Zadřenej motor TD5

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Zadřenej motor TD5

#121 Příspěvek od Acon » 03 led 2012 08:49

RudaK píše:
Kubrtos píše: Tam kde bývaly otáčky 2800 jsou teď přesně na 2000.
:ty jeden...: není lepší se věnovat provozu na silnici ....? :nod
Keď ten rozdiel v práci motora je tak veľký, že zo začiatku to skrátka musíš sledovať, porovnávať to a diviť sa, prečo to inžinieri tak nenavrhli už vo výrobe. Ten rozdiel v prevádzkových otáčkach je totiž obrovský.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Kubrtos
Příspěvky: 1397
Registrován: 14 zář 2010 20:50
tel.: +420604671119
auto: D3 trisko Disko
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadřenej motor TD5

#122 Příspěvek od Kubrtos » 03 led 2012 09:11

MadTom píše:Ten válec je chladič nafty, dají se v tom vyměnit O kroužky, ale musí být z toho správnýho materiálu, aby to potom zase nezačalo týct. Je to už na fŕu popsané a tady to je i s obrázkama: http://www.discovery2.co.uk/fuelcooler.html
Co se týče odvzdušňování, tak se to doopravdy odvzdušňuje blbě. Mě v létě při opravě klimatizace (výměna chladič a výparníku a zároveň výměna výměníku topení, když už to bylo venku), šikulové v servisu urvali ten plastovej odvzdušňovací šroubek na hadici - zjistil jsem to až v Brně, náhodou. Dolil jsem trochu vody, co chybělo a auto tak 500km vypadalo, že je studené, než se ztratily bubliny - nejspíš. Naštěstí to vypadá, že se motoru nic nestalo. Až budu udvzdušňovat příště, tak si na to budu muset dát víc pozor.
Někde bych měl mít ještě jeden nebo dva ty odvzdušňováky kovový -kdysi je tu někdo nabízel za pár drobnejch, tak jsem si vzal do zásoby. Můžu věnovat.
Jojo, adresu přepošlu, ale kluci si s tím asi poraděj, nejsou to takový jelita jak já.
Mě chlazení taky ze začátku fungovalo v pohodě, ale v průběhu jak se ta bublina hejbala trubkama tak to prostě přestávalo topit. No a skončilo to tak že stekla celá nádobka a ještě chybí.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge

Uživatelský avatar
Kubrtos
Příspěvky: 1397
Registrován: 14 zář 2010 20:50
tel.: +420604671119
auto: D3 trisko Disko
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadřenej motor TD5

#123 Příspěvek od Kubrtos » 03 led 2012 09:19

Acon píše:
Keď ten rozdiel v práci motora je tak veľký, že zo začiatku to skrátka musíš sledovať, porovnávať to a diviť sa, prečo to inžinieri tak nenavrhli už vo výrobe. Ten rozdiel v prevádzkových otáčkach je totiž obrovský.
Je fakt že s malým měničem se nedalo na redukci jet víc než 40km/h (písečný duny) a ujížděl mi PajaM s Defem. Kdybych měl jet rychleji tak bych potřeboval klapky na uši - otáčky lezly nad 3000. Pak jsem to pral bez redukce a byl klid (zase to asi nebylo nejlepší pro převodovku).
Teď tu redukci asi fakt začnu používat. :mrgreen:
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zadřenej motor TD5

#124 Příspěvek od MadTom » 03 led 2012 09:30

Věřím že sluštej mechanik si poradí, ono na to nic složitého není. Akorát je potřeba dát O kroužky ze správného materiálu. Z černé gumy se za tepla dovulkanizují, ztvrdnou a potom to netěsní.
Dík za nabídku šroubu, já ho nepoužiju, protože ten plastovej nesmysl co byl původně v hadici a do kterýho se ten šrroub šrouboval, už v ní není a nejspíš je někde v trubce až na dně. Prostě to byly šikulové. Tak jsem tam napral M8 lisovací matici - šla akorát zasunout a M8 šroub s podložkou a gumovým těsněním a zatím to drží. Až budu na jaře (až bude teplo) čistit intercooler zevnitř, tak udělám i tyto "drobnosti". Vypadá to, že hadice půjde ven a na soustruhu si udělám novou vložku se závitem a i správnej šroub s lepším těsněním.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Zadřenej motor TD5

#125 Příspěvek od Acon » 03 led 2012 09:42

Kubrtos píše: Je fakt že s malým měničem se nedalo na redukci jet víc než 40km/h (písečný duny) a ujížděl mi PajaM s Defem. Kdybych měl jet rychleji tak bych potřeboval klapky na uši - otáčky lezly nad 3000. Pak jsem to pral bez redukce a byl klid (zase to asi nebylo nejlepší pro převodovku).
Teď tu redukci asi fakt začnu používat. :mrgreen:
Možno by bolo fajn, keby si skúsenosti s medium meničom popísal aj ty. Aby majitelia DII s automatom vedeli, na základe skúseností viacerých užívateľov, že ten upgrade má naozaj zmysel. Téma je tu http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... r&start=80" onclick="window.open(this.href);return false;
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Kubrtos
Příspěvky: 1397
Registrován: 14 zář 2010 20:50
tel.: +420604671119
auto: D3 trisko Disko
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadřenej motor TD5

#126 Příspěvek od Kubrtos » 03 led 2012 09:46

Acon píše:
Kubrtos píše: Je fakt že s malým měničem se nedalo na redukci jet víc než 40km/h (písečný duny) a ujížděl mi PajaM s Defem. Kdybych měl jet rychleji tak bych potřeboval klapky na uši - otáčky lezly nad 3000. Pak jsem to pral bez redukce a byl klid (zase to asi nebylo nejlepší pro převodovku).
Teď tu redukci asi fakt začnu používat. :mrgreen:
Možno by bolo fajn, keby si skúsenosti s medium meničom popísal aj ty. Aby majitelia DII s automatom vedeli, na základe skúseností viacerých užívateľov, že ten upgrade má naozaj zmysel. Téma je tu http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... r&start=80" onclick="window.open(this.href);return false;
Jojo, vím o tom, dám tomu chvilku ježdění (ne jednou 200km tam a jenou zpátky) a pak to zkusím nějak zhrnout.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge

Uživatelský avatar
Dawe23
Příspěvky: 103
Registrován: 24 říj 2011 21:50
auto: D II Td5
Bydliště: Brno

Re: Zadřenej motor TD5

#127 Příspěvek od Dawe23 » 06 úno 2012 17:57

MadTom píše:Vanu dolů a zkontrolovat čerpadlo. Co jsem kde četl, tak když už se rozsvítila kontrolka mazání, tak byl stejně motor v háji a s ním i turbo.
Problém je ve šroubu so drží řetězové kolo, kterým je čerpadlo poháněné - tak nějak tam občas zapoměli dát závitovej tmel, šroub se uvolnil a pak to málo mazalo.
Tady je popis opravy:
http://www.discovery2.co.uk/Oil_pump_bolt.html
Chlapi,měl bych dotaz.U koho koupit nový šroub s tmelem.Popřípadě můžu vyšroubovat původní a pokud bude ready očistit ho a nanést na něj Loctite 243 nebo 270. 270tkou by to mohlo stačit.Protože 4mm šroubek (podle utažení) je akorát na odvrtání.A kdyby někdo chtěl mám balení 250ml + ještě 680ku

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zadřenej motor TD5

#128 Příspěvek od MadTom » 06 úno 2012 18:00

Klidně starej šroub a novej tmel. Hlavně pořádně odmastit, aby to mělo na co se přilepit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět