TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
MartinL
Příspěvky: 16
Registrován: 27 čer 2010 00:17
tel.: 775708699
auto: Disco II TD5

TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#1 Příspěvek od MartinL » 03 črc 2011 22:28

Ahoj,
nenašel jsem nikde postup na vyčištění sacího koše palivového čerpadla u TD5.
Někde vzadu v kufru je pod kobercem dekl a potom?

A dále zatuhlá ?páka waste gate ventilu turba u TD5? má někdo přesnější popis jak rozhýbat?

Motor mi jde do cca 2100 otáček normálně a potom jakoby ztratí tah, je to znát na 4 a 5, nedá se rozhýbat na více než cca 120km/h (víc ani jezdit nechci, ale minulé DII TD5 šlo až na 140).

Děkuji moc za rady.
Martin

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3588
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#2 Příspěvek od Land Jirka » 04 črc 2011 07:59

čerpadlo musíš odpojit od hadic a vydělat z nádrže (je tam velká matice) a spodek rozebrat Obrázek
Obrázek

ventil turba prubneš tak, že z něj sundáš hadičku a foukneš do ní tlakem 1-1,5 atm, když bude chodit je OK
Jinak se bez demontáže turba čistí blbě- snad jen prostříkat osku klapky nějakým mazivem na vysoké teploty.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#3 Příspěvek od MadTom » 04 črc 2011 08:17

Jenom doplním - ta díra kudy se dá dostat k čerpadlu je yhruba uprostřed pohladhy kufru. Až budeš vyndávat koberec v kufru, tak je lepší oddělat boční tepacírunk, jinak hrozí roztržení koberce, při jeho vytahování zpod toho tapecírunku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tungdild
Příspěvky: 226
Registrován: 05 čer 2011 13:29
tel.: 721070078
auto: D II - 2000-NO LIFT
Bydliště: KLATOVSKO-Nekde u lesa na Sumave (NY)
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#4 Příspěvek od Tungdild » 08 srp 2011 21:35

Prosim Vas jak se ta velky matice da povolit??? nejak jsme nepochopil system... a moje stara rika atse radsi zeptam naz na to pujdu silou :blush
Vsichni lezime v kanalech , ale jen nekteri se dokazi z nich koukat na hvezdy.....
http://hugofucker.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/user/Tungdild" onclick="window.open(this.href);return false;

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#5 Příspěvek od MadTom » 08 srp 2011 21:56

Já jsem vzal majel majzlík a kladivo a ťukal jsem postupně dokola na různých místech matky - aby se to nevzpříčílo. No a když to nešlo,tk jsem to začal dělat opačným směrem a potom už se to povolilo skoro samo. :hmm:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#6 Příspěvek od DanoDEF » 08 srp 2011 22:06

... spravny postup. Doplnim, ze este pred povolovanim matice si to tam poriadne vycisti - vystriekaj aby si si zbytosne nespinil do nadrze.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
raven.99
Příspěvky: 220
Registrován: 09 dub 2010 09:12
auto: Discovery 2
Bydliště: Malacky, SR

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#7 Příspěvek od raven.99 » 09 srp 2011 09:50

MadTom píše:Já jsem vzal majel majzlík a kladivo a ťukal jsem postupně dokola na různých místech matky - aby se to nevzpříčílo. No a když to nešlo,tk jsem to začal dělat opačným směrem a potom už se to povolilo skoro samo. :hmm:
presne tak som to robil asi pred 2 týždňami...
Horšie to ale bolo potom zložiť do kopy, ta dementna matica mi ani za boha nechcela chytiť závit a cele sa mi to tlačilo von :Ja blb:

Ked sa budeš do toho púšťať, tak s prázdnou nádržou. Prípadne aj ked ti tam niečo padne ľahšie vylovíš :lol:

Uživatelský avatar
Tungdild
Příspěvky: 226
Registrován: 05 čer 2011 13:29
tel.: 721070078
auto: D II - 2000-NO LIFT
Bydliště: KLATOVSKO-Nekde u lesa na Sumave (NY)
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#8 Příspěvek od Tungdild » 09 srp 2011 10:40

Diky moc .no ja sem to zkousel taky ale jen rukou a sirokym plochym sroubovakem a otocil to asi jen o par cm tak sem to pak necha radsi :angel jsme mylsle ze se muze jeste neco delat s tima dvouma proti sobe jdoucima pazmechtkama co vykukuji zpod matice..... :D
Vsichni lezime v kanalech , ale jen nekteri se dokazi z nich koukat na hvezdy.....
http://hugofucker.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/user/Tungdild" onclick="window.open(this.href);return false;

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#9 Příspěvek od MadTom » 09 srp 2011 10:53

Nasazování matice zpátky je takový trošku opruz. Mě se osvadčilo si na matici označit konec závitu a stejně tak si hi najít na nádrži. Následně čerpadlo zasunout do nádrže a zatlačit až na doraz dolů jednou rukou a druhou natočit matici co to jde, aby se podržela v závitu. Jinak má snahu vyskočit.
Tak jsem to udělal, nastartoval a zjistil, že palivoměr ukazuje blbě, takže znovu ven a prohodit plovák ze starého čerpadla - dráty jsou na konektorech, takže to jde v pohodě. Akorát to byla práce navíc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Rosi
Příspěvky: 777
Registrován: 18 pro 2008 14:28
tel.: +420-608-084004
auto: LR 110SW Def Td5
Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#10 Příspěvek od Rosi » 10 srp 2011 07:05

No, než se do toho půstíš, koukni se na váhu vzduchu a možná si zajeď k někomu na diagnostiku.
Nemusí to být tak jak to popisuješ jenom o čerpadle a west gate...
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
patrik
Příspěvky: 2620
Registrován: 05 dub 2007 23:24
Bydliště: slovensky grob

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#11 Příspěvek od patrik » 01 úno 2012 18:22

MartinL píše:Ahoj,
nenašel jsem nikde postup na vyčištění sacího koše palivového čerpadla u TD5.
Někde vzadu v kufru je pod kobercem dekl a potom?

A dále zatuhlá ?páka waste gate ventilu turba u TD5? má někdo přesnější popis jak rozhýbat?

Motor mi jde do cca 2100 otáček normálně a potom jakoby ztratí tah, je to znát na 4 a 5, nedá se rozhýbat na více než cca 120km/h (víc ani jezdit nechci, ale minulé DII TD5 šlo až na 140).

Děkuji moc za rady.
Martin
Mam podobny problem len mne to taha do cc2500 otaček . Diagnostika nič neukazala a motor je po mechanickej stranke v poriadku.
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#12 Příspěvek od Jenda » 01 úno 2012 19:02

...ja s tim vypadkem vykonu ve vyssich otackach mel v haji UCU(r.jednotka). Proste se omezi vykon a pak se znuvu chyti pri nizsich otackach. Na dalnici to treba 110km/h jelo ale dal ani nahodou.
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#13 Příspěvek od MadTom » 01 úno 2012 19:26

Patriku, zkusíme druhou řídící jednotku - nejdřív se standardní mapou, pak s lepší standardní mapou a nakonec třeba tuněnou. Mám tady moji původní jednotku (nepřepisovatelnou) i druhou přepisovatelnou. Akorát se do toho musí nakódovat tvoje vstřikovače a spárovat to s autem kvůli imobilizéru. Po nastavení a spárování se dají téměř libovolně prohazovat. A pokud to nepomůže, budeme řešit co je blbě (čidla, mechanika ....?).
Akorát navrhuju počkat, až bude aspoň kolem nuly, mrznout se mi u toho nechce. :mrgreen:
A ještě mě napadá - zkus tam nalejt nějaké čistící aditivum do nafty, třeba to pomůže.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#14 Příspěvek od Miloš II » 01 úno 2012 19:44

Problem může být v třícestném vzduchovém ventilu co přepouští stlačenej vduch za turbem na pístek turba ten otevírá přepoštěcí klapku v turbu. Rozhýbat jde externím stlačeným vzduchem připojením přímo na pístek. Už se to tu probíralo několikrát stačí dohledat MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
patrik
Příspěvky: 2620
Registrován: 05 dub 2007 23:24
Bydliště: slovensky grob

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#15 Příspěvek od patrik » 01 úno 2012 19:58

Miloš II píše:Problem může být v třícestném vzduchovém ventilu co přepouští stlačenej vduch za turbem na pístek turba ten otevírá přepoštěcí klapku v turbu. Rozhýbat jde externím stlačeným vzduchem připojením přímo na pístek. Už se to tu probíralo několikrát stačí dohledat MIloš II
Ventyl meneny - žiadna zmena -- ovladanie wastegate nemam zatuhnute . Pri akom tlaku sa začne otvarat wastegate - mam na mysli ak ho pripojim na externy zdroj tlaku s tlakomerom .
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk

Uživatelský avatar
patrik
Příspěvky: 2620
Registrován: 05 dub 2007 23:24
Bydliště: slovensky grob

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#16 Příspěvek od patrik » 01 úno 2012 20:01

MadTom píše:Patriku, zkusíme druhou řídící jednotku - nejdřív se standardní mapou, pak s lepší standardní mapou a nakonec třeba tuněnou. Mám tady moji původní jednotku (nepřepisovatelnou) i druhou přepisovatelnou. Akorát se do toho musí nakódovat tvoje vstřikovače a spárovat to s autem kvůli imobilizéru. Po nastavení a spárování se dají téměř libovolně prohazovat. A pokud to nepomůže, budeme řešit co je blbě (čidla, mechanika ....?).
Akorát navrhuju počkat, až bude aspoň kolem nuly, mrznout se mi u toho nechce. :mrgreen:
A ještě mě napadá - zkus tam nalejt nějaké čistící aditivum do nafty, třeba to pomůže.
Toto bude posledna štacia . Zatial sa snažim na niečo prist v ramci mojich schopnosti . Potom sa dohodneme - ked sa otepli . Aditivum lejem pravidelne .
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk

Uživatelský avatar
patrik
Příspěvky: 2620
Registrován: 05 dub 2007 23:24
Bydliště: slovensky grob

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#17 Příspěvek od patrik » 01 úno 2012 20:08

Jenda píše:...ja s tim vypadkem vykonu ve vyssich otackach mel v haji UCU(r.jednotka). Proste se omezi vykon a pak se znuvu chyti pri nizsich otackach. Na dalnici to treba 110km/h jelo ale dal ani nahodou.
Honza
No neako takto sa to chova - 110 je max čo z toho dostanem a aj na to si musim počkat :mrgreen:
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#18 Příspěvek od Miloš II » 01 úno 2012 20:22

Jenda píše:...ja s tim vypadkem vykonu ve vyssich otackach mel v haji UCU(r.jednotka). Proste se omezi vykon a pak se znuvu chyti pri nizsich otackach. Na dalnici to treba 110km/h jelo ale dal ani nahodou.
Honza
ECU tě omezí výkon i při přehřátí motoru i při vysokém tlaku na turbu (nefunguje Wastegate) jinek třeba tu http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... +za+turbem" onclick="window.open(this.href);return false; MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#19 Příspěvek od Jenda » 01 úno 2012 20:28

Miloš II píše:
Jenda píše:...ja s tim vypadkem vykonu ve vyssich otackach mel v haji UCU(r.jednotka). Proste se omezi vykon a pak se znuvu chyti pri nizsich otackach. Na dalnici to treba 110km/h jelo ale dal ani nahodou.
Honza
ECU tě omezí výkon i při přehřátí motoru i při vysokém tlaku na turbu (nefunguje Wastegate) jinek třeba tu http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... +za+turbem" onclick="window.open(this.href);return false; MIloš II

Milosi,tohle uz mam za sebou,byla to opavdu ECU. Ta teplota se chova jinak,to znam taky :wink:
Tohle je pravidelna zalezitost,110km/h nebo vytoceni do urcitych otacek a na chvilku to vypne vykon.
Ta jednotka je bohuzel v haji ale doufm ze MadTom na to prijde co sni.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

#20 Příspěvek od Miloš II » 01 úno 2012 20:30

Tu máš jednu....http://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-Di ... 43acf726df" onclick="window.open(this.href);return false; MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Odpovědět