Měnič automatu 300tDi

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Radek J1
Příspěvky: 53
Registrován: 21 úno 2012 13:17
auto: LR Discovery 1
Bydliště: Dolní Cerekev
Kontaktovat uživatele:

Měnič automatu 300tDi

#1 Příspěvek od Radek J1 » 19 pro 2012 06:49

Má někdo zkušenost s životností měniče automatu na Disco 1 300 tdi.
Zajímá mne km proběh nového měniče a předpokládaná životnost pokud začnou potíže se zamknutím meniče/ normálně zamyká ale pokud ohřáté auto vypnu a po cca 1/2 hod až 2 hod odjíždím přestane zamykat , stačí vytočit motor přes 2500 otáček do zamknutí a potom je vše bez problémů a zamyká normálně , tato závade se beze změny projevuje cca 15tis km/.
Jak jsem psal v jiném tématu dochází k přehřívání automatu při jízdě do velmi dlouhého kopce /převýšení více jak 800m/.
V současné době orig měnič najeto 250 tis km.
Díky Radek

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Měnič automatu 300tDi

#2 Příspěvek od Acon » 19 pro 2012 09:04

To kam chodíš, že máš prevýšenie 800m? To ja nemám ak idem z Nitry do Tatier
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Radek J1
Příspěvky: 53
Registrován: 21 úno 2012 13:17
auto: LR Discovery 1
Bydliště: Dolní Cerekev
Kontaktovat uživatele:

Re: Měnič automatu 300tDi

#3 Příspěvek od Radek J1 » 19 pro 2012 09:33

Acon píše:To kam chodíš, že máš prevýšenie 800m? To ja nemám ak idem z Nitry do Tatier
To přehřívání se projevilo nejvíce na Kavkaze a teplotě +40 a hodně do kopce , ale k přehřátí došlo i při tepotách kolem 10 C při jízdě trvale na 2 stupeň.Chtěl bych tam dát přídavné chlazení, ale nejdříve se zeptat zda není problém někde jinde.
R.

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

Re: Měnič automatu 300tDi

#4 Příspěvek od Frana » 19 pro 2012 09:50

Pokud tam mas origo chladic automatu, tak se to pri pomale jizde ve vedru prehriva zcela jiste. Od te doby co mam na Defenderu 130 se stejnou prevodovkou chladic ATF z RR (je cca 4x vetsi) je od prehrivani automatu pokoj. Na tom puvodnim chladici za deste voda jen sycela, na tomhle novem celkem v pohode udrzim ruku. Dneska bych vetsi chladic dal okamzite i na D1 - tam stacilo projet blativou kaluz, chladic se zaspinil a pak delsi kopec a uz svitilo cidlo prehrateho automatu.
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Měnič automatu 300tDi

#5 Příspěvek od Acon » 19 pro 2012 17:08

Radek J1 píše: To přehřívání se projevilo nejvíce na Kavkaze a teplotě +40 a hodně do kopce , ale k přehřátí došlo i při tepotách kolem 10 C při jízdě trvale na 2 stupeň.
V návode sa píše, že ak je predpoklad dlhodobejšej pomalej jazdy, je nutné zaradiť redukciu práve kvôli prehrievaniu automatu.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

Re: Měnič automatu 300tDi

#6 Příspěvek od Frana » 20 pro 2012 00:47

to pomuze mozna s nenalozenym autem bez vleku... :-)
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

Uživatelský avatar
Radek J1
Příspěvky: 53
Registrován: 21 úno 2012 13:17
auto: LR Discovery 1
Bydliště: Dolní Cerekev
Kontaktovat uživatele:

Re: Měnič automatu 300tDi

#7 Příspěvek od Radek J1 » 28 pro 2012 08:41

to nemá nikdo zkušenost z životností měniče?
Co závada občasného neuzamčení měniče - setkal se s tim někdo?
R.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Měnič automatu 300tDi

#8 Příspěvek od Acon » 28 pro 2012 21:20

Určite má dlhšiu životnosť ako 250 000km. No otázka je, koľko má tak staré auto najazdené v skutočnosti. To, že sa zamyká pri 2500ot je ale normálne. Či? Aj keď väčšinou sme to tu riešili vo vzťahu k rýchlosti. Na overenie účinnosti meniča existuje taký test "stall speed". Pri zaradenom D a zabrzdenom aute sa pridá plyn naplno a motor dosiahne nejaké otáčky. Akurát neviem aké by mala dosiahnuť 300vka so small meničom. Moja TD5 s medium meničom dosiahne max cca 2230ot/min.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Měnič automatu 300tDi

#9 Příspěvek od mr-tomas » 21 bře 2016 09:16

Zkusil jsem stall test u mé 300tdi a vytáhne to na 2250ot. Takže je motor v :moon ?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Měnič automatu 300tDi

#10 Příspěvek od Kokesek » 23 bře 2016 07:48

Acon píše:Určite má dlhšiu životnosť ako 250 000km. No otázka je, koľko má tak staré auto najazdené v skutočnosti. To, že sa zamyká pri 2500ot je ale normálne. Či? Aj keď väčšinou sme to tu riešili vo vzťahu k rýchlosti. Na overenie účinnosti meniča existuje taký test "stall speed". Pri zaradenom D a zabrzdenom aute sa pridá plyn naplno a motor dosiahne nejaké otáčky. Akurát neviem aké by mala dosiahnuť 300vka so small meničom. Moja TD5 s medium meničom dosiahne max cca 2230ot/min.

zivotnost menice je podle toho jak kdo meni olej a vyuziva auto. Muze vydrzet i 400tis ale muze byt ko klidne ve 200tis. Pokud mu po zahrati prestane fugovat TCC tak bych to videl na vaznouci solenoid. Ty to delaji prave po zahrati casteji. Vyvozuju to z toho ze se nejedna o unik kapaliny dusledkem jejiho zridnuti teplem, protoze to po proslapnuti plynu pres 2500 zase funguje. (solenoid se pretlakem na line pressure uvolni-odsekne) Naladove menice sem moc nevidel vetsinou to delavaji valve body.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Odpovědět