Měnič automatu 300tDi
Moderátor: Miky_CZ
- Radek J1
- Příspěvky: 53
- Registrován: 21 úno 2012 13:17
- auto: LR Discovery 1
- Bydliště: Dolní Cerekev
- Kontaktovat uživatele:
Měnič automatu 300tDi
Má někdo zkušenost s životností měniče automatu na Disco 1 300 tdi.
Zajímá mne km proběh nového měniče a předpokládaná životnost pokud začnou potíže se zamknutím meniče/ normálně zamyká ale pokud ohřáté auto vypnu a po cca 1/2 hod až 2 hod odjíždím přestane zamykat , stačí vytočit motor přes 2500 otáček do zamknutí a potom je vše bez problémů a zamyká normálně , tato závade se beze změny projevuje cca 15tis km/.
Jak jsem psal v jiném tématu dochází k přehřívání automatu při jízdě do velmi dlouhého kopce /převýšení více jak 800m/.
V současné době orig měnič najeto 250 tis km.
Díky Radek
Zajímá mne km proběh nového měniče a předpokládaná životnost pokud začnou potíže se zamknutím meniče/ normálně zamyká ale pokud ohřáté auto vypnu a po cca 1/2 hod až 2 hod odjíždím přestane zamykat , stačí vytočit motor přes 2500 otáček do zamknutí a potom je vše bez problémů a zamyká normálně , tato závade se beze změny projevuje cca 15tis km/.
Jak jsem psal v jiném tématu dochází k přehřívání automatu při jízdě do velmi dlouhého kopce /převýšení více jak 800m/.
V současné době orig měnič najeto 250 tis km.
Díky Radek
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Měnič automatu 300tDi
To kam chodíš, že máš prevýšenie 800m? To ja nemám ak idem z Nitry do Tatier
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Radek J1
- Příspěvky: 53
- Registrován: 21 úno 2012 13:17
- auto: LR Discovery 1
- Bydliště: Dolní Cerekev
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měnič automatu 300tDi
To přehřívání se projevilo nejvíce na Kavkaze a teplotě +40 a hodně do kopce , ale k přehřátí došlo i při tepotách kolem 10 C při jízdě trvale na 2 stupeň.Chtěl bych tam dát přídavné chlazení, ale nejdříve se zeptat zda není problém někde jinde.Acon píše:To kam chodíš, že máš prevýšenie 800m? To ja nemám ak idem z Nitry do Tatier
R.
- Frana
- Příspěvky: 882
- Registrován: 16 lis 2008 13:54
- tel.: 608885886, OK3FJ
- auto: Defender 130 HCPU
- Bydliště: Podkrkonosi
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měnič automatu 300tDi
Pokud tam mas origo chladic automatu, tak se to pri pomale jizde ve vedru prehriva zcela jiste. Od te doby co mam na Defenderu 130 se stejnou prevodovkou chladic ATF z RR (je cca 4x vetsi) je od prehrivani automatu pokoj. Na tom puvodnim chladici za deste voda jen sycela, na tomhle novem celkem v pohode udrzim ruku. Dneska bych vetsi chladic dal okamzite i na D1 - tam stacilo projet blativou kaluz, chladic se zaspinil a pak delsi kopec a uz svitilo cidlo prehrateho automatu.
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Měnič automatu 300tDi
V návode sa píše, že ak je predpoklad dlhodobejšej pomalej jazdy, je nutné zaradiť redukciu práve kvôli prehrievaniu automatu.Radek J1 píše: To přehřívání se projevilo nejvíce na Kavkaze a teplotě +40 a hodně do kopce , ale k přehřátí došlo i při tepotách kolem 10 C při jízdě trvale na 2 stupeň.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Frana
- Příspěvky: 882
- Registrován: 16 lis 2008 13:54
- tel.: 608885886, OK3FJ
- auto: Defender 130 HCPU
- Bydliště: Podkrkonosi
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měnič automatu 300tDi
to pomuze mozna s nenalozenym autem bez vleku... 

Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel
- Radek J1
- Příspěvky: 53
- Registrován: 21 úno 2012 13:17
- auto: LR Discovery 1
- Bydliště: Dolní Cerekev
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měnič automatu 300tDi
to nemá nikdo zkušenost z životností měniče?
Co závada občasného neuzamčení měniče - setkal se s tim někdo?
R.
Co závada občasného neuzamčení měniče - setkal se s tim někdo?
R.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Měnič automatu 300tDi
Určite má dlhšiu životnosť ako 250 000km. No otázka je, koľko má tak staré auto najazdené v skutočnosti. To, že sa zamyká pri 2500ot je ale normálne. Či? Aj keď väčšinou sme to tu riešili vo vzťahu k rýchlosti. Na overenie účinnosti meniča existuje taký test "stall speed". Pri zaradenom D a zabrzdenom aute sa pridá plyn naplno a motor dosiahne nejaké otáčky. Akurát neviem aké by mala dosiahnuť 300vka so small meničom. Moja TD5 s medium meničom dosiahne max cca 2230ot/min.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Měnič automatu 300tDi
Zkusil jsem stall test u mé 300tdi a vytáhne to na 2250ot. Takže je motor v
?

Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měnič automatu 300tDi
Acon píše:Určite má dlhšiu životnosť ako 250 000km. No otázka je, koľko má tak staré auto najazdené v skutočnosti. To, že sa zamyká pri 2500ot je ale normálne. Či? Aj keď väčšinou sme to tu riešili vo vzťahu k rýchlosti. Na overenie účinnosti meniča existuje taký test "stall speed". Pri zaradenom D a zabrzdenom aute sa pridá plyn naplno a motor dosiahne nejaké otáčky. Akurát neviem aké by mala dosiahnuť 300vka so small meničom. Moja TD5 s medium meničom dosiahne max cca 2230ot/min.
zivotnost menice je podle toho jak kdo meni olej a vyuziva auto. Muze vydrzet i 400tis ale muze byt ko klidne ve 200tis. Pokud mu po zahrati prestane fugovat TCC tak bych to videl na vaznouci solenoid. Ty to delaji prave po zahrati casteji. Vyvozuju to z toho ze se nejedna o unik kapaliny dusledkem jejiho zridnuti teplem, protoze to po proslapnuti plynu pres 2500 zase funguje. (solenoid se pretlakem na line pressure uvolni-odsekne) Naladove menice sem moc nevidel vetsinou to delavaji valve body.