DII - sejmutí kastle z rámu
Moderátor: Miky_CZ
- Land Jirka
- Příspěvky: 3588
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Pokud nechceš rám tryskat a zinkovat, tak bych to asi nedělal.
Nátěr a nástřik bych udělal na autě.
Rám bejvá na DII povrchově orezlej a zu kastle trpí převážně podlaha v kufru
To jsem zvědavej, jestli to do konce ledna stihneš.
Dělal jsem to na LR několikrát a viděl bych to na dýl.
Nátěr a nástřik bych udělal na autě.
Rám bejvá na DII povrchově orezlej a zu kastle trpí převážně podlaha v kufru
To jsem zvědavej, jestli to do konce ledna stihneš.
Dělal jsem to na LR několikrát a viděl bych to na dýl.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Díky za info Jirko. Uvidíme v pondělí jak to půjde. Třeba to tak nakonec dopadne. Ještě nevím.
Poradil bys prosím čím rám, nápravy a jiné ošetřit, kde to sehnat a jak dlouho to schne
7
Velký kompresor a pistole bude k dispozici.
Poradil bys prosím čím rám, nápravy a jiné ošetřit, kde to sehnat a jak dlouho to schne

Velký kompresor a pistole bude k dispozici.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- Land Jirka
- Příspěvky: 3588
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Ono je to hlavně o ruční práci- tzn co nejdůkladnějším očištění starých nedržících nátěrů a rzi
První vrstvu nějaké dobré dvousložkové základní barvy, nebo nějaké penetrace, bych dělal hodně naředěnou barvou štětcem.
Sračky na bázi asfaltu, vosku a gumy (Wurth, Body ap) bych dal jen do blatníků a možná na podlahu.
Nápravy a rám jen dobrej dvousložkovej antikorozní (třeba zinkovej) základ a dobrá vrchní barva.
Úspěšnost celé akce vždy nejvíce záleží na tom, jak důkladně je to očištěný na holej kov.
První vrstvu nějaké dobré dvousložkové základní barvy, nebo nějaké penetrace, bych dělal hodně naředěnou barvou štětcem.
Sračky na bázi asfaltu, vosku a gumy (Wurth, Body ap) bych dal jen do blatníků a možná na podlahu.
Nápravy a rám jen dobrej dvousložkovej antikorozní (třeba zinkovej) základ a dobrá vrchní barva.
Úspěšnost celé akce vždy nejvíce záleží na tom, jak důkladně je to očištěný na holej kov.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Díky moc za rady. Vím, že jsem otrava, ale kdyby jsi náhodou v dílně nebo paměti narazil na konkrétní názvy těch barev a penetrací tak, abych to podle toho mohl nakoupit předem, moc by mi to pomohlo. Jinak budu drhnout jak o závod 
PS: Jak na vrchní stranu rámu, když kastle zůstává?

PS: Jak na vrchní stranu rámu, když kastle zůstává?
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Mě na D2 podvozek a spodek ošetřoval Land Jirka a trvalo to skoro rok.
Důvod byl na obou stranách a hlavně na straně počasí. Aby to mělo smysl, musí se rám ošetřit zevnitř a předtím se musí pořádně umýt. Ten můj byl plnej písku a jinýho čurbesu. Takže vystříkat celej podvozek a rám i zevnitř horkou wapkou. A aby to uschlo, je potřeba teplé počasí. A to nám na začátku nepřálo, zima přišla trošku dřív, než jsme čekali, a posléze jsme zase neměli čas. Nakonec se teplo udělalo v létě a auto schlo pěkně týden na sluníčku. Jirka to potom celé nastříkal a když jsem si auto vyzvedával, tak mi dal i slevu. Prej za to, jak dlouho to trvalo. Já si ale myslím, že to bylo kvůli povznesené náladě, ve které byl, kvůli rozpouštědlům, co jsou v barvě, kterou to stříkal. Usmíval se od ucha k uchu.
Hlava ho prej bolela až druhej den.
Auto je původem z itálie a i přes to, že tady už několik let jezdilo, byla tam jenom povrchová koroze. A zatím to vypadá, že je to dobré.
Osobně bych to umyl, místa kde to rozumně půjde oběhnul drátěným kartáčem a natřel. Čím natřít neporadím. Pokud budeš dělat zároveň silentbloky podvozku, tak shodit nápravy, a budeš k tomu mít podstatně lepší přístup. Stejně tak sundat výfuk. Pak už zbývá nádrž a motor s převodovkama a nějaké drobnosti. Motor a převodovky bych neřešil, stačí jeden únik oleje a máš to dobře nakonzervované, a nad nádrží se to nebude mechanicky odírat, tak stačí umýt a nastříkat.
I tak s tím budeš mít hoooooodně práce.


Auto je původem z itálie a i přes to, že tady už několik let jezdilo, byla tam jenom povrchová koroze. A zatím to vypadá, že je to dobré.
Osobně bych to umyl, místa kde to rozumně půjde oběhnul drátěným kartáčem a natřel. Čím natřít neporadím. Pokud budeš dělat zároveň silentbloky podvozku, tak shodit nápravy, a budeš k tomu mít podstatně lepší přístup. Stejně tak sundat výfuk. Pak už zbývá nádrž a motor s převodovkama a nějaké drobnosti. Motor a převodovky bych neřešil, stačí jeden únik oleje a máš to dobře nakonzervované, a nad nádrží se to nebude mechanicky odírat, tak stačí umýt a nastříkat.
I tak s tím budeš mít hoooooodně práce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Práce s drhnutím se nebojím, prostě vezmu kartáče a kotouče a budu drhnout od rána do večera dokud mi ruce neupadnou. Více mě spíše trápí montáž a demontáž a správné použití nátěrů a barev. Třeba v pondělí až to začneme montovat zmoudřím a udělám nějaký kompromis, uvidíme. Přál bych si, aby mi Disco dole ladila se Skifem - tam jsem taky myslel, že mi ty ruce upadnou 

- Přílohy
-
- vlek spodek.jpg (95.44 KiB) Zobrazeno 2516 x
Naposledy upravil(a) Benjamin dne 16 kvě 2012 01:29, celkem upraveno 1 x.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- Kubrtos
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 14 zář 2010 20:50
- tel.: +420604671119
- auto: D3 trisko Disko
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Ne že bych ti to chtěl rozmlouvat, ale jestli chceš vidět rozebranou diskárnu, tak je jednoušší se stavit u Karla, ne?
Jen takovej příklad z praxe... Kamarád má doma v garáži rozpracovanou bouračku Mišivbuši Colt - auta spravuje snad 15 let, odhadoval to na měsíc práce po odpolenách a víkendech, teď se s tím už prcá půl roku a konec v nedohlednu. Ty chceš Disco mít dva roky v krabicích?
Je pravda že když to rozebereš tak ti klesne průměrná roční spotřeba - já jsem s tím zadřeným motorem taky ušetřil balík za naftu...

Jen takovej příklad z praxe... Kamarád má doma v garáži rozpracovanou bouračku Mišivbuši Colt - auta spravuje snad 15 let, odhadoval to na měsíc práce po odpolenách a víkendech, teď se s tím už prcá půl roku a konec v nedohlednu. Ty chceš Disco mít dva roky v krabicích?

Je pravda že když to rozebereš tak ti klesne průměrná roční spotřeba - já jsem s tím zadřeným motorem taky ušetřil balík za naftu...

Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge
Range Rover L322 3,0D Vouge
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Ahoj,
No já bych se na to taky vykašlal, už jenom čas potřebný pro technologické schnutí barvy zabere dost času máš na to dost málo času, aby to bylo pořádně. Já osobně bych udělal vnitřek rámu a dutiny.
No já bych se na to taky vykašlal, už jenom čas potřebný pro technologické schnutí barvy zabere dost času máš na to dost málo času, aby to bylo pořádně. Já osobně bych udělal vnitřek rámu a dutiny.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Chlapi jak dlouho schnou ty barvy tedy? Vím, že je to časově náročné, ale 18 dní mi nepříjde tak málo, neříkejte, že se za tu dobu nedá něco stihnout...jinak jsem sice tvrdohlavý
, ale budeme jednat podle toho jak se to bude v pondělí jevit (kdybych viděl, že to nejde, nebudu blbnout)
Přesto, hodily by se nějaké konstruktivní rady teďka (když ne teď, tak minimálně do budoucna):
Jak dlouho která vrstva schne?

Přesto, hodily by se nějaké konstruktivní rady teďka (když ne teď, tak minimálně do budoucna):
Jak dlouho která vrstva schne?
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
jooo ja jak sem to vyvaroval tak sem pocital maximalne 14 dnu a vysledek byl 3 mesice nepojizdne auto
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Ja vím Miky, ale my nic vařit nebudeme a na kastli snad ani sahat taky nebudem, max ji nečím stříknem zespoda....ještě ty mě děsMiky_CZ píše:jooo ja jak sem to vyvaroval tak sem pocital maximalne 14 dnu a vysledek byl 3 mesice nepojizdne auto

UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
to poznaš.. až to rozeberš řekneš si že by bylo fajn zgeneralkovat nápravy apod a takhle se ti to nasčíta..jak na penzích tak na čase...ale to poznaš sám..
discovery 1
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Jojo, to já vím, jak to chodí, už jsem renovoval karavan, přestavoval motorku apod. Taky se mi to táhlo celé zimy. No uvidíme....spíš by se mi hodily ty konstruktivní rady co a jak připravit, které by mi to pak celé urychlily...sudajs píše:to poznaš.. až to rozeberš řekneš si že by bylo fajn zgeneralkovat nápravy apod a takhle se ti to nasčíta..jak na penzích tak na čase...ale to poznaš sám..
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
tak jedna konstruktivni rada, kup si dva spreje na povolovani sroubu a zacni to strikat tak den predem 

DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
... a az to budes skladat tak dva spreje medenej vazeliny a kazdy srub poriadne nastriekaj ocenis v buducnostiMiky_CZ píše:tak jedna konstruktivni rada, kup si dva spreje na povolovani sroubu a zacni to strikat tak den predem

... nezabudni na jednu dolezitu vec aby si mal dostatocne teplo a vlhkost v tej garazi pre optimalne schnutie farieb inac sa cas schnutia pekne predlzuje

LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
hlavně všechno fotit... každou součástku i šroubky, vyfotit zvlášť a vyfotit místo odkud jsi to vyndal....
a ještě si sežeň několik krabiček a beden, aby sis třídil šrouby a díly podle oblasti kde jsi je vyndal.. tohle k řízení, tohle kola, tlumiče, palubka atd....máš aspoň přehled jestli jsi na něco někde nezapomněl..
a ještě si sežeň několik krabiček a beden, aby sis třídil šrouby a díly podle oblasti kde jsi je vyndal.. tohle k řízení, tohle kola, tlumiče, palubka atd....máš aspoň přehled jestli jsi na něco někde nezapomněl..
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
- WOYTA
- Příspěvky: 185
- Registrován: 16 led 2010 10:58
- tel.: +420 606 854 519
- auto: Discovery ll td5
- Bydliště: Tuchoměřice Praha-západ
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Já měl spodek taky zrzavej,jako liška...tak šlo Disco na zvedák a dva dny jsem ho drhnul kartáčem. Ale kolem motoru, kde je to krásně impregnované olejem, byla barva tak, jak šla z fabriky
Celej rám jsem jako základ natřel černou HAMERITEKOU a po uschnutí druhý den nastříkal barvou s příměsí gumy,určenou na podvozky(WURTH). Celá ta sranda stála asi 2,5 tisíce a 3 dny práce.
Jinak ještě týden potom jsem vyfrkával a vykašlával rez.
Tak práci zdar a pořiď si kvalitní respirátor

Celej rám jsem jako základ natřel černou HAMERITEKOU a po uschnutí druhý den nastříkal barvou s příměsí gumy,určenou na podvozky(WURTH). Celá ta sranda stála asi 2,5 tisíce a 3 dny práce.
Jinak ještě týden potom jsem vyfrkával a vykašlával rez.
Tak práci zdar a pořiď si kvalitní respirátor

Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Paráda, díky
budu na to vše myslet, focení je dobrá metoda.....jinak garáž se dá vytopit prý klidně na 30°, když je dost dřeva a láduje se do kamen, s tou vlhkostí nevím ale 


UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Ahoj WOYTO, díky za rady, však už jsem na tvoje auto v Praze koukal, že to máš dole nějaký hezčí než jáWOYTA píše:Já měl spodek taky zrzavej,jako liška...tak šlo Disco na zvedák a dva dny jsem ho drhnul kartáčem. Ale kolem motoru, kde je to krásně impregnované olejem, byla barva tak, jak šla z fabriky![]()
Celej rám jsem jako základ natřel černou HAMERITEKOU a po uschnutí druhý den nastříkal barvou s příměsí gumy,určenou na podvozky(WURTH). Celá ta sranda stála asi 2,5 tisíce a 3 dny práce.
Jinak ještě týden potom jsem vyfrkával a vykašlával rez.
Tak práci zdar a pořiď si kvalitní respirátor



UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Respirátor doporučuju a doporučuju připlatit a vzít ten s výdechovým ventilkem. Aspoň nebudeš mít permanentně pocit, že se dusíš. Já jsem si toho užil dost, při řezání drážkovačkou do zdí a následném broušení sádrokartonu na stropě. A pořádné ochranné brýle.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo