Tak jsem, jak jsem slíbil, naskenoval článek z LRO řešící jednu ze základních lidských otázek:
Disco 2 nebo Defender?
Pro nekamarády s anglickým jazykem přidávám stručný výcuc napříč článkem v bodech. Většina věcí je ale dost obecná a je s nimi většina z nás nejspíš už obeznámena. Kdo LR zná, tak se tu asi nic moc nového určitě nedozví, ale třeba to aspoň někomu pomůže vybrat to optimální pro něho při koupi. Píšu to zjednodušeně a chronologicky, jak to čtu..
- oba stroje vybaveny Td5 (Defík 122HP, Disco 136HP)
- Defender svižnější v počáteční akceleraci díky o cca 200kg nižší váze a rozdílnému převodu na jedničce
- Defender špatná aerodynamika - pohodlná rychlost na silnici kolem 65 mph
- Disco samozřejmě mnohem komfortnější na silnici - držet 70 mph no problem
- automatická klimatizace, vyhřívané sedačky, ACE atd. napomáhá komfortu v Discu
- Defík problém s prostorem pro loket a často ruční brzda zavazí
- nižší zpřevodování u Defíka napomáhá při tahání těžkých přívěsů, hlavně při rozjezdech/Disco je zase s přívěsem stabilnější ve vyšších rychlostech + měchy vyrovnaj vyšší zatížení
- v terénu Disco velký zadní převis, Defík větší nájezdové úhly a míň plastů apod. k utržení nebo zničení
- při sériovém Discu v terénu má člověk neustálé obavy, že něco urve nebo zničí oproti Defíkovi, kde nad tím jeden nepřemýšlí
- některá Disca bez CDL (nepříliš povedený záměr fabriky, nahrazeno dočasně pouze TC)
- Defík bez HDC, ale malá jednička z kopce dolů taky poslouží dobře
- u obou stejná tabulková brodivost 500 mm
- oba stroje zvládají terén dobře, na dlouhodobé používání v terénu kupte Defíka pro jeho odolnost
- Disco nádrž 95l, Defík pouze 75l
- Disco jednozančně lepší pro rodinu díky své univerzálnosti a hlavně třetí řadě sedadel ve směru jízdy
- Defík vyšší než Disco, hlubší kufr než Disco - hůř se tam natahuje
- tím jak se Disco dostává více a více do pozice off+expediční auto, i paleta příslušných doplňků začíná být skoro stejně tak pestrá a široká jako pro Defíky
- poměr cena/výkon vyhrává jednoznačně Disco, takže logická volba je Disco, avšak jsou situace, kdy jenom Defender je to "pravý" a poslouží nejlíp
Závěrem, je to stejně na každém zvlášť, které z těch dvou mu lépe sedne. Nějaké bodové ohodnocení na konci v tabulce na poslední stránce pro nás mohou být těžko rozhodující.
Když sem to teď takhle četl podruhý, tak si říkám, že bych ten článek pomalu mohl napsat sám po roce vlastnictví Disca

Je to totiž spíše pouze výčet faktů. A není tam teda zrovna nic převratného. Z offroad hlediska je to dost povrchní. Takže to, co chceme slyšet my všichni s Disco, že Disco zvládne to co Defík stejně tak dobře jako Defík, tam stejně není

Stejně jako tam není ani to, že Defík je jednozačně lepší v terénu a Disco už je jenom taková moderní náhražka
Ono na tu otázku stejně nelze odpovědět. Hlavně, ať je každý z nás spokojený s tím, co má
PS: Pokud budou písmena moc malá na čtení či obrázky na prohlížení, pomůže Ctrl +