Dotaz k automatu
Moderátor: Acon
Dotaz k automatu
automat mám rád, snažím se ho používat tak jak mám, načetl jsem co se dalo, jen na jedno jsem nepřišel. když se mi stane, že něco nevyjedu, a to je dost často, mám zařazenou nějakou dopřednou rychlost a pustím brzdu, auto začne podléhat gravitaci a začne samo couvat z kopce... nevím jestli to je dobře nebo špatně, tak jsem zatím vždycky zabrzdil a dal zpátečku a couval s kvaltem. ale je jasný, že jednou přijde chvíle, kdy brždění v kopci nebude úplně možný...tak jen chci vědět, jestli mám dávat zpátečku, nebo jestli auto může z kopce couvat i když má zařazeno vpřed. a naopak. díky za rady
Re: Dotaz k automatu
Dobrá otázka, jsem na tom stejně, k převodovce se snažím být co nejšetrnější a tahle situace, o které píše Lochy, mě taky trochu znervózňuje...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: Dotaz k automatu
no z logiky věci,asi couvat s kvalte v před tvz.na gravitaci není zrovna ideální stav,nevím jak u RR ale jagoše bylo přísně zakázáno jezdit z kopce na neutrál a couvat na dopřední kval silou zemskou bo hrozilo zlomení převodovky(doslovní překlad).Jinak dostávají zabrat hlavně lamely a čerpadlo.SWED
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 31 led 2011 19:59
- tel.: 602551296
- auto: Jepp Grand Cheroke
- Bydliště: Sklené nad Oslavou, Vysočina
Re: Dotaz k automatu
No, to si budeš muset zvyknout. Holt když máš manuál a šlápneš na spojku, tak ti taky auto pojede z kopce, i když nevyřadíš. I když měnič trochu táhne, tam ve velkým kopci tě neudrží a musíš stát na brzdách. Že musíš vyřadit při couvání je jasný.
- cyril
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Dotaz k automatu
Když něco nevyjedeš, určitě řaď zpátečku. Ve velkým kopci při sjíždění na zpátečku ještě přidej plyn, ať ti auto pěkně drží stopu a nemrskne tě do nekontolovanýho sjezdu. Při vyjetí z osy se potom můžeš převrátit. Vždycky řadím zpátečku a z velkýho kopce jedu pod plynem...Vypadá to někdy hrůzostrašně ale je to nejbezpečnější sjezd. myslím v opravdovým padáku. Z nějakýho mrzáčka můžeš jet klidně ťapťap...
Ale určitě se zpátečkou. 


- zbynek
- Příspěvky: 822
- Registrován: 01 bře 2007 21:00
- tel.: 724258113
- auto: DII 99
- Bydliště: Děčín Czech Republik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz k automatu
Takové kopce vždy vyjíždíš s redukcí, jakmile začnu couvat stojím na brzdě a co nejrychleji řadím R, redukce ti v tom couvání hodně pomůže.....a jak říká kolega, samozřejmě couvat pod plynem...někdy je to adrenalin... 

Všechno má svůj čas........
Re: Dotaz k automatu
pravdu díš předcedo .z kopce vždy s kvaltem a pod plynem 

- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Dotaz k automatu
Ja radím vždy R. Na automate to ide rýchlo. No neviem ako by sa to správalo so zaradenou rýchlosťou vpred.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- zbynek
- Příspěvky: 822
- Registrován: 01 bře 2007 21:00
- tel.: 724258113
- auto: DII 99
- Bydliště: Děčín Czech Republik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz k automatu
[ No neviem ako by sa to správalo so zaradenou rýchlosťou vpred.[/quote]
Obávám se, že by se převodovka pozvracela.....
Obávám se, že by se převodovka pozvracela.....

Všechno má svůj čas........
Re: Dotaz k automatu
no motor točí na malé otáčky,kvalt vřed gravitace v zad a vítězí lamely se začnou protáčet proti síle na opačnou stranu a na spálené lamely je zaděláno 

Re: Dotaz k automatu
děkuji pěkně, ono to není jen v terénu, parkuju na dvorku z kopce a když se nemůžu potmě trefit z vrat, jako dneska v tom sněhu, kdy jsem to dal až napotřetí, jsem si konečně řekl, že se musím zeptat...budu to řešit plynem s kvaltem
- zbynek
- Příspěvky: 822
- Registrován: 01 bře 2007 21:00
- tel.: 724258113
- auto: DII 99
- Bydliště: Děčín Czech Republik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz k automatu
Ten kvalt používej vždy, ale s tím plynem to bylo myšleno především v terénu, ve svahu kdy auto začne couvat, nebo spíš smýkat svojí vlastní vahou, tak je potřeba jet pod plynem aby bylo pod kontrolou. Například při takovém výjezdu : http://www.youtube.com/watch?v=sXGtmXpP ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Myslím že když couváš ze dvorka na zpevněném terénu, tak ti stačí kvalt a případně brzda, pochybuji totiž že by jsi měl do dvora takový svah, že by ti hrozilo převrácení na bok.
Myslím že když couváš ze dvorka na zpevněném terénu, tak ti stačí kvalt a případně brzda, pochybuji totiž že by jsi měl do dvora takový svah, že by ti hrozilo převrácení na bok.
Všechno má svůj čas........