DII - sejmutí kastle z rámu

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3588
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#21 Příspěvek od Land Jirka » 03 led 2012 19:19

Pokud nechceš rám tryskat a zinkovat, tak bych to asi nedělal.
Nátěr a nástřik bych udělal na autě.
Rám bejvá na DII povrchově orezlej a zu kastle trpí převážně podlaha v kufru
To jsem zvědavej, jestli to do konce ledna stihneš.
Dělal jsem to na LR několikrát a viděl bych to na dýl.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#22 Příspěvek od Benjamin » 03 led 2012 19:24

Díky za info Jirko. Uvidíme v pondělí jak to půjde. Třeba to tak nakonec dopadne. Ještě nevím.

Poradil bys prosím čím rám, nápravy a jiné ošetřit, kde to sehnat a jak dlouho to schne :?: 7

Velký kompresor a pistole bude k dispozici.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3588
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#23 Příspěvek od Land Jirka » 03 led 2012 19:47

Ono je to hlavně o ruční práci- tzn co nejdůkladnějším očištění starých nedržících nátěrů a rzi
První vrstvu nějaké dobré dvousložkové základní barvy, nebo nějaké penetrace, bych dělal hodně naředěnou barvou štětcem.
Sračky na bázi asfaltu, vosku a gumy (Wurth, Body ap) bych dal jen do blatníků a možná na podlahu.
Nápravy a rám jen dobrej dvousložkovej antikorozní (třeba zinkovej) základ a dobrá vrchní barva.
Úspěšnost celé akce vždy nejvíce záleží na tom, jak důkladně je to očištěný na holej kov.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#24 Příspěvek od Benjamin » 03 led 2012 19:56

Díky moc za rady. Vím, že jsem otrava, ale kdyby jsi náhodou v dílně nebo paměti narazil na konkrétní názvy těch barev a penetrací tak, abych to podle toho mohl nakoupit předem, moc by mi to pomohlo. Jinak budu drhnout jak o závod ;)

PS: Jak na vrchní stranu rámu, když kastle zůstává?
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#25 Příspěvek od MadTom » 03 led 2012 20:03

Mě na D2 podvozek a spodek ošetřoval Land Jirka a trvalo to skoro rok. :hmm: Důvod byl na obou stranách a hlavně na straně počasí. Aby to mělo smysl, musí se rám ošetřit zevnitř a předtím se musí pořádně umýt. Ten můj byl plnej písku a jinýho čurbesu. Takže vystříkat celej podvozek a rám i zevnitř horkou wapkou. A aby to uschlo, je potřeba teplé počasí. A to nám na začátku nepřálo, zima přišla trošku dřív, než jsme čekali, a posléze jsme zase neměli čas. Nakonec se teplo udělalo v létě a auto schlo pěkně týden na sluníčku. Jirka to potom celé nastříkal a když jsem si auto vyzvedával, tak mi dal i slevu. Prej za to, jak dlouho to trvalo. Já si ale myslím, že to bylo kvůli povznesené náladě, ve které byl, kvůli rozpouštědlům, co jsou v barvě, kterou to stříkal. Usmíval se od ucha k uchu. :mrgreen: Hlava ho prej bolela až druhej den.
Auto je původem z itálie a i přes to, že tady už několik let jezdilo, byla tam jenom povrchová koroze. A zatím to vypadá, že je to dobré.
Osobně bych to umyl, místa kde to rozumně půjde oběhnul drátěným kartáčem a natřel. Čím natřít neporadím. Pokud budeš dělat zároveň silentbloky podvozku, tak shodit nápravy, a budeš k tomu mít podstatně lepší přístup. Stejně tak sundat výfuk. Pak už zbývá nádrž a motor s převodovkama a nějaké drobnosti. Motor a převodovky bych neřešil, stačí jeden únik oleje a máš to dobře nakonzervované, a nad nádrží se to nebude mechanicky odírat, tak stačí umýt a nastříkat.
I tak s tím budeš mít hoooooodně práce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#26 Příspěvek od Benjamin » 03 led 2012 20:17

Práce s drhnutím se nebojím, prostě vezmu kartáče a kotouče a budu drhnout od rána do večera dokud mi ruce neupadnou. Více mě spíše trápí montáž a demontáž a správné použití nátěrů a barev. Třeba v pondělí až to začneme montovat zmoudřím a udělám nějaký kompromis, uvidíme. Přál bych si, aby mi Disco dole ladila se Skifem - tam jsem taky myslel, že mi ty ruce upadnou :D
Přílohy
vlek spodek.jpg
vlek spodek.jpg (95.44 KiB) Zobrazeno 2512 x
Naposledy upravil(a) Benjamin dne 16 kvě 2012 01:29, celkem upraveno 1 x.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Kubrtos
Příspěvky: 1397
Registrován: 14 zář 2010 20:50
tel.: +420604671119
auto: D3 trisko Disko
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#27 Příspěvek od Kubrtos » 04 led 2012 07:45

Ne že bych ti to chtěl rozmlouvat, ale jestli chceš vidět rozebranou diskárnu, tak je jednoušší se stavit u Karla, ne? :chuckle
Jen takovej příklad z praxe... Kamarád má doma v garáži rozpracovanou bouračku Mišivbuši Colt - auta spravuje snad 15 let, odhadoval to na měsíc práce po odpolenách a víkendech, teď se s tím už prcá půl roku a konec v nedohlednu. Ty chceš Disco mít dva roky v krabicích? :ty jeden...:
Je pravda že když to rozebereš tak ti klesne průměrná roční spotřeba - já jsem s tím zadřeným motorem taky ušetřil balík za naftu... :mrgreen:
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2586
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#28 Příspěvek od habakuk » 04 led 2012 08:53

Ahoj,
No já bych se na to taky vykašlal, už jenom čas potřebný pro technologické schnutí barvy zabere dost času máš na to dost málo času, aby to bylo pořádně. Já osobně bych udělal vnitřek rámu a dutiny.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#29 Příspěvek od Benjamin » 04 led 2012 09:03

Chlapi jak dlouho schnou ty barvy tedy? Vím, že je to časově náročné, ale 18 dní mi nepříjde tak málo, neříkejte, že se za tu dobu nedá něco stihnout...jinak jsem sice tvrdohlavý :Ja blb: , ale budeme jednat podle toho jak se to bude v pondělí jevit (kdybych viděl, že to nejde, nebudu blbnout)

Přesto, hodily by se nějaké konstruktivní rady teďka (když ne teď, tak minimálně do budoucna):

Jak dlouho která vrstva schne?
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#30 Příspěvek od Miky_CZ » 04 led 2012 10:08

jooo ja jak sem to vyvaroval tak sem pocital maximalne 14 dnu a vysledek byl 3 mesice nepojizdne auto
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#31 Příspěvek od Benjamin » 04 led 2012 10:17

Miky_CZ píše:jooo ja jak sem to vyvaroval tak sem pocital maximalne 14 dnu a vysledek byl 3 mesice nepojizdne auto
Ja vím Miky, ale my nic vařit nebudeme a na kastli snad ani sahat taky nebudem, max ji nečím stříknem zespoda....ještě ty mě děs ;)
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

sudajs
Příspěvky: 377
Registrován: 15 lis 2010 11:05
auto: D1
Bydliště: Zdice

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#32 Příspěvek od sudajs » 04 led 2012 13:37

to poznaš.. až to rozeberš řekneš si že by bylo fajn zgeneralkovat nápravy apod a takhle se ti to nasčíta..jak na penzích tak na čase...ale to poznaš sám..
discovery 1

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#33 Příspěvek od Benjamin » 04 led 2012 15:00

sudajs píše:to poznaš.. až to rozeberš řekneš si že by bylo fajn zgeneralkovat nápravy apod a takhle se ti to nasčíta..jak na penzích tak na čase...ale to poznaš sám..
Jojo, to já vím, jak to chodí, už jsem renovoval karavan, přestavoval motorku apod. Taky se mi to táhlo celé zimy. No uvidíme....spíš by se mi hodily ty konstruktivní rady co a jak připravit, které by mi to pak celé urychlily...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#34 Příspěvek od Miky_CZ » 04 led 2012 15:05

tak jedna konstruktivni rada, kup si dva spreje na povolovani sroubu a zacni to strikat tak den predem :wink:
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#35 Příspěvek od DanoDEF » 04 led 2012 15:26

Miky_CZ píše:tak jedna konstruktivni rada, kup si dva spreje na povolovani sroubu a zacni to strikat tak den predem :wink:
... a az to budes skladat tak dva spreje medenej vazeliny a kazdy srub poriadne nastriekaj ocenis v buducnosti :mrgreen:

... nezabudni na jednu dolezitu vec aby si mal dostatocne teplo a vlhkost v tej garazi pre optimalne schnutie farieb inac sa cas schnutia pekne predlzuje :mrgreen:
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#36 Příspěvek od Tonny » 04 led 2012 16:21

hlavně všechno fotit... každou součástku i šroubky, vyfotit zvlášť a vyfotit místo odkud jsi to vyndal....
a ještě si sežeň několik krabiček a beden, aby sis třídil šrouby a díly podle oblasti kde jsi je vyndal.. tohle k řízení, tohle kola, tlumiče, palubka atd....máš aspoň přehled jestli jsi na něco někde nezapomněl..
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

Uživatelský avatar
WOYTA
Příspěvky: 185
Registrován: 16 led 2010 10:58
tel.: +420 606 854 519
auto: Discovery ll td5
Bydliště: Tuchoměřice Praha-západ

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#37 Příspěvek od WOYTA » 04 led 2012 18:33

Já měl spodek taky zrzavej,jako liška...tak šlo Disco na zvedák a dva dny jsem ho drhnul kartáčem. Ale kolem motoru, kde je to krásně impregnované olejem, byla barva tak, jak šla z fabriky :mrgreen:
Celej rám jsem jako základ natřel černou HAMERITEKOU a po uschnutí druhý den nastříkal barvou s příměsí gumy,určenou na podvozky(WURTH). Celá ta sranda stála asi 2,5 tisíce a 3 dny práce.
Jinak ještě týden potom jsem vyfrkával a vykašlával rez.
Tak práci zdar a pořiď si kvalitní respirátor :ty jeden...:

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#38 Příspěvek od Benjamin » 04 led 2012 18:51

Paráda, díky :yes budu na to vše myslet, focení je dobrá metoda.....jinak garáž se dá vytopit prý klidně na 30°, když je dost dřeva a láduje se do kamen, s tou vlhkostí nevím ale :?
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#39 Příspěvek od Benjamin » 04 led 2012 18:55

WOYTA píše:Já měl spodek taky zrzavej,jako liška...tak šlo Disco na zvedák a dva dny jsem ho drhnul kartáčem. Ale kolem motoru, kde je to krásně impregnované olejem, byla barva tak, jak šla z fabriky :mrgreen:
Celej rám jsem jako základ natřel černou HAMERITEKOU a po uschnutí druhý den nastříkal barvou s příměsí gumy,určenou na podvozky(WURTH). Celá ta sranda stála asi 2,5 tisíce a 3 dny práce.
Jinak ještě týden potom jsem vyfrkával a vykašlával rez.
Tak práci zdar a pořiď si kvalitní respirátor :ty jeden...:
Ahoj WOYTO, díky za rady, však už jsem na tvoje auto v Praze koukal, že to máš dole nějaký hezčí než já :mrk Jinak z drhnoucí praxe znám, nejlepší je ta rez ve vlasech :D Respirátor možná není od věci...asi bych na něho mohl upgradovat z omotaného šátku kolem pusy :D
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#40 Příspěvek od MadTom » 04 led 2012 19:25

Respirátor doporučuju a doporučuju připlatit a vzít ten s výdechovým ventilkem. Aspoň nebudeš mít permanentně pocit, že se dusíš. Já jsem si toho užil dost, při řezání drážkovačkou do zdí a následném broušení sádrokartonu na stropě. A pořádné ochranné brýle.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět