Tvůj problém elegantně řeší tato nabíječka:
http://www.optimate.cz/nabijecky/accumate.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Lze použít k běžnému dobíjení i jako trvale připojený konzervační nabíječ.
Z příslušenství je možno si vybrat kabel, který se strčí do "cigaretové" zásuvky.
Přijedeš, jeden konec s cigaretovým zakončením strčíš do auta a druhý do zásuvky do sítě. Kapotu neotvíráš.
Já ji používám již 3 roky k naprosté spokojenosti.
Kubeš
Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Moderátor: Miky_CZ
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Vím, že Honzu znáš, proto jsem to psalfidzi píše:Honzu Š. znám už roky, je můj skoro soused. Modelářský nabíječky za tisíce znám, pár mi jich rukama prošlo. .... edit: Nebudu se zbytečně hádat. Já mám něco ověřeno letama praxe, ty taky něco. Baterky mi drží leta, nebudu na svém způsobu nic měnit

V pohodě, já jen píšu, co vím a mám odzkoušené.
Taky se nechci hádat, ani tě přesvědčovat. Jen je třeba rozlišit gelovky a olovo. Pro olovo je 13,8V skutečně málo.
Discovery je životní styl.
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Jen dotaz: Tobě jde zásuvka, když všechno vypneš? Mě ne......kubes píše:........Z příslušenství je možno si vybrat kabel, který se strčí do "cigaretové" zásuvky.
Přijedeš, jeden konec s cigaretovým zakončením strčíš do auta a druhý do zásuvky do sítě......
Kubeš
Někteří lidé nabíjejí přes cigareťák, ale zatím jsem se s tím setkal jen u jiných značek.
Navíc hrozí (čím novější, tím hůř), že to cigareťák nezvládne. Ač jištěn 10A pojistkou, u mnohých aut se roztéká už při 5A. Šidí se co se dá, záleží na provedení. U některých je kontaktní plocha tak malá, že dochází k velkému přechodovému odporu a zásuvka (tedy i auto bez dozoru) může vyhořet. Netvrdím, že je to u Lanďáků, ale některé značky tím trpí.
Na druhou stranu - při konzervačním dobíjení je proud velmi malý, tam spíš hrozí jen úbytek napětí, který dobíječ vyhodnotí jako nabitou baterku.
Mě by se taky líbilo dobíjet přes cigareťák, kdyby nebyl odpojený.

Discovery je životní styl.
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Není zase až takový problém si pro tento účel vytáhnout trvale napájenou zásuvku (samozřejmě jsem k ní předřadil pojistku). Oceňuji to nejen při nabíjení, ale např i při provozu lednice, když jdu v létě od auta na delší čas pryč.
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Ne, to není
Na to vozím externí baterku, mám jistotu, ž nevymlátím tu hlavní.
Ale řeč byla (alespoň myslím) o standartním cigareťáku.
A pojistka pomůže, ale nemusí to být na 100%, v případě problému jen přeruší přívod k baterce. A i levná nabíječka má ochranu proti zkratu na výstupu.
Chystám se vyvést konektor přímo od baterky u motoru, do kabiny bych kabel k nabíječce táhnul jen otevřeným okýnkem. Něco jako mají severská auta na zimní vyhřívání v kapotě.

Na to vozím externí baterku, mám jistotu, ž nevymlátím tu hlavní.
Ale řeč byla (alespoň myslím) o standartním cigareťáku.
A pojistka pomůže, ale nemusí to být na 100%, v případě problému jen přeruší přívod k baterce. A i levná nabíječka má ochranu proti zkratu na výstupu.
Chystám se vyvést konektor přímo od baterky u motoru, do kabiny bych kabel k nabíječce táhnul jen otevřeným okýnkem. Něco jako mají severská auta na zimní vyhřívání v kapotě.
Discovery je životní styl.
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Pokud budu mít konzervační nabíječku - tak rozumnej maximální proud je 0,5 až 1A a to ten cigareťák v pohodě snese. Pokud bych to baterkky tlačil víc, tak už se o konzervačním nebo udržovacím dobíjení nedá moc mluvit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo