300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Honzan
Příspěvky: 694
Registrován: 24 lis 2008 21:24
tel.: 728581532
auto: DI
Bydliště: Blansko

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#21 Příspěvek od Honzan » 08 led 2012 08:31

Zralo mi to podobne, kourilo jak nakladak - po case jsem nahodou zjistit ze vstrikovaci cerpadlo je uplne mrtvy, zarezly... Ted po vymene za starsi, ale snad v poradku, spotreba 9,5 kombinace pojizdky mesto, dalnice, okresky vyrovnane a pulku z toho rakev na strese....
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11538
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#22 Příspěvek od eliott » 08 led 2012 09:41

Kraky píše: (opravdu to vůbec nejede)

.
Naposled když jsem s tím jel, tak na dálnici jsem jel 160.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Kraky
Příspěvky: 126
Registrován: 12 kvě 2008 22:28
Bydliště: Plzeň

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#23 Příspěvek od Kraky » 08 led 2012 11:24

eliott píše:
Kraky píše: (opravdu to vůbec nejede)

.
Naposled když jsem s tím jel, tak na dálnici jsem jel 160.
Posledni spotreba namerena necelych 16l. :-)
prevodovku/menic docela podeziram,zvlast po tom co pisete.
Motor jde celkem ochotne do otacek,ale zatah nikde...az kdyz se
zamkne ctyrka,tak to zacina trochu jet (coz by vysvetlovalo tich 160)

Jinak srovnani s jinyma 4x4 mam,najezdil jsem cca 20tis.km s Td5,
mel jsem asi 5 jinych 4x4.Ted jezdim soucasne s Maverickem 2.7 a ten
je sice lehci,ale vykon se tvari tak o 30% lepsi pri 10l spotrebe.

...takze to bude ten menic... motoru jsem asi krivdil.
kazdopadne diky za reakce

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#24 Příspěvek od Acon » 08 led 2012 14:22

Maveric je stála 4x4? Neviem, pýtam sa, pretože väčšina offov má len zadok a predok sa priraďuje a zároveň je zamknutá medzináprava, takže na cestách sa tým nedá. Disco ak by si dokázal odpojíť predný kardan, tak pôjdeš len na zadok, podstatne svižnejšie a za podstatne nižšiu spotrebu. Myslím, že Santana má rovnakú prídavku akurát má natvrdo medzinápravu a priraďuje sa predok. Na tom sa dá overiť aký veľký je rozdiel ak sa z pohonnej línie vyradí jeden dif a kardan.

Takže ešte raz.
celé porovnanie má zmysel ak sa bude porovnávať 2,5l turbodiesel, ktorý je permanentná 4x4, žiadne pripájanie predku a pod. NONSTOP 4x4.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Filip
Příspěvky: 506
Registrován: 22 čer 2010 17:22
tel.: 0948004300
auto: Discopríbeh 300Tdi
Bydliště: Senica
Kontaktovat uživatele:

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#25 Příspěvek od Filip » 08 led 2012 15:49

a co to tak porovnat s inou disco 300? :D
To bude asi najlepsie zrovnanie
Discopríbeh 300TDi, 2" lift, T3

Uživatelský avatar
Kraky
Příspěvky: 126
Registrován: 12 kvě 2008 22:28
Bydliště: Plzeň

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#26 Příspěvek od Kraky » 09 led 2012 12:13

Nejde o to s něčím to srovnávat...
Bohatě mi bude stačit když to bude žrát 10-11l a bude to schopný jet do kopce víc než 60 :-)
A jestli je to možný,tak se to poladí.
To bude tím měničem,převodama.

Jinak pořád nechápu co je špatně na srovnání s jízdním odporem,
Diskoška je na tom ještě hůř,než naložená šestikolá odtahovka s váhou cca 3500Kg? popř.s vlekem?

to by ty odpory diferáků byly obrovský ne?

Nevadilo by kdybych na zkoušku vyhodil jeden kardan a nechal hnanou jednu nápravu?

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5255
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#27 Příspěvek od Rover » 09 led 2012 12:55

Vadilo
Country boy...

Uživatelský avatar
brudr
Příspěvky: 2163
Registrován: 06 úno 2008 23:55
Bydliště: BRÜNN

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#28 Příspěvek od brudr » 09 led 2012 14:53

No zere ti to vic nez obvikle.Ja mam taky automat a pres leto jsem jezdil BFG MT 235.85.16 a je to peknej lenoch na tech gumach.Po dalnici [d1]jsem kopce lezl jak snek,max tak 80km/h,a spotreba tak k tem 12L.Ted jezdim na zimnich 235.75.15 a lita jak stihacka :lol: a tz kopce na d1 jedu 110km/h a spotreba tak 10L. :wink:
tel:604422529
p.bocek@email.cz

Uživatelský avatar
Lochy
Příspěvky: 386
Registrován: 08 led 2010 12:00
tel.: 6O8O94O2O
Bydliště: Libinská brázda

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#29 Příspěvek od Lochy » 09 led 2012 16:26

jestli se nepletu, tahání těžkých přívěsů s automatem by se mělo provádět jen na 3, ne na D?

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#30 Příspěvek od paramount2 » 09 led 2012 17:03

Lochy píše:jestli se nepletu, tahání těžkých přívěsů s automatem by se mělo provádět jen na 3, ne na D?
proč by ne?
snad jen v případech, kdy je přívěs tak těžkej nebo naloženej, že se s ním dá jen jen do určitý rychlosti a ta rychlost je právě tak akorát ta, kdy to řadí 4....pak ten automat furt řadí nahoru a dolů....v tom případě buď jet vo fous rychleji, dyž to jde a nebo tam holt vrazit 3....

Jinak nevidím důvod jezdit s přívěsem na 3...

Uživatelský avatar
Lochy
Příspěvky: 386
Registrován: 08 led 2010 12:00
tel.: 6O8O94O2O
Bydliště: Libinská brázda

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#31 Příspěvek od Lochy » 09 led 2012 17:06

uživatelský manuál to říká

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7919
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#32 Příspěvek od Sláma Karel » 09 led 2012 17:10

brudr píše:No zere ti to vic nez obvikle.Ja mam taky automat a pres leto jsem jezdil BFG MT 235.85.16 a je to peknej lenoch na tech gumach.Po dalnici [d1]jsem kopce lezl jak snek,max tak 80km/h,a spotreba tak k tem 12L.Ted jezdim na zimnich 235.75.15 a lita jak stihacka :lol: a tz kopce na d1 jedu 110km/h a spotreba tak 10L. :wink:
No taky nezapomínej na to, že ti ten tachometr na těch 235/85 ukazuje o dost míň na tachometru. Takže pokud jsi to neporovnával podle GPS, tak je to neporovnatelný. Protože při 80km na tachometru jsi jel tak nějak těsně pod 90.
A ujel jsi podle tacho taky asi o 10% míň než ve skutečnosti.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Honzan
Příspěvky: 694
Registrován: 24 lis 2008 21:24
tel.: 728581532
auto: DI
Bydliště: Blansko

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#33 Příspěvek od Honzan » 09 led 2012 18:43

Sláma Karel píše:No taky nezapomínej na to, že ti ten tachometr na těch 235/85 ukazuje o dost míň na tachometru. Takže pokud jsi to neporovnával podle GPS, tak je to neporovnatelný. Protože při 80km na tachometru jsi jel tak nějak těsně pod 90.
A ujel jsi podle tacho taky asi o 10% míň než ve skutečnosti.
K :dance
No ja testoval na svoji a pri techto rozmerech (discoverer stt) jezdi DI do 100 cca podle tachometru spravne a tacho promeruje minimalne... Vetsi rozdil je prave pri serivoych kolech...
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#34 Příspěvek od cyril » 09 led 2012 18:53

Honzan píše:
Sláma Karel píše:No taky nezapomínej na to, že ti ten tachometr na těch 235/85 ukazuje o dost míň na tachometru. Takže pokud jsi to neporovnával podle GPS, tak je to neporovnatelný. Protože při 80km na tachometru jsi jel tak nějak těsně pod 90.
A ujel jsi podle tacho taky asi o 10% míň než ve skutečnosti.
K :dance
No ja testoval na svoji a pri techto rozmerech (discoverer stt) jezdi DI do 100 cca podle tachometru spravne a tacho promeruje minimalne... Vetsi rozdil je prave pri serivoych kolech...
Pravda Honzo! Když jsem dal 235/85/16 tak mi začal tachometr ukazovat konečně korektní hodnoty jako Garmin. Ale musím přiznat, že tyhle kola byla na D1 už moc velký. Když jsem auto koupil, letěl jsem s ním z Německa po vlastní ose a na originál kolech to jelo do 10l. A to jsem upaloval i přes 140km/h.
Maximálku jsem zažil na D1 až u červený 1997 s řízeným vstřikem, co měl potom Čárin. Na té jsme se při cestě z Německa střídali a Rendolf, to hovado s ní letěl po Autobahnu podle GPS až 170km/h.!! :bandit . Spotřebu jsem tenkrát neřešili, ale ani tak to nebylo nic tragickýho.
Jinak dle všech manuálů i zkušeností zkušených, při tažení těžšího vleku VŽDY zařadit 3!
Měl jsem to napsaný i u Dodge Nitro a kluci s RAMkama tak tahají taky. Zdůvodňovalo se to nadměrným přehříváním oleje v AT. Je pravda, že někdy jsem na D2 shřešil a dal "D". Ale to až z kopce nebo na rovině bez velké zátěže. U D4 to neřeším, tam řadím 5 jen s velkým nákladem. Jinak "D".

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#35 Příspěvek od Acon » 09 led 2012 19:39

ono ten príves em nepatrí, ale manuál naozak prikazuje 3. No manuál uvažuje s možnosťou, že za volantom sedia aj dementi. Ja to na 3ojke roztiahnem na tých 90 a potom dám D. Vtedy sa okamžite uzamkne menič a ťahám na D. No to len ak je predpoklad, že pôjdem dlhšie tou 80-90kou kedy menič drží lock. Inak dávam za 3 a vtedy je menič lock až pod 60km/h. Raz som ťahal z Banskej Bystrice do Nitry Seat Alhambru. Vtedy som si zámerne dotankoval full aby som si to zmeral a presné číslo si už nepamätám, no bolo to pod 14l. Podstatná časť cesty bola dialnica a posledných 40k dobrá cesta no krátke stúpania a klesania. Gro trasy som išiel 90kou. A to som mal obuté MT 245/75R16. No mám TD5 a myslím, že 300ky boli všeobecne úspornejšie.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 642
Registrován: 12 lis 2010 07:13
Bydliště: Plzeň-sever

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#36 Příspěvek od SJ410 » 09 led 2012 19:43

Acon píše:No mám TD5 a myslím, že 300ky boli všeobecne úspornejšie.

Tak já teda mám opačnou zkušenost, TD5 mi bere vo něco míň než bejvalá DI 300TDi
a přitom jede líp. A to ještě není chipnutá. 8)
Už radši na nic...

Uživatelský avatar
Lochy
Příspěvky: 386
Registrován: 08 led 2010 12:00
tel.: 6O8O94O2O
Bydliště: Libinská brázda

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#37 Příspěvek od Lochy » 09 led 2012 20:24

On sem ten přívěs patří. Jestli můžu mluvit za Honzu, tak auto pořizoval právě pro to, aby s ním taky tahal železo po dálnici cca 200 km. Auto je 300 tdi, je tam z ní i automat. Má standarní kola i převod v převodce, snad diferáky jsou z původního V8, takže ty debaty s velkejma kolama jsou trochu mimo. dokázal jsem stím autem jet i pod devět litrů, ale konstatní rychlostí 110 km/h, sám v autě, minimální rychlost větru, při minimálním provozu. Proto jsem z toho jelen, že to nechce moc jet a žere to jak tank. Jestli by se s ní tahal těžký náklad na D, tak předpkládám, že převodovka bude dostávat docela počudit, protože na D zamyká měnič až při cca 82 km/h, spotřeba tomu bude asi odpovídat. I když nechci říkat, že to je nesprávným způsobem jízdy. Spíš to napovídá o tom, že chyba by mohla být v převodovce, si myslim

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#38 Příspěvek od Acon » 09 led 2012 20:32

Na prevodovky sú tu iný machri, ale ak čerpadlo nedáva dostatočný tlak oleja, Lamely preklzujú a prenos Nm je nedostatočný, hučí to a nejde to. Samozrejme potom dlho trvá kým dosiahne rýchlosť pre uzamknutie meniču.... Treba to naozaj porovnať s iným automatom, hlavne ako zaberá. A samozrejme, môže to byť aj meničom.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Kraky
Příspěvky: 126
Registrován: 12 kvě 2008 22:28
Bydliště: Plzeň

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#39 Příspěvek od Kraky » 09 led 2012 21:06

Acon píše:Na prevodovky sú tu iný machri, ale ak čerpadlo nedáva dostatočný tlak oleja, Lamely preklzujú a prenos Nm je nedostatočný, hučí to a nejde to. Samozrejme potom dlho trvá kým dosiahne rýchlosť pre uzamknutie meniču....
Přesně,po zamknutí na čtyřku už to běží celkem pěkně,zvlášť po tom,co jsem objevil vypadlou hadici od turba na ovládání čerpadla.Ubral jsem mu na naftě,takže sice v malých ot.je slabší,ale pak (díky tý nasazený hadici) táhne i tak o malinko víc.

Zatím s tím nic netahám,ale je pravda,že s vlekem,místo aby se to trápilo a furt přehazovalo 3-4,je šernější jet na 3. Jenže pokud pojedu např.po dálnici třeba 100kmh,bez velký zátěže,tak myslím,že jet normálně na 4 není problém.

Uživatelský avatar
Kraky
Příspěvky: 126
Registrován: 12 kvě 2008 22:28
Bydliště: Plzeň

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#40 Příspěvek od Kraky » 14 led 2012 22:31

Tak dneska už převodovka úplně zmagořila,motor šel chudák do max.otáček a až potom tam neochotně přeřadila na vyšší kvalt,nezávisle na přidání plynu.Dokud jsem to dlouho nedržel v točkách,tak jsem se přeřazení třeba na dvojku nedočkal...

U pumpy mi napadlo což takhle kick-down lanko? A ejhle,bylo nadoraz vytažený a nechtělo se vrátit,takže proto to nechtělo řadit...
Takže jsem ho uvolnil a pro jistotu úplně odpojil od čerpadla.
Teď se kupodivu začalo zdát,že si převodovka řadí pěkně včas a právě mnohem líp,než když tohle lanko zadřelo... je to možý?
Nebo už z toho blbnu?

Odpovědět