DII - sejmutí kastle z rámu
Moderátor: Miky_CZ
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Nene, to bych rozhodně neřekl, spíš já jsem moc velký puňťa, vždycky jsme na tohle byl. Od mala když jsem viděl orezlý šroubek na něčem, tak jsem ho vymontoval a šel koupit do kovomatu nový nerezový a poctivě ho namontoval, asi je to postiženíbrudr píše:Takze DII rezne uplne stejne jako DI![]()
![]()
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
						www.nomadbear.cz
- Kubas38
 - Příspěvky: 270
 - Registrován: 18 zář 2008 07:43
 - tel.: 777207691
 - auto: Defik D300+RR
 - Bydliště: Slatiňany
 
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Normálně nezávidím
Každopádně přeju hodně zdaru! Ať se dílo daří
Kubas
Až začneš dej nějaký fotky .
D5 SDV6 HSE MY2018
						Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Třeba zvolíme nějaký kompromis, nebudu mít zase čas úplně každý den. Krom toho je to výjimečný stav, vrátil jsem se dříve z Anglie a naskytly se mi dva týdny, které mohu částečně využít. Od února Praha, dodělat školu a diplomku a zapojit se někde do pracovního procesu. A pak už ten čas 100% mít nebudu nějaký rok, takže proto už teď...Kubas38 píše:![]()
Normálně nezávidímale tobě jooo - mít tolik času pro věci který ani nejsou potřeba
![]()
Každopádně přeju hodně zdaru! Ať se dílo daří
Kubas
Až začneš dej nějaký fotky .
Jinak berte toto vlákno s nadhledem, jako spíše vhodné do budoucna, kdy třeba větší údržbu rámu a spodku DII začnou vyžadovat stejně jako některé DI či Defy. U mě se totiž klidně může stát, že si to pro náročnost jak mechanickou, tak hlavně časovou a finanční z hodiny na hodinu rozmyslím uděláme spodek pouze nějakým klasickým rychlým způsobem. Pokud by to náhodou šlo od ruky a celé by se to uskutečnilo, budu aspoň fotit pro ostatní...
Aspoň se zde můžou shromažďovat rady a tipy do budoucna...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
						www.nomadbear.cz
- Rosi
 - Příspěvky: 777
 - Registrován: 18 pro 2008 14:28
 - tel.: +420-608-084004
 - auto: LR 110SW Def Td5
 - Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy
 
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Někde je tady i vlákno přímo o ideálních nátěrech na spodky a dutiny.
Jelikož jsem taky tak trošku uchyl a koroze čehokoliv mi prostě vadí, a naopak mazání a impregnace mě baví
, prošel jse si tím s defíkem (a se Fšema autama co jsem Gdy mel).
Myslím, že sundávat kastli je zbytečná pakárna... za sebe, i když jsem si myslel, že na defíkovi bude se rzí problém, takpo opakované aplikaci nátěrů, nástřiků a "louhování" si myslím, že jsem zabil, zastavil a zamezil korozi všeho kromě zadních bočních dveří. Takm je to asi bez šance
Vynikající zkušenost mám s nástřikama na spodek Wurth. Zkoušel jsem leccos a toto fakt perfektne drží, vzlíná a zůstává pružný. Navíc když je potřebba něco povolit, tak s tím není téměř problém. Co považuju za levný a docela dobře funkční je cca 2x do roka, když je dobrý počasí = sucho a teplo a jsem zrovna u Land Jirky na dílně, tak jako finále oprav obejít celý auto a vystříkat dutiny a rám. Používáme na to nějakou směsici oleje a vosku...
			
									
									Jelikož jsem taky tak trošku uchyl a koroze čehokoliv mi prostě vadí, a naopak mazání a impregnace mě baví
Myslím, že sundávat kastli je zbytečná pakárna... za sebe, i když jsem si myslel, že na defíkovi bude se rzí problém, takpo opakované aplikaci nátěrů, nástřiků a "louhování" si myslím, že jsem zabil, zastavil a zamezil korozi všeho kromě zadních bočních dveří. Takm je to asi bez šance
Vynikající zkušenost mám s nástřikama na spodek Wurth. Zkoušel jsem leccos a toto fakt perfektne drží, vzlíná a zůstává pružný. Navíc když je potřebba něco povolit, tak s tím není téměř problém. Co považuju za levný a docela dobře funkční je cca 2x do roka, když je dobrý počasí = sucho a teplo a jsem zrovna u Land Jirky na dílně, tak jako finále oprav obejít celý auto a vystříkat dutiny a rám. Používáme na to nějakou směsici oleje a vosku...
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;
						skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Já mám dělaný spodek loni byl natvrdo stříklej bez velkého očištění na ježdění po silnici ok, ale jak se člověk celkem často šoupe po břiše tak nátěr jde celkem rychle pryč prostě pro terén je to potřeba udělat pořádně.
Také je důležité dodržet technologii nátěrů a schnutí a různé kombinace druhů barev. Mohu o tom obšírně povídat z mé praxe od vodních turbín. Kdy odfláknuté provedení se projeví hodně rychle.
Většinou výrobce udává 1 vrstva základ a 3x vrch. Třeba Hempl u extrémě namáhaných částí 3x200 mikronů.
Šrouby mažeme obyčejným tukem koupeným v řeznictví levné a plně funkční řešení. U tohoto řešení máš jistotu, že šrouby povolíš i po 50 letech v marastu.
			
									
									Také je důležité dodržet technologii nátěrů a schnutí a různé kombinace druhů barev. Mohu o tom obšírně povídat z mé praxe od vodních turbín. Kdy odfláknuté provedení se projeví hodně rychle.
Většinou výrobce udává 1 vrstva základ a 3x vrch. Třeba Hempl u extrémě namáhaných částí 3x200 mikronů.
Šrouby mažeme obyčejným tukem koupeným v řeznictví levné a plně funkční řešení. U tohoto řešení máš jistotu, že šrouby povolíš i po 50 letech v marastu.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
						D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Myslim ze to mas sanci stihnout pokud zacnes v pondeli a bez prestavky pojedes 12 hod denne. Pocitej s 2-3x takovou investici, protoze budes chtit tohle a tamhle vymenit, pac to bude nacaty a prece to nebudes rozebirat za pul roku znovu.... dopadne to tak, ze budes delat komplet auto, coz je asi prima mit hotovy, ale min prima je se s tim drbat a platit to...
Moje rada je - nedelej to. Udelej dutiny, odrbej rez co najdes, poradne to nastrikej a je to...
Za usetrene penize a cas jed na vylet...
			
									
									Moje rada je - nedelej to. Udelej dutiny, odrbej rez co najdes, poradne to nastrikej a je to...
Za usetrene penize a cas jed na vylet...
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D
						- WOYTA
 - Příspěvky: 185
 - Registrován: 16 led 2010 10:58
 - tel.: +420 606 854 519
 - auto: Discovery ll td5
 - Bydliště: Tuchoměřice Praha-západ
 
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Tak jsem dnes dal auto na zvedák, mám měněnou spojku a přetěsněné převodovky( kontrola). No a rez už  prolézá skrz barvu, kterou jsem aplikoval v červnu..... takže doporučuju rozhodně nepodcenit to očištění rámu od rzi a kvalitní základ aplikovat dvakrát. Mě to zabralo celej den a jak je vidět, nebylo to dostačujicí.. 
  Woyta
			
									
									
						Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Ahoj Vojto, to je právě ono. Tomu bych se potřeboval vyhnout, no uvidíme jestli se to povede. A to ještě jezdíš po Praze, kde se tak nesolí. Rozhodně díky za info....WOYTA píše:Tak jsem dnes dal auto na zvedák, mám měněnou spojku a přetěsněné převodovky( kontrola). No a rez už prolézá skrz barvu, kterou jsem aplikoval v červnu..... takže doporučuju rozhodně nepodcenit to očištění rámu od rzi a kvalitní základ aplikovat dvakrát. Mě to zabralo celej den a jak je vidět, nebylo to dostačujicí..Woyta
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
						www.nomadbear.cz
- 
				House
 - Příspěvky: 272
 - Registrován: 30 bře 2011 22:43
 - tel.: 777078816
 - auto: Jak kdy...
 - Bydliště: Mladá Boleslav
 
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Já jich teda mnoho nerozebral, ale ta modrá co jsem měl vlastně jako první, měla takovou díru v předku rámu pod chladiči, že jsem tam strčil ruku i v rukavici...a vzadu pod blatníky to bylo taky velký. Ono vlastně vůbec ten rám byl tak na kaši, že by kdejaká Serie před renovací záviděla.Sláma Karel píše:No hlavně jsem ještě neviděl nějak rezavý rám ani kastli na DII. Vždy jenom povrchový lišej.
K
Asi holt dobré anglické podnebí udělá své.
Použité ND na Disco II / Defender
Použité ND Mitsubishi Lancer Evo 8/9
						Použité ND Mitsubishi Lancer Evo 8/9
- Sláma Karel
 - Příspěvky: 7929
 - Registrován: 21 črc 2007 00:04
 - tel.: +420608333403
 - auto: to se mi sem nevejde
 - Bydliště: Mníšek Pod Brdy
 
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Asi jezdila v moři  
 
Jo a já nikdy Td5ku z Anglie neměl. Všechno jenom Evropy.
 
K
			
									
									Jo a já nikdy Td5ku z Anglie neměl. Všechno jenom Evropy.
K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY   ---   tel  608333403  ---  email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
						28 let praxe
- 
				House
 - Příspěvky: 272
 - Registrován: 30 bře 2011 22:43
 - tel.: 777078816
 - auto: Jak kdy...
 - Bydliště: Mladá Boleslav
 
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
A k tématu: tohle si vždycky zákonitě zvrhne v "renovaci"! Vyndáš šroub - a hle, ten je rezavej, vyměnit, další utrhneš, tuhle praskne západnka na svorkovnici, teď tu je orezlý stabilizátor a i pod lůžkem, sakra co teď ?! Takže sundáš z rámu i nedemontovatelné a pak zjistíš, že už je tedy snažší pískovat a zinkovat a tak a tak a v srpnu se už snad i svezeš  
 
Ne ne, očistit a něčím našmudlat a vystříkat a žádný sr... s mladou paní.
A to sundavání kastle je punk bez zvedáku, jednou jsem ji takhle shazoval z DI a nikdy víc! Vždycky destou za střechu
  Ale já je pak vozím do šrotu...
			
									
									Ne ne, očistit a něčím našmudlat a vystříkat a žádný sr... s mladou paní.
A to sundavání kastle je punk bez zvedáku, jednou jsem ji takhle shazoval z DI a nikdy víc! Vždycky destou za střechu
Použité ND na Disco II / Defender
Použité ND Mitsubishi Lancer Evo 8/9
						Použité ND Mitsubishi Lancer Evo 8/9
- 
				House
 - Příspěvky: 272
 - Registrován: 30 bře 2011 22:43
 - tel.: 777078816
 - auto: Jak kdy...
 - Bydliště: Mladá Boleslav
 
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Vypadala tak, o tom žádnáSláma Karel píše:Asi jezdila v moři![]()
Jo a já nikdy Td5ku z Anglie neměl. Všechno jenom Evropy.![]()
K
To jsi šťastný člověk, užil jsem si s jejich demontáží mnohé, šlo to "pěkně"...řekněme
Použité ND na Disco II / Defender
Použité ND Mitsubishi Lancer Evo 8/9
						Použité ND Mitsubishi Lancer Evo 8/9
- muklis
 - Příspěvky: 253
 - Registrován: 12 čer 2010 13:13
 - tel.: NOKIA E51 ;-)
 - auto: LR300tdi,UAZ469+452
 - Bydliště: Znojmo-jižní svah-5řádek z leva-88hlava
 
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Já sem to udělal následovně hodil na kozy, pořádně oprav vapkou, nastříkal základem, na to body,  následně barva protože to bylo přelakovatelné body aby nepraskalo, potom další body to nepřelakovatelné jenom do podběhů  a rám zevnitř + dutiny komplet voskem  
 
muklis
							
			
									
									muklis
Discovery 1995 300tdi: 2"lift, BFG MT+USSR MT,  navíjedlo RAMSEY, pevnostňák přední+zadní, prahy, šnorch by Hubert, hafl mrkadel :-) ex. zahrádka, střešní alu box, rejček, kryty difů, CB, lednice a ložnice :-)
						Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Paráda muklisy, pěkná práce 
 No ja ještě nevím, jak to dopadne. Rozhodně pokud se to rozhejbe budu přidávat fotky 
			
									
									UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
						www.nomadbear.cz
- muklis
 - Příspěvky: 253
 - Registrován: 12 čer 2010 13:13
 - tel.: NOKIA E51 ;-)
 - auto: LR300tdi,UAZ469+452
 - Bydliště: Znojmo-jižní svah-5řádek z leva-88hlava
 
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
a ještě sem dělal vnitřní  
 
muklis
							
			
									
									muklis
Discovery 1995 300tdi: 2"lift, BFG MT+USSR MT,  navíjedlo RAMSEY, pevnostňák přední+zadní, prahy, šnorch by Hubert, hafl mrkadel :-) ex. zahrádka, střešní alu box, rejček, kryty difů, CB, lednice a ložnice :-)
						Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Koukám, tak jsi se činil 
			
									
									UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
						www.nomadbear.cz
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Včera jsme začali rozebírat a odpojovat. Dnes jsme vyheverovali kastli cca. 20 - 30 cm od rámu a vypodložili. Bez zvedáku je to docela potička  
 Takhle už zůstane, je dost těžká a není zařízení ani prostor ji dát úplně na stranu, i když ji s rámem už krom nějakých hadic klimy a pár drobností asi nic nedrží. Zítra snad příjde dolů z rámu ještě nádrž a brzdové i naftové hadičky apod. Kastli jsme nejdřív měli vypodloženou jenom na rámu, ale to se neukázalo jako úplně nejbezpečnější řešení (kastle nám sjela ze špalíků o 40 cm na bok), tak jsme ji odpoledne radši vypodložili za prahy od země. Bude sice k rámu o něco horší přístup, ale alespoň nám to nespadne na hlavu a dá se hýbat s rámem pod autem na pozdější dopasování až to půjde dolu.
Nyní je v plánu:
1) oholit rám jak to půjde (nádrž, hadičky atd.)
2) odrbat rám co nejlépe
3) odrezit a natřít horní a boční strany rámu
4) natahat dopředu nové odvzdušnění náprav a převodovek
5) vrátit kastli zpět na rám
5) vypodložit rám (celé auto) od země
6) vyvěsit nebo úplně sundat nápravy (podle toho, zda budu měnit polybushe atd.)
7) ošetřit nápravy a spodní stranu rámu
 napasovat nájezďák, kryt nádrže, kryty difů
....... a další věci, které se budou ukazovat časem nebo se stihnou udělat (vyčištění nádrže apod.)
Nevím jak budeme stíhat, je to hodně práce, takže zprvu se budeme soustředit hlavně na ošetření rámu a poté, když se případně najde čas, tak na údržbu dalších věcí kolem.
Přidávám pár foto a brzy příjde asi i dosti otázek - první je na ošetření rámu. Někdo mi tu navrhoval dvakrát hrbolcem, to mi ale vůbec nepřijde jako dobrý nápad a dělat to nebudu. Co tedy? Nějaký základ a pak nějakou dvousložku? Vím, že nějaké rady už jsem ohledně toho dostal v předchozích příspěvcích, půjdu to nastudovat...
							
			
									
									Nyní je v plánu:
1) oholit rám jak to půjde (nádrž, hadičky atd.)
2) odrbat rám co nejlépe
3) odrezit a natřít horní a boční strany rámu
4) natahat dopředu nové odvzdušnění náprav a převodovek
5) vrátit kastli zpět na rám
5) vypodložit rám (celé auto) od země
6) vyvěsit nebo úplně sundat nápravy (podle toho, zda budu měnit polybushe atd.)
7) ošetřit nápravy a spodní stranu rámu
....... a další věci, které se budou ukazovat časem nebo se stihnou udělat (vyčištění nádrže apod.)
Nevím jak budeme stíhat, je to hodně práce, takže zprvu se budeme soustředit hlavně na ošetření rámu a poté, když se případně najde čas, tak na údržbu dalších věcí kolem.
Přidávám pár foto a brzy příjde asi i dosti otázek - první je na ošetření rámu. Někdo mi tu navrhoval dvakrát hrbolcem, to mi ale vůbec nepřijde jako dobrý nápad a dělat to nebudu. Co tedy? Nějaký základ a pak nějakou dvousložku? Vím, že nějaké rady už jsem ohledně toho dostal v předchozích příspěvcích, půjdu to nastudovat...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
						www.nomadbear.cz
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Pěknej bouda lift  
 , držím palce ať jde vše bez problému a stihneš co potřebuješ  
			
									
									Land Rover Discovery 2 Td5
						Re: DII - sejmutí kastle z rámu
tel:604422529
p.bocek@email.cz
						p.bocek@email.cz