300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Moderátor: Miky_CZ
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Zralo mi to podobne, kourilo jak nakladak - po case jsem nahodou zjistit ze vstrikovaci cerpadlo je uplne mrtvy, zarezly... Ted po vymene za starsi, ale snad v poradku, spotreba 9,5 kombinace pojizdky mesto, dalnice, okresky vyrovnane a pulku z toho rakev na strese....
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D
- eliott
- Příspěvky: 11538
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Naposled když jsem s tím jel, tak na dálnici jsem jel 160.Kraky píše: (opravdu to vůbec nejede)
.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Posledni spotreba namerena necelych 16l.eliott píše:Naposled když jsem s tím jel, tak na dálnici jsem jel 160.Kraky píše: (opravdu to vůbec nejede)
.

prevodovku/menic docela podeziram,zvlast po tom co pisete.
Motor jde celkem ochotne do otacek,ale zatah nikde...az kdyz se
zamkne ctyrka,tak to zacina trochu jet (coz by vysvetlovalo tich 160)
Jinak srovnani s jinyma 4x4 mam,najezdil jsem cca 20tis.km s Td5,
mel jsem asi 5 jinych 4x4.Ted jezdim soucasne s Maverickem 2.7 a ten
je sice lehci,ale vykon se tvari tak o 30% lepsi pri 10l spotrebe.
...takze to bude ten menic... motoru jsem asi krivdil.
kazdopadne diky za reakce
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Maveric je stála 4x4? Neviem, pýtam sa, pretože väčšina offov má len zadok a predok sa priraďuje a zároveň je zamknutá medzináprava, takže na cestách sa tým nedá. Disco ak by si dokázal odpojíť predný kardan, tak pôjdeš len na zadok, podstatne svižnejšie a za podstatne nižšiu spotrebu. Myslím, že Santana má rovnakú prídavku akurát má natvrdo medzinápravu a priraďuje sa predok. Na tom sa dá overiť aký veľký je rozdiel ak sa z pohonnej línie vyradí jeden dif a kardan.
Takže ešte raz.
celé porovnanie má zmysel ak sa bude porovnávať 2,5l turbodiesel, ktorý je permanentná 4x4, žiadne pripájanie predku a pod. NONSTOP 4x4.
Takže ešte raz.
celé porovnanie má zmysel ak sa bude porovnávať 2,5l turbodiesel, ktorý je permanentná 4x4, žiadne pripájanie predku a pod. NONSTOP 4x4.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Filip
- Příspěvky: 506
- Registrován: 22 čer 2010 17:22
- tel.: 0948004300
- auto: Discopríbeh 300Tdi
- Bydliště: Senica
- Kontaktovat uživatele:
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
a co to tak porovnat s inou disco 300? 
To bude asi najlepsie zrovnanie

To bude asi najlepsie zrovnanie
Discopríbeh 300TDi, 2" lift, T3
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Nejde o to s něčím to srovnávat...
Bohatě mi bude stačit když to bude žrát 10-11l a bude to schopný jet do kopce víc než 60
A jestli je to možný,tak se to poladí.
To bude tím měničem,převodama.
Jinak pořád nechápu co je špatně na srovnání s jízdním odporem,
Diskoška je na tom ještě hůř,než naložená šestikolá odtahovka s váhou cca 3500Kg? popř.s vlekem?
to by ty odpory diferáků byly obrovský ne?
Nevadilo by kdybych na zkoušku vyhodil jeden kardan a nechal hnanou jednu nápravu?
Bohatě mi bude stačit když to bude žrát 10-11l a bude to schopný jet do kopce víc než 60

A jestli je to možný,tak se to poladí.
To bude tím měničem,převodama.
Jinak pořád nechápu co je špatně na srovnání s jízdním odporem,
Diskoška je na tom ještě hůř,než naložená šestikolá odtahovka s váhou cca 3500Kg? popř.s vlekem?
to by ty odpory diferáků byly obrovský ne?
Nevadilo by kdybych na zkoušku vyhodil jeden kardan a nechal hnanou jednu nápravu?
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
No zere ti to vic nez obvikle.Ja mam taky automat a pres leto jsem jezdil BFG MT 235.85.16 a je to peknej lenoch na tech gumach.Po dalnici [d1]jsem kopce lezl jak snek,max tak 80km/h,a spotreba tak k tem 12L.Ted jezdim na zimnich 235.75.15 a lita jak stihacka
a tz kopce na d1 jedu 110km/h a spotreba tak 10L. 


tel:604422529
p.bocek@email.cz
p.bocek@email.cz
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
jestli se nepletu, tahání těžkých přívěsů s automatem by se mělo provádět jen na 3, ne na D?
- paramount2
- Příspěvky: 756
- Registrován: 24 dub 2010 16:19
- tel.: 775958013
- auto: LR DI 300, 200
- Bydliště: Jihlava
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
proč by ne?Lochy píše:jestli se nepletu, tahání těžkých přívěsů s automatem by se mělo provádět jen na 3, ne na D?
snad jen v případech, kdy je přívěs tak těžkej nebo naloženej, že se s ním dá jen jen do určitý rychlosti a ta rychlost je právě tak akorát ta, kdy to řadí 4....pak ten automat furt řadí nahoru a dolů....v tom případě buď jet vo fous rychleji, dyž to jde a nebo tam holt vrazit 3....
Jinak nevidím důvod jezdit s přívěsem na 3...
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
uživatelský manuál to říká
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7919
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
No taky nezapomínej na to, že ti ten tachometr na těch 235/85 ukazuje o dost míň na tachometru. Takže pokud jsi to neporovnával podle GPS, tak je to neporovnatelný. Protože při 80km na tachometru jsi jel tak nějak těsně pod 90.brudr píše:No zere ti to vic nez obvikle.Ja mam taky automat a pres leto jsem jezdil BFG MT 235.85.16 a je to peknej lenoch na tech gumach.Po dalnici [d1]jsem kopce lezl jak snek,max tak 80km/h,a spotreba tak k tem 12L.Ted jezdim na zimnich 235.75.15 a lita jak stihackaa tz kopce na d1 jedu 110km/h a spotreba tak 10L.
A ujel jsi podle tacho taky asi o 10% míň než ve skutečnosti.
K

POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
No ja testoval na svoji a pri techto rozmerech (discoverer stt) jezdi DI do 100 cca podle tachometru spravne a tacho promeruje minimalne... Vetsi rozdil je prave pri serivoych kolech...Sláma Karel píše:No taky nezapomínej na to, že ti ten tachometr na těch 235/85 ukazuje o dost míň na tachometru. Takže pokud jsi to neporovnával podle GPS, tak je to neporovnatelný. Protože při 80km na tachometru jsi jel tak nějak těsně pod 90.
A ujel jsi podle tacho taky asi o 10% míň než ve skutečnosti.
K
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D
- cyril
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Pravda Honzo! Když jsem dal 235/85/16 tak mi začal tachometr ukazovat konečně korektní hodnoty jako Garmin. Ale musím přiznat, že tyhle kola byla na D1 už moc velký. Když jsem auto koupil, letěl jsem s ním z Německa po vlastní ose a na originál kolech to jelo do 10l. A to jsem upaloval i přes 140km/h.Honzan píše:No ja testoval na svoji a pri techto rozmerech (discoverer stt) jezdi DI do 100 cca podle tachometru spravne a tacho promeruje minimalne... Vetsi rozdil je prave pri serivoych kolech...Sláma Karel píše:No taky nezapomínej na to, že ti ten tachometr na těch 235/85 ukazuje o dost míň na tachometru. Takže pokud jsi to neporovnával podle GPS, tak je to neporovnatelný. Protože při 80km na tachometru jsi jel tak nějak těsně pod 90.
A ujel jsi podle tacho taky asi o 10% míň než ve skutečnosti.
K
Maximálku jsem zažil na D1 až u červený 1997 s řízeným vstřikem, co měl potom Čárin. Na té jsme se při cestě z Německa střídali a Rendolf, to hovado s ní letěl po Autobahnu podle GPS až 170km/h.!!

Jinak dle všech manuálů i zkušeností zkušených, při tažení těžšího vleku VŽDY zařadit 3!
Měl jsem to napsaný i u Dodge Nitro a kluci s RAMkama tak tahají taky. Zdůvodňovalo se to nadměrným přehříváním oleje v AT. Je pravda, že někdy jsem na D2 shřešil a dal "D". Ale to až z kopce nebo na rovině bez velké zátěže. U D4 to neřeším, tam řadím 5 jen s velkým nákladem. Jinak "D".
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
ono ten príves em nepatrí, ale manuál naozak prikazuje 3. No manuál uvažuje s možnosťou, že za volantom sedia aj dementi. Ja to na 3ojke roztiahnem na tých 90 a potom dám D. Vtedy sa okamžite uzamkne menič a ťahám na D. No to len ak je predpoklad, že pôjdem dlhšie tou 80-90kou kedy menič drží lock. Inak dávam za 3 a vtedy je menič lock až pod 60km/h. Raz som ťahal z Banskej Bystrice do Nitry Seat Alhambru. Vtedy som si zámerne dotankoval full aby som si to zmeral a presné číslo si už nepamätám, no bolo to pod 14l. Podstatná časť cesty bola dialnica a posledných 40k dobrá cesta no krátke stúpania a klesania. Gro trasy som išiel 90kou. A to som mal obuté MT 245/75R16. No mám TD5 a myslím, že 300ky boli všeobecne úspornejšie.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Acon píše:No mám TD5 a myslím, že 300ky boli všeobecne úspornejšie.
Tak já teda mám opačnou zkušenost, TD5 mi bere vo něco míň než bejvalá DI 300TDi
a přitom jede líp. A to ještě není chipnutá.

Už radši na nic...
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
On sem ten přívěs patří. Jestli můžu mluvit za Honzu, tak auto pořizoval právě pro to, aby s ním taky tahal železo po dálnici cca 200 km. Auto je 300 tdi, je tam z ní i automat. Má standarní kola i převod v převodce, snad diferáky jsou z původního V8, takže ty debaty s velkejma kolama jsou trochu mimo. dokázal jsem stím autem jet i pod devět litrů, ale konstatní rychlostí 110 km/h, sám v autě, minimální rychlost větru, při minimálním provozu. Proto jsem z toho jelen, že to nechce moc jet a žere to jak tank. Jestli by se s ní tahal těžký náklad na D, tak předpkládám, že převodovka bude dostávat docela počudit, protože na D zamyká měnič až při cca 82 km/h, spotřeba tomu bude asi odpovídat. I když nechci říkat, že to je nesprávným způsobem jízdy. Spíš to napovídá o tom, že chyba by mohla být v převodovce, si myslim
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Na prevodovky sú tu iný machri, ale ak čerpadlo nedáva dostatočný tlak oleja, Lamely preklzujú a prenos Nm je nedostatočný, hučí to a nejde to. Samozrejme potom dlho trvá kým dosiahne rýchlosť pre uzamknutie meniču.... Treba to naozaj porovnať s iným automatom, hlavne ako zaberá. A samozrejme, môže to byť aj meničom.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Přesně,po zamknutí na čtyřku už to běží celkem pěkně,zvlášť po tom,co jsem objevil vypadlou hadici od turba na ovládání čerpadla.Ubral jsem mu na naftě,takže sice v malých ot.je slabší,ale pak (díky tý nasazený hadici) táhne i tak o malinko víc.Acon píše:Na prevodovky sú tu iný machri, ale ak čerpadlo nedáva dostatočný tlak oleja, Lamely preklzujú a prenos Nm je nedostatočný, hučí to a nejde to. Samozrejme potom dlho trvá kým dosiahne rýchlosť pre uzamknutie meniču....
Zatím s tím nic netahám,ale je pravda,že s vlekem,místo aby se to trápilo a furt přehazovalo 3-4,je šernější jet na 3. Jenže pokud pojedu např.po dálnici třeba 100kmh,bez velký zátěže,tak myslím,že jet normálně na 4 není problém.
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Tak dneska už převodovka úplně zmagořila,motor šel chudák do max.otáček a až potom tam neochotně přeřadila na vyšší kvalt,nezávisle na přidání plynu.Dokud jsem to dlouho nedržel v točkách,tak jsem se přeřazení třeba na dvojku nedočkal...
U pumpy mi napadlo což takhle kick-down lanko? A ejhle,bylo nadoraz vytažený a nechtělo se vrátit,takže proto to nechtělo řadit...
Takže jsem ho uvolnil a pro jistotu úplně odpojil od čerpadla.
Teď se kupodivu začalo zdát,že si převodovka řadí pěkně včas a právě mnohem líp,než když tohle lanko zadřelo... je to možý?
Nebo už z toho blbnu?
U pumpy mi napadlo což takhle kick-down lanko? A ejhle,bylo nadoraz vytažený a nechtělo se vrátit,takže proto to nechtělo řadit...
Takže jsem ho uvolnil a pro jistotu úplně odpojil od čerpadla.
Teď se kupodivu začalo zdát,že si převodovka řadí pěkně včas a právě mnohem líp,než když tohle lanko zadřelo... je to možý?
Nebo už z toho blbnu?