Pevnostní nárazník

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Swedmann
Příspěvky: 233
Registrován: 02 zář 2010 20:28
auto: RR P38 4,6 HSE
Bydliště: Bílina

Pevnostní nárazník

#1 Příspěvek od Swedmann » 12 pro 2011 22:52

Ano vím jsem z jiného chlívku :oops: ,ale tam se moc pevnostňáku nepáchá. Tak pánové konečně jsem se dokopal k výrobě pevnostních nárazníku na Gintra a hned jsem narazil na problém a proto jsem založil nové vlákno,pokud již někde existuje tak se omlouvám za plevel ale asi neumím hledat.
Hned na začátku jsem narazil na problém, z jak silného plechu jej vyrobit.Přední se zabudovaným navyjákem a zadní s držákem na rezervu+pár drobností.Předem děkuji za rady a návrhy.SWED

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Pevnostní nárazník

#2 Příspěvek od Benjamin » 12 pro 2011 23:18

Nejspíš 4mm nebo 5mm, podle toho jak ti záleží na poměru váha/pevnost. Ale určitě bych počkal na vyjádření zkušenějších...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Palic
Příspěvky: 194
Registrován: 13 úno 2010 11:38
tel.: LG Optimus 2x
auto: Disco Offroad
Bydliště: Piešťany

Re: Pevnostní nárazník

#3 Příspěvek od Palic » 12 pro 2011 23:45

Ja som mal na P38-cke naraznik z 3mm plechu a platnu pod navijak z 10mm ocele. Bolo to dost pevne. Ten naraznik mi aj ostal a je aj na predaj.
Osobne si myslim, ze viac ako 4mm je blobost. Zbytocne tazke a pri vacsom naraze sa pokafre ram namiesto deformacie narazniku.
Disco I 300tdi, terrafirma +2" +2" bodylift, 285/75 R16 T3(Tagom), Recaro rs 2000, 2xpevnostny naraznik, svetelna rampa, vyfuk doboku 2xnavijak so syntetikou, Garmin Street pilot III, CB/PMR, Hi lift, hifi
LR+

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2765
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Pevnostní nárazník

#4 Příspěvek od masar » 13 pro 2011 08:52

Tady jsem se několikrát dočetl, že je lepší nárazník ze 3mm plechu a umístění navijáku z 5mm. Lepší když při nárazu práskne nárazník než rám :chuckle a ta 5-ka taky stačí, máme jen plotnu umístěnou pod rámem a chycenou v držácích na nárazník, nejtěžší co jsme tahali byl asi Zetor 12045, teda my se původně chtěli přitahovat k němu, ale byli jsme v tom příkopu fest :chuckle a ani plotna ani úchyty se nehly :muscle :yes , navíc to bylo do strany.
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
Swedmann
Příspěvky: 233
Registrován: 02 zář 2010 20:28
auto: RR P38 4,6 HSE
Bydliště: Bílina

Re: Pevnostní nárazník

#5 Příspěvek od Swedmann » 13 pro 2011 17:28

Tak všem pánům děkuji.Zítra jdu shánět tabuli 4 mm plechu.

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Pevnostní nárazník

#6 Příspěvek od Benjamin » 13 pro 2011 17:47

Swedmann píše:Tak všem pánům děkuji.Zítra jdu shánět tabuli 4 mm plechu.
Ale swede na mě nedávej, ta trojka asi taky stačí, já sám nevím z kolikátky je ten můj :chuckle

EDIT: Teď přemýšlím esi já to nemám stejně jak říkal masar, nárazník 3mm a plotnu pod navijákem o něco silnější. Ale mám ho poměrně lehký, takže to asi ta 3jka bude...mno nevím nedělal jsem ho :think
Naposledy upravil(a) Benjamin dne 13 pro 2011 19:36, celkem upraveno 2 x.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5764
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Pevnostní nárazník

#7 Příspěvek od Miky_CZ » 13 pro 2011 19:14

3mm je ideal bych rekl
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Swedmann
Příspěvky: 233
Registrován: 02 zář 2010 20:28
auto: RR P38 4,6 HSE
Bydliště: Bílina

Re: Pevnostní nárazník

#8 Příspěvek od Swedmann » 13 pro 2011 19:50

S milimetr sem milimetr tam.Stejně ta bestyje ještě nejezdí bo jsem dnes teprv zase šáhl na práci a konečně s kompletoval přední dif. :oops:.Ale rady si cením a proto se ptám hned na další.Tvar mám vymyslený,něco ve stylu ARB+- pár mích invencí,ale pořád nevým jak má být řešený ve uvnitř,jsou tam příčky? je ze zadu otevřený nebo zavřený? co bys te vy pánové poradily,určitě musí být dost bytelný aby se za jeho krajní část u kola dal použít Hi lift a dalo se zvednou auto.....Děkuji za další porci rozumu.SWED.

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5764
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Pevnostní nárazník

#9 Příspěvek od Miky_CZ » 13 pro 2011 19:51

je zezadu otevreny, pricky nejsou

auto se zveda za prahy
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Swedmann
Příspěvky: 233
Registrován: 02 zář 2010 20:28
auto: RR P38 4,6 HSE
Bydliště: Bílina

Re: Pevnostní nárazník

#10 Příspěvek od Swedmann » 13 pro 2011 20:02

No a když prahy jsou na P38 jen takové dekorativní nic tak za co zvedat?V součastnosti to zvedám ta nárazník.origo plasťák s výztuhou.
Přílohy
SWED 461.jpg
SWED 461.jpg (157.03 KiB) Zobrazeno 4083 x

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5764
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Pevnostní nárazník

#11 Příspěvek od Miky_CZ » 13 pro 2011 20:07

no i za naraznik ale asi ne v rohu, spis smerem ke stredu, nakonec zalezi na tom jak ten naraznik udelas
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

MadTom
Příspěvky: 15225
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Pevnostní nárazník

#12 Příspěvek od MadTom » 13 pro 2011 20:09

Příčky jsem u některých nárazníků viděl, ale je pravda, že byly o dost rozměrnější, než ty co bývají na LR. Na zvedání si tam vevař trubky, do kterých se zasune tyčka co kouká ze zvedáku, je tak o dost menší šance, že ti to spadne.
A nebo zvedat za disk kola - existuje na to takovej tuším plastovej popruh, aby se nepodřelo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Swedmann
Příspěvky: 233
Registrován: 02 zář 2010 20:28
auto: RR P38 4,6 HSE
Bydliště: Bílina

Re: Pevnostní nárazník

#13 Příspěvek od Swedmann » 13 pro 2011 20:12

No na ty trubky jsem už přemýšlel,a zvedat za disk když je potřeba vyměnit proraženou gumu... :roll:

MadTom
Příspěvky: 15225
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Pevnostní nárazník

#14 Příspěvek od MadTom » 13 pro 2011 20:13

Nic není dokonalé, ale na podložení kola je to použitelné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Swedmann
Příspěvky: 233
Registrován: 02 zář 2010 20:28
auto: RR P38 4,6 HSE
Bydliště: Bílina

Re: Pevnostní nárazník

#15 Příspěvek od Swedmann » 13 pro 2011 20:18

Po zkušenosti, foto výše ,jsem usoudil,že je naprostá nezbytnost vybavit auto pevnostníma nárazníky bo kam mám dát navyjedlo a kam s rezervou,když jdu za pár dní na přestavbu LPG a místo rezervy bude nádrž.A když nic jiného auto bude hezčí.Samozřejmě opět všem děkuji za rady.SWED :Sorry:

Uživatelský avatar
petriiik
Příspěvky: 864
Registrován: 08 črc 2011 22:04
tel.: +421940505112
auto: SVAŘÁK
Bydliště: Dohňany PU (SVK)

Re: Pevnostní nárazník

#16 Příspěvek od petriiik » 13 pro 2011 20:33

ak ti mozem poradit, kup si trubky priemer okolo 20mm, nejake pevnejsie, poohybaj ich do tvaru aky si predstavujes naraznik, poprevaraj ich medzi sebou, a potom navar nane plech, je to jednoduhsie a urcite pevnostnejsie ako iba poohybane plechy bez vyztuh a kolkokrat aj s vystuhami
"Auto musi najskor ist, az potom moze vyzerat"

MadTom
Příspěvky: 15225
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Pevnostní nárazník

#17 Příspěvek od MadTom » 13 pro 2011 20:46

A navíc ty trubky udělají pěkné kulaté hrany, což mi na většině pevnostních nárazníků chybělo. A možná bych šel i do trubek s větším průměrem než 20mm.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: Pevnostní nárazník

#18 Příspěvek od paramount2 » 13 pro 2011 21:18

pokud bude inspirací ARB, v rozích zevnitř navařit nastojato kus trubyk na zpevnění toho rohu...jinak ty rohy dost pružej, když je to z 3 mm plechu... :wink:

Uživatelský avatar
Swedmann
Příspěvky: 233
Registrován: 02 zář 2010 20:28
auto: RR P38 4,6 HSE
Bydliště: Bílina

Re: Pevnostní nárazník

#19 Příspěvek od Swedmann » 13 pro 2011 21:22

Opět děkuji za rady.A jakmile začnu vyrábět tak dám foto jak se zdařilo.

Odpovědět