené, lehce zatížené nebo "jak" zatížené vozidlo? Nerad bych po terénu skákal, nebo naopak plaval (jasně, nikdy to asi nebude ideální ve všech případech).
Předem díky!
Jezdím D1 (většinou řidič 90 kg + pes 45kg + pár drobností, bez navijáku, bez zahrádky) cca 50/50 silnice a lesní cesty (lehký terén). Občas s rodinou na dovolenou (takže + 150kg živého nákladu +50-100kg neživého nákladu) po lepších cestách (pár metrů k vodě nebo chatě nepočítám). Nijak zvlášť s liftem nepočítám. Potřebuji vyměnit tlumiče + pera (oproti katalogovým údajům je auto o cca 5 cm nižší) - jedená se v mém případě o nezatížené, lehce zatížené nebo "jak" zatížené vozidlo? Nerad bych po terénu skákal, nebo naopak plaval (jasně, nikdy to asi nebude ideální ve všech případech).
Předem díky!
Re: zátěžové pružiny
Z popisu co píšeš bych zvolil originální podvozek. Nezatěžuješ auto nad limit který určil výrobce, proto není důvod dávat zátěžové pružiny.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: zátěžové pružiny
Díky
- Barbucha
- Příspěvky: 33
- Registrován: 05 pro 2013 09:10
- tel.: 723414740
- auto: Discovery 1
- Bydliště: Jihlava
Re: zátěžové pružiny
Ahoj, chtěl bych se taky zeptat, jestli dát zátěžové pružiny, nebo obyč nové.
Situace je taková, mám auto 7 místné a když jedeme v 6 lidech tak to vzadu pěkně houpe a ženě se z toho houpání dělá nedobře. A to nemluvím o tom, když máme za sebou ještě vozejk. Taky občas naložím dřevo, aby bylo na chatě čím topit.
Tlumiče mám Terrafirma, ale nevím jakej typ. Ale asi ty s normální délkou, byl jsem si je nechat změřit a jsou podle testu jako nové, tak tím to houpání nebude. Tak jsem se chtěl zeptat jestli koupit tyhle:http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... 1-rrc--std a http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... 1-rrc--std, nebo obyčejné.
Do budoucna ještě počítám že si pořídím zahrádku, 2centimetrové podložky pod pružiny a naviják. Letos a v tomhle pořadí.
Poraďte prosím.
Ještě jsem se chtěl zeptat, má Disko vpředu pružiny každou jinak dlouhou??
Dík Pavel
Situace je taková, mám auto 7 místné a když jedeme v 6 lidech tak to vzadu pěkně houpe a ženě se z toho houpání dělá nedobře. A to nemluvím o tom, když máme za sebou ještě vozejk. Taky občas naložím dřevo, aby bylo na chatě čím topit.
Tlumiče mám Terrafirma, ale nevím jakej typ. Ale asi ty s normální délkou, byl jsem si je nechat změřit a jsou podle testu jako nové, tak tím to houpání nebude. Tak jsem se chtěl zeptat jestli koupit tyhle:http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... 1-rrc--std a http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... 1-rrc--std, nebo obyčejné.
Do budoucna ještě počítám že si pořídím zahrádku, 2centimetrové podložky pod pružiny a naviják. Letos a v tomhle pořadí.
Poraďte prosím.
Ještě jsem se chtěl zeptat, má Disko vpředu pružiny každou jinak dlouhou??
Dík Pavel
- Přílohy
-
- 001.jpg (78.51 KiB) Zobrazeno 10445 x
-
- 002.jpg (112.97 KiB) Zobrazeno 10445 x
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: zátěžové pružiny
A s těmi tlumiči jsi si jistý? Mě na D2 fungovali podobné zvadu dobře zhruba rok, a od té doby už to není ono. U "prázdného" auta je to v pohodě, ale po naložení věcí na výlet a stanu na střechu, už to není ono. A to na testeru jsou krásně v pořádku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: zátěžové pružiny
Houpání zadku v zátěži je asi o pružinách, chtělo by to nahradit zátěžovýma. Pak ale zase budou cvakat zuby na každým šutru, pokud to nebudou nějaký fakt šikovný brka s progresivní charakteristikou, což by mohly mít OME.
Řidičovu a spolujezdcovu pružinu jsme tu nedávno řešili v jiným vlákně a došli jsme k závěru, že pro LHD to je nevýznamný, možná spíš problém. Pro RHD je nutná silnější pravá (značená jako řidičova), protože je přídavka, kardany , převodka řízení, sloupek řízení, brzdy, všechno vpravo. U LHD je z jmenovaného vpravo jen ta přídavka s kardanama, zbytek krámů to vyvažuje vlevo.
Já osobně mám teda TF každou jinou (DS/PS). DS tedy u řidiče, jak praví manuály, bo jsem tenkrát neřešil a spěchal. Auto vypadá rovně, ale fakt je, že 2x do roka měním uložení jednoho př. tlumiče. Měním teda pokaždý oboje, ale komplet vytlučený je to vždy nalevo. Netuším jestli to má něco společnýho, ale je to otrava
Řidičovu a spolujezdcovu pružinu jsme tu nedávno řešili v jiným vlákně a došli jsme k závěru, že pro LHD to je nevýznamný, možná spíš problém. Pro RHD je nutná silnější pravá (značená jako řidičova), protože je přídavka, kardany , převodka řízení, sloupek řízení, brzdy, všechno vpravo. U LHD je z jmenovaného vpravo jen ta přídavka s kardanama, zbytek krámů to vyvažuje vlevo.
Já osobně mám teda TF každou jinou (DS/PS). DS tedy u řidiče, jak praví manuály, bo jsem tenkrát neřešil a spěchal. Auto vypadá rovně, ale fakt je, že 2x do roka měním uložení jednoho př. tlumiče. Měním teda pokaždý oboje, ale komplet vytlučený je to vždy nalevo. Netuším jestli to má něco společnýho, ale je to otrava
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince