Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#21 Příspěvek od Steve » 24 zář 2009 19:18

Pumpa je na svém místě, nicméně jsem se bloknul na jednom místě. A to je nasazení řemene. Buď jej nasadím bez napínací kladky a pak nejde napružit napínací kladka, nebo zaklapnu napínací kladku a už nenasadím kladku pumpy...
Když jsem chtěl nasadit tu napínací kladku, musel jsem použít klíče jako opory a opravdu hodně tlačit, nicméně se mi to nepodařilo natlačit tak hluboko, aby zapadl čep na své místo. Navíc se dost ohýbala její osa a bál jsem se, že ji zohnu nebo ulomím. Prostě mám pocit, že je řemen přešponovaný nebo krátký a možná je to jeden z důvodů, proč osa čerpadla praskla.
Poradí mi někdo, co s tím? :roll:
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
marcel
Příspěvky: 255
Registrován: 03 úno 2007 22:58
tel.: 0915 833178
auto: DISCOVERY I
Bydliště: Dudince SR

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#22 Příspěvek od marcel » 24 zář 2009 19:28

OME píše:Často po výměně pumpy začne prosakovat voda mezi blokem a hliníkovým dílem pod pumpou,kde je pouze plechové těsnění a stahují to ty dva dlouhé šrouby.Je to v dost blbým místě za alternátorem.
mne to presne tam tečie a neviem sa k tomu dokopať :(

Uživatelský avatar
jen
Příspěvky: 92
Registrován: 28 led 2008 15:35

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#23 Příspěvek od jen » 25 zář 2009 09:15

Ahoj. Vse nejprve osadim bez remenu. Potom remen. Musi se zabrat za predepinaci kladku (za matici) - idealni dlouhy klic, nejlepe pomocnik. Pokud fakt nejde, over delku remene. Predepinaci kladka by po osazeni mela mit chod do obou stran. Za behu kmita, pokud nema tuto moznost, razy jdou do vsech lozisek :(
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)

Uživatelský avatar
jen
Příspěvky: 92
Registrován: 28 led 2008 15:35

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#24 Příspěvek od jen » 25 zář 2009 09:21

K prosaku. U mne to bylo jedine misto, kudy se dost vyrazne a nepredvidatelne ztracela chlad. kapalina (pri ruzne ohratem motoru a venkovni teplote dost odlisne). Staci jen hlidat a dolevat :) Ale znervoznuje to :) Pomohla mi az vymena "P Gasket" (mezi blokem a pumpou). Levny material, docela dost prace.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#25 Příspěvek od Steve » 25 zář 2009 17:57

Tak jsem se na to vrhnul. nechal jsem si sice udělat takový "bazmek", kterým jsem to chtěl vyklonit, ale nejdřív jsem se rozhodl zkusit tvoji radu
Vse nejprve osadim bez remenu. Potom remen. Musi se zabrat za predepinaci kladku (za matici) - idealni dlouhy klic, nejlepe pomocnik.
No a to byl ten správný fígl!
Nenapadlo mě použít matici jako oporu a páčit. Trochu nešlo zatlačit kladku dozadu, kdyby byla oska delší o závit-dva, šlo by to maticí...Nicméně vše je na svém místě, už jsem to opatrně projel a vypadá to OK. Ještě nahlídnu, jestli neteče voda kde nemá.
Jen ten řemen se mi zdá opravdu dost natvrdo, ale je to ten původní...
Takže díky všem. :wink: :wink:
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
shimi
Příspěvky: 188
Registrován: 22 srp 2009 17:26
tel.: NOKIA vyšupovací :o)
auto: SAMEC
Bydliště: Tišice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#26 Příspěvek od shimi » 25 pro 2009 16:56

dneska sem taky měnil vodní pumpu,šlo to celkem vpohodě,vše sem povolil nic neutrh tak sem spokojenej,jen sem ji asi měnil zbytečně jelikož ta co sem vyndal se zdá dobrá a nic vní nechrastí a ani nerachtá,zvuk kuli kterýmu sem to dělal tam byl i po výměně pumpy a přišel sem na to až když sem tam nad tím lamentoval a nevěděl co dál měnit,myslel sem že to jsou třeba ložiska na servu a nebo ještě zbejval altík,obojím sem hejbal a jde to krásně a festově,ložisko v napínací kladce sem dělal jen tak preventivně je to práce na chvilku,ten zvuk se mi zdál přesně jako nějaký mrtvý ložisko,na volnoběh takový škrkání a při 2tisících to rachtalo a popiskovalo,no a nakonec sem přišel na to že mě řemen jakoby nabíhá nahoře na kladku vodní pumpy a tim se hodně hejbe napínací kladka, no a pokaždý když ten řemen skočí zpět do kladky tak to vydá takovej skoro jak kovovej zvuk,když sem to prostříknul teflonovym sprejem co je proti vrzání řemenů tak to přestalo a běhá to normálně,je ticho ale stejně se mi zdá že ta napínací kladka je trochu nakřivo a proto pořád tlačí řemen jako na hranu tý vrchní řemenice,čím myslíte to je?? je tam už nějak vyběhaný to pružný uložení na tý napínací kladce???jo a všechno to začalo po tom co jsem měnil termostat a řemen jsme trochu polil chladící kapalinou,ta kapalina je i na rukou taková drsná tak jestli se to projevilo kuli tomu že ten řemen se líp chytal na tu hranu tý řemenice díky tomu že byl drsnější od tý kapaliny,no nevim,ale každopádně by mě zajímalo jestli ten mechanizmus tý napínacíkladky taky odchází,dík za rady

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3588
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#27 Příspěvek od Land Jirka » 25 pro 2009 18:39

shimi píše:ale každopádně by mě zajímalo jestli ten mechanizmus tý napínacíkladky taky odchází,dík za rady
To víš že odchází a potom je kladka jakoby zešikma.
Před časem jsem to absolvoval na jednom autě a po výměně vodní pumpy zvuk špatnýho ložiska stejně jako u tebe nezmizel a nakonec to byla ložiska v alternátoru.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11537
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#28 Příspěvek od eliott » 25 pro 2009 18:41

Odchází - vymačká se gumové uložení a pak to běží nakřivo.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
shimi
Příspěvky: 188
Registrován: 22 srp 2009 17:26
tel.: NOKIA vyšupovací :o)
auto: SAMEC
Bydliště: Tišice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#29 Příspěvek od shimi » 25 pro 2009 20:23

no ten altík ,mě taky napad,točil sem snim rukou jen tak bez řemene a jde pěkně,no ake možná když se do něj opírá potom řemen tak je to jiný,žádnou vůli sem tam neschledal tak nevim,no ale zvul zmizel po tom co sem namazal ten řemen,možná to bylo spíš takový jako vrzání toho řemene,no a nebo to možná taky moc poslouchám :lol:

Land Jirka píše:
shimi píše:ale každopádně by mě zajímalo jestli ten mechanizmus tý napínacíkladky taky odchází,dík za rady
To víš že odchází a potom je kladka jakoby zešikma.
Před časem jsem to absolvoval na jednom autě a po výměně vodní pumpy zvuk špatnýho ložiska stejně jako u tebe nezmizel a nakonec to byla ložiska v alternátoru.

Uživatelský avatar
shimi
Příspěvky: 188
Registrován: 22 srp 2009 17:26
tel.: NOKIA vyšupovací :o)
auto: SAMEC
Bydliště: Tišice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#30 Příspěvek od shimi » 25 pro 2009 20:24

jo tam tam asi bude trochu problém,když se podivám jako přez tu kladku vodní pumpy na tu napínací tak se mi trochu zdá že je ta napínací kladka nakřivo,tak to asi taky vyměnim abych měl klídek
eliott píše:Odchází - vymačká se gumové uložení a pak to běží nakřivo.

Uživatelský avatar
shimi
Příspěvky: 188
Registrován: 22 srp 2009 17:26
tel.: NOKIA vyšupovací :o)
auto: SAMEC
Bydliště: Tišice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#31 Příspěvek od shimi » 25 pro 2009 20:30

jo ještě by mě zajímalo jaká je cenovka tý napínací kladky???

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11537
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#32 Příspěvek od eliott » 25 pro 2009 20:56

cca 1700 +DPH, kvalita prvovýroby
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
shimi
Příspěvky: 188
Registrován: 22 srp 2009 17:26
tel.: NOKIA vyšupovací :o)
auto: SAMEC
Bydliště: Tišice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#33 Příspěvek od shimi » 25 pro 2009 22:47

hmm celkem raketa,ale asi mě nic jinýho nezbide než to koupit a vyměnit,tak přecijen ten motor má najeto 200tisíc tak to asi má nárok ana takovýhle opravy
eliott píše:cca 1700 +DPH, kvalita prvovýroby

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7919
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#34 Příspěvek od Sláma Karel » 25 pro 2009 23:50

eliott píše:cca 1700 +DPH, kvalita prvovýroby

Ty vole kde jsou ty časy když to stávalo skoro 6tis nový. Jem v pohodě prodával za 3tis použitý. :(
No už to holt bude nějakej ten pátek. Aspoň, že už mě neotravuje tolik lidí s těma cenama z Paddocku za ty součástky co některý (ne všechny) vydrží jen pár hodin nebo dní.

K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Colonel
Příspěvky: 430
Registrován: 04 čer 2008 15:03

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#35 Příspěvek od Colonel » 01 črc 2010 18:49

Ahoj Jirko (pripadne jini znali),

co obnasi vymena lozisek v alternatoru? Pred par dny jsem se ptal na vymenu loziska v napinaci kladce, to je vymeneny, ale rany trvaji dal a nakonec to asi dela altik, na zadnim lozisku je pry vule asi 4 mm :(
Diky
Land Jirka píše:
shimi píše:ale každopádně by mě zajímalo jestli ten mechanizmus tý napínacíkladky taky odchází,dík za rady
To víš že odchází a potom je kladka jakoby zešikma.
Před časem jsem to absolvoval na jednom autě a po výměně vodní pumpy zvuk špatnýho ložiska stejně jako u tebe nezmizel a nakonec to byla ložiska v alternátoru.
Disco I Modroush - holátko

omar
Příspěvky: 2749
Registrován: 15 črc 2008 21:30
tel.: 736769704
auto: Discovery TD5,F2
Bydliště: kousek od Nového Jičína

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#36 Příspěvek od omar » 01 črc 2010 21:06

Zítra ho budu generalkovat, ložiska uhliky.......... možna aj neco dalšího, uvidim až po rozborce.Večer podam hlašení.

omar
Příspěvky: 2749
Registrován: 15 črc 2008 21:30
tel.: 736769704
auto: Discovery TD5,F2
Bydliště: kousek od Nového Jičína

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#37 Příspěvek od omar » 02 črc 2010 13:58

Vymněnily mně oba dva uhliky na regulátoru a 2 ložiska.Cena včetne materiálu 600kč.Doba opravy cca 1,5 hodiny.

Uživatelský avatar
Colonel
Příspěvky: 430
Registrován: 04 čer 2008 15:03

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#38 Příspěvek od Colonel » 02 črc 2010 14:44

Disco I Modroush - holátko

Uživatelský avatar
mishak111
Příspěvky: 85
Registrován: 27 črc 2010 12:11
auto: discovery1

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#39 Příspěvek od mishak111 » 11 čer 2012 23:29

zdravim.... ja momentalne mam tiez tento problem a pravdepodobne to bude vodna pumpa... zo zaciatku to len tak chraptalo ale teraz uz aj chrapti aj píska...daju sa tam len vymenit loziska alebo treba novu pumpu??
unimogy, traktore a nejake offroady

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodní čerpadlo nebo oska s ložisky na D.I

#40 Příspěvek od Hubert » 12 čer 2012 10:25

Vyměnit celou pumpu. Stojí cca 1000 Kč
http://land-rover.eliott.in/cz/e-shop/2 ... 090-g.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... odni-pumpa" onclick="window.open(this.href);return false;

Ještě je dobré vyměnit toto těsnění:
http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... odni-pumpu" onclick="window.open(this.href);return false;
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Odpovědět