Dotaz k automatu

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Lochy
Příspěvky: 386
Registrován: 08 led 2010 12:00
tel.: 6O8O94O2O
Bydliště: Libinská brázda

Dotaz k automatu

#1 Příspěvek od Lochy » 13 dub 2011 21:26

automat mám rád, snažím se ho používat tak jak mám, načetl jsem co se dalo, jen na jedno jsem nepřišel. když se mi stane, že něco nevyjedu, a to je dost často, mám zařazenou nějakou dopřednou rychlost a pustím brzdu, auto začne podléhat gravitaci a začne samo couvat z kopce... nevím jestli to je dobře nebo špatně, tak jsem zatím vždycky zabrzdil a dal zpátečku a couval s kvaltem. ale je jasný, že jednou přijde chvíle, kdy brždění v kopci nebude úplně možný...tak jen chci vědět, jestli mám dávat zpátečku, nebo jestli auto může z kopce couvat i když má zařazeno vpřed. a naopak. díky za rady

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Dotaz k automatu

#2 Příspěvek od Benjamin » 13 dub 2011 21:30

Dobrá otázka, jsem na tom stejně, k převodovce se snažím být co nejšetrnější a tahle situace, o které píše Lochy, mě taky trochu znervózňuje...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Swedmann
Příspěvky: 233
Registrován: 02 zář 2010 20:28
auto: RR P38 4,6 HSE
Bydliště: Bílina

Re: Dotaz k automatu

#3 Příspěvek od Swedmann » 13 dub 2011 21:38

no z logiky věci,asi couvat s kvalte v před tvz.na gravitaci není zrovna ideální stav,nevím jak u RR ale jagoše bylo přísně zakázáno jezdit z kopce na neutrál a couvat na dopřední kval silou zemskou bo hrozilo zlomení převodovky(doslovní překlad).Jinak dostávají zabrat hlavně lamely a čerpadlo.SWED

Lišák
Příspěvky: 5
Registrován: 31 led 2011 19:59
tel.: 602551296
auto: Jepp Grand Cheroke
Bydliště: Sklené nad Oslavou, Vysočina

Re: Dotaz k automatu

#4 Příspěvek od Lišák » 13 dub 2011 21:51

No, to si budeš muset zvyknout. Holt když máš manuál a šlápneš na spojku, tak ti taky auto pojede z kopce, i když nevyřadíš. I když měnič trochu táhne, tam ve velkým kopci tě neudrží a musíš stát na brzdách. Že musíš vyřadit při couvání je jasný.

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Dotaz k automatu

#5 Příspěvek od cyril » 13 dub 2011 21:52

Když něco nevyjedeš, určitě řaď zpátečku. Ve velkým kopci při sjíždění na zpátečku ještě přidej plyn, ať ti auto pěkně drží stopu a nemrskne tě do nekontolovanýho sjezdu. Při vyjetí z osy se potom můžeš převrátit. Vždycky řadím zpátečku a z velkýho kopce jedu pod plynem...Vypadá to někdy hrůzostrašně ale je to nejbezpečnější sjezd. myslím v opravdovým padáku. Z nějakýho mrzáčka můžeš jet klidně ťapťap... :P Ale určitě se zpátečkou. :ty jeden...:

Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz k automatu

#6 Příspěvek od zbynek » 13 dub 2011 21:58

Takové kopce vždy vyjíždíš s redukcí, jakmile začnu couvat stojím na brzdě a co nejrychleji řadím R, redukce ti v tom couvání hodně pomůže.....a jak říká kolega, samozřejmě couvat pod plynem...někdy je to adrenalin... :coze:
Všechno má svůj čas........

Uživatelský avatar
Swedmann
Příspěvky: 233
Registrován: 02 zář 2010 20:28
auto: RR P38 4,6 HSE
Bydliště: Bílina

Re: Dotaz k automatu

#7 Příspěvek od Swedmann » 13 dub 2011 22:00

pravdu díš předcedo .z kopce vždy s kvaltem a pod plynem :twisted:

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Dotaz k automatu

#8 Příspěvek od Acon » 13 dub 2011 22:00

Ja radím vždy R. Na automate to ide rýchlo. No neviem ako by sa to správalo so zaradenou rýchlosťou vpred.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz k automatu

#9 Příspěvek od zbynek » 13 dub 2011 22:02

[ No neviem ako by sa to správalo so zaradenou rýchlosťou vpred.[/quote]

Obávám se, že by se převodovka pozvracela..... :mrgreen:
Všechno má svůj čas........

Uživatelský avatar
Swedmann
Příspěvky: 233
Registrován: 02 zář 2010 20:28
auto: RR P38 4,6 HSE
Bydliště: Bílina

Re: Dotaz k automatu

#10 Příspěvek od Swedmann » 13 dub 2011 22:05

no motor točí na malé otáčky,kvalt vřed gravitace v zad a vítězí lamely se začnou protáčet proti síle na opačnou stranu a na spálené lamely je zaděláno :cry:

Uživatelský avatar
Lochy
Příspěvky: 386
Registrován: 08 led 2010 12:00
tel.: 6O8O94O2O
Bydliště: Libinská brázda

Re: Dotaz k automatu

#11 Příspěvek od Lochy » 13 dub 2011 22:24

děkuji pěkně, ono to není jen v terénu, parkuju na dvorku z kopce a když se nemůžu potmě trefit z vrat, jako dneska v tom sněhu, kdy jsem to dal až napotřetí, jsem si konečně řekl, že se musím zeptat...budu to řešit plynem s kvaltem

Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz k automatu

#12 Příspěvek od zbynek » 14 dub 2011 07:46

Ten kvalt používej vždy, ale s tím plynem to bylo myšleno především v terénu, ve svahu kdy auto začne couvat, nebo spíš smýkat svojí vlastní vahou, tak je potřeba jet pod plynem aby bylo pod kontrolou. Například při takovém výjezdu : http://www.youtube.com/watch?v=sXGtmXpP ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Myslím že když couváš ze dvorka na zpevněném terénu, tak ti stačí kvalt a případně brzda, pochybuji totiž že by jsi měl do dvora takový svah, že by ti hrozilo převrácení na bok.
Všechno má svůj čas........

Odpovědět