DI brzdy nebrzdi

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
marek sk,lm
Příspěvky: 178
Registrován: 18 črc 2009 09:07
tel.: +421908162506
auto: discovery 1 300tdi
Bydliště: lipt.mikulas

Re: DI brzdy nebrzdi

#21 Příspěvek od marek sk,lm » 08 pro 2011 15:14

Tomy H. píše:
MadTom píše:To že je ABS odpojené neznamená, že tam není "kostka" ve které jsou ventily a pomocná pumpa. Elektricky odpojené znamená, že není aktivní, ale stejně je potřeba vnitřek odvzdušnit. Pšerně tak se mi to chovalo na Disco2, pomohlo až opakované (dle návodu) odvzdušnění přes diagnostiku.
Ako zistim, ci mam v aute ABS :oops: ? Ak tam aj je, urcite nieje zapojene...
ABS je hranata hlinikova skatula hned pred soferom a ide do nej vela kovovych trubiek, medzi skatulov filtra sania a brzdovym valcom s nadobkou na brzd. kvapalinu... :mrgreen:
http://www.drevotuning.sk,www.retrowood.sk
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky

sisobmw
Příspěvky: 44
Registrován: 12 lis 2010 19:56

Re: DI brzdy nebrzdi

#22 Příspěvek od sisobmw » 08 pro 2011 21:20

Takže ako sa hovorí, keď ti nikto nepomôže, pomôž si sám.
Nebrzdilo to preto, že mi utekal podtlak cez ten "sersám" ktorí otvára klapku na kúrení (asi na kúrení, keďže sa nikto neunúval mi poradiť). Ale ja nie som taký, veď sa to môže stať ďalším. Po zablindovaní tej hadičky vákuová pumpa spravila podtlak -0,85baru. Keď bola hadička zapojená a podtlak utekal cez ten "sersám", "vákuovka" spravila podtlak len 0,48 baru. Takže prvé zabrzdenie ešte ako tak ok a druhé už chýbal podtlak.
Dostal som podnet od známeho a poriešil sam to ešte aj takto.
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Zásobník podtlaku (používa sa bežne vraj v dodávkach Pegiot). Ja som to vyrobil s novodurovej trubky ( 110 x 210 mm ), dvoch zátiek, M6 skrutky prevrtanéj 2,5mm vrtákom a kúskom hadičky.


Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Hadičku ktorá smeruje do kúrenia som zrušil a do odbočky som dopojil zásobník. Napojil som aj podtlakoví manometer abi som to vedel odskúšať.
Merania dopadli nasledovne:
Do max. podtlaku -0,85baru, sa to dostane za 45sek. (bez zásobníka 28sek.)
Po prvom zabrzdení a uvoľnení pedálu pokles na -0,70baru (bez zásobníka -0,42baru)
Po opätovnom zabrzdení a uvoľnení pedálu pokles na -0,55baru (bez zásobníka -0,25baru)
Posilovač brzd ešte ako tak funguje do -0,45baru. Mne to teraz funguje tak, že na voľnobehu môžem zošliapnuť brzd. pedál 3-4 krát po sebe a až potom zacítim tvrdší pedál. Do max. podtlaku sa znovu dostane po 30sek. Meranie som robil pri voľnobežých otáčkach.
Možno to niekomu pomôže čo má podobný problém.
šišobmw.

Uživatelský avatar
marek sk,lm
Příspěvky: 178
Registrován: 18 črc 2009 09:07
tel.: +421908162506
auto: discovery 1 300tdi
Bydliště: lipt.mikulas

Re: DI brzdy nebrzdi

#23 Příspěvek od marek sk,lm » 09 pro 2011 09:36

NOO! dikes za info - inak ja som presne nad takimto niecim rozmyslal.Reku ked pumpa nestiha tak treba nejaky "zasobnik".
Na favorite mi podtlak drzi aj po 2 dnoch na 2-3 zosliapnutia (je sice tahany karburatorom - no drzi), na D1 mi po vypnuti motora "vyfuci do par sekund... :cry: asi to nieje celkom v poriadku, co myslite?
http://www.drevotuning.sk,www.retrowood.sk
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky

sisobmw
Příspěvky: 44
Registrován: 12 lis 2010 19:56

Re: DI brzdy nebrzdi

#24 Příspěvek od sisobmw » 10 pro 2011 11:41

Asi nie. Ja keď som odpojil tú hadičku k tomu kúreniu a zaslepil podtlak držal aj 10min., viac som to nemeral. Takže to treba skontrolovať kde to púšťa.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: DI brzdy nebrzdi

#25 Příspěvek od Hubert » 12 pro 2011 06:06

Standartně bejvá ne té hadičce ventil na EGR. Takže ji stačilo pouze zaslepit. Ten zásobník je dle mě zbytečný. Ale hlavně že ti to pomohlo.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

sisobmw
Příspěvky: 44
Registrován: 12 lis 2010 19:56

Re: DI brzdy nebrzdi

#26 Příspěvek od sisobmw » 12 pro 2011 16:28

EGR ventil je dopojený s tou hadičkou čo je zaslepená skrutkou, je to vidieť na fotke.

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7919
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: DI brzdy nebrzdi

#27 Příspěvek od Sláma Karel » 12 pro 2011 21:25

Počkej počkej, ona 200tdi má EGR ventil? To je nějaká raritka. Ještě ani spousta 300tdi neměla EGR ventil.
Ve 200tdi jsem ho ještě neviděl. :shock:

A další věc je, že rady třístovkářů jsou pro dvoustovkáře docela málo použitelné, protože 300tdi má zcela jiné topení a už vůbec ne ovládané klapky podtlakem. Jiná je i vakuová pumpa. :wink:

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

sisobmw
Příspěvky: 44
Registrován: 12 lis 2010 19:56

Re: DI brzdy nebrzdi

#28 Příspěvek od sisobmw » 14 pro 2011 18:12

Tak táto 200tdi EGR ventil mala. Auto bolo dovezené z Belgicka a už v 92 tam vraj mali zelený zákon - platila sa menšia daň za auto. Samozrejme, že bol odstavený.
Ja si vôbec netrúfam niekomu radiť, len som sa zdôveril s mojimi skúsenosťami, ktoré fungujú.
A ten zásobník podtlaku sa dá zapojiť určite aj na 300tdi. Stačí pridať jednu odbočku. A dokonca viem aj to, že podtlaková pumpa je inakšia. Mimochodom ľahšie prístupná ako na 300tdi. Neviem prečo to čo je dobré menia.

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: DI brzdy nebrzdi

#29 Příspěvek od gibson » 12 srp 2012 11:55

mam rovnaky problem ano sisobmw
uz dlhsie mi tecie okolo vakuovej pumpy a teras to prestalo brzdit, vracia mi pedal...
neviem presne ako to funguje len sa domnievam, ze ked ju odsubujem tak bude tiect motorovy olej alebo co mi to vlastne tecie??
dik za rady
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: DI brzdy nebrzdi

#30 Příspěvek od gibson » 12 čer 2013 14:46

gibson píše:mam rovnaky problem ano sisobmw
uz dlhsie mi tecie okolo vakuovej pumpy a teras to prestalo brzdit, vracia mi pedal...
neviem presne ako to funguje len sa domnievam, ze ked ju odsubujem tak bude tiect motorovy olej alebo co mi to vlastne tecie??
dik za rady
pozeram ze bez reakcie, tak keby to malo niekomu pomoct:
vymenil som tesnenie od vakouvou pumpou a ani netrebalo davat prvy valec do hornej uvrate...
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: DI brzdy nebrzdi

#31 Příspěvek od gibson » 12 čer 2013 14:49

aktualny roblem:
menil som predne brzdy aj kotuce za vacsie z defa a nejak mi to teras brzdi az na 2-3 zabrzdenie
odvzdusnoval som uz 4 krat a mal som uz aj rozobraty brzdovy valec ale bez zmeny...
poradte prosim :hmm:
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 454
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

Re: DI brzdy nebrzdi

#32 Příspěvek od Piskot » 13 čer 2013 11:07

...pokud se to musí "našlapat" tak je tam buď vzduch nebo mají brzdiče větší pístky než byl originál (tedy větší objem kapaliny) a pumpa nestíhá. Ale zase na druhou stranu někdo tady na foru psal, že defenderové brzdiče ze 110 by tam měli jít bez problémů. Otázka je, co je to vlastně za typ brzdiče cos tam dal ....
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: DI brzdy nebrzdi

#33 Příspěvek od gibson » 13 čer 2013 11:20

no kupoval som to tu na fore ako brzdice zo 110tky :hmm:
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 454
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

Re: DI brzdy nebrzdi

#34 Příspěvek od Piskot » 13 čer 2013 11:52

....jediné co mne napadá, vyloučit použití nesprávného typu brzdiče a to by jsi mohl zjistit dle čísla dílu (mělo by být někde vyražené na odlitku brzdiče). Zkus případně kontaktovat uživatele "fidzi", ten si přehazoval přední brzdy z defendera na disco I a funguje mu to. Třeba by Ti mohl pomoci s identifikací dílů. Držím palce ať to vyřešíš :wink:
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: DI brzdy nebrzdi

#35 Příspěvek od gibson » 13 čer 2013 12:05

diky za rady, skusim to este ras odvzdusnit a ak to nepojde tak mu napisem :wink:
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: DI brzdy nebrzdi

#36 Příspěvek od Tonny » 13 čer 2013 12:07

odvzdušnil jsi jen předek co jsi dělal nebo jsi odvzdušnil i zadek? a odvzdušnil znamená co? že jsi jen čekal až z toho přestanou jít bublinky nebo jsi použil i hadičku a proteklo tam něco skrz aby to bylo pořádně?
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: DI brzdy nebrzdi

#37 Příspěvek od gibson » 13 čer 2013 13:06

Tonny píše:odvzdušnil jsi jen předek co jsi dělal nebo jsi odvzdušnil i zadek? a odvzdušnil znamená co? že jsi jen čekal až z toho přestanou jít bublinky nebo jsi použil i hadičku a proteklo tam něco skrz aby to bylo pořádně?
neovereny postup:
vypnuty motor
na brzdici priehladna hadicka na odvzdusnovaku
niekto macka zopar krat brzdu
pri stlacenej brzde povolim odvzdusnovak a znova dotiahnem kym prestanu ist bublinky
par krat zopakujem postup na kazdom brzdici - prednom aj zadnom

mam nastartovat nech to je s posilovacom alebo ako??
alebo moze byt problem aj v posilovaci?
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
BAGETKA
Příspěvky: 198
Registrován: 06 pro 2008 22:19
tel.: 605534420
auto: Disko 1
Bydliště: VySoCiNa
Kontaktovat uživatele:

Re: DI brzdy nebrzdi

#38 Příspěvek od BAGETKA » 13 čer 2013 13:12

no jo to delas hezky ale musis zacit kolem ktere je nejdal a skoncit u nejkratsim aby si s toho dostal vzduch
Disko 1- 2,5TDi - ve predu 5" vzadu 7" pneu 265/75/16 BFG AT +priprava pro navijak

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: DI brzdy nebrzdi

#39 Příspěvek od gibson » 13 čer 2013 13:14

ok, konecne mam niekoho kto moze mackat brzdu tak idem hned na to
dik :yes
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: DI brzdy nebrzdi

#40 Příspěvek od gibson » 13 čer 2013 19:44

ok, takze uz brzdime, este 2 krat som dal kolecko ako isal bagetka a ide to :clap
vdakam vsetkym za rady :wink:
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Odpovědět