Poprvé s DEFENDREM v Alpách .
Poprvé s DEFENDREM v Alpách .
Do letošní zimy jsem neměl žádnou zkušenost se čtyřkolkami . Defendra jsme pořídili pro jeho 3,5 t závěs.
V Krušných horách jsem poprvé testoval co tento klasik ve sněhu dokáže . Poněkud zklamaný jsem zjistil , že bez přední a zadní uzávěrky se teplém sněhu dokáže zahrábnout i v poměrně lehkém terénu, ale stačí málo připomoct (kobereček pod protáčené kolo) a vyjede. Pustil jsem se i do zcela zaváte cesty s už dosti utemovaným sněhem po kolena . Nejlepší technikou bylo, jet na redukovanou jedničku a volnoběh . Pozn na voze jsou zimní pneu s civilním vzorkem . Ujel jsem několik 100 m a zastavila mě až jako by kolmá zeď sněhu před předními koly, kterou kola nerozrušily a ani nepřelezli . Při vycouvání byla ve snehu otisklá vana motoru. To už se offroad předvedl.
Situaci kdy Defender předved co umí, nastala letos v únoru v rakouských Alpách za Salzburkem . Týdenní lyžování bylo poznamenané trvalým sněžením a špatným počasím. Vyškrabat se k penziónu ve stráni na to stačila jakákoliv čtyřkolka nebo řetězy Vyjet ráno z parkoviště s 40cm napadlého sněhu tam už jakákoliv čtyřkolka nebo řetězy nestačily . Buď odházet , nebo Defender. Ten problémy neměl.
Uprostřed týdne podmínky na sjezdovkách nebyly ideální a tak odjíždíme z Mulbachu do Zell am See . Jsou teploty okolo nuly, hodně sněží , silně fouká. Před námi je přejezd sedla s n.výškou 1320m . .Jedná se o normální okresku, pouze stoupání na trase je často značeno 15 % .
Za vesnicí v prvním kopci končí všechno co má náhon na jednu nápravu. Překážka č.1: kluzká cesta velmi nahoru. Auta trčí v prostřed cesty za nimi jsou vyklouzané stopy . Díky čtyřkolové koncepci lehce předjíždím z leva z prava . Musím li zastavit , bez problému se rozjíždím . Po pár kilometrech najíždíme do oblasti s vyšší vrstvu sněhu. Překážka č.2: 20-30cm sněhu Stále padá . Ostatní vozy se otáčí a končí. Defender nemá problémy , je vysoký . Pokračujeme dál. Vyjíždím na otevřený terén v sedle . Překážka č. 3: tím jak vítr strhává sníh je nulová viditelnost. Sněhu na vozovce přibývá . Z rádia slyšíme , že Rakouská silniční služba rezignuje vyhlašuje tento pas za nesjizdny a uzavírá jej . My v podstatě po slepu pokračujeme. Teplovzdušné Vebasto příjemně topí Defender se brodí sněhem a já se potím , fakt nic nevidím . Občas se vynoří trasovací tyč. V zatáčce je problémem zjistit, z které strany ji najet. Konečně opouštíme pláň s jejím nepříjemným větrem a horskou cestou se spoustou zatáček se spouštíme dolů . Do prvního šlápnutí na brzdu jsem si myslel, že nic horšího něž jízda v bílé tmě mně nečeká. Omyl. Překážka č. 4: prudký spád a ukrutně kluzká silnice . Při brždění dvoutunové auto neříditelně sáňkuje a a vůbec nespomaluje . Držím pravou ruku na ruční brzdě, pripraven překývnout zadek vozu. Okolo cesty jsou dvoumetrové vyfrézované zledovatělé mantinely . Nakonec vůbec nešahám na brzdy a jenom brzdím motorem . Které auto zabrzdíte pouze na motor v 15 % svahu na rychlost chůze ? Defendra ano . A tak s absencí jakékoliv elektroniky pouze na hřídele , ložiska, zuby a skříně plynule a pomalu vykružuji vlásenky . A jde to velmi dobře . Po pár kilometrech přistáváme v první vesnici a odtud už jsou podmínky standardní .
Závěrečné poznámky :
Defender byl 6ti kval . Dlouhá 6ka je na dálku suprová . Velmi krátká jednička byla při sjezdech k nezaplacení . Ještě jednou bych vypíchl jak pouze mechanická čtyřkolka při jízdě krokem může být možná lepší řešení něž elektronické přibržďovací systémy které při malé rychlosti nemají prostor k plné funkčnosti .
Místní horalé hodně používájí čtyřkolky . Ale žádné brutálně upravené offroudy . Když jim nestačí městské SUV tak mají v zásobě starší traktory 4x4 na kolech řetězy .
Dále mě překvapilo jak místní když bylo naklouzáno jeli pomalu. Klouže , jedu z kopce tak klidně krokem . To u nás v Čechách jsme víc soutěžáci.
Všechno co bylo na silnici služební - pošťák , autobus , mlíkař , popelář mělo řetězy.
V tom fukejři nahoře v sedle, jsem používal brýle se žlutooranžovým filtrem , které mírně zlepšovaly bídnou viditelnost. Spolujezdec se několikrát ptal jak je možné , že něco vidím .
V Krušných horách jsem poprvé testoval co tento klasik ve sněhu dokáže . Poněkud zklamaný jsem zjistil , že bez přední a zadní uzávěrky se teplém sněhu dokáže zahrábnout i v poměrně lehkém terénu, ale stačí málo připomoct (kobereček pod protáčené kolo) a vyjede. Pustil jsem se i do zcela zaváte cesty s už dosti utemovaným sněhem po kolena . Nejlepší technikou bylo, jet na redukovanou jedničku a volnoběh . Pozn na voze jsou zimní pneu s civilním vzorkem . Ujel jsem několik 100 m a zastavila mě až jako by kolmá zeď sněhu před předními koly, kterou kola nerozrušily a ani nepřelezli . Při vycouvání byla ve snehu otisklá vana motoru. To už se offroad předvedl.
Situaci kdy Defender předved co umí, nastala letos v únoru v rakouských Alpách za Salzburkem . Týdenní lyžování bylo poznamenané trvalým sněžením a špatným počasím. Vyškrabat se k penziónu ve stráni na to stačila jakákoliv čtyřkolka nebo řetězy Vyjet ráno z parkoviště s 40cm napadlého sněhu tam už jakákoliv čtyřkolka nebo řetězy nestačily . Buď odházet , nebo Defender. Ten problémy neměl.
Uprostřed týdne podmínky na sjezdovkách nebyly ideální a tak odjíždíme z Mulbachu do Zell am See . Jsou teploty okolo nuly, hodně sněží , silně fouká. Před námi je přejezd sedla s n.výškou 1320m . .Jedná se o normální okresku, pouze stoupání na trase je často značeno 15 % .
Za vesnicí v prvním kopci končí všechno co má náhon na jednu nápravu. Překážka č.1: kluzká cesta velmi nahoru. Auta trčí v prostřed cesty za nimi jsou vyklouzané stopy . Díky čtyřkolové koncepci lehce předjíždím z leva z prava . Musím li zastavit , bez problému se rozjíždím . Po pár kilometrech najíždíme do oblasti s vyšší vrstvu sněhu. Překážka č.2: 20-30cm sněhu Stále padá . Ostatní vozy se otáčí a končí. Defender nemá problémy , je vysoký . Pokračujeme dál. Vyjíždím na otevřený terén v sedle . Překážka č. 3: tím jak vítr strhává sníh je nulová viditelnost. Sněhu na vozovce přibývá . Z rádia slyšíme , že Rakouská silniční služba rezignuje vyhlašuje tento pas za nesjizdny a uzavírá jej . My v podstatě po slepu pokračujeme. Teplovzdušné Vebasto příjemně topí Defender se brodí sněhem a já se potím , fakt nic nevidím . Občas se vynoří trasovací tyč. V zatáčce je problémem zjistit, z které strany ji najet. Konečně opouštíme pláň s jejím nepříjemným větrem a horskou cestou se spoustou zatáček se spouštíme dolů . Do prvního šlápnutí na brzdu jsem si myslel, že nic horšího něž jízda v bílé tmě mně nečeká. Omyl. Překážka č. 4: prudký spád a ukrutně kluzká silnice . Při brždění dvoutunové auto neříditelně sáňkuje a a vůbec nespomaluje . Držím pravou ruku na ruční brzdě, pripraven překývnout zadek vozu. Okolo cesty jsou dvoumetrové vyfrézované zledovatělé mantinely . Nakonec vůbec nešahám na brzdy a jenom brzdím motorem . Které auto zabrzdíte pouze na motor v 15 % svahu na rychlost chůze ? Defendra ano . A tak s absencí jakékoliv elektroniky pouze na hřídele , ložiska, zuby a skříně plynule a pomalu vykružuji vlásenky . A jde to velmi dobře . Po pár kilometrech přistáváme v první vesnici a odtud už jsou podmínky standardní .
Závěrečné poznámky :
Defender byl 6ti kval . Dlouhá 6ka je na dálku suprová . Velmi krátká jednička byla při sjezdech k nezaplacení . Ještě jednou bych vypíchl jak pouze mechanická čtyřkolka při jízdě krokem může být možná lepší řešení něž elektronické přibržďovací systémy které při malé rychlosti nemají prostor k plné funkčnosti .
Místní horalé hodně používájí čtyřkolky . Ale žádné brutálně upravené offroudy . Když jim nestačí městské SUV tak mají v zásobě starší traktory 4x4 na kolech řetězy .
Dále mě překvapilo jak místní když bylo naklouzáno jeli pomalu. Klouže , jedu z kopce tak klidně krokem . To u nás v Čechách jsme víc soutěžáci.
Všechno co bylo na silnici služební - pošťák , autobus , mlíkař , popelář mělo řetězy.
V tom fukejři nahoře v sedle, jsem používal brýle se žlutooranžovým filtrem , které mírně zlepšovaly bídnou viditelnost. Spolujezdec se několikrát ptal jak je možné , že něco vidím .
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4203
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poprvé s DEFENDREM v Alpách .
Nepises jak byla mezinapravova uzaverka zda zavrena, nebo otevrena.
A prihodit si zadek ruckou u defika, nu nevim nevim
A prihodit si zadek ruckou u defika, nu nevim nevim
http://www.offg.cz expediční poradenství, offroad expedice na míru po celém světě, offroadškola, http://www.offroadskola.cz
Re: Poprvé s DEFENDREM v Alpách .
Ahoj , pořád jsem to jel s otevřenou mezinápravou . Měl jsem pocit že po uzavření by se to z kopce začalo hrnout. Odhodit zadek v zatáčce pomocí ručky jsem si doma zkoušel . Nic moc oproti např. Octavii , ale povedlo se . Jenom než se člověk zanoří pro páku, tak bude asi pozdě.
Jestli jsem koupil dobře , se uvidí časem . Fakt je, že na tahání se to osvěčilo . Táhl jsem skoro 10m loď , celkem něco málo přes 3,5 t a jelo to úžasně a za slušných 14 l na 100km .
Jestli jsem koupil dobře , se uvidí časem . Fakt je, že na tahání se to osvěčilo . Táhl jsem skoro 10m loď , celkem něco málo přes 3,5 t a jelo to úžasně a za slušných 14 l na 100km .
- Frana
- Příspěvky: 882
- Registrován: 16 lis 2008 13:54
- tel.: 608885886, OK3FJ
- auto: Defender 130 HCPU
- Bydliště: Podkrkonosi
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poprvé s DEFENDREM v Alpách .
Pri otevreny mezinaprave by teoreticky sance na mirny posun pres rucku byt mohla, ale nebude to na nejaky vyznamny otaceni pres rucku napriklad. Ale mozna se pletu... 

Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel
-
- Příspěvky: 15217
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Poprvé s DEFENDREM v Alpách .
Disco2 na ručku na parkovišti otočím, ale aby mi to nechcíplo, tak musím vymáčknout spojku. Jinak popis krásnej, akorát po své letošní zkušenosti (zůstal jsem viset ve sněhu asi 20km od baráku), bych se hodně zamýšlel, co bych dělal, kdyby to dál prostě nejelo. Já jsem měl docela hezké počasí a kamarády na telefonu. V Alpách v zimě - nevím. Ono tohle je ten hlavní důvod zavírání cest - nemá tě kdo přijít zachránit, aby sám moc neriskoval. Na druhou stranu, bez malejch dětí bych nejspíš taky jel.
Však ono by to už nějak dopadlo.

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: 26 kvě 2011 21:29
- tel.: 724107574
- auto: LR 110/300Tdi
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poprvé s DEFENDREM v Alpách .
Mas pravdu bez deti bych to risknul. Kdyz mas topeni co k piti a k jidlu v aute, tak kdyz to nejde, pockasMadTom píše:Disco2 na ručku na parkovišti otočím, ale aby mi to nechcíplo, tak musím vymáčknout spojku. Jinak popis krásnej, akorát po své letošní zkušenosti (zůstal jsem viset ve sněhu asi 20km od baráku), bych se hodně zamýšlel, co bych dělal, kdyby to dál prostě nejelo. Já jsem měl docela hezké počasí a kamarády na telefonu. V Alpách v zimě - nevím. Ono tohle je ten hlavní důvod zavírání cest - nemá tě kdo přijít zachránit, aby sám moc neriskoval. Na druhou stranu, bez malejch dětí bych nejspíš taky jel.Však ono by to už nějak dopadlo.

- Gobey
- Příspěvky: 1674
- Registrován: 26 zář 2007 23:48
- tel.: +420603440581
- auto: Defender
- Bydliště: Pchery
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poprvé s DEFENDREM v Alpách .
vždyť i cesta je cíl, krásný popis 
Nemá náhodou defík ručku na kardanu? Řízeným smykem přes ruční brzdu si s defíkem moc nezajezdím.
Podle 6ti kvaltu usuzuju na Td4, je to tak?
H.

Nemá náhodou defík ručku na kardanu? Řízeným smykem přes ruční brzdu si s defíkem moc nezajezdím.
Podle 6ti kvaltu usuzuju na Td4, je to tak?
H.
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 15217
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Poprvé s DEFENDREM v Alpách .
Ručka je na kardanu, takže pokud se vymáčkne spojka, tak se auto na ručku otočí. Pokud se nevymáčkne, tak se otočí taky, ale nejspíš zdechne. Aspoň mě to lépe nejde.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: Poprvé s DEFENDREM v Alpách .
...to je dilko
H.

H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
-
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poprvé s DEFENDREM v Alpách .
...se vůbec divím že sis ještě neutrhl ten buben ruční brzdy a nebo alespoň pakny
Co je to za nápad jezdit z defíkem drift

Co je to za nápad jezdit z defíkem drift

http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Re: Poprvé s DEFENDREM v Alpách .
To Gobey :
Ano je to TD4 .
Ručka je na kardanu .
Co se týká smyku na ruční brzdu .
Při uzavřené mezinápravě to fungovat nemůže . Nejsem znalec , ale brzdím-li kardan zadní nápravy až za mezináprav.diferenciálem tak proč ne ? .
Souhlasím že to materiálu nemusí neprospívat.
Ano je to TD4 .
Ručka je na kardanu .
Co se týká smyku na ruční brzdu .
Při uzavřené mezinápravě to fungovat nemůže . Nejsem znalec , ale brzdím-li kardan zadní nápravy až za mezináprav.diferenciálem tak proč ne ? .
Souhlasím že to materiálu nemusí neprospívat.
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poprvé s DEFENDREM v Alpách .
Pretoze ked mas uzavretu medzinapravu tak je predok so zadkom spojeny natvrdo a zatiahnutim rucky zabrzdis jak predok tak zadok 

LR DEFENDER 110 SW
Re: Poprvé s DEFENDREM v Alpách .
Omlouvám se, napsal jsem to příliž zkratkově . Tedy znova :
Je-li uzavřena mezináprava nelze ručkou odhodit zadek .
Je-li otevřena mezináprava proč by to v nouzi na velmi kluzkém povrchu nešlo ?
Je-li uzavřena mezináprava nelze ručkou odhodit zadek .
Je-li otevřena mezináprava proč by to v nouzi na velmi kluzkém povrchu nešlo ?
- Johny R
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 20 říj 2010 20:41
- tel.: 730622097
- auto: Defík 90 300Tdi
- Bydliště: Ostrava
Re: Poprvé s DEFENDREM v Alpách .
No na předokolce si vždycky ještě pomůžu plynem. U DEFa jsem to zkoušel jedinkrát, ihned se projevila vůle v mezinápravě (cukání)
. Takže už to nedělám
. Se zamčenou mezinápravou je to úplný nesmysl a celkově i s ot. mezinápravou je to dost rasovina řekl bych! Spíš si myslím že třeba 90 co má lehký zadek má na kluzkém tendenci s ot. DL zabírat (proklouznout) na zadek. Tak si vždycky říkám že třeba zkusím prudce přidat
, ale nikdy (naštěstí) nemám dost morálu
!
Jinak DEF je samo jednička
!




Jinak DEF je samo jednička
